Robotstofzuiger met huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 22:42

Storm schreef:
Spannend hoor!
Ik laat James om de dag zijn ronde stofzuigen en eens per week mag hij ook dweilen.

Met huisdieren?

Mijn hond heeft wat langere haren en die haart als een gek. Dus ik doe zelf stofzuigen omdat Truus anders gelijk verstopt zit. En daarna mag het stofzuigen en dweilen........dagelijks

Storm

Re: Robotstofzuiger met huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 22:51

Ik heb 1 kat. Momenteel is hij niet in de rui. Wie weet dat James vaker aan de bak moet als mijn kat wel in de rui komt. Ik heb de stofzuiger niet zo gek lang nog.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 22:51

Storm schreef:
Ik heb 1 kat. Momenteel is hij niet in de rui. Wie weet dat James vaker aan de bak moet als mijn kat wel in de rui komt. Ik heb de stofzuiger niet zo gek lang nog.

Dat verklaard het. Ik heb een kat en hond. En bij de kat hoefde ik veel minder vaak te stofzuigen.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 23:05

Ik ben vooral benieuwd naar zijn uithoudingsvermogen, de benedenverdieping bij ons is 118 m2.

Ben er nog niet over uit of ik hem boven ook wil gaan gebruiken, met oog op de rommelige puber kamers lijkt mij dat namelijk niet heel erg verstandig.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 23:08

Hier doet Willie elke nacht zijn ronde beneden zuigen en twee keer p/w dweilen en 2 tot 3 keer per week boven en daarvan 1 x dweilen.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 10:55

Ik lees hier heek veel positieve dingen over de dream. Ik heb al een robotstofzuiger maar een dweil zou fantastisch zijn met al die vieze hondenpoten :o .

Het lastige is dat wij verschillende vloeren hebben. Tegel, laminaat, hout.. Kan zo’n robot dan ook worden gebruikt, weet iemand dat? :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 11:05

Ja :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 11:06

Als je die vloeren normaal gesproken ook kunt dweilen wel ja :j

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 11:27

Storm schreef:
Spannend hoor!
Ik laat James om de dag zijn ronde stofzuigen en eens per week mag hij ook dweilen.

Ik heb ook een robot in huis gehaald, na uitpluizen van dit topic: een dreame (de s10 plus, was in promotie hier).
Wall-e mag dagelijks dubbel stofzuigen en dweilen.
1 hond, 3 katten, heel stoffig huis en loop constant in en uit naar de paarden.
Ben er best tevreden over. Het huis is nog steeds niet spik en span maar je ziet nu op z'n minst een verschil tussen de stal en m'n huis :') .
Het huis is niet groot, hij doet een uurtje over de benedenverdieping (en moet tussendoor 2 keer legen, had ik al gezegd dat het stoffig is :+ ).
De bovenverdieping zet ik hem 1x/week.
Hij zou veel meer aankunnen, het kost hem maar 20% energie.
Hardnekkige vlekken moet je idd zelf schrobben. En onder kasten en banken kan hij niet, omdat daar geen ruimte onder is.
Hij is ook redelijk slim, dondert niet van de trap en is niet overweldigd als er eens een stoel op een andere plek staat.
Alleen snoertjes kan hij niet handelen.

Oh ja, de desbetreffende hond en katten zijn niet heel blij met wall-e :') . Al stoort het hen minder dan een echte stofzuiger.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 14:09

Dankjewel! Ik ben bijna overtuigd haha. Zijn er mensen die hier de verschillen weten tussen alle varianten van dream? Ik zie zoveel verschillende prijzen. Ik zoek er eentje tot €500 :) .

Ik ben niet veel eisend (vind ik zelf :’) ) . We hebben huisdieren, mijn huidige roomba stofzuiger ervaart geen problemen met dagelijks een rondje stofzuigen en daar ben ik ook erg tevreden over. Maar ik zou een dweilfunctie ook kunnen waarderen!

We hebben dus verschillende type vloeren en er ligt een kleed welke ik niet weg kan leggen. Met betrekking tot zelf ledigen of automatisch denk ik niet dat ik een voorkeur heb :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 16:51

Voor de dream kom je dan bij de L10S uit.
Of de oudere versies die beduidend minder zijn gok ik.

Ik heb geen ervaring met de L10S. Maar ik denk dat die wel gewoon goed is.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 19:49

Ik ben zeer tevreden over de Dreame L10S ultra gen2. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet kan bedenken wat een robotstofzuiger meer moet kunnen om mij nóg tevredener te maken. Alles wat ik nodig heb, zit erop en kan hij wel.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 04:43

Hannanas schreef:
Niqui schreef:
Leuk om de test van de Consumentenbond even te lezen. Snap de testresultaten alleen niet zo goed. Bijvoorbeeld een minpunt bij de Roborock S8 ultra en Dreame L40 ultra is dat het stofbakje lastig leeg te maken is. Maar dat legen doet het apparaat zelf en je hoeft alleen maar de stofzak in het basisstation te vervangen.
En hardnekkige vlekken zouden lastig te verwijderen zijn. Die moet je inderdaad even met de hand weghalen. Maar als je daar zelf met een mop overheen dweilt zijn ze ook niet zomaar weg te dweilen. Dus dat is niet helemaal redelijk vind ik.

Heb jij de score van de dreame L40 ultra voor mij?

Ben bang dat ik toch voor de bijl ga… kijk al jaren naar zo’n ding maar vind de test-resultaten eigenlijk altijd te slecht en de prijs te duur…

Stiekem denk ik nu bij de dreame L40… dit is er denk ik eentje die het waard is. Stevige zuigkracht, tricut borstel, heet water… en ik zie nu een korting.

In principe had ik an zich niet eens dweilen willen hebben al lees ik dat dat met huisdieren kwa huidschilfers en stof heel veel scheelt dat ze dweilen (lees nat afnemen)?

Wie brengt mij er nog vanaf? Of alleen positieve go for it’s?

Ik zie nu nu een prijs van 709 euro voor de L40. Er zijn er nog 2 voor die prijs:
https://www.amazon.de/dp/B0DCW1WZJ4/ref ... C92&sr=8-3

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 12:40

De Dreame L10S Plus is onderweg :):) . Levertijd kan even duren maar ik ben heel benieuwd!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 12:55

Niqui schreef:
Hannanas schreef:

Heb jij de score van de dreame L40 ultra voor mij?

Ben bang dat ik toch voor de bijl ga… kijk al jaren naar zo’n ding maar vind de test-resultaten eigenlijk altijd te slecht en de prijs te duur…

Stiekem denk ik nu bij de dreame L40… dit is er denk ik eentje die het waard is. Stevige zuigkracht, tricut borstel, heet water… en ik zie nu een korting.

In principe had ik an zich niet eens dweilen willen hebben al lees ik dat dat met huisdieren kwa huidschilfers en stof heel veel scheelt dat ze dweilen (lees nat afnemen)?

Wie brengt mij er nog vanaf? Of alleen positieve go for it’s?

Ik zie nu nu een prijs van 709 euro voor de L40. Er zijn er nog 2 voor die prijs:
https://www.amazon.de/dp/B0DCW1WZJ4/ref ... C92&sr=8-3

Oeh!! Nu niet meer :(
Had ook pech vorige week, was toen bij mediamarkt btw-weg die middag 825€ maar ‘s avonds al niet meer. Ik blijf kijken voor een aanbieding van de L40 :) op die hebben we onze zinnen gezet. Thnx voor de tip!

Ben benieuwd wat je er van vindt Chantal!

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 21:54

Citaat:
Oeh!! Nu niet meer :(
Had ook pech vorige week, was toen bij mediamarkt btw-weg die middag 825€ maar ‘s avonds al niet meer. Ik blijf kijken voor een aanbieding van de L40 :) op die hebben we onze zinnen gezet. Thnx voor de tip
Ik zie die aanbiedingen af en toe voorbij komen op Facebook op de Dreame Robots Global.pagina. Misschien wel handig om snel op de hoogte te zijn.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 17:11

Afbeelding

Ik heb inmiddels de Dreame L10 Plus binnen! Ik krijg het apparaat echter niet geconfigureerd met de app. De app blijft hierbij hangen. Iemand dit ook gehad?

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 18:08

Zit je ook met je telefoon op hetzelfde wifi netwerk?
Dat is een vereiste, ik zat niet op wifi ( nooit eigenlijk) maar kreeg daarvan een melding dat ik wifi op mijn tel ook moest inschakelen.

Dat is overigens alleen nodig tijdens het configureren, nadien hoeft dat niet meer.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 18:46

xChantal94 schreef:
[ Afbeelding ]

Ik heb inmiddels de Dreame L10 Plus binnen! Ik krijg het apparaat echter niet geconfigureerd met de app. De app blijft hierbij hangen. Iemand dit ook gehad?

Ja ik.
Wat ik heb gedaan een oude telefoon gebruikt. Dus mijn telefoon dient als hotspot voor wifi en op de oude telefoon de app geïnstalleerd. Dat kan ook met een tablet ofzo.

Ik heb hem zijn ronde laten doen.
Maar gebruik hem sindsdien zonder app vind ik fijner.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 19:59

Ik zit inderdaad op dezelfde wifi en ook 2.4 ipv 5 wat een vereiste is. Het is eindelijk gelukt. Hopelijk maakt de werking van het apparaat de ellendige installatie goed :)) .
Dankjewel in ieder geval voor het meedenken!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 21:52

Kan iemand mij een goede robotstofzuiger met dweilfunctie aanraden? Er zijn zoveel soorten en je hebt ze van goedkoop tot heel duur.
Hij moet sowieso zichzelf kunnen 'legen'. We hebben geen huisdieren dus dat is niet van belang.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 22:18

Wij hebben sinds 2 weken een Dreame L10S ultra gen2. Wat een top ding! Ik ben er erg blij mee met 2 katten en een hond in huis.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 22:34

Melia schreef:
Kan iemand mij een goede robotstofzuiger met dweilfunctie aanraden? Er zijn zoveel soorten en je hebt ze van goedkoop tot heel duur.
Hij moet sowieso zichzelf kunnen 'legen'. We hebben geen huisdieren dus dat is niet van belang.

Wij hebben een Roborock Qrevo S. Deze kan dweilen en leegt zichzelf. Weet even niet voor hoeveel we hem hebben gekocht, was wel een goede aanbieding tijdens Black Friday.

Heel toevallig reed hij net over een snoer van een lamp heen en nam hij zowel de lamp als bananenplant mee naar de grond. Verder doet hij ‘t goed!

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 23:04

@Melia: Dreame vind ik een fijn merk. De Dreame L10s Ultra is prima en kost nu weer 460 euro bij Amazon.de.
Als je met heet water wilt dweilen en de kanten ook tot de plint wilt meepakken is de Dreame L10s Pro Ultra Heat nu interessant geprijsd voor 579 euro. Iets goedkoper dan de Dreame L10s gen 2 die voor 599 euro te koop.is. Normaal is dat andersom.
Afbeelding

Wij hebben zelf de Dreame.L20.ultra maar die is nu erg hoog in prijs.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 23:07

Hier ook een dan van de Dreame L10S ultra gen2! Topding! Neemt mij veel werk uit handen.
Vooral de roterende dweilen vind ik fijn.