Het opscheptopic. Waar ben jij goed in?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 00:38

Earth schreef:
rien10 schreef:
Ik kan "supercalifragilisticexpialidocious" zonder aarzeling uitspreken.

Jaaa ik ken dat nummer dus ook. Dat is ook een van mijn, nja talenten, ik noem het meer een handigheidje, ik onthoud zangtekst heel goed en snel. Maar nog sneller onthoud ik de melodielijn.

Hier ook. Een hit van 20 jaar geleden, 20 jaar niet meer gehoord en ik zing m mee als het op de radio komt.

Earth

Re: Het opscheptopic. Waar ben jij goed in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 16:00

Haha Rien ik dus ook. En het grappige van mijn brein is, dat ik niet eens weet dat ik het ken, maar dat ik het gewoon automatisch meezing.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 18:13

Earth schreef:
Haha Rien ik dus ook. En het grappige van mijn brein is, dat ik niet eens weet dat ik het ken, maar dat ik het gewoon automatisch meezing.

Ik ook. En het ergste is dat dingen die ik moet onthouden dus vergeet. En songteksten van 30 jaar terug zing ik zo mee.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 18:18

Suzanne F. schreef:
Earth schreef:

Ik ook. En het ergste is dat dingen die ik moet onthouden dus vergeet. En songteksten van 30 jaar terug zing ik zo mee.

Oh ja, dat kan ik ook!

En ik weet nog steeds bijna alle afkortingen (van woonplaatsen) van een baantje die ik had 20 jaar geleden. Als iemand een plaatsnaam zegt, dan komt automatisch de afkorting in mijn hoofd op.
En nee, die hadden geen logica. Amsterdam was bijvoorbeeld ASD, Leiden LEDN en Hendrik Ido Ambacht was HI.

Maar dat is nog minder nuttig eigenlijk :=

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 18:33

Kentekens van alle auto's vanaf mijn jeugd zeg 6 jaar tot nu toe onthouden
Alle telefoonnummers uit mijn jeugd onthouden
Dus nutteloze info

Maar ook domme jaartallen onthouden die er op school ingestampt zijn

Alle Engelse en Franse koningshuizen onthouden...

Maar wat er recent gebeurt is vaak vergeten

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 18:37

Echwel schreef:
Kentekens van alle auto's vanaf mijn jeugd zeg 6 jaar tot nu toe onthouden
Alle telefoonnummers uit mijn jeugd onthouden
Dus nutteloze info

Maar ook domme jaartallen onthouden die er op school ingestampt zijn

Alle Engelse en Franse koningshuizen onthouden...

Maar wat er recent gebeurt is vaak vergeten

Precies dit!! En verjaardagen van mensen van de basisschool (zon 25 jaar geleden dus)
Maar wat ik gister gegeten heb bijvoorbeeld ben ik vergeten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 12:42

Iedere zaterdag, als je bakker langskwam, mocht ik het riedeltje van de bestelling afdraaien; Heel wit, half bruin, pak beschuit, zakje koekjes.
Dit is ongeveer 55 jaar geleden, ik ben nu 61.
En al de telefoon nummers van ons gezin weet ik ook nog. (Dat zijn er 3) Maar het telefoon nummer uit mijn eerste huwelijk niet meer. Maf.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 13:42

rien10 schreef:
Ik kan "supercalifragilisticexpialidocious" zonder aarzeling uitspreken.

En dan nu: kattenbakkorrelverpulvermachinefabrieksterreinverlichtingsschakelaartje. Langste woord ooit aldus de Tina in de vroege jaren '80. Past in de categorie van onnodige weetjes en woordjes.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 13:47

Ik ben absurd goed ik me te verslikken in mijn eigen speeksel. Dat wordt dan gevolgd door een niesbui, en dan door tranende ogen. Gemiddeld 3x per week.

En ik ben ook heel goed in onhandig zijn, vaak struikelen, ergens tegenaan lopen, ... maar dan zonder echt schade op te lopen. 't Is een kunst hoor, ik had makkelijk zat al heel wat botten kunnen breken haha.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 00:17

Ik moest net weer aan dit topic denken. En hoewel er al drie maanden niet in is gepost, mag het best een schopje krijgen.

Aanleiding is dat ik zojuist niveau twee van de Zweedse cursus op Duolingo heb afgerond. Ik ben er zelfs in een moordend tempo doorheen gegaan, met relatief weinig foutjes. Dus bij dezen: ik ben goed in het leren van talen.

Dat is, behalve om op te scheppen, ook een belangrijke overwinning voor/op mezelf. Hierboven kun je lezen dat ik heel vaak aan een taal begonnen ben, maar nooit heb doorgezet tot ik er echt wat mee kon. Op dit moment heb ik er nog steeds geen gesprek o.i.d. in gevoerd, maar ik ben toch al verder dan ik ooit gekomen ben. Ik kan gewoon de discipline opbrengen om mijn talenknobbel voor iets nuttigs in te zetten!

Oké, nu jullie weer. In welke kleine en grote dingen zijn jullie goed?

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-25 00:23

Hey, wat goed musicoloq! Daar mag je apetrots op zijn! *\o/*