Wie gaat er trouwen in 2024?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-23 21:06

Die photobooth had ik nog los willen huren maar vind dat echt te duur.
Kost gemiddeld 200 euro.

Hier dus besloten om het niet te doen en dat idee te laten varen.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 09:02

Ja, de prijs is zeker voor 2 fotografen... De fotograaf kost bij ons zeker 2/3e van de locatie dus ik schrok er echt van dat zulke voorwaarden er in staan. Ik moet het nog maar even met hun gaan overleggen, maar ik ben er weer door gaan twijfelen :Y)... We willen heel graag 2 fotografen zodat we de mooie momenten vanuit meerdere hoeken tegelijk kunnen hebben, maar ik wil echt geen risico lopen dat we dus voor 2 betalen en maar 1 fotograaf krijgen.

jojoleinee, wij hebben ons kaartje besteld via Bladergoud. Zij heeft 1 van haar designs naar onze wensen aangepast, dus ik ben erg benieuwd hoe dat er uit gaat zien!

eilinora, gaaf dat je zelf de bloemen kweekt dan! Goede oplossing als het in de buurt inderdaad niet bevalt.

Denise_Storm, klinkt als een hele fijne locatie! Fijn dat er zoveel gedaan wordt he, wij hebben ook decoratie afgenomen bij de locatie wat we dus eind deze maand gaan bespreken. Onze dagplanning bij de locatie begint een half uur eerder en dat halfuur gebruiken we na het diner om ons even kort terug te trekken voor de avondgasten komen. Kunnen we heel even met ons tweeën tot rust komen, ondertussen komen de avondgasten binnen, en doen we een soort van entree met muziek. Dan felicitaties in ontvangst nemen en dan de openingsdans!

Qua ceremoniemeester: ik heb een vriendin gevraagd maar ik doe gewoon echt heel erg veel zelf. Ik kan en wil dingen zoals uitnodigingen versturen en RSVP's checken helemaal niet door iemand anders laten doen namelijk, ik laat het toch niet los. Dus zij is vooral klankbord voor mijn planning + aanspreekpunt op de dag zelf. Ik vind het onnodig om daar iemand voor te betalen, maar dat is natuurlijk heel erg persoonlijk.

Ik doe ook save the night's voor avondgasten, maar mensen waarvan ik nog twijfel o.i.d. sla ik nog over. Als ze uiteindelijk niet kunnen is dat dan ook prima natuurlijk.

Qua muziek: vonden wij ook lastig, maar de DJ die we al gesproken hebben stelde echt de goede vragen om een mooie stijl te omschrijven die bij ons past (en we hebben een heeeele uiteenlopende muzieksmaak). Wij hebben een photobooth gehuurd bij de locatie en die kost voor de hele dag 325 euro. We kopen een speciaal gastenboek waar de fotostrips in kunnen worden geplakt, en natuurlijk kunnen ze een strip mee naar huis nemen. Vind het voordeel t.o.v. losse aanbieders dat ik niet hoef te regelen dat ie er staat en ook weer weg gaat :').

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 09:53

Zo, iedereen is weer lekker bezig geweest zeg! Welkom voor iedereen die nieuw is en gefeliciteerd <3

Wij hebben in onze vakantie ook weer een paar stappen gemaakt.

- Trouwjurk is gevonden *\o/*
- Afspraak is gemaakt voor het trouwpak
- Getuigen zijn gekozen, alleen afspraak gemeente moet nog geregeld worden
- Afspraak notaris is gemaakt (voor ons om wat duidelijkheid te krijgen in hoe wij de zaken willen regelen).
- DJ hebben we nu 2 opties. Volgende week hebben we de kennismaking, deze hadden we al op een beurs gesproken en voelde wel goed.
- Save the date is uitgestuurd *\o/*

We hebben een wedding planner boek. Hier hebben we ook weer even doorheen gelopen en wat betreft de planning lopen we goed. Sommige zaken hebben we al 4 maarden "te vroeg" geregeld. Maar ach, dat geeft ook wel weer rust.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 11:08

Goed bezig iedereen!
Hier loopt het helaas een beetje stroef. We zijn vorige week op vakantie geweest naar onze locatie waar we met cateraars zouden gaan praten en de laatste dingen regelen zodat we tot aan de bruiloft daar geen stress meer over hoeven te hebben. Maar helaas zijn we juist 5 stappen achteruit gegaan.

Wat we tot nu toe hadden geregeld waren:
- Save the dates / gastenlijst
- Trouwjurk
- Wettelijk trouwen gemeentehuis van tevoren
- Catering zou dus vorige week geregeld moeten zijn.

Helaas door omstandigheden is er ook twijfel gekomen of we niet beter een andere locatie kunnen kiezen. Ik heb er super veel stress van want het is over 10 maanden en normaal moet je de locatie al vast hebben liggen een jaar van tevoren ...

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 11:46

Wij zijn momenteel erg druk bezig om onze huwelijksreis te plannen echter komen we er maar niet uit.

We Willen niet te ver maar het moet wel bijzonder zijn.

Nederland, Duitsland en België vallen af
Waar we vooral nu zitten te kijken is engeland,Schotland,Kroatië, Noorwegen,Denemarken.

Duur zal 5-9 dagen zijn.

Mochten jullie nog tips hebben

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 11:55

Wij gaan naar Schotland voor onze huwelijksreis maar gaan dan 2,5 tot 3 weken. Korter zou ik voor Schotland niet doen, daar is zo ontzettend veel te zien en te doen! En reizen gaat er niet vlot. Wij zijn er al eens eerder 2 weken geweest.

Qua Engeland schijnt de zuidkant (Jurassic Coast) onwijs mooi te zijn. Denemarken vond ik niet speciaal maar allicht door Denemarken richting zuid Zweden? Kun je ook Noorwegen nog een stukje pakken.

Wij zitten nu in Oostenrijk (westelijke deel) en dat is ook waanzinnig mooi!

Wat ontzettend balen Emilylaluna! Dat wil je niet in dit stadium. :n

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 12:53

emilyslaluna schreef:
Goed bezig iedereen!
Hier loopt het helaas een beetje stroef. We zijn vorige week op vakantie geweest naar onze locatie waar we met cateraars zouden gaan praten en de laatste dingen regelen zodat we tot aan de bruiloft daar geen stress meer over hoeven te hebben. Maar helaas zijn we juist 5 stappen achteruit gegaan.

Wat we tot nu toe hadden geregeld waren:
- Save the dates / gastenlijst
- Trouwjurk
- Wettelijk trouwen gemeentehuis van tevoren
- Catering zou dus vorige week geregeld moeten zijn.

Helaas door omstandigheden is er ook twijfel gekomen of we niet beter een andere locatie kunnen kiezen. Ik heb er super veel stress van want het is over 10 maanden en normaal moet je de locatie al vast hebben liggen een jaar van tevoren ...

Ooh wat vervelend dat die twijfel er is gekomen. De gesprekken waren dus helaas niet zo goed verlopen. Joh ik heb ook mensen gehoord die bruiloften in 3 maanden regelen :') Mij niet bellen, maar het kan wel.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 13:31

nardxash schreef:
Wij zijn momenteel erg druk bezig om onze huwelijksreis te plannen echter komen we er maar niet uit.

Waar we vooral nu zitten te kijken is engeland,Schotland,Kroatië, Noorwegen,Denemarken.

Duur zal 5-9 dagen zijn.

Noorwegen zijn we dit jaar op vakantie geweest. Willen jullie met het vliegtuig of de auto? Indien auto zou ik het zelf te kort vinden. Maar als je vliegt en daar een auto huurt zou 9 dagen zeker de moeite waard zijn. Wij hebben dit jaar in 15 dagen een rondreis vanuit thuis - Denemarken - Noorwegen - Zweden en door Denemarken weer terug naar huis en we hebben zoveel moois gezien. Als ik morgen terug zou kunnen zou ik gaan. Noorwegen was zoooo veel mooier dan wat ik gezien heb van Denemarken en Zweden. Ik zou ook echt voor Noorwegen gaan en niet Zweden icm Noorwegen omdat die kant van Noorwegen echt al minder spectaculair werd qua natuur.

Wat balen emilyslaluna. Dat is geen fijn gevoel, ik weet hoe rot het is als de twijfel toeslaat :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 13:57

Hanneke137 schreef:
Ooh wat vervelend dat die twijfel er is gekomen. De gesprekken waren dus helaas niet zo goed verlopen. Joh ik heb ook mensen gehoord die bruiloften in 3 maanden regelen :') Mij niet bellen, maar het kan wel.

Dat zijn wij dus :D Wij trouwen niet heel groot, en het feest zal pas later gebeuren (als een soort housewarming/bruiloft combi in ons nieuwe huis) dus dat scheelt alweer regelwerk.

Afgelopen week heb ik yes gezegd tegen de dress *\o/* en vriendjelief tegen het pak. Ik heb een passessie gehad met de coupeuse erbij. We hebben de kapper en make up geregeld voor op de dag zelf. Ik heb schoenen gekocht voor onder mijn jurk en vriendjelief voor onder zijn pak.
We hebben eindelijk de bevestiging gehad van de gemeente over de datum, babs en de zaal (duurde 2 weken dus ik kreeg paniek) Daarnaast hebben we de uitnodigingen gemaakt en verzonden, ringen uitgezocht en als kers op de taart het hotel voor onze huwelijksnacht geboekt.
Oh ja, en we hebben afgelopen zondag onze locatie vast gelegd. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 13:59

Noorwegen is trouwens een echte aanrader, wij zijn vanuit Tromso gaan rondrijden en hebben echt een fantastische reis gehad. We zijn naar Senja en de Lofoten geweest, fantastisch mooi!

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 14:24

Angela_ schreef:
Hanneke137 schreef:

Dat zijn wij dus :D Wij trouwen niet heel groot, en het feest zal pas later gebeuren (als een soort housewarming/bruiloft combi in ons nieuwe huis) dus dat scheelt alweer regelwerk.

Afgelopen week heb ik yes gezegd tegen de dress *\o/* en vriendjelief tegen het pak. Ik heb een passessie gehad met de coupeuse erbij. We hebben de kapper en make up geregeld voor op de dag zelf. Ik heb schoenen gekocht voor onder mijn jurk en vriendjelief voor onder zijn pak.
We hebben eindelijk de bevestiging gehad van de gemeente over de datum, babs en de zaal (duurde 2 weken dus ik kreeg paniek) Daarnaast hebben we de uitnodigingen gemaakt en verzonden, ringen uitgezocht en als kers op de taart het hotel voor onze huwelijksnacht geboekt.
Oh ja, en we hebben afgelopen zondag onze locatie vast gelegd. :')

Pfft, respect hoor!! Scheelt inderdaad misschien ook dat je het in 2 delen doet. Dan kan je daarna groot gaan uitpakken voor het feest *\o/*

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 14:54

November108 schreef:
nardxash schreef:

Duur zal 5-9 dagen zijn.

Noorwegen zijn we dit jaar op vakantie geweest. Willen jullie met het vliegtuig of de auto? Indien auto zou ik het zelf te kort vinden. Maar als je vliegt en daar een auto huurt zou 9 dagen zeker de moeite waard zijn. Wij hebben dit jaar in 15 dagen een rondreis vanuit thuis - Denemarken - Noorwegen - Zweden en door Denemarken weer terug naar huis en we hebben zoveel moois gezien. Als ik morgen terug zou kunnen zou ik gaan. Noorwegen was zoooo veel mooier dan wat ik gezien heb van Denemarken en Zweden. Ik zou ook echt voor Noorwegen gaan en niet Zweden icm Noorwegen omdat die kant van Noorwegen echt al minder spectaculair werd qua natuur.

Wat balen emilyslaluna. Dat is geen fijn gevoel, ik weet hoe rot het is als de twijfel toeslaat :(:)

Hoogst waarschijnlijk word het de auto, langer willen we wel maar budget speelt ook mee in en zolang hebben wij geen vrij van ons werk.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 15:54

Oke ik heb even teruggekeken naar mijn reisverslag van Noorwegen deze zomer :')... Dit zou je bijvoorbeeld kunnen doen en dan zie je echt wel hele gave dingen:

Dag 1: vroeg vertrekken naar Kiel, daar om 14.00 de boot pakken naar Oslo, hier slaap je dan de 1e nacht op.
Dag 2: aankomst om 10 uur in Oslo, dag 2 in Oslo doorbrengen
Dag 3: Ochtend in Oslo, vanaf daar naar Dombas rijden, hier kun je een elandensafari doen in de avond
Dag 4: via Trollstigen (mooie route) naar Alesund (mooie stad)
Dag 5: Alesund via een boottocht over het Geirangerfjord (dit vind ik zelf een must) naar het Sogndal
Dag 6: Nadat je een uitstapje hebt gemaakt naar de Nigardsbreen en de staafkerk van Urnes door naar Geilo
Dag 7: van Geilo naar Oslo
Dag 8: boot Oslo - Kiel
Dag 9: weer thuis

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 16:26

November108 schreef:
Oke ik heb even teruggekeken naar mijn reisverslag van Noorwegen deze zomer :')... Dit zou je bijvoorbeeld kunnen doen en dan zie je echt wel hele gave dingen:

Dag 1: vroeg vertrekken naar Kiel, daar om 14.00 de boot pakken naar Oslo, hier slaap je dan de 1e nacht op.
Dag 3: Ochtend in Oslo, vanaf daar naar Dombas rijden, hier kun je een elandensafari doen in de avond
Dag 5: Alesund via een boottocht over het Geirangerfjord (dit vind ik zelf een must) naar het Sogndal
Dag 6: Nadat je een uitstapje hebt gemaakt naar de Nigardsbreen en de staafkerk van Urnes door naar Geilo

Thanks hier heb ik wat aan

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 16:28

nardxash schreef:
November108 schreef:

Thanks hier heb ik wat aan

Geen probleem. Mocht je meer willen weten stuur gerust een pb, ik heb heel veel foto's en aanraders voor hotels!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 16:32

Hanneke, ik zie dat wij in dezelfde gemeente wonen. Wat grappig! (of ja, nog wel want ons huis staat te koop)

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 16:42

Angela_ schreef:
Hanneke, ik zie dat wij in dezelfde gemeente wonen. Wat grappig! (of ja, nog wel want ons huis staat te koop)

Ah ja nu zie ik het ook!
Dat is inderdaad vlakbij. Ga je ook nog in de buurt wonen of ga je verder weg?
En je locatie, is die ook bij ons in de omgeving?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 17:40

We gaan (als het goed is) naar Overloon. Daar hebben we een boerderij gekocht. Wij gaan trouwen in Venray en hebben daar ook ons diner. En jullie?

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 22:02

Angela_ schreef:
We gaan (als het goed is) naar Overloon. Daar hebben we een boerderij gekocht. Wij gaan trouwen in Venray en hebben daar ook ons diner. En jullie?

Oh super leuk! Vanuit de Rips nog redelijk in de buurt.
Wij gaan naar Deurne, natuurpoort de Peel! Daar zijn we de hele dag.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 21:57

Bedankt voor het medeleven dames :o , bij deze is het officieel, we gaan op zoek naar een nieuwe locatie.

Nu moeten we beslissen of we iets nieuws alsnog in Frankrijk of ander buitenand willen of in Nederland. Ik heb echt stress dat we nu opnieuw moeten beginnen met alles te regelen... :(

Verder een algemene vraag voor degenen die in ondertrouw zijn. Wij hebben dit al aangevraagd voor juli volgend jaar. Het is goedgekeurd een paar weken geleden. En vandaag ligt er opeens een factuur op de deurmat dat we al binnen 3 weken moeten betalen voor het huwelijk. Ligt het aan mij of is dat wel heel raar?

Het is letterlijk pas over 10 maanden, we mogen zelfs nog van datum veranderen als we willen tot max 2 weken van tevoren, hoezo nu dan al betalen? :')

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-23 22:00

Moesten jullie niet tijdens het vastleggen al betalen?
Wij volgens mij meteen.

In Nederland ook hele mooie locaties te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:20

Wij moesten ook meteen betalen voor t huwelijk.

Wat jammer dat jullie op zoek moeten naar een nieuwe locatie, gelukkig heb je nog ruim de tijd om iets moois te vinden.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 23:26

Yes, wij hebben ook al moeten betalen bij het vastleggen. Overigens nog niet in ondertrouw want mijn vriend kan niet kiezen wie zijn getuigen moeten worden :')...

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 11:56

Hoe gaat het met de voorbereidingen bij iedereen?

Hier zijn we er eindelijk uit waar de huwelijksreis naar toe gaat toch Duitsland richting de eifel.

Verder doen we de receptie 2 dagen later

Kaarten voor de daggasten zijn vandaag besteld en gaan begin volgende week op de post.
We zijn nu aan het kijken voor een suite en nog wat kleine dingetjes regelen voor de receptie

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 19:25

Bedankt! Dan is het blijkbaar toch niet zo gek :') ik ga wel voor de zekerheid even bellen over opties van wijziging van datum. Want aangezien we op zoek moeten naar een nieuwe locatie kan het zomaar toch in NL zijn en misschien willen we het dan toch op de dag van de ceremonie doen.

Heeft iemand tips voor een mooie openlucht locatie, beetje bohemian/rustiek, waarbij er wel mogelijkheid is om bij slecht weer naar binnen te gaan zonder dat het gelijk afgesloten is? Misschien een mooie glazen kas oid?

Ik krijg al veel stress bij het idee dat we opnieuw moeten beginnen met alles dus we willen graag zsm een locatie vastleggen.