Dood van een vriendin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 16:50

Ik lees al eventjes een beetje mee, vooral omdat ik het topic vaak voorbij zie komen.

2 dingen vallen mij erg op, ts het gaat hier om een dierbare vriendin van je die is overleden waar een heel verhaal bij komt kijken omtrent hond, boeken en geld. Ik snap je stress en snap dat je het goed geregeld wil hebben maar vergeet je niet dat je ook mag rouwen om de dood van je vriendin? Ik heb niet letterlijk alles tot in detail doorgelezen maar het houdt je enorm bezig en je wil het opgelost hebben, wat ik snap maar vergeet jezelf en je verdriet om je vriendin hierin alsjeblieft niet.

Dan ten 2e, vind ik je af en toe best wel bot over komen. Zeker hier vlak boven over de boeken. Volgens mij zit dit topic vol met bokkers die het beste met je voor hebben en je aan alle kanten willen helpen door middel van adviseren, meedenken en zelfs financieel ondersteunen. Ik vind dat je toon zeker daarom best af en toe wat vriendelijker mag. Maar dat ben ik...

Ik hoop dat het allemaal lukt en wens je veel succes en sterkte.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 17:00

Oprechte vraag, wat voegt bovenstaand bericht toe voor TS?

Mensen hoeven niet te reageren als iemands toon je niet aanstaat.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 17:08

Je zegt financieel krap te zitten heb je dan wel de mogelijkheid om het hondje te geven wat nodig is?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 17:11

Waarom denk je dat TS zo graag dat testament in wil zien?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-23 17:14

Daarom zit er geld bij het hondje in het testament. Ik weet ook precies hoeveel, genoeg voor zoveel jaar dat ze verwachtte dat het hondje nog zou leven. Mijn vriendin had het goed geregeld, alleen willen die mensen me het geld niet geven.
En ja, het gaat wel lukken, mijn dieren zijn nooit wat tekort gekomen al moet k dan zelf een hele maand macaroni eten ofzo. De dierenarts helpt ook eerst en het geld komt later wel.
En al leefde ik op straat, het was haar wens dat ze naar mij ging en dat is wat ik voor haar doe!
En ik ga er van uit dat ik het geld uiteindelijk krijg, ik laat me niet zo makkelijkmanipuleren als mijn vriendin en heb ene lange adem.

Ik vind het zelf geen probleem als iemand uit hoe ik over kom, omdat ik dat zelf niet kan peilen als het onbedoeld is. En ik heb er ook wel ene verklaring voor.

Ik had posts verwacht betreffende het nieuws dat het hondje deze kan op komt en er werden alleen maar bezwaren opgeworpen betreffende boeken.

Het verdriet zit ook hoog en daardoor zijn er ook eerder irritaties omdat het feitelijk aardse onbenulligheden zijn.
Er is ook nog boosheid omtrent deze mensen en hoe erg ze parasiteerden.
Ik heb in de stilte vanaf de dertiende tot gisteravond in de angst geleefd dat ze het hondje zouden laten verdwijnen.
Dat schud ik niet even van me af om hier blij ei te spelen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 17:18

Nou ik vind het nog spannend zat hoor eerlijk gezegd of het gaat lukken....ik duim voor je!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-23 17:23

Dank je wel, pmarena.

Ik vind het ook nog spannend, omdat ik bang ben dat hij morgen avond na overleg met zijn zoon alsnog komt met dat het hondje er niet meer is. Maar er is wel iets meer vertrouwen dat het goed kan gaan omdat ik gezegd heb dat het geld nog wel even kan wachten.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 18:08

Wat een rot situatie zeg.. die mensen hebben (en nog steeds) flink misbruik van haar gemaakt :oo
Ik hoop dat je snel alles boven water hebt en het hondje ook gauw naar je toe komt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 19:09

Lusitana schreef:
Het verdriet zit ook hoog en daardoor zijn er ook eerder irritaties omdat het feitelijk aardse onbenulligheden zijn.
Er is ook nog boosheid omtrent deze mensen en hoe erg ze parasiteerden.
Ik heb in de stilte vanaf de dertiende tot gisteravond in de angst geleefd dat ze het hondje zouden laten verdwijnen.
Dat schud ik niet even van me af om hier blij ei te spelen.

Ik denk dat iedereen daar wel begrip voor kan opbrengen. Heel veel sterkte, ik duim voor jou en het hondje.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 19:39

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat alles gaat lukken. Het is een hele verdrietige situatie en ik snap heel goed hoe emotioneel het voor je is. En dan is het helemaal niet gek dat je niet zit te wachten op hele goedbedoelde adviezen waar je helaas niks mee kan. Je hebt al genoeg op je bord en dat vergt al je energie. :(:)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 11:52

Vandaag ga je het hondje halen? Ik las iets van maandag. succes.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 12:32

Succes vandaag.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-23 12:36

Bedankt.
Ik ga haar nog niet halen vandaag, maar vanavond bellen om af te spreken wanneer ze haar naar dat station kunnen brengen. Ik hoop wel meteen morgen of overmorgen. En het moet gezegd dat kan dan ook alleen maar door de donaties, anders had ze tot donderdag moeten wachten. Dus heel harteijk dank. Kopie van het testamnet is nu betaald en er is geld voor de treinkaartjes heen en weer en nog wat over om op het station wat te eten en voer voor het hondje. Ik ga ook even kijken of ik ergens een inklapbaar bakje of flesje met bakje eraan voor hondjes, kan vinden, daar het hier al goed warm is en ze uren onderweg zal zijn.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 16:29

Een flesje water en leeg ijsbakje kan ook prima, scheelt weer kosten voor redelijk onnodige dingen (voor nu)

Succes!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 17:14

Nog een tip van flip, misschien dat je er inmiddels al aan hebt gedacht. Als je gaat bellen dan is het misschien een idee om te informeren of je nog spullen van de hond mee krijgt of niet, en zo ja wat? Als ze van plan zijn om een eventueel reismand, halsband enz. niet mee te geven (om wat voor reden dan ook, mensen hebben daar soms ideeën over) dan weet je wel waar je rekening mee kan houden wanneer je hem gaat ophalen, en of je nog wat moet regelen of niet.
Als ze niet moeilijk doen over spullen van de hond mee te geven, dan zitten er wellicht ook voerbakjes bij wanneer je hem gaat ophalen, dan valt het probleem van water kunnen aanbieden tijdens de reis al meteen af :)

Succes vanavond!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-23 18:14

Daar had ik idd om gevraagd. Hondje plus spullen van haar, riem, mandje etc. en hij was heel instemmend. Ze hebben er natuurlijk verder ook niks aan. Vanavond nog even vragen of ze in een reismand gaat ja of te nee en of ze haar favo speeltje (pluche beest) ook meegeven.
Ik heb in de euro winkel zo´n flesje met bakje er aan gekocht voor 1.50. Zit een haak aan dus die kan aan aan de tas.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 19:07

Spannend! Ben benieuwd wanneer je hem veilig en wel thuis hebt!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-23 19:19

Even tussendoor, ik had vanmiddag het zieknhuis gebeld om te wten wanneer zenou precis op de Eerste Hulp was geweest. Op 1 maart. Het eerste telefoontje dat ik kreeg was op 5 maart... Toen was er zogenaamd al geen geld meer voor eten, alsof ze niet gewoon een beetje kan krijgen van wat je toch al in huis hebt. Ik vond dat toch zo´n rare reden om bij haar Britse rekening te willen, dat ik meteen wist dat het foute boel was. Ook gezien de achtergrond natuurlijk, waarvan zij niet weten dat ik die weet.

Zij (van het ziekenhuis) kon me niet vertellen waarom ze op de EH was geweest of wat de doodsoorzaak was. Dat laatste staat wel op een officiële overlijdings akte (ik heb een andere vorm gekregen) die 10 euro kost. Nu weet ik niet of ik dat wel of niet met gaan aanvragen. Voor hetzelfde geld staat er gewoon standaard dat het hart gestopt is.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 19:32

Heb we qua donaties genoeg gekregen zodat je de 10 Euro kwijt kunt?

Dan doen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-23 20:18

Er is geld onderweg van Paypal (dank bokker van de donatie van vandaag) naar mijn bankrekening en dan kan het wel, maar op dit moment heb ik net genoeg voor het vervoer en een hapje eten op het station.

We hebben afgesproken voor donderdag om het middaguur op het station.
Zij hebbengeen reistas voor haar, dus ik neem wel wat mee, en het zijn ongeveer drie supermarkttassen boeken zegt hij, dat gaat wel in de duffelbag.
Nou had ik gedacht om de hond mee te nemen op de scooter die natuurlijk op het station bij mij staat en de tas met boeken mee te geven aan een taxi om bij mijn hek te zetten (hij is nu eenmaal sneller) maar als het hondje in een tas zit, weet ik dat nog niet. Wellicht moet ik dan maar met een taxi heen en meteen weer terug om de scooter op te halen. Dan moet ik wel het hondje alleen laten met mijn honden of opsluiten in de garage ofzo. Enfin, komt tijd, komt raad. Ik kan van de DA waarschijnlijk wel een reisding lenen, maar dat zijn meteen van die kooien, dat zit ook niet lekker op schoot, maar ze kan natuurlijk in een tas de trein en op de scooter in zo´n kooi eventueel met tas en al.
Ik heb ook nog een inklapbare krat waar ik misschien iets van kan maken, maar die kan ook net te klein zijn, ik moet even gaan meten. Ik schat dat ze zo´n 30cm hoog is.
De kattentransporters die ik heb zijn zéker te klein, helaas.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 20:23

Dan zou het denk ik wel slim zijn om voor 10 euro de officiële overlijdensakte aan te vragen

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 20:44

Als het financieel zo krap zit dan zou ik dat (nu) niet doen, misschien wel maar dan later. Ik weet niet hoe het ov in Portugal is, als daar net zo veel vertraging en uitval van treinen is als hier dan zou ik dat geld in de zak houden. Stel er is vertraging, uitval of wat ook, dan is het fijn om geld op zak te hebben voor eten, eventueel alternatief vervoer enz.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 20:52

hagelslag schreef:
Dan zou het denk ik wel slim zijn om voor 10 euro de officiële overlijdensakte aan te vragen

Eens met hagelslag!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-23 20:59

Telpeva schreef:
Als het financieel zo krap zit dan zou ik dat (nu) niet doen, misschien wel maar dan later. Ik weet niet hoe het ov in Portugal is, als daar net zo veel vertraging en uitval van treinen is als hier dan zou ik dat geld in de zak houden. Stel er is vertraging, uitval of wat ook, dan is het fijn om geld op zak te hebben voor eten, eventueel alternatief vervoer enz.

Ja precies, prioriteiten!
Ik heb ondertussen nóg een donatie binnegekregen van dezelfde bokker, echt SUPER BEDANKT!!!
Helpt ook met eventueel boeken versturen vanaf die plaats.

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 21:21

Goede reis donderdag en hopelijk komt het allemaal goed!