Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Little_Gift schreef:Zucht, het staat letterlijk zwart op wit in de screenshot, maar goed, wat jij wil hoor... Je zult het absoluut beter weten dan de site van de Belgische overheid natuurlijk.
Doel jij niet op de vreemdelingenkaart ipv de id kaart?
Percy schreef:Natuurlijk niet San, jij woonde hier niet, dat is wel even een verschil.
Pareltjes, je hebt wel gelijk dat ze nu misschien ongewenst is zonder werk, woonst of wat dan ook maar je kan hier geen 20 jaar wonen zonder een id wat uitgegeven is in België. Dat is gewoonweg onmogelijk.
_San87_ schreef:Percy schreef:Natuurlijk niet San, jij woonde hier niet, dat is wel even een verschil.
Pareltjes, je hebt wel gelijk dat ze nu misschien ongewenst is zonder werk, woonst of wat dan ook maar je kan hier geen 20 jaar wonen zonder een id wat uitgegeven is in België. Dat is gewoonweg onmogelijk.
Jij zegt dat je zonder Belgisch ID niks kan. Dat klopt niet is all I'm saying.
Percy schreef:Nee, niet waar. Er zitten wel verschillen tussen een id met de Belgische nationaliteit en met één van een ingezetene maar beiden bevestigen je identiteit.
Percy schreef:_San87_ schreef:
Jij zegt dat je zonder Belgisch ID niks kan. Dat klopt niet is all I'm saying.
Jij had hier geen medische zaken, geen huiarts, geen ziekenhuis, geen GWL, geen gemeente belasting, geen diftar etc.
Je kan van alles maar als ingezetene wordt dat wel wat lastig.
Mungbean schreef:Het is wel degelijk belangrijk dat ze inschrijving kan aantonen omdat NL niet zomaar een kwijt paspoort vervangt voor emigranten als het onduidelijk is of je niet ondertussen stiekum identiteit gewisseld hebt zonder te melden of in een situatie bent geweest waardoor je je recht verliest (aanslagen gepleegt en zo).
Daarom zou ik aanraden om juristische/proffessionele hulp in te schakelen.
Schuur_ schreef:Mensen, door deze hele discussie is mijn tip voor het referentieadres flink ondergesneeuwd..
https://referentieadres.be/ ik zou hier eens naar gaan vragen bij het OCMW. Misschien bestaat er ook wel zoiets in Nederland?