Te veel betaald bij de Bijenkorf

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:42

KB12 schreef:
chevax schreef:
Ik vind de reacties in dit topic te bizar voor woorden! Er buitelen een boel mensen over elkaar om maar duidelijk te maken dat TS toch echt verkeerd heeft gehandeld/een zeur is/over die €70,- heen moet stappen. Waarom? En TS is dan nog zo braaf om screenshots te plaatsen van de bevestiging, waarop weer een heel gezeur komt dat een bevestiging nog geen koop is. Als ik reserveer in een hotel voor een bepaalde prijs en die is €140,- duurder als ik daar kom, dan is er toch echt wat heibel.

Is het nu zo moeilijk om gewoon tegen iemand te zeggen "wat rot voor je, ik begrijp dat je die €70,- graag terug wilt?"
Als het om een webshop met paardenspullen ging die plots €70,- meer rekent voor een gereserveerd setje, poeh, dan was Bokt te klein geweest. Maar omdat een tas van dat bedrag voor veel mensen ongrijpelijk (of onhaalbaar) is, is het fijner om TS dan maar beetje belachelijk te maken.
Groei een beetje op.

Ik ben er nu ook wel klaar mee. Ik moet nog net niet mijn ziel hier als bewijsmateriaal aanleveren. Letterlijk alles wordt uitgeplozen en over gediscussieerd om aan te tonen dat ik echt super fout zit. En het is echt belachelijk dat ik dat geld kon betalen maar zeur over 70 euro.
Ik ben echt tot inzichten gekomen na dit topic. Ik moet hier eigenlijk de Chloe shopper voor bedanken. De tas dit dit alles mogelijk heeft gemaakt. Ik denk dat ik even een afspraak bij een psycholoog ga inboeken om mijn visie over bepaalde dingen wat bij te schaven. Mijn ego ga ik weer bij elkaar sprokkelen, die ligt namelijk verspreid over de pagina's. Maak jullie vooral geen zorgen want deze verwende drammer komt dit fiasco wel weer te boven hoor. Ik ga denk ik eens even lekker wat shoppen om de pijn te verlichten. Ik ben er in ieder geval klaar mee om mijzelf te verdedigen, terwijl ik te veel heb betaald, en zeker niet klantvriendelijk ben behandeld.

Is er nog communicatie met de Bijenkorf of hebben die het helemaal afgerond? Want zij hadden ook een onderzoek ingesteld meende ik ergens te lezen.

Belachelijk dat ze iemand die op social media staat bij jou, gaan benaderen over jou. Dat vind ik echt een grove schending van je privacy en die van je vriendin. Alleen daarom zou ik al pissig zijn.

Die 70 euro horen je gewoon toe. Op je reservering is duidelijk de prijs te zien en blijkbaar heb je bewijs van anderen die wel de correcte prijs hebben betaald.

Is fysiek naar de Bijenkorf gaan geen optie? Afspraak maken met de vestiging en met elkaar het gesprek aan gaan?

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:48

Wat apart dit! Ik zou idd ook niet blij zijn om die 70 euro, het lijkt wel idd wat iemand anders ook zegt alsof er 2 maten verwisseld worden als die prijzen zo op elkaar lijken. En helemaal dat je aan mensen gaat vragen hoe iemand in het echt is oid, daar zou ik sowieso als ik jou was een klacht over indienen, ik snap dat je het voor je vriendin niet wil doen maar ik vind dat bijna nog erger dan die €70 (ik heb bij een bedrijf gewerkt dat super strikt was mbt privacy dus ik schrik hier echt van)

Ik ben juist ooit door de Bijenkorf super goed geholpen, ik had een Tiffany zonnebril gekocht waar ik niet meteen van had gezien dat er een krasje in het glas zat, pas toen ik 'm ging dragen. Dat was echt een maand nadat ik 'm gekocht had. Op aanraden van de online klantenservice, ik had m online gekocht, naar een winkel gegaan en daar hebben ze hem eigenlijk relatief makkelijk omgeruild zonder moeite te doen. Dus ik ben echt verbaasd dat ze zo moeilijk doen om die €70,-...

gonniee

Re: Te veel betaald bij de Bijenkorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:53

Wat vervelend hoe dit loopt! Kan me voorstellen dat je er een principe-kwestie van maakt.

Ik wil een klein advies meegeven over de roddel over jou bij je vriendin en het uitpluizen van je social media. Ik kan me voorstellen dat je vriendin dit niet open en bloot wil aankaarten, maar daar is wel een vertrouwenspersoon voor. Dit zijn echt wel dingen die in de cultuur zitten en die echt verkeerd zijn. Via een vertrouwenspersoon kan het anoniem en op de juiste tafels ingebracht worden.

Succes verder met de tas!

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 18:32

Soepblik schreef:
marleen_usar schreef:
Ben ik de enige die denkt je hebt geld voor de tas, veel geld waarom dan zo veel moeite steken in 70 euro.

Wat een nare gedachte. Wellicht heeft ze wel een jaar lang gespaard voor die tas en had ze nu geluk dat hij afgeprijsd was.

Mooie kleding is ook maar een hobby he, net zoals mooie lego. Mooie kookspullen. Een bijzondere theepot. Een dure plant.

Waarom is het altijd zo dat alles altijd gewoon moet kunnen, maar zodra het over kleding gaat (en dan met name dure kleding) je wordt weggezet als een rijke trien die vooral niet moet klagen? Mijn god, laat ons lekker met rust met je oordeel? Ik heb twee jaar lang iedere cent die ik niet hoefde te sparen en overhield opzij gelegd voor mijn gucci loafers. Waarom? Omdat ik dolblij wordt als ik naar mijn schoenencollectie kijk. Ik krijg een warm, tevreden gevoel vanbinnen en draag ze met liefde. Nee, niet voor "aandacht". Iemand die van lego houdt koopt ook geen lego voor "aandacht". En nee, materialistische dingen lossen niet al je problemen op en ja, er zijn belangrijkere dingen in het leven. Maar mijn god, als iemand dolblij wordt van zijn zuurgespaarde geld in een tas van 1000 euro stopt omdat diegene daar oprecht heel gelukkig van wordt, en dat die 70 euro dus wel uitmaakt omdat je vooralsnog niet ongelofelijk rijk bent, laat diegene lekker?

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
En als je wel ongelofelijk rijk bent mag het ook ( ja dan ben ik een beetje jaloers ,maar gun het je nog steeds van harte )

Enneh TS, ik zou er ook een principe zaak van maken. Ik ben van pick your battles..... maar dit is er eentje die die ik inderdaad aan zou gaan.

Jouw social media en vriendin checken is zo ontzettend onbeschoft en wellicht kun je hier zelfs iets mee naar de privacy authoriteit.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 18:37

Ongeacht wat de eventuele juridische grondslag is op dit verhaal (ik ben hier niet bekend mee, dus daar ga ik geen inhoudelijke uitspraken over doen) snap ik de morele kwestie niet zo goed. Ik heb een tijd lang voor een B2C retailer gewerkt en dit soort verhalen kwamen dagelijks voorbij (voornamelijk rondom de sale). "Ik heb gister product A gekocht en vandaag is 'ie ineens afgeprijsd, dus ik wil nu ook die korting!". Tenzij je een nieuwe order plaatst, heb je op dat moment met je volle verstand een koopovereenkomst gesloten en afgerekend. Achteraf ineens zeggen dat je het er toch niet mee eens bent en zaken gaan eisen is dan gewoon niet aan de orde, tenzij er echt hele rare dingen zijn gebeurt of je misleid bent.

In dit geval heeft TS de optie gehad om vanaf het eerste zicht van de tas en de staat hiervan de koop niet te aanvaarden. Ook was TS op de hoogte van het prijsverschil, wat aangegeven wordt en dus duidelijk ook kennis was die op het moment van koop aanwezig was. Dus later nog terugkomen omdat de prijs 'niet klopt' is natuurlijk niet aan de orde, voor geen enkel product tenzij dit nadrukkelijk in de overeenkomst staat. Ik heb zelf meerdere prijzige tassen en op basis van de foto had ik een lichte tas met op aankoop al verkleuring de tas niet eens meegenomen. Jammer dat het de laatste is, maar ondertussen zit er al zoveel negatieve energie in deze situatie dat die korting mij het absoluut niet meer waard zou zijn.

Wel moet ik zeggen dat ik de communicatie vanuit de Bijenkorf alles behalve professioneel vind, de bewoording en manier van communicatie vanuit hun kant laat op veel vlakken te wensen over. Ook het hele verhaal rondom de manager die jouw kennis/vriendin aanspreekt is natuurlijk een absurde situatie en dat zou iets zijn waar ik persoonlijk wél een hele gedegen klacht over zou indienen (indien je dit juridisch goed onderbouwd). Ik zou zelf niet eens willen werken voor een manager die op zo'n manier handelt, maar dat is een persoonlijke voorkeur en mening. Klinkt als een redelijk toxische werkverhouding op de werkvloer als dit het level van achterdocht is. Maar hun standpunt en beredenering met betrekking tot de situatie an zich: Ja, die snap ik wel. Vanuit een consumenten oogpunt maar ook vanuit de retailer zelf, zeker met een sale. Graag of niet, zoals je zelf al aangaf was de tas overal uitverkocht dus als jij 'm niet had meegenomen, had de volgende consument dat wel gedaan.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 18:46

Mijn reactie is absoluut niet geplaatst uit afgunst, ten eerste maakt het mij totaal niets uit wat een ander wel of niet heeft. Ten tweede heeft ts misschien wel een jaar moeten sparen voor die tas.

In deze hele situatie maakt het eigenlijk ook geen drol uit hoeveel die tas heeft gekost. Het is van de winkel niet netjes dat ze het zo oplossen, ik bedoel wat is 70 euro nou voor zo'n grote keten? Nu gaan ze heel internet over dat kost vele malen meer. En tja over of het 'dom' is dat ze de tas wel heeft gekocht, omdat de prijs niet klopte en de tas ook nog eens vies was maakt voor de prijs van de tas ook niets uit.

Ik bedoel maar als ik bij de kruidvat tandpasta haal in de aanbieding voor een euro en ik moet bij de kassa 2 euro betalen trek ik mijn mond ook wel los. :D

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 18:50

Courses schreef:
Ongeacht wat de eventuele juridische grondslag is op dit verhaal (ik ben hier niet bekend mee, dus daar ga ik geen inhoudelijke uitspraken over doen) snap ik de morele kwestie niet zo goed. Ik heb een tijd lang voor een B2C retailer gewerkt en dit soort verhalen kwamen dagelijks voorbij (voornamelijk rondom de sale). "Ik heb gister product A gekocht en vandaag is 'ie ineens afgeprijsd, dus ik wil nu ook die korting!". Tenzij je een nieuwe order plaatst, heb je op dat moment met je volle verstand een koopovereenkomst gesloten en afgerekend. Achteraf ineens zeggen dat je het er toch niet mee eens bent en zaken gaan eisen is dan gewoon niet aan de orde, tenzij er echt hele rare dingen zijn gebeurt of je misleid bent.

In dit geval heeft TS de optie gehad om vanaf het eerste zicht van de tas en de staat hiervan de koop niet te aanvaarden. Ook was TS op de hoogte van het prijsverschil, wat aangegeven wordt en dus duidelijk ook kennis was die op het moment van koop aanwezig was. Dus later nog terugkomen omdat de prijs 'niet klopt' is natuurlijk niet aan de orde, voor geen enkel product tenzij dit nadrukkelijk in de overeenkomst staat. Ik heb zelf meerdere prijzige tassen en op basis van de foto had ik een lichte tas met op aankoop al verkleuring de tas niet eens meegenomen. Jammer dat het de laatste is, maar ondertussen zit er al zoveel negatieve energie in deze situatie dat die korting mij het absoluut niet meer waard zou zijn.

Wel moet ik zeggen dat ik de communicatie vanuit de Bijenkorf alles behalve professioneel vind, de bewoording en manier van communicatie vanuit hun kant laat op veel vlakken te wensen over. Ook het hele verhaal rondom de manager die jouw kennis/vriendin aanspreekt is natuurlijk een absurde situatie en dat zou iets zijn waar ik persoonlijk wél een hele gedegen klacht over zou indienen (indien je dit juridisch goed onderbouwd). Ik zou zelf niet eens willen werken voor een manager die op zo'n manier handelt, maar dat is een persoonlijke voorkeur en mening. Klinkt als een redelijk toxische werkverhouding op de werkvloer als dit het level van achterdocht is. Maar hun standpunt en beredenering met betrekking tot de situatie an zich: Ja, die snap ik wel. Vanuit een consumenten oogpunt maar ook vanuit de retailer zelf, zeker met een sale. Graag of niet, zoals je zelf al aangaf was de tas overal uitverkocht dus als jij 'm niet had meegenomen, had de volgende consument dat wel gedaan.

Het ding is volgens mij dat TS de tas gereserveerd heeft voor 950,- euro maar vervolgens aan de balie 1090,- moet betalen. De vergelijking eerder in dit topic met een hotel reservering vond ik heel passend: als je voor bedrag X hebt gereserveerd hoort daar bij aankomst niet onverwacht een bedrag bij opgeteld te worden. Of vriend hem dan wel/niet had moeten meenemen, daarover kan je discussiëren.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 18:55

_Mar3 schreef:
Courses schreef:

Het ding is volgens mij dat TS de tas gereserveerd heeft voor 950,- euro maar vervolgens aan de balie 1090,- moet betalen. De vergelijking eerder in dit topic met een hotel reservering vond ik heel passend: als je voor bedrag X hebt gereserveerd hoort daar bij aankomst niet onverwacht een bedrag bij opgeteld te worden. Of vriend hem dan wel/niet had moeten meenemen, daarover kan je discussiëren.

Ja en nee: Via een webshop kan je een bestelling plaatsen (bestellen, afrekenen, thuis laten bezorgen) óf een product reserveren in de winkel (reserveren, in de winkel afrekenen). Ik ken de voorwaarden van de Bijenkorf niet en als iemand tijd/zin heeft is dat vast te achterhalen maar het kán voorkomen dat deze aan wijziging onderhevig zijn. Desalniettemin; als een bevestiging het een zegt en de kassa het anders is het moment om daar wat van te vinden en te zeggen het moment van transactie. Dat is dus in de winkel geweest, niet erna.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 19:04

Ik kan het reserveren in de winkel nergens terug vinden op de site. Dus ook de voorwaarden niet.
Sterker nog, ik lees dit:

Citaat:
Is een artikel op voorraad en hoe kan ik het reserveren?
Wat leuk dat jij geïnteresseerd bent in onze collectie! Het is niet mogelijk om een artikel in de winkel te reserveren. Bij veel van onze online artikelen kun je onder de knop Bekijk winkelvoorraad precies zien in welke winkel wij jouw maat nog op voorraad hebben, als je klikt op jouw maat. Dit is een indicatie, de werkelijke voorraad kan anders zijn wanneer je de winkel bezoekt. 

Artikelen boven de 100,- kun je bestellen en laten verzenden vanuit de winkel.  Een collega uit de winkel, neemt dan contact met je op.
Laatst bijgewerkt door secricible op 23-01-23 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 19:06

KB12 schreef:
En dit is dus niet correct. Hier een van de vele slechte reviews. Alle reviews gaan voornamelijk over de slechte klantenservice. Je kan vinden dat ze zeurt over een euro, maar ze heeft wel gelijk[ [url=m/hCSxh3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze moeten de prijs rekenen die op de sticker staat. Dat zij geen tijd\zin hadden om de prijsstickers te veranderen daar heeft de klant niets mee te maken. Wat een ballentent zeg.Niet de Bijenkorf die ik kende van vroeger. Ik vermoed dat het slecht gaat met het bedrijf. In mijn stad was er laatst ook al een rel omdat personeel dat naar huis ging niet met de roltrap mocht maar met een gewone trap ergens achterin het gebouw moest gaan. Anders zagen klanten dat personeel naar huis gaan en dat mocht niet of zoiets.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 19:06

@Courses maar dan is het wel vreemd dat die prijswijziging alléén voor TS geldt, als ik TS goed begrijp heeft zij bewijs dat mensen na haar aanschaf het product voor de 'oude' prijs kregen.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 19:11

Ik vind sommige reacties hier ook nogal bizar. Wat maakt het uit dat TS een tas van 1000€ wil of kan kopen? De wet zegt dat de geafficheerde prijs moet worden gerespecteerd. In het geval van TS dus 950€ en niet 1050€!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 19:19

Ze waren laatst ook op de televee omdat ze hun personeel het absolute legale minimum betalen, meen dat er iemand bij zat die er al twintig jaar werkt en dertien zoveel bruto per uur betaald kreeg, uit mijn hoofd hoor dus pin me er niet op vast. Een jongedame die erbij zat elf zoveel meen ik. Om te werken dus ook niet zo'n fijn bedrijf

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 19:37

TS, ik snap je frustratie best. Persoonlijk zou ik in deze situatie met tas + bonnetjes + bewijsmateriaal naar de winkel trekken en het ter plekke laten oplossen. Ik slik heel veel en ben zo een klant die je gewoon niet meer ziet als ik ben behandeld op een manier die me tegen de borst stoot maar als ik dan een klacht/verzoek tot rechtzetting indien en ik word zo behandeld heb je aan mij een slechte.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 19:48

Ik heb een andere point of vieuw :D

Hoe kan een showmodel van zo'n duur merk er zo vreselijk vies uitzien?
Wat gebeurt daar in vredesnaam mee.

Hoe vies is het daar in de winkel ?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 20:26

Ik vind het een vreemd verhaal...
Kan mij niet voorstellen dat je zo word behandeld bij de Bijenkorf plus, wat heeft iemand er nu aan jou FB profiel te checken in dit verhaal??

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 20:49

Ik denk eigenlijk alleen maar "500 euro voor een tas?"
Ik ben al geen plastic AH tas waard, laat staan zoiets.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 20:56

Popstra schreef:
Kan mij niet voorstellen dat je zo word behandeld bij de Bijenkorf plus, wat heeft iemand er nu aan jou FB profiel te checken in dit verhaal??

En toch is het zo. Ik heb alle emails of de spraakmemo's van mijn vriendin die hier niet eens weet van had totdat haar manager belde over mij. Ik weet ook niet waarom ze mij checken, maar ze hebben het gedaan. Het verhaal is letterlijk zo vreemd als dat het klinkt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 20:56

Rivendell schreef:

Ik ben er te krenterig voor, maar voor een mooie leren tas vind ik 500+ niet heel gek.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 21:13

Rivendell schreef:

Nou en

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 21:20

Rivendell schreef:

Wat maakt dat uit? Sommigen betalen 10.000€ voor een paard, anderen een ton voor een auto, anderen 1000€ voor schoenen en TS 500€ voor een tas.
Dat veranderd toch niks aan het probleem?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 21:36

Ongeacht of de Bijenkorf dit juridisch gezien kan maken (wat dus volgens mij wel zo is) en wie er gelijk heeft blijf ik het echt ongelofelijk vinden dat ze idd niet gewoon de 70 euro hebben terugbetaald aan TS…dat doe je toch uit klantvriendelijkheid? Idd, die 70 euro is niks voor zo’n groot bedrijf en de bad publicity kost uiteindelijk een stuk meer…dat zouden ze toch ook in moeten zien. Heel zuur dit TS….

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 21:48

Waardeloze klantenservicevan de Bijenkorf :n.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 21:54

KB12 schreef:
Popstra schreef:

En toch is het zo. Ik heb alle emails of de spraakmemo's van mijn vriendin die hier niet eens weet van had totdat haar manager belde over mij. Ik weet ook niet waarom ze mij checken, maar ze hebben het gedaan. Het verhaal is letterlijk zo vreemd als dat het klinkt.

Ik geloof je hoor. Vind het niet netjes van de Bijenkorf. ik lees hier meer klachten daar over. Jammer dat dit zo achteruit gaat. Ik had het bedrijf hoog zitten.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 22:06

anjali schreef:
KB12 schreef:
En dit is dus niet correct. Hier een van de vele slechte reviews. Alle reviews gaan voornamelijk over de slechte klantenservice. Je kan vinden dat ze zeurt over een euro, maar ze heeft wel gelijk[ [url=m/hCSxh3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze moeten de prijs rekenen die op de sticker staat. Dat zij geen tijd\zin hadden om de prijsstickers te veranderen daar heeft de klant niets mee te maken. Wat een ballentent zeg.Niet de Bijenkorf die ik kende van vroeger. Ik vermoed dat het slecht gaat met het bedrijf. In mijn stad was er laatst ook al een rel omdat personeel dat naar huis ging niet met de roltrap mocht maar met een gewone trap ergens achterin het gebouw moest gaan. Anders zagen klanten dat personeel naar huis gaan en dat mocht niet of zoiets.

Dat is niet waar prins wat de kassa aangeeft is de prijs die je betaald. Dit omdat je zelf ook wel een sticker van een ander artikel af heb kunnen halen en daarop heb kunnen plakken. Daarbij ga je als het ware een contract aan als je het artikel afreken. Als je op het moment van afrekenen al had gezegd maar hier geeft hij dit of dat aan was het wellicht anders geweest. De winkel ligt echt niet wakker om “slecht publiciteit” ze staan al slecht bekend maar mensen komen er toch en die paar klanten die niet meer komen liggen hun niet wakker van. Maar het gehele manier van communiceren zal hier wel een deel in hebben. Ik zou als winkel zijnde (vooral als ze in hun recht staat) ook denken houdoe en bedankt tot nooit meer ziens met de houding van TS… wij kregen wel eens het hoofdkantoor aan de lijn met klachten en wij mochten altijd de eind oordeel geven. Ook al stonden we in ons recht en was de klant fout als ze vriendelijk bleven en met een houding van zou ik mogen vragen waarom dit of dit zo is dan waren we coulant en kreeg de klant het geld terug of een ander artikel of wat dan ook. Degene die al binnen kwamen met ja en IK WIL zus en IK WIL zo wezen we op de voorwaarden en verder nog een fijne dag tot ziens!