paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:06

ik sliep na 40 jaar slecht slapen (door werk, nu met pensioen) weer beter, maar nu ben ik blij als ik 2 uur per nacht slaap, de hele nacht is 1 grote opvlieger. Kostentechnisch mag de airco niet de hele nacht aan (tenzij mijn man vergeet hem uit te zetten *hihi*
Er komt ook niks uit m'n handen, m'n darmen liggen dwars en ik heb om de haverklap een bloedneus en dan kom ik niet eens buiten in de zon.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:10

Ik kan ook echt zo slecht tegen dit weer. Constant moe, chagrijnig, zweterig, stinkerig, m’n haar wil niet, m’n kleding zit allemaal niet lekker, ik kan de warmte niet kwijt en in huis is het overal stikheet.

Wat betreft slapen gaat dat best goed! Ik slaap alleen wat later en word wat eerder wakker, maar heb ‘s avonds van de warmte niet zoveel last als overdag!

Edit: die bloedneuzen heb ik ook, mega irritant!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:14

deksel schreef:

zo vanuit het niets, voel het niet aankomen, durf de deur al niet eens meer uit. Commentaar van huisarts: wat vervelend voor je.... kan je wel zeggen. Ben inmiddels expert in bloedvlekken uit m'n kleren halen.
De triagist van de huisartsenpost heeft me op koningsdag aan de telefoon uit moeten leggen hoe ik het zelf kan stoppen, ik heb alles onder handbereik liggen.
Stop Hemo (wel duur) werkt ook heel goed, soort tampon die doe je in je neus en dan lek je in ieder geval niet meer zo erg

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:19

Bloedneuzen door het warme weer? Dat ken ik niet! Wat apart zeg!
Lijkt me echt heel vervelend!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:27

Komt dat niet door de droogte? Dat je neus schraal word.
Hooikoorts enz..

Hier begin ik aardig te wennen aan de warmte. Snachts staat boven alles open en koelt het flink af. Smorgens rond 10 doe ik alles weer dicht. Zo blijft het koel in ons huis.
Smorgens vroeg bezig met de paarden rustig en kort te trainen. Dat gaat dan ook best wel.
Smiddags binnen zitten en savonds weer aan de gang

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:30

Ik heb gewoon kurkdroge lippen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:32

Cayenne schreef:

nou ja, erger dan normaal en vaker, ik had het sinds mijn gebroken been en bloedverdunners ongeveer 1 x per 5 weken en nu ineens 2 x per week nu het zo heet is (al een half jaar geen bloedverdunners meer overigens, maar toen is het wel begonnen)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:49

Volgens mijn huisarts komen de bloedneuzen door de droge lucht. Ik heb er buiten ook last van.
Qua lippen smeer ik bijna continu lippenbalsem om te voorkomen dat het krokante garnaaltjes worden.

Ellende dit, ik ga een zomer slaap houden tot 1 oktober. Mij niet meer bellen. :D

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:52

Vind het in dit weer altijd best lastig wat aan te doen naar werk. Ik werk in een winkel dus er zijn wel wat regels qua kleding. Ik mag wel gewoon een jurkje of rokje aan maar ik heb vooral strandjurkjes. Heb het al zo snel warm en we hebben wel airco maar toch.. :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:54

Hier nu eindelijk bewolking. :')

Okay app zeg nu dat het dinsdag gaat knetteren en tot die tijd bewolking. Vind het nu ook flink broeierig worden.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 20:08

Morrie schreef:
deksel schreef:

zo vanuit het niets, voel het niet aankomen, durf de deur al niet eens meer uit. Commentaar van huisarts: wat vervelend voor je.... kan je wel zeggen. Ben inmiddels expert in bloedvlekken uit m'n kleren halen.
De triagist van de huisartsenpost heeft me op koningsdag aan de telefoon uit moeten leggen hoe ik het zelf kan stoppen, ik heb alles onder handbereik liggen.
Stop Hemo (wel duur) werkt ook heel goed, soort tampon die doe je in je neus en dan lek je in ieder geval niet meer zo erg

Ik heb altijd tissues bij zodat ik in ieder geval niet heel mijn handen/kleding onderspetter.
Stop Hemo ken ik niet. Inmiddels ben ik expert in bloedneuzen stoppen, ik heb het al sinds ik klein ben. In de hooikoorts/warme periode is het het ergst.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 20:15

Ik heb ook vanalles mee voor bloedneuzen maar het komt altijd zo onverwacht dat alles al vol xit voor ik de tissues te pakken heb.
Voor droge neus heb ik nisita zalf, maar met deze hitte helpt niks. Binnen blijven bij de ventilator dus maar en hopen dat de zomer gauw voorbij is

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 20:45

Ik heb ook alleen maar bloedneuzen in de zomer! Ga er altijd maar vanuit dat het door het vele neus snuiten (hooikoorts) in combinatie met neusspray komt. Die hooikoorts trouwens... laat het regenen a.u.b. Word meermaals per nacht wakker omdat ik gewoon niet meer kan ademen. :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 20:51

Ik heb goede hooikoortspillen, helaas aan de laatste strip bezig en ze zijn pas over 5 weken weer leverbaar. Mijn man slikt Ceterizine van de drogist en snottert maar door, dag en nacht.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 20:55

Ik heb ook ceterizine, de enige die nog ietsje helpen. Maar verder doen vooral de oogdruppels me goed. Is het enige wat echt even verlichting geeft terwijl ik me suf nies en snotter. :+

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 21:16

Cayenne schreef:

Ik krijg ze van airco ect, dus van droge lucht. Dus hier geen airco. Maar het is in dit huis ook niet nodig. Het is 21 graden in huis

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 21:57

Voor de hooikoorts patiënten hier... laat je tapen bij de fysio. Zorgt hier voor 80% minder last, dit is het 3e jaar dat ik dit doe en tevens het 3e jaar zonder medicatie.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 22:03

Hier nog 1 die er niet tegen kan. Mijn maag en darmen ook niet, moet heel erg oppassen met wat ik eet. BBQ zo lekker maar niet bij anderen, of als ik weet dat we nog weg moeten :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 22:13

Wij hebben onze airco uitgezocht op het opnieuw bevochtigen van de lucht. De luchtvochtigheid in huis is daardoor altijd goed. Anders heb ik ook in huis doorlopend bloedneuzen.

Ik gebruik desloratadine in hoge dosering via de huisarts omdat niets anders helpt. Van de drogist helpt niets.
Dat tapen heb ik ook geprobeerd. De huisarts gaf aan dat het kwakzalverij was en ook de arts op de huisartsenpost zei dat. Eigenwijs als ik ben heb ik het mijn fysio in het revalidatiecentrum gevraagd en die lachte het weg. De fysio thuis ook. Uiteindelijk heb ik er een gevonden die het wel deed en ik heb het een paar keer laten doen maar het doet echt niets.
In mijn omgeving zijn ook flink wat mensen die het geprobeerd hebben maar niemand heeft effect ervan gehad.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 22:36

Ik hou het meest van de lente en herfst, de winter als het niet te druilerig is ook, de zomer is mijn minst favoriete seizoen. Al heb ik gelukkig niet ontzettend veel last van de hitte zoals sommigen hier. Voor mij werkt het goed om heel vroeg de dag te beginnen (rond 6 uur) en tot een uur of 11 zoveel mogelijk te doen. In de middag doe ik een dutje (word moe van de warmte en slaap snachts niet goed door de warmte). S'avonds en s'ochtends alles tegenover elkaar open zetten aan deuren en ramen en in mijn slaapkamer hou ik donkere gordijnen overdag dicht.
Enige voordeel vind ik dat ik het niet zo koud heb, ik ben echt een koukleum en met de gasprijzen van de laatste tijd is het echt geen doen om mezelf warm te houden.

Voor de droge en gescheurde lippen, grote kans dat ze verbrand zijn (geweest). Ik ben veel buiten en sinds ik lippenbalsem met SPF 50 smeer, helemaal geen last meer gescheurde of droge lippen. Paula's Choice heeft het onder andere. :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 22:45

Nee bij mij gebeurd het heel snel. Ze zijn nog nooit verbrand geweest, ik ben er heel gevoelig voor.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 23:17

Ik denk dat veel mensen eigenlijk niet door hebben dat hun lippen verbranden en ze vaak pas last hebben erna. Het uit zich namelijk (na het verbranden en ook gewoon door blootstelling aan zon en droogte) in scheurtjes, kloofjes, schilfers en droge lopen.
In ieder geval was het bij mij direct over na het gebruiken van SPF lippenbalsem en hielp gewone lippenbalsem niet, gewone lippenbalsem kan ook juist veroorzaken dat je lippen verbranden en uitdrogen.

Wil niet zeggen dat het bij jou het geval is hoor, maar toch als tip voor mensen om te proberen als ze last hebben van hun lippen bij warm weer.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 23:34

Het is sowieso verstandig om spf te smeren, dus een goede tip idd. Ik smeer het hele jaar door. Mijn lippen balsem heeft ook een spf.

In mijn geval maakt wel of geen spf op mijn lippen geen verschil in de zin van droge lippen. Ik heb er al mijn hele leven last van.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 09:48

En nog steeds bewolkt. Zou eerst van 09.00-10.00 uur regenen, maar dat is nu 11.00-12.00 uur geworden.

Simpel gezegd ze weten het niet. :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 09:56

Ik stuur graag de regen uit Parijs door naar jullie hoor :D !