Wat een verschrikkelijke lucht.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 09:49

Suzanne F. schreef:
Ik las eerst konijn. Maar komijn is ook niet echt geweldig inderdaad.

Beide is niet best denk ik :+

anjali

Re: Wat een verschrikkelijke lucht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 10:26

Ik ben dol op parfum. Allerlei soorten voor verschillende gelegenheden. Wel duur tegenwoordig. Lang geleden in de vorige eeuw kochten we kleine flesjes parfumolie uit India, die waren in Oosterse winkeltjes te koop voor slechts een paar gulden. En die waren behoorlijk sterk, dat was toen in de mode. Zoiets als patchouli, dat vind ik een lekkere geur maar daarmee kun je tegenwoordig niet in het openbaar verschijnen. Nu gebruik ik Opium. Die was vroeger veel zwaarder maar is helaas veranderd en aangepast aan de huidige smaak. Nog steeds wel lekker. De Black Opium vind ik veel te licht en fris. Terwijl de naam anders zou doen vermoeden.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 13:52

anjali schreef:
Ik ben dol op parfum. Allerlei soorten voor verschillende gelegenheden. Wel duur tegenwoordig. Lang geleden in de vorige eeuw kochten we kleine flesjes parfumolie uit India, die waren in Oosterse winkeltjes te koop voor slechts een paar gulden. En die waren behoorlijk sterk, dat was toen in de mode. Zoiets als patchouli, dat vind ik een lekkere geur maar daarmee kun je tegenwoordig niet in het openbaar verschijnen. Nu gebruik ik Opium. Die was vroeger veel zwaarder maar is helaas veranderd en aangepast aan de huidige smaak. Nog steeds wel lekker. De Black Opium vind ik veel te licht en fris. Terwijl de naam anders zou doen vermoeden.

Patchouli is inderdaad een hele ouderwetse lucht. veel mensen associëren het met hippies.
Ik maak graag zelf zeep en mijn favoriete lucht is lavendel, sinaasappel met een klein beetje patchouli.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 14:04

Daar zeg je iets interessants. Het lijkt inderdaad aan mode onderhevig.

Vroeger gebruikte ik nog weleens wat van die mannenparfums/aftershaves die je bij de Douglas had, maar tegenwoordig kan dat echt niet meer. Een vleugje is al te veel. Als man moet je maar net zoveel deodorant spuiten dat je die zweetlucht niet meer ruikt, that's it.

Ik dacht dat dat puur een leeftijdsdingetje was: puberjongens en jongvolwassenen mannen spuiten zichzelf onder in de waan dat ze daar aantrekkelijker van worden, terwijl je later leert dat dat nergens goed voor is. Maar misschien is het de afgelopen jaren echt wel uit de mode geraakt.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 14:31

Dat het uit de mode is geloof ik niet. Ik ruik regelmatig geurtjes bij mannen en mijn man heeft al een eeuwigheid hetzelfde geurtje. Maar de parfumindustrie wil natuurlijk wel blijven verdienen en zeker rond de feestdagen komen er weer nieuwe geuren uit.
Mensen die heel overvloedig spuiten, daar ben ik ook niet blij mee maar het is wel oppassen want op den duur ruik je het zelf niet meer.
Als ik naar de kinesist of arts moet laat ik de parfum wel in de kast staan.

Sommige oude geurtjes blijven wel, anderen verdwijnen geruisloos uit de schappen. Chanel 5 is natuurlijk al stokoud. De aftershave van mijn man is al lang niet meer verkrijgbaar en er staat altijd maar een fles parfum. Mijn favoriet staat er ook niet meer in grote getalen.
Tegenwoordig is alles wel eau de parfum ipv eau de toilette.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 14:47

Ik gebruik echt al bijna 30 jaar hetzelfde geurtje sinds die nieuw op de markt kwam. Joop (Bain) het witte doosje.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 14:51

musiqolog schreef:

Vroeger gebruikte ik nog weleens wat van die mannenparfums/aftershaves die je bij de Douglas had, maar tegenwoordig kan dat echt niet meer. Een vleugje is al te veel. Als man moet je maar net zoveel deodorant spuiten dat je die zweetlucht niet meer ruikt, that's it.

Ik dacht dat dat puur een leeftijdsdingetje was: puberjongens en jongvolwassenen mannen spuiten zichzelf onder in de waan dat ze daar aantrekkelijker van worden, terwijl je later leert dat dat nergens goed voor is. Maar misschien is het de afgelopen jaren echt wel uit de mode geraakt.

Mannen ruiken zelf ook minder dan vrouwen.
Wetenschappelijk gezien moeten zij ook meer opspuiten voordat zij zelf wat ruiken.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 15:09

Oh grappig topic dit. Ik heb het bij mezelf gehad.

Door een vriendin helemaal fan geworden van Lady Million en toen had ze de roze variant (empire uit mijn hoofd?) die rook bij haar heerlijk en toen had ik hem voor mezelf ook gehaald, maar ik dacht heh wat stinkt dit? Bij haar nog eens ruiken en rook weer heerlijk en bij mezelf vond ik hem echt giga meuren. Heb hem maar aan haar gegeven, best zonde was een duur flaconnetje :').

Ik gebruik zelf nu vooral graag (black) Opium en Libre van Yves Saint Laurent. Draag ook vaak dupes van de Zara oid maar die geuren blijven niet lekker hangen door de dag heen.

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 16:06

Konijn :D (en dan nog verschil: met je neus in zijn schone vachtje (mmmm) of een weken niet schoongemaakt hok?)

Het is wel voor de hand liggend maar van de duurdere geuren/merken heb je toch langer plezier vind ik, dat ze lang na het opdoen nog steeds lekker ruiken, of nieuwe lekkere kanten van een geur geven. In plaats van dat het alleen nog maar chemisch ruikt.
Ik weet dat je ook betaalt voor een duur flesje en dure reclame etc. Maar dat een ‘namaakgeur’ precies hetzelfde zou zijn, is toch niet helemaal zo uit mijn eerdere ervaring.

Leuk de inspiratie van dit topic, ik krijg nu zin om de (Black) Opium een keer te gaan ruiken!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 20:12

Ik vind Black Opium ook lekker. Lady million ook. Flower bomb van Victor and Rolf, Dans ma bulle van Carven, Guilty van Gucci. Allemaal lekker.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 23:42

In de herfst is mijn favoriet altijd the one van D&G.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 23:50

Zijn er bokkers die weleens van die FM geuren gebruikt hebben? Een collega van me verkoopt dat spul nu en mijn hele tijdlijn staat nu vol gespamd. Ik vraag me af of het wat is.
Verder krijg ik nogal piramidespel vibes vanndat bedrijf maar weet niet of dat terecht is.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 00:35

Mars schreef:
Zijn er bokkers die weleens van die FM geuren gebruikt hebben? Een collega van me verkoopt dat spul nu en mijn hele tijdlijn staat nu vol gespamd. Ik vraag me af of het wat is.
Verder krijg ik nogal piramidespel vibes vanndat bedrijf maar weet niet of dat terecht is.

Ik heb geen ervaring met FM maar had eerst Tapparfum en nu Yodeyma. Die laatste ben ik echt heel tevreden over!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 21:39

Ik heb Scandal voor volgende maand in m'n parfumado kalender staan, maar door dit topic twijfel ik :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 21:47

Ik heb nu een try out set van Kayali binnen gekregen :+:
De pistachio gelato 33 had ik al. Dus was wel benieuwd naar de rest. De meeste vind ik niet heel erg lekker, sommige juist heel erg :')

In tegenstelling tot de parfums van Julliette has a gun, daar kreeg ik toen een hele doos met testers van en daarvan vond ik bijna alles erg lekker.
De Pear Inc verbaasde mij nogal... kon me vooraf niet voorstellen dat ik een geur met peer lekker zou vinden, maar deze is zo clean en zacht.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 21:57

Heb je toevallig Sunny side up ook gehad, van julliette has a gun?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 11:05

Daphne__ schreef:
Heb je toevallig Sunny side up ook gehad, van julliette has a gun?

Ja die had ik er ook in, vind dat een echte vakantie parfum, deed me wat denken aan zonnebrand op een goede manier. Maar zeker van de set niet mijn favoriet.
Ik zit zelf meer in de musk, wierook en gourmand hoek :+
De not a parfume, moscow mule, musc invisable en pear inc. Waren mijn favorieten.
Ode to dulness eigenlijk ook wel :+

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 13:15

Suzanne F. schreef:
Ik vind Black Opium ook lekker. Lady million ook. Flower bomb van Victor and Rolf, Dans ma bulle van Carven, Guilty van Gucci. Allemaal lekker.

Vraagje: heb jij (of iemand anders) het verschil wel eens ervaren tussen de ‘normale’ Guilty en Guilty Intense?
Ik heb nu een tester van Guilty Intense. Lees op een review dat iemand die per ongeluk had gekocht, in de veronderstelling dat het de ‘normale’ Guilty was. En dat ze de ‘normale’ veel lekkerder/frisser vond.

Fragrantica.nl zegt van de Guilty Intense:
Topnoten: Viooltje, Mandora, Lychees;
Hartnoten: Pruim, Tuberoos (Nachthyacint), Ylang-Ylang;
Basisnoten: Patchouli, Vanille, Vetiver.

En van de normale Guilty:
Topnoten: Roze peper, Mandarijn, Bergamot;
Hartnoten: Sering, Perzik, Geranium, Jasmijn, Zwarte bes;
Basisnoten: Patchouli, Amber, Witte Musk, Vanille.

In theorie zou ik de normale dan ook lekkerder vinden :j
(De tester van de Intense is niet vies hoor, maar ik blijf mezelf ruiken alsof ik de hele zondag in bad heb gezeten en daarna in slaap val. Dat vind ik net wat teveel voor een werkdag.)
[edit: typo]
Laatst bijgewerkt door Nimby op 06-11-24 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 13:21

Jaaaa!

De originele gucci guilty was perfect, zo'n mooie geur. Een van mijn lievelingsgeuren.
De nieuwe niet, hij is zuurder en mist de lekkere rode peper.
(De vierkante gouden fles)
Vanaf het moment dat hij naar de glazen fles ging hebben ze wat ingrediënten veranderd.

Ik heb nog een aantal dichte in plastic originele op de kop weten te tikken en gebruik deze af en toe. Zo jammer dat ze hem veranderd hebben.

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 13:24

Oh dankjewel, maar hij is dus ook niet meer te krijgen begrijp ik.
(Ik las ook net pas jouw oudere comment, sorry ik had niet goed gekeken.)
c_alsemgeest schreef:
Gucci Guilty vond ik alleen de oude lekker, in de volledig gouden vierkante fles, bij de nieuwe hebben ze hem aangepast en vind hem nu niet lekker meer. :(:)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:16

musiqolog schreef:

Hoezo kan dat niet meer? Alle mannen in mijn omgeving gebruiken parfum, mijn vriend heeft net zoveel flessen staan als ik zelf. Echt een onderscheid tussen “parfum voor op werk” en “parfum voor andere momenten”. Want ga geen mega dure luchtjes op doen op mijn werk, en mijn vriend net zo. :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:53

Nou ik wil zeggen, mijn man heeft ook geurtjes zat staan. Heerlijk als hij lekker ruikt <3

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:02

Ik heb een parfum verslaving :') ik heb er dus best veel.
Maar mijn man heeft ook een aardige collectie :P
Die heeft bv best veel van Fugazzi.
Ik draag parfum een beetje als kleding, het past bij de dag en mijn humeur van die dag :')

Shalimar van Guerlain is er een die ik bv al jaren heb. Het is een love it or hate it parfum. Sterk, rokerig ook ooit veranderd, maar de nieuwe vond ik gelukkig ook erg lekker.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:09

Mijn man heeft er ook een paar maar de enige die hij elke dag gebruikt is Antaeus van Chanel. De rest staat stof te vergaren. Wel handig, in mei is hij jarig en het het gaat ongeveer een half jaar mee dus verjaardag en kerst hoef ik niet na te denken over wat ik geef. Wel saai :')

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:51

c_alsemgeest schreef:
Ik heb een parfum verslaving :') ik heb er dus best veel.
Maar mijn man heeft ook een aardige collectie :P
Die heeft bv best veel van Fugazzi.
Ik draag parfum een beetje als kleding, het past bij de dag en mijn humeur van die dag :')

Dat heb ik dus ook. Maar vooral veel decants, ik probeer graag wat nieuws. Fugazzi Parfum 1 is wel een van mijn favorieten waar ik wel een fles van heb