Waar heb jij je partner leren kennen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waar heb jij je partner leren kennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 15:47

Helemaal! <3 <3

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 16:11

Foxy, dat is inderdaad een bijzonder verhaal, ben wel nieuwsgierig, was je andere huwelijk gelijk over of duurde dat nog lang?

Hier waren we allebei lid van een studenten bergsport vereniging. Hij was al lid en had nog een andere relatie. Maar dat ging gelukkig voor min snel uit. Inmiddels ook al 14 jaar samen.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 17:23

Meerdere van zijn ooms en tantes woonde bij ons in de straat en zo speelde we als kind samen, ik droeg toen zelfs nog pampers en zijn opa en mijn opa waren als kind vrienden.
Ik vond hem altijd zeer irritant en hij bemoeide zich vaak met mij bij het uitgaan toen we ouder werden en uit mochten gaan, maar toch is de vonk overgeslagen en nu zijn we al 23 jaar samen, niet getrouwd en geen kinderen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 17:31

Op een verloren woensdagavond in 'mijn' stamcafé. Hij was onderweg naar vrienden en zag mij aan de bar zitten, heeft z'n vrienden afgebeld en kwam naast me zitten. Liefde op het eerste gezicht, tot groot verdriet van z'n toenmalige vriendin. Twee maanden later gingen we facebookofficial en dat is inmiddels bijna 10 jaar geleden. Nu ook ouders van 2 parels en dat blijft een raar idee :')

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 18:46

Ik ‘leerde’ mijn man 9 jaar geleden ‘kennen’ (lees: ik zag hem en was verliefd) hij had me niet eens gezien :+ op het feestje van mijn beste vriendin.

Ik was getrouwd en hij had een vriendin

En door een afspraakje met ons 6, vriendin en partner, hij met zijn toenmalige vriendin en ik met mijn toenmalige man werd ik er nog wilder van _O- (dit is 5 jaar geleden), ik voelde mij fysiek enorm tot hem aangetrokken!

En dan 3 jaar geleden beginnen chatten, tijdens corona, hij was herstellende van een zwaar ongeluk, ik was niet gelukkig in mijn huwelijk en we konden bij elkaar ‘ons verhaal’ kwijt… we zaten toen beide in een relatie…

Ook al dacht ik dat we niet bij elkaar zouden passen en dacht ik enkel een vriendschap op te bouwen, klikte het eigenlijk van het eerste berichtje en in real life werd dat alleen maar extra bevestigd…

We zijn 3 jaar verder, ik ben vrij snel bij hem ingetrokken, heb zijn huis voor de helft gekocht, we hebben 3 hondjes en zijn vorig jaar december getrouwd <3

Ik kan me geen betere partner voorstellen, hij doet alles voor mij, hij is mijn steun en toeverlaat en heeft me echt al bewezen dat liefde ook in kwade dage telt!

Door en voor hem ga ik ook door en heb ik de kracht en moed om te vechten!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 19:24

Britt I know maar het blijft zeer ontroerend (Pink een traantje weg).

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 19:28

Lexa! 4 jaar verder, 3 jaar samenwonend en een geregistreerd partnerschap, 2 katten, 30 vijvervissen en mijn pony maken het gezin compleet *D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 20:08

Ik ben alweer bijna 7 jaar op zoek. Waar kan ik hem vinden?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 20:45

Lieke schreef:
Foxy, dat is inderdaad een bijzonder verhaal, ben wel nieuwsgierig, was je andere huwelijk gelijk over of duurde dat nog lang?

Na nog eens 4 weken stond ik weer bij mijn ouders op de stoep, ondanks alle smeekbedes van mijn ex.

Ter duiding: hij was mijn eerste vriendje, 3 jaar ouder dan ik en had altijd de bovenhand. Dat jaar dat we samenwoonden heb ik me aan de lopende band ongelukkig gevoeld (nu valt zijn gedrag en communicatie gewoon onder de noemer van een toxische relatie weet ik), maar hij had me al ten huwelijk gevraagd dus ik dacht dat ik gewoon moest volhouden. Toen ik HEM tegen kwam, ging er letterlijk een lamp branden en kon iedereen de pot op.

En ongelooflijk maar waar: een echtscheiding met toestemming kon toen alleen als je 2 jaar getrouwd was, of je moest naar de (kostelijke) rechtbank met zwaarwichtige reden voor ontbinden huwelijk en bijhorend moddergooien. Dus zijn we op papier meer dan 2.5 jaar getrouwd geweest eer procedure afgerond was.

Clou: hij is ondertussen alweer gescheiden.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 21:14

Mijn vriend was 10 en ik was 8 toen we tegelijkertijd lid werden van de muziekvereniging. Mijn ouders en zijn opa waren toen ook al lid.

Jaren later (ik was 14 en hij 17) sloeg de vonk ineens over haha :') We zijn inmiddels 16 jaar samen, wonen een jaar of 8 samen, en hebben nu een "gezin" (met 2 honden 8-) ) en zijn nog steeds lid van de muziekvereniging :D

Wat wel scheelde was dat ik z'n familie dus via de muziekvereniging al kende, en hij de mijne ook, dus geen ongemakkelijke voorstelrondjes aan de schoonfamilie _/-\o_

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 21:25

Laanggg geleden op een heel deftig groot kantoor. Ik was consultant en hij manager. Het was geen liefde op het eerste gezicht. Ik vond hem irritant en hij vond mij een typische arrogante consultant.

Na een paar weken elkaar regelmatig tegengekomen te zijn kwamen we er achter dat we veel overeenkomsten hadden. Dezelfde muzieksmaak, zelfde films, zelfde hobbies en bovenal dezelfde twisted vorm van humor.
Ik besloot dat hij best leuk was en hij veranderde van mening waardoor ik geen arrogante consultant meer was. We hebben een diner date gedaan, ik ben blijven slapen want dat was wel zo makkelijk gezien het feit dat we beide om 7:00 weer op kantoor aan de andere kant van het land moesten zijn. En ik ben nooit meer vertrokken.
Inmiddels zijn we heel wat jaren verder en zijn we getrouwd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 21:28

Heerlijke verhalen , en Tazzey dit is wel heel romantisch, gelijk slapen en nooit meer weg gaan _O-

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 21:46

In de sportschool :D
Ik had toen helemaal niks met sporten maar wilde t eens proberen met n vriendin.
Zelf had ik toen nog een relatie dus in eerste instantie niet op die manier.
Dat ging uit en hij zocht een hh hulp.. Ik zat nog in de studie dus een extra centje was welkom.
En tja van t een kwam t ander en we zijn nu bijna 10j verder :D

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 03:44

Op mijn studie, we zaten bij elkaar in de klas. Inmiddels beide afgestuurd verpleegkundige, een huis verder, 4 konijnen en een hond :)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 05:12

Jaar of 15-16 geleden kwamen we elkaar via gemeenschappelijke vrienden tegen in de kroeg. Meteen de hele avond zitten kletsen en nrs uitgewisseld.
Op dat moment alleen vriendschappelijk contact gehouden, tot ergens September 2014. Toen gingen we uit eten, ' om bij te kleteen' .
Daarna nog een date en pas tijdens onze 3e date bleef ik bij hsm slapen. Twee weken later zaten we bij elkaars ouders aan tafel met kerst.
Inmiddels bijna 9 jaar samen, een koophuis, 2 katten en een zoontje van 9 maanden . In december gaan we registeren.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 06:42

Morrie schreef:
meer dan 40 jaar geleden, woonde hij tegenover me. Uit het oog verloren en 7 jaar geleden benaderde hij me via Facebook, hij was weer vrijgezel en ik ook. Hij kwam bij mij op stal om hernieuwd kennis te maken (ik mocht hem van mijn collega's niet thuis uitnodigen, want misschien was hij wel seriemoordedenaar geworden :') ) en hij is eigenlijk niet meer weggegaan. We hebben een appartement gekocht en zijn getrouwd.

Dit is nou echt een post waarbij ik de like-button mis! +:)+

JJ4 schreef:
Mijn man en ik waren allebei muzikant (hij afgestudeerd bassist en ik zangeres) we belandden bij elkaar in de band. Ik vond hem direct al leuk! :P Hij was lang, muzikaal, had geweldige humor, goed lijf en altijd eerlijk…. BRUUT eerlijk…..
Dus toen ik eindelijk het lef had gevonden om op te biechten dat ik hem meer dan leuk vond was zijn respons dan ook : Oh, ik jou niet en liep gewoon weg. _-:(

Daarna heb ik 6 jaar lang zwijmelend met hem in dezelfde band gespeeld. Weggaan was voor mij geen optie want het was mijn brood en de band waarin wij speelden was 1 van de bestlopende bands in de wijde omtrek.
Niemand kon me zo laten lachen, met niemand had ik zulke goeie gesprekken en niemand had me ooit zulke knikkende knieën bezorgd. Hij was HET gewoon voor mij, op alle vlakken.
Toen de band ermee ging stoppen was ik bang hem nooit meer te zien, aangezien we in verschillende provincies woonden. Hij belde me vlak voor ons laatste optreden of ik even langs wilde komen, ik was ervan overtuigd dat het was om de laatste dingen te regelen voordat de band ter ziele zou gaan. In plaats daarvan biechtte hij op al een jaar gek op me te zijn en wilde graag het avontuur met me aan, mits ik nog steeds hetzelfde voor hem voelde. :oo
Nah over mijn antwoord hoefde ik geen twee tellen over na te denken….. 8)7
JA!!

Nu 20 jaar later, getrouwd, 3 paardjes, 4 katten, nog steeds muziek makend en zo gelukkig als een hond met zeven staarten! :D
Oja en de knikkende knieën zijn altijd gebleven. :o

Nog zo'n heerlijk verhaal <3
Mooi dat het na al die jaren toch ook kan veranderen en dat iedereen op z'n eigen tijd, z'n eigen pad bewandeld.
Jij hebt wel geduld mogen oefenen. haha

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 09:51

Tinder. :D

Ik was klaar met mannen en zocht iemand om de rest van de zomer lol mee te hebben. Hij is Duits kapitein, werkzaam in Nederland, en zocht iemand om een paar keer lol mee te hebben.
Ging dat even anders. :')

Inmiddels wonen we samen met mijn 2 katten, en is hij volleerd katten papa :+ , en zoals het ernaar uitziet vertrekken we volgend jaar oktober samen naar Duitsland.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 10:01

10 jaar geleden via Lexa

ik woonde net paar maanden op mezelf en verveelde me beetje. En een vriendin zei waarom neem je geen betaalde acount van bij lexa (daar had zei haar vriend ook ontmoet)

dus ik dacht ag waarom niet. Toen was lexa nog geen ap van en was alles nog via de computer. En toen ging ik foto's bekijken. En toen zag ik iemand die mij aansprak en dacht ik stuur gewoon zo simpel standaard berichtje... En daarop reageerde hij.

Maar hij ging net 2 weken met een vriend naar portugal. En had je alleen in cafe wifi en was internet zonder wifi nog heel duur in buitenland. Dus savonds berichte we wat, uiteindelijk nummers uitgewisseld. Na de 2 weken hadden we afgesproken in utrecht om wat te eten. En nu zijn we 10 jaar verder.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 10:03

Via school. Zaten in het zelfde intro groepje en heb m toen een lift naar huis gegeven.
Een half jaar om elkaar heen gedraaid en daarna verkering gekregen :') . Dat is nu bijna 7 jaar geleden!

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 10:15

Wat een heerlijke verhalen. Allemaal met plezier gelezen.

We waren allebei mod op een MTB forum , maar hadden elkaar nooit ontmoet.
Op een Mod MTB fietsdag kwamen we elkaar tegen, vond hem een knappe vent.
Ik durfde toen nog niet van trappen af te fietsen en hij leerde me dat <3

Toen ik bij vrienden ging vissen of hij single was zei een andere MTB vriend van me dat hij een relatie had.... dus ik hield afstand.
Dat bleek niet waar te zijn, die andere MTB wilde voorkomen dat ik wat zou proberen omdat hij zelf iets met mij wilde |o ) .

Afin nadat mijn huidige man een heel zwaar mtb ongeluk had gehad in Duitsland , besefte ik pas echt hoe leuk ik hem vond en kwam ik er ook achter dat hij geen relatie had.

Omdat fietsen nog niet lekker ging ( ongeluk ) had ik een goede smoes om Lord of the rings in de bioscoop voor te stellen.
Uiteraard werd dat zoenen.

Afin 20 jaar later , we fietsen nog steeds en is onze zoon alweer 15.

( en met die jongen die ook verliefd op me was is het helemaal goed gekomen..... maar wat was hij pissig toen we begonnen te daten :D :D )

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 11:00

Wij hebben elkaar ontmoet op een huisfeestje bij mijn oude studentenhuis waar hij toevallig ´party crashde´. We waren elkaar niet vergeten en op de socials elkaar gaan volgen. Per toeval kwamen we 3 maanden later elkaar tegen bij dezelfde elective op de uni. Hij zag mij eerst en vroeg mij na de les mee uit, en sindsdien zijn we samen!