Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 12:24

Citaat:
  • Marjo
  • M_D_H
  • Urbanus
  • Sirius_
  • MarloesHJ
  • Lolacabana
  • Cynn
  • Momo94
  • LWDaisy
  • Kaatastrof
  • Neverland
  • Zertab
  • Moonlight91
  • Eef_Bam
  • Joy_Mennings
  • Eelmo
  • Ynskek
  • DWitzel
  • Apple
  • ryukapple
  • Kookaburra
  • Suliko
  • NotYourLine (nog geen e-mailadres)
  • linoleum

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 12:29

Ik meld mij hier nog eens. Heb mij aangemeld en lijkt mij leuk om mee te doen.

Zelf lees ik voornamelijk horror, (psychologische) thrillers en fantasy. Maar ook boeken met veel mythologie vind ik erg interessant. comedy, sci-fi en geschiedenis/ oorlog achtige boeken spreken mij vaak niet aan. japanse horror zag ik hier ook langskomen. Heb ik wel redelijk wat gezien maar weinig gelezen behalve ringu. Maar wil ik wel graag wat meer boeken van lezen. Ik lees eigenlijk alleen Engels dus dat zou wel mijn voorkeur hebben.

Ik heb geen boek wat ik zou redden maar zou mijn darren shan serrie wel opnieuw kopen want dat is echt jeugtsentiment. Boeken die ik op de brandstapel zou gooien zijn vooral literatuurboeken die ik vroeger voor school moest lezen maar een boek wat hier echt tussen uitspringt is de koele meren des doods. wat een monster van een boek is dat zeg :r

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 09:29

Ik meld me ook, leuk! Voorstellen doe ik even op een later moment. :)
Excuses voor het e-mailadres trouwens. Daar heb ik ook niet bij stilgestaan. Als het goed is, heb je 'm nu wel! :)*

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 13:12

Oeh, ik weet een nieuwe vraag!

Stel: een auteur schrijft meerdere boeken. Dat kan een serie zijn, of een aantal losstaande boeken.
Hoe irritant vinden jullie het als de boeken schelen qua hoogte, cover, ..?

Zelf vind ik dat bij een serie vooral lelijk haha. Ik wil dan liefst dat de boeken allemaal even hoog zijn, en liefst ook hetzelfde type cover.

Bij losstaande boeken stoort het me minder.

Maar: hoewel storend, kan ik er wel mee leven! Eens je aan het lezen bent, zie je de buitenkant toch niet meer haha.

Maar er zijn uitzonderingen :') Van The hunger games heb ik sommige boeken uiteindelijk dubbel gekocht omdat ik 1 bepaalde editie qua cover echt heel mooi :') Maar ik ben dan ook wel een heel grote fan van THG, bij een serie die ik "gewoon goed" vind zou ik dat zou laten. Bij series die ik als heilig beschouw durf ik ze dubbel kopen om de covers te doen matchen haha.

Darcy Coates is daar echt heel goed in, tot nu toe zijn alle boeken die ik van haar heb even groot en hebben ze allemaal een matte soft cover. Zo mooi om die boeken netjes naast elkaar te zien in mijn kast haha.

Mijn boeken van Harry Potter zijn ondertussen al best oud. Eén van de middelste boeken is een paar jaar geleden letterlijk uit elkaar gevallen, stuk gelezen :') Maar: het zijn allemaal "dezelfde" covers, en puur uit nostalgie vertik ik het om dat boek te vervangen. Gewoon goed vasthouden tijdens het lezen :')

Hoe denken jullie daarover? Is het iets waar je Santa rekening mee moet houden? Stel dat je een boek op je verlanglijstje zet, moet je Santa zich dan aan die editie houden of mag het ook een andere zijn?

Kookaburra

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 13:20

Haha, bij series vind ik dit inderdaad jammer! Nu heb ik een driedelige serie waarbij het laatste boek gewoon anders uitgegeven is.. Dus niets aan te doen. Bij losse boeken vind ik het wat minder jammer. Dan zet ik de gelijkende boeken bij elkaar en de rest ernaast.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 13:47

Van een serie vind ik het wel wat zonde. Die heb ik toch wel graag bij elkaar staan. Losse boeken maakt mij niet zo heel veel uit. Van mij hoeven boeken van dezelfde schrijver ook verder niet bij elkaar te staan.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 14:19

Losse boeken van 1 auteur heb ik het niet zo mee maar series heb ik inderdaad wel graag in een zelfde format qua grootte maar ook qua opmaak van de cover... ik kan er (net als bij series op dvd) niet zo goed tegen als bijvoorbeeld de naam van de auteur op de rug van de boeken bij een van de delen ineens een cm of zo hoger of lager staat :x

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 14:27

Ik heb een rolmaat op mijn boekenkast liggen. Zegt dat genoeg? Series MOETEN in zelfde formaat. Tussen verschillende series of losse boeken liever geen verschillen, maar kan het wel beter hebben.
Zo komt later dit jaar van Danielle L Jensen haar nieuwe boek uit in de Dark Shores serie. Waarvan al heel lang bekend is dat deze niet door dezelfde uitgever wordt uitgebracht als de eerste vier boeken in dezelfde serie. Dus zeker weten ander formaat. Kan er al 2 jaar om huilen :')

Of als dan laatste boek in 1 formaat te krijgen is, maar de boeken ervoor in meerdere. Maar ik heb de verkeerde maat van de eerdere boeken. Dan ga ik gerust de eerdere boeken in de serie vervangen, zodat de laatste er weer bij past.

Kan ook echt huilen als ik naar m’n man z’n boekenkast kijkt. Die boeit het allemaal niet en heeft van één auteur echt 4 boeken in zelfde serie in verschillende formaten en uitgaven. Error.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 15:25

Dat maakt mij niet zoveel uit, maar vooral omdat het grootste gedeelte van mijn boeken digitaal zijn en er zijn maar een paar series die ik echt helemaal netjes met hetzelfde formaat wil hebben.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 15:31

Variatie qua hoogte vind ik best mooi in een boekenkast. Maar alle boeken die bij dezelfde serie horen moeten even groot zijn.

Afbeelding

Dat Rule of Wolves niet even groot is als de andere boeken in de Grishaverse, kan ik nog accepteren. De rug van de Six of Crows duologie is ook anders dan de Shadow and Bone trilogie.
Maar dat Rule of Wolves niet net zo groot is als King of Scars, dat kan ik dus niet hebben -O- .

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 15:47

Is het heel erg als ik dit soort vragen skip? Ik kan er niks mee.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 15:54

Urbanus schreef:
Is het heel erg als ik dit soort vragen skip? Ik kan er niks mee.

Dat is net zo goed een antwoord toch :D

Moonlight91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 18:58

Ik vind het vervelend als het niet gelijk is, maar aan het einde van de dag gaat het om het verhaal niet om de buitenkant. Ik heb bijvoorbeeld de Hallows serie van Kim Harrison en ik heb edities van 7 verschillende uitgevers ofzo en dat maakt mij echt niks uit :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 23:20

Ik kan er ook echt niet wakker van liggen...

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:02

Ik lees eigenlijk nooit series, maar kan me voorstellen dat het vervelend is als ze dan verschillen in hoogte. Bij losse boeken maakt het me niet uit.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 13:57

ynskek schreef:
Losse boeken van 1 auteur heb ik het niet zo mee maar series heb ik inderdaad wel graag in een zelfde format qua grootte maar ook qua opmaak van de cover... ik kan er (net als bij series op dvd) niet zo goed tegen als bijvoorbeeld de naam van de auteur op de rug van de boeken bij een van de delen ineens een cm of zo hoger of lager staat :x

Preach! _/-\o_

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 21:09

Dan heb ik ook een vraag :-)

Geven jullie een daadwerkelijk lijstje op met boeken of zorgen jullie er voor dat door de voorstelpost/goodreads account/posts in dit topic het voor je SS helder zou moeten zijn wat voor soort boeken je leuk zou vinden en verder is het een verrassing? (die natuurlijk goed, maar ook slecht kan uitpakken).

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-23 21:12

Apple schreef:

Geven jullie een daadwerkelijk lijstje op met boeken of zorgen jullie er voor dat door de voorstelpost/goodreads account/posts in dit topic het voor je SS helder zou moeten zijn wat voor soort boeken je leuk zou vinden en verder is het een verrassing? (die natuurlijk goed, maar ook slecht kan uitpakken).

Ik heb beide, ik heb een aantal verlanglijstjes (die overigens érg lang zijn), maar ik zou het ook leuk vinden om verrast te worden met nieuwe genres. De meeste boeken op mijn verlanglijstjes zijn namelijk fantasy :P

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 22:09

Mijn voorstel post kan je wel aan afleiden wat ik leuk vind maar ik maak ook een lijstje. Omdat ik anders bang ben boeken dubbel te krijgen en dat zou zonde zijn voor de persoon die er zoveel moeite in steek. En ik lees boeken toch echt maar een keer..

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 07:27

Apple schreef:

Ik hou standaard al bij welke boeken ik gelezen heb en welke ik heb die ik nog moet lezen. Ik heb een slecht bijgehouden want to read lijstje. Dus daar mag inspiratie vandaan worden gehaald, maar iets heel anders mag ook!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 07:57

Ik heb een ‘want to read’ lijstje. Maar een verrassing mag ook. Ik heb echter nooit bijgehouden wat ik heb gelezen en wat ik in huis heb.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 10:09

Ik heb een goodreads account waarop de boeken staan die ik heb en al gelezen heb. Ik denk dat je daaraan wel kan afleiden waarvan ik houd. Ik heb niet echt een verlanglijstje, dus ga die waarschijnlijk ook niet maken.

Ik zal m'n account na mijn vakantie delen.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 10:26

Echt een verlanglijstje heb ik niet ik pak gewoon wat mij op basis van de achterkant interessant lijkt. Dus zolang het een beetje binnen de genres valt die ik leuk vind wil ik alles proberen. Zal wel een lijstje maken met wat ik al gehad heb. Maar is geen heel groot lijstje. Laatste jaren namelijk heel weinig gelezen.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 10:27

Ik heb ook m'n Goodreads account wel t een en ander op m'n to read lijstje staan maar ook ik laat me graag verrassen door wat iemand anders voor mij uitzoekt :j

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 10:47

Ik sta altijd open voor verrassingen en mijn GR is redelijk up te date (zal iig mijn tbr nog eens nalopen zodat mijn 'books i own' klopt). Maar ik zal ook een verlanglijstje maken in Lootjestrekken. Laten we het een inspiratielijstje noemen dan :D