Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Century schreef:Ik zou niet gelijk gaan daten eigenlijk. Eerst maar dingen verwerken en meer van jezelf gaan houden.
musiqolog schreef:Ik zou helemaal niet gaan daten, en zeker niet meteen.
Zoals je, bij een relatiebreuk, moet leren om zonder je ex te kunnen, zo moet je ook leren om helemaal zonder partner te kunnen. Anders loop je een geweldig risico dat je jezelf afhankelijk maakt van het fenomeen relatie, van een willekeurige ander, en dat is bijna net zo schadelijk als afhankelijk zijn van één persoon.
Een mens heeft zuurstof, eten en drinken nodig om in leven te blijven. En vooruit, de liefde van je naaste verwanten. De rest kun je desnoods missen. Romantische liefde zeker. Verliefdheid komt in veel culturen niet eens voor! Het is typisch iets voor de westerse cultuur om jezelf zo hopeloos in anderen te verliezen. Daar gaat een hoop tijd en energie aan verloren...
musiqolog schreef:Ik zou helemaal niet gaan daten, en zeker niet meteen.
Zoals je, bij een relatiebreuk, moet leren om zonder je ex te kunnen, zo moet je ook leren om helemaal zonder partner te kunnen. Anders loop je een geweldig risico dat je jezelf afhankelijk maakt van het fenomeen relatie, van een willekeurige ander, en dat is bijna net zo schadelijk als afhankelijk zijn van één persoon.
Een mens heeft zuurstof, eten en drinken nodig om in leven te blijven. En vooruit, de liefde van je naaste verwanten. De rest kun je desnoods missen. Romantische liefde zeker. Verliefdheid komt in veel culturen niet eens voor! Het is typisch iets voor de westerse cultuur om jezelf zo hopeloos in anderen te verliezen. Daar gaat een hoop tijd en energie aan verloren...
LaScar schreef:Ja, wat er zo geweldig is aan hem.. Het gevoel en de connectie die we hadden samen was gewoon iets wat ik nog nooit gehad heb
Qimm schreef:LaScar schreef:Ja, wat er zo geweldig is aan hem.. Het gevoel en de connectie die we hadden samen was gewoon iets wat ik nog nooit gehad heb
Dit zegt niets over hem als persoon, maar alleen over het gevoel wat jij hebt ervaren.
Verliefd zijn is heerlijk en als dat wederzijds is, is het verslavend heerlijk. En dit kun je bij verschillende mensen in vergelijkbare mate kunt ervaren.
Maarrrr... (die mate van) verliefdheid gaat over. En wat heb je dan nog? Is dat iemand met gevoel voor humor, iemand die jou intellect prikkelt, iemand die jouw grootste cheerleader is, iemand waar je je veilig bij voelt, iemand die jouw leven net dat extra beetje glans geeft, iemand die jou steunt, iemand die jou stimuleert je beste zelf te zijn?
Als op bovenstaande eigenschappen niet meerdere 'ja's' uitkomen dan is het iemand waarvan ik vind dat het niet een goede match is voor een duurzame, gezonde relatie.
Qimm schreef:LaScar schreef:Ja, wat er zo geweldig is aan hem.. Het gevoel en de connectie die we hadden samen was gewoon iets wat ik nog nooit gehad heb
Dit zegt niets over hem als persoon, maar alleen over het gevoel wat jij hebt ervaren.
Verliefd zijn is heerlijk en als dat wederzijds is, is het verslavend heerlijk. En dit kun je bij verschillende mensen in vergelijkbare mate kunt ervaren.
Maarrrr... (die mate van) verliefdheid gaat over. En wat heb je dan nog? Is dat iemand met gevoel voor humor, iemand die jou intellect prikkelt, iemand die jouw grootste cheerleader is, iemand waar je je veilig bij voelt, iemand die jouw leven net dat extra beetje glans geeft, iemand die jou steunt, iemand die jou stimuleert je beste zelf te zijn?
Als op bovenstaande eigenschappen niet meerdere 'ja's' uitkomen dan is het iemand waarvan ik vind dat het niet een goede match is voor een duurzame, gezonde relatie.
BeFunny schreef:Ja dat had het beste geweest.
Maar ze grijpt duidelijk elke kans aan om hem te zien nogHij is dit keer juist luid en duidelijk het is uit.
Ze had ook vriendin kunnen bellen dat het nog te moeilijk was gezien de omstandigheden en dat ze daarom deze keer niet ging. Als vriendin zou willen kon ze dan een andere keer afspreken.
LaScar schreef:anjali schreef:Hij heeft toch ts de huissleutel laten teruggeven? Dat is toch duidelijk dan? Wees blij ts dat jullie nog niet samenwoonden. Dan had je oneindig meer gelazer gehad. Wat is er eigenlijk zo geweldig aan deze jongeman dat je hem ondanks zijn nare gedrag niet echt kunt loslaten?
De huissleutel (van zijn moeders huis) was trouwens op verzoek van zijn moeder..
Ja, wat er zo geweldig is aan hem.. Het gevoel en de connectie die we hadden samen was gewoon iets wat ik nog nooit gehad heb (en hij ook niet op deze manier als ik hem moet geloven). Maar de persoon die hij t.o.v mij is als het (bijna) uit is is een hele andere kant, een kant die ik het liefst snel weer vergeet wanneer het wél weer goed is.. Maar helaas is hij dat óók.
LaScar schreef:Ik probeer verder te gaan, (heb ik steeds geprobeerd) dat is alles wat ik kan doen, maar die tijd die dat gaat kosten heb ik tot op heden nooit gekregen, want hij zocht alweer contact toen ik nog steeds in de fase van hem ontzettend missen en heel graag terugwillen zat..
BarbaLala schreef:LaScar schreef:Ik probeer verder te gaan, (heb ik steeds geprobeerd) dat is alles wat ik kan doen, maar die tijd die dat gaat kosten heb ik tot op heden nooit gekregen, want hij zocht alweer contact toen ik nog steeds in de fase van hem ontzettend missen en heel graag terugwillen zat..
Krijgen. Krijgen...?
Die tijd NEEM je.
Jij bepaalt namelijk zelf hoe jouw leven eruitziet, wat je doet en wie daar een rol in speelt.
Stap 1 is iemand die je zo respectloos behandeld, blokkeren.
Stap 2 is uit de slachtofferrol stappen en jezelf een schop verkopen.
Relaxed schreef:TS, ben je al begonnen aan je lijstje met minpunten? Ik beloof je, die wordt langer en langer als je eraan begint. Je focust nu vooral op de positieve dingen en daarmee blijf je alleen maar hangen in zelfmedelijden.. Dat gaat je echt niet helpen. Je legt letterlijk je hele ziel en zaligheid in zijn handen en hij gaat daar niet zo netjes meer om (understatement)
LaScar schreef:Relaxed schreef:TS, ben je al begonnen aan je lijstje met minpunten? Ik beloof je, die wordt langer en langer als je eraan begint. Je focust nu vooral op de positieve dingen en daarmee blijf je alleen maar hangen in zelfmedelijden.. Dat gaat je echt niet helpen. Je legt letterlijk je hele ziel en zaligheid in zijn handen en hij gaat daar niet zo netjes meer om (understatement)
Ga ik nog doen inderdaad, ik heb ook wat whatsapp gesprekken van eerder in onze relatie teruggelezen, zowel waarin we helemaal verliefd waren als gesprekken met knallende ruzie, en dat haalt zoveel gevoelens naar boven. Ook gemis, maar als ik die ruzies teruglees kan ik én zien wat mijn aandeel was, maar ook hoe hij dingen zei en deed die voor mij echt niet door de beugel konden. Ik kan er nog steeds datzelfde onrechtvaardige gevoel van krijgen, dat hielp ook wel om het totaalplaatje wat minder te idealiseren.