Knipperlicht relatie / meerdere keren terug bij ex - ervaringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Re: Knipperlicht relatie / meerdere keren terug bij ex - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 17:05

Ik zou niet gelijk gaan daten eigenlijk. Eerst maar dingen verwerken en meer van jezelf gaan houden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 17:17

Century schreef:
Ik zou niet gelijk gaan daten eigenlijk. Eerst maar dingen verwerken en meer van jezelf gaan houden.

Dat zal voor iedereen anders zijn. Bij mij werkte dat wel. Omdat je dan je fixatie op een ongeschikte partner gaat relativeren en ziet dat er andere, betere mogelijkheden zijn. Ik ging echt niet voor een vervelende kerel in een hoekje zitten kniezen hoor. En weet je wat er gebeurde nadat ik een betere had gevonden?? De oorspronkelijke lastpak staat ineens op de stoep!! Maar dan is mijn vroegere gevoel voor hem helemaal weg. Die heeft zijn kans gehad en verspeeld!!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 17:21

Ik vind dingen verwerken en van jezelf gaan houden niet in een hoekje zitten kniezen (als je dat zo bedoelt). Dat lijkt me ook niet gezond. Maar eerst even alles op een rijtje voor je weer een relatie in duikt lijkt me wél gezond.
Het voelt vaak wel fijn, een rebound, maar verstandig is het niet altijd.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 17:23

Moet zeggen dat ik er echt niet aan moet denken dat ik zo close met iemand anders zou zijn, misschien dat het me daarom ook zo’n pijn doet dat hij dat wel al snel kan met anderen.
Stiekem hoop ik ook dat ik me er niet meer zo over voel en iets vind wat 10x beter is, maar op dit moment kan ik me het totaal niet voorstellen.

Ik wil ook niet iemand zijn die zoals hij dan maar naar een rebound grijpt, ik kan dat denk ik ook niet

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 17:35

En als je echt moet afkicken van je ex heb je helemaal nog geen behoefte om te daten met anderen. Althans ik had dat het eerste jaar niet. Daarna wel gaan daten, maar ik merkte dat ik veel triggers had ontwikkeld en er dan met gestrekt been inging. Dus echt een goede basis om te daten is dat ook niet.

Wat echt geholpen heeft is gaan praten met een psycholoog. Trauma's beginnen te verwerken en gaan kijken naar mijn eigen rol en keuzes. Hoe kan ik bepaalde situaties in het vervolg anders aanvliegen.

Dus ik vind het heel slim van de ts dat ze een afspraak heeft staan met de praktijkondersteuner. Eerst maar eens verwerken wat er in die 4 jaar gebeurd is. Dat afstoten en aantrekken heeft ongetwijfeld sporen achter gelaten. Ontdekken waarom je zelf bepaalde keuzes hebt gemaakt en gezonde patronen ontwikkelen. Dat daten komt dan vanzelf wel een keer. Aan jezelf werken gaat je over het algemeen verder brengen dan je in de volgende situationship met een andere man te storten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 17:39

Het blijkt dat iedereen anders is wat dergelijke zaken betreft. Ik vind de liefde het mooiste wat er is op aarde. En ik ben heel gelukkig in een cultuur te leven waarin we zelf onze partner mogen kiezen. Het gebeurt nogal eens dat je tegen de verkeerde aanloopt. Ik ben vaak gedumpt en heb ook zelf gedumpt. Dat hoort er bij. Dit topic gaat over knipperlichtrelaties en of daar toekomst in zit. Ik denk dat je ervan kunt leren maar dat er in de meeste gevallen geen toekomst in zit. Omdat er een ware is voor iedereen maar dat die persoon, die je ongelukkig maakt, dat gewoon niet is.En dat je daar dus je tijd mee verknoeit. Echter, dit is mijn persoonlijke mening en ervaring en die van ts en anderen hier kan best volledig anders zijn.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 17:49

Ik zou helemaal niet gaan daten, en zeker niet meteen.

Zoals je, bij een relatiebreuk, moet leren om zonder je ex te kunnen, zo moet je ook leren om helemaal zonder partner te kunnen. Anders loop je een geweldig risico dat je jezelf afhankelijk maakt van het fenomeen relatie, van een willekeurige ander, en dat is bijna net zo schadelijk als afhankelijk zijn van één persoon.

Een mens heeft zuurstof, eten en drinken nodig om in leven te blijven. En vooruit, de liefde van je naaste verwanten. De rest kun je desnoods missen. Romantische liefde zeker. Verliefdheid komt in veel culturen niet eens voor! Het is typisch iets voor de westerse cultuur om jezelf zo hopeloos in anderen te verliezen. Daar gaat een hoop tijd en energie aan verloren...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 17:59

musiqolog schreef:

Zoals je, bij een relatiebreuk, moet leren om zonder je ex te kunnen, zo moet je ook leren om helemaal zonder partner te kunnen. Anders loop je een geweldig risico dat je jezelf afhankelijk maakt van het fenomeen relatie, van een willekeurige ander, en dat is bijna net zo schadelijk als afhankelijk zijn van één persoon.

Een mens heeft zuurstof, eten en drinken nodig om in leven te blijven. En vooruit, de liefde van je naaste verwanten. De rest kun je desnoods missen. Romantische liefde zeker. Verliefdheid komt in veel culturen niet eens voor! Het is typisch iets voor de westerse cultuur om jezelf zo hopeloos in anderen te verliezen. Daar gaat een hoop tijd en energie aan verloren...

Ik kan dus beslist niet zonder romantische liefde. Ik vind het het mooiste wat er is. En de zoektocht ernaar een avontuur.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 18:41

musiqolog schreef:

Ik had ook nooit gedacht dat ik het gevoel zou hebben niet zonder partner te kunnen/willen, of dat ik ineens in zo’n gat zou vallen zonder relatie. Ik kreeg mijn relatie toen ik 22 was, daarvoor redde ik het prima in mijn eentje en had ik absoluut niet het gevoel dat ik iemand nodig had. Tot hij op mijn pad kwam, ik helemaal gek op hem werd en ik ineens heb kunnen voelen hoe het voelt als diegene jou ineens niet meer ‘wil’.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:24

LaScar schreef:
Ja, wat er zo geweldig is aan hem.. Het gevoel en de connectie die we hadden samen was gewoon iets wat ik nog nooit gehad heb

Dit zegt niets over hem als persoon, maar alleen over het gevoel wat jij hebt ervaren.
Verliefd zijn is heerlijk en als dat wederzijds is, is het verslavend heerlijk. En dit kun je bij verschillende mensen in vergelijkbare mate kunt ervaren.
Maarrrr... (die mate van) verliefdheid gaat over. En wat heb je dan nog? Is dat iemand met gevoel voor humor, iemand die jou intellect prikkelt, iemand die jouw grootste cheerleader is, iemand waar je je veilig bij voelt, iemand die jouw leven net dat extra beetje glans geeft, iemand die jou steunt, iemand die jou stimuleert je beste zelf te zijn?

Als op bovenstaande eigenschappen niet meerdere 'ja's' uitkomen dan is het iemand waarvan ik vind dat het niet een goede match is voor een duurzame, gezonde relatie.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 19:42

Qimm schreef:
LaScar schreef:
Ja, wat er zo geweldig is aan hem.. Het gevoel en de connectie die we hadden samen was gewoon iets wat ik nog nooit gehad heb

Dit zegt niets over hem als persoon, maar alleen over het gevoel wat jij hebt ervaren.
Verliefd zijn is heerlijk en als dat wederzijds is, is het verslavend heerlijk. En dit kun je bij verschillende mensen in vergelijkbare mate kunt ervaren.
Maarrrr... (die mate van) verliefdheid gaat over. En wat heb je dan nog? Is dat iemand met gevoel voor humor, iemand die jou intellect prikkelt, iemand die jouw grootste cheerleader is, iemand waar je je veilig bij voelt, iemand die jouw leven net dat extra beetje glans geeft, iemand die jou steunt, iemand die jou stimuleert je beste zelf te zijn?

Als op bovenstaande eigenschappen niet meerdere 'ja's' uitkomen dan is het iemand waarvan ik vind dat het niet een goede match is voor een duurzame, gezonde relatie.

Oh begrijp me niet verkeerd, dat zijn bijna allemaal ‘ja’s’.. Alleen die verliefdheid was het zeker niet, we hebben ook ongeveer 2,5 jaar een relatie gehad voordat het de 1e keer uit ging (en niet na een paar maanden toen de eerste verliefdheid eraf was).
Helaas gaat dat veilig voelen uiteindelijk wel heel moeilijk als het steeds stuk loopt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:49

Qimm schreef:
LaScar schreef:

Mee eens. In principe het zit het gevoel van verliefdheid in jezelf en je kunt op zomaar op iemand verliefd worden waar je tegenaan loopt. Ook al is dat een (voor jou) heel foute persoon. Maar die verliefdheidshormonen stoppen op een gegeven moment en als die persoon een klojo is dan zie je dat dan wel en kun je hopenlijk nog weg. Als het een goed passende persoon is dan kun je samen wat moois opbouwen.En groeit de verliefdheid uit tot liefde, dat is een blijvender gevoel.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 23:27

BeFunny schreef:
Ja dat had het beste geweest.
Maar ze grijpt duidelijk elke kans aan om hem te zien nog :j Hij is dit keer juist luid en duidelijk het is uit.

Ze had ook vriendin kunnen bellen dat het nog te moeilijk was gezien de omstandigheden en dat ze daarom deze keer niet ging. Als vriendin zou willen kon ze dan een andere keer afspreken.

Wat voor totaal onnodige, onbevestigde, kinderachtige conclusie en totaal ongepast om dat dan nog als feit neer te pennen.
Wat weet jij nou van wat ts haar bedoeling was en wie ben jij om dat te verkondigen als zou jij weten wat haar intentie was...

Voel je je nu beter?!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 23:59

Tja, ik zou daten helemaal niet verkeerd vinden om te gaan doen, maar dan niet daten als in “op zoek naar een nieuwe relatie”, maar gewoon daten om te ontdekken wat een leuke mannen er in de wereld zijn. Ik heb ook veel gedate en de leukste vriendschappen met mannen aan over gehouden en nee, ik ben niet met al die mannen naar bed geweest. Maar het kan echt leuk zijn om te daten, gewoon om het daten zelf. Het kan relaxed zijn om te weten dat je er niet zit om een relatie te beginnen of met die persoon in bed te belanden (waar overigens ook niets mis mee is) maar gewoon te daten en te ontdekken dat er mannen zijn die het leuk vinden om tijd met je door te brengen. Het heeft mij wel geholpen om te ontdekken dat ik dom bezig was om te blijven hopen dat mijn ex terug kwam, want er waren genoeg echt leuke mannen om mijn tijd mee door te brengen, mannen die niet de neiging hadden keer op keer het hazenpad te nemen.

Plus dat het leuker is om in het weekend uit te gaan en wat leuks te doen, niet thuis zitten wachten op niets, niet thuis zitten denken aan “wat als…” gewoon dingen doen.

En als TS geen mannen wil daten, ga dan met vriendinnen uit, ga leuke dingen plannen, koop kaartjes voor een concert, voorstelling, dance party, weet ik veel, maar ga er lekker uit en ga dingen ondernemen. Leef een beetje, onderneem een beetje. Het helpt echt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 09:28

LaScar schreef:
anjali schreef:
Hij heeft toch ts de huissleutel laten teruggeven? Dat is toch duidelijk dan? Wees blij ts dat jullie nog niet samenwoonden. Dan had je oneindig meer gelazer gehad. Wat is er eigenlijk zo geweldig aan deze jongeman dat je hem ondanks zijn nare gedrag niet echt kunt loslaten?

De huissleutel (van zijn moeders huis) was trouwens op verzoek van zijn moeder..

Ja, wat er zo geweldig is aan hem.. Het gevoel en de connectie die we hadden samen was gewoon iets wat ik nog nooit gehad heb (en hij ook niet op deze manier als ik hem moet geloven). Maar de persoon die hij t.o.v mij is als het (bijna) uit is is een hele andere kant, een kant die ik het liefst snel weer vergeet wanneer het wél weer goed is.. Maar helaas is hij dat óók.

Dit zijn hele normale gevoelens na een break up, geef het tijd. Over een paar maanden kijk je er waarschijnlijk heel anders naar.

Wbt wel of niet daten, daar heb ik geen mening over. Iedereen moet doen waar hij/ zij zich goed bij voelt. Voor de een is dat daten, voor de ander is dat een tijdje intensiever leuke dingen doen met vrienden. Afleiding helpt inderdaad wel een heleboel! Sterkte TS!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 09:31

LaScar schreef:
Ik probeer verder te gaan, (heb ik steeds geprobeerd) dat is alles wat ik kan doen, maar die tijd die dat gaat kosten heb ik tot op heden nooit gekregen, want hij zocht alweer contact toen ik nog steeds in de fase van hem ontzettend missen en heel graag terugwillen zat..

Krijgen. Krijgen...?
Die tijd NEEM je.
Jij bepaalt namelijk zelf hoe jouw leven eruitziet, wat je doet en wie daar een rol in speelt.
Stap 1 is iemand die je zo respectloos behandeld, blokkeren.
Stap 2 is uit de slachtofferrol stappen en jezelf een schop verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 09:38

TS, ben je al begonnen aan je lijstje met minpunten? Ik beloof je, die wordt langer en langer als je eraan begint. Je focust nu vooral op de positieve dingen en daarmee blijf je alleen maar hangen in zelfmedelijden.. Dat gaat je echt niet helpen. Je legt letterlijk je hele ziel en zaligheid in zijn handen en hij gaat daar niet zo netjes meer om (understatement)

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 12:08

BarbaLala schreef:
LaScar schreef:
Ik probeer verder te gaan, (heb ik steeds geprobeerd) dat is alles wat ik kan doen, maar die tijd die dat gaat kosten heb ik tot op heden nooit gekregen, want hij zocht alweer contact toen ik nog steeds in de fase van hem ontzettend missen en heel graag terugwillen zat..

Krijgen. Krijgen...?
Die tijd NEEM je.
Jij bepaalt namelijk zelf hoe jouw leven eruitziet, wat je doet en wie daar een rol in speelt.
Stap 1 is iemand die je zo respectloos behandeld, blokkeren.
Stap 2 is uit de slachtofferrol stappen en jezelf een schop verkopen.

Heb je zeker gelijk in, ik moet het denk ik ook een beetje anders verwoorden - de tijd die het heeft gekost voordat hij weer contact zocht was niet genoeg tijd voor mij om uit die hoop te stappen dat hij terug zou komen, wat ervoor heeft gezorgd dat ik erop in ben gegaan omdat dat stiekem nog steeds alles was wat ik wilde. Alsnog heb ik er eisen aan gesteld en duidelijk mijn twijfels over geuit, maar het was wel iets wat ik zelf nog steeds graag wilde dus dat heb ik inderdaad zelf toegelaten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 12:09

Dus: geen contact.
Blokkeren op alles.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 12:11

Relaxed schreef:
TS, ben je al begonnen aan je lijstje met minpunten? Ik beloof je, die wordt langer en langer als je eraan begint. Je focust nu vooral op de positieve dingen en daarmee blijf je alleen maar hangen in zelfmedelijden.. Dat gaat je echt niet helpen. Je legt letterlijk je hele ziel en zaligheid in zijn handen en hij gaat daar niet zo netjes meer om (understatement)

Ga ik nog doen inderdaad, ik heb ook wat whatsapp gesprekken van eerder in onze relatie teruggelezen, zowel waarin we helemaal verliefd waren als gesprekken met knallende ruzie, en dat haalt zoveel gevoelens naar boven. Ook gemis, maar als ik die ruzies teruglees kan ik én zien wat mijn aandeel was, maar ook hoe hij dingen zei en deed die voor mij echt niet door de beugel konden. Ik kan er nog steeds datzelfde onrechtvaardige gevoel van krijgen, dat hielp ook wel om het totaalplaatje wat minder te idealiseren.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 12:13

rien10 schreef:
Dus: geen contact.
Blokkeren op alles.

Ik heb ook 0 contact met hem sinds de breakup, behalve die verjaardag waar hij ook was. Ik heb het gesprek met hem gearchiveerd waardoor hij niet meer tussen de rest staat. Maar ik vind blokkeren om een of andere reden een heftige stap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 12:13

LaScar schreef:
Relaxed schreef:

Ga ik nog doen inderdaad, ik heb ook wat whatsapp gesprekken van eerder in onze relatie teruggelezen, zowel waarin we helemaal verliefd waren als gesprekken met knallende ruzie, en dat haalt zoveel gevoelens naar boven. Ook gemis, maar als ik die ruzies teruglees kan ik én zien wat mijn aandeel was, maar ook hoe hij dingen zei en deed die voor mij echt niet door de beugel konden. Ik kan er nog steeds datzelfde onrechtvaardige gevoel van krijgen, dat hielp ook wel om het totaalplaatje wat minder te idealiseren.

Schrijf die ruzies ook op! Ik heb inmiddels echt al tig lijstjes gemaakt en die helpen echt..

En verwijder het gesprek, echt het helpt je niet om dat te gaan teruglezen, want je wil vooral het positieve lezen..

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 12:14

En het helpt misschien ook te bedenken (is ook al eerder benoemd hier) dat waarschijnlijk niet hij alles is wat je wil, maar het gevoel dat je er bij kreeg. Je doet het heel goed :knuffel:

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 12:22

Ik denk dat het een prima keuze kan zijn om gesprekken terug te lezen met de insteek om het totaalplaatje wat minder te idealiseren. En als het niet goed voelt om te blokkeren: gewoon niet doen :) Het is JOUW proces.

Als je hem blokkeert en dan steeds in je hoofd allerlei scenario's gaat bedenken die onrust veroorzaken....dan kan je dat beter niet doen. Het mooiste zou zijn als hij wel de mogelijkheid heeft om jou iets te sturen (opnemen voor een gesprek zou ik niet doen) maar dat jij dan de leiding kan nemen / hem af kan wijzen.

Of misschien beter nog, lekker ontnuchterend in ieder geval: dat je merkt dat hij helemaal geen contact zoekt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 12:35

Persoonlijk denk ik dat als hij nu voor je neus staat dat je hem met open armen terug neemt. Je bent nog te veel bezig met het feit dat het speciaal voelde voor jou, dat je alleen met hem dat persoonlijke kunt voelen en niet met iemand anders ( dit hoeft ook nu helemaal nog niet om open staan voor dat speciale gevoel met iemand anders maar het kan zeker wel als het maar de juiste persoon is). Je geeft jezelf te weinig tijd om dit af te kunnen sluiten, zoekt hem ergens weer op terwijl je weet dat het waarschijnlijk niet de beste keuze zal zijn. Hij weet precies hoe hij je moet bespelen waardoor je keer op keer gekwetst zal blijven. Wat pmarena ook zegt je zal ergens op een bepaalde manier achter moeten komen, of dat leuk is? Nee waarschijnlijk niet. Maar soms is het nodig om op een harde manier achter dingen te komen, maar ook daar zal je weer sterker uit komen ook al lijkt het niet zo op dat moment.