SusanH schreef:Dat is het idd. Puur enthousiasme. En er tot dit topic kwam ook nog nooit bij stil gestaan dat er mensen zijn die er echt een schurfthekel aan hebben. Dat laatste mag begrijp me niet verkeerd. Maar als een ander zich daar niet bewust van is, is netjes vragen gewoon ook. Aan wie zou de ander moeten vragen of hij/zij/hen mag gaan staan? Degene recht achter hem, ook degene daar links en rechts van? De rij erachter ook nog? Zelf vragen vinden we op heel veel andere plekken normaal. Een ander kan niet ruiken of zien wat degene achter hem wel of niet fijn vinden.
Beetje logisch nadenken zou al helpen. Je koopt zitkaarten. Dan is het vrij logisch dat je hoort te gaan zitten. Wil je dan toch staan dan vraag je het aan de mensen achter je want je wil iets doen dat heel zwart wit gezegd niet hoort. Ik verbaas me er echt over dat dit niet eens in mensen hun hoofd opkomt.
Niobe schreef:Maar wat is de meerwaarde van staan? Ik vind het een beetje lastig om dat te begrijpen.
Over zitplekken heb ik het dan natuurlijk
Staand kun je natuurlijk wel fijner dansen en actiever meeleven met het concert. Zittend vind ik dat toch wat lastiger. Dus dat is wel de reden dat ik altijd stakaarten koop. Zittend voetbal kijken vind ik ook echt een ramp. Ik kan dan de spanning kwijt.