Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Moraal van het verhaal:
de moraalridders mogen wel een platform voor zichzelf en roepen hoe geweldig politiek correct, inclusief, woke en braaf ze wel niet zijn, maar o wee als iemand met gevoel voor humor haar irritaties uit, want dan ben je aandachtstrekker en voed je pestgedrag.
Schiet mij maar lek waarom de ene soort wél een platform 'mag' en de andere soort niet.
chevax schreef:Besje schreef:Je hebt inderdaad duidelijk niet alles gelezen
TS heeft dit al meer dan 1 maal verduidelijkt...
In de beginpost vertelt TS dat ze na het eerste gedoetje met de buuf een sateprikker in haar deurbel stopt. Dat vind ik kinderachtig. Maar dat mag niet, want dan ben je op Bokt een moraalridder. Tja, ik ben blij dat ik dan iig een ander moraal heb dan mensen die over elkaar heenbuitelen om toch maar tegen een TS met een bepaalde naam te zeggen dat ze geweldig bezig is. Want stel je voor dat anderen denken dat jij burgerlijk bent...
*edit* nee, ik heb innd geen 8 pagina'a verheerlijking doorgelezen. Oh nee, er stonden ook nog andere posts tussen, namelijk waarin mensen die zeggen dat ze dit geen normaal, volwassen en probleemoplossend gedrag vinden belachelijk worden gemaakt.
chevax schreef:Juist van alle bokkers dacht ik dat jij kuddegedrag zou herkennen. Jammer.
En als het hebben van een eigen mening politiek correct is, dan is dat prima hoor.
Ibbel schreef:chevax schreef:Juist van alle bokkers dacht ik dat jij kuddegedrag zou herkennen. Jammer.
En als het hebben van een eigen mening politiek correct is, dan is dat prima hoor.
Kuddegedrag van volgers van TS én kuddegedrag van moraalridders, ja hoor, dat zie ik best.
Waarbij ik denk dat de moraalridders érger kuddegedrag vertonen, omdat ik zomaar vermoed dat ze het eigenlijk best wel grappig vinden en het zelf misschien ook wel zouden willen doen maar niet durven.
En dan ga je des te harder schande roepen, omdat je impliciet jezelf ook een beetje schaamt, omdat je het best wel lollig vindt (leedvermaak, weet je wel, menselijke eigenschap), en zelf ook zou (willen) doen, als jij in die omstandigheden zou verkeren.
daffodil schreef:Overigens had ooit een date van me wel echt een heel mooie oplossing voor dat gluurgedrag van mijn heks.
We zitten op een mooie dag lekker buiten in de jacuzzi, zonder bubbels want die vind ik teveel herrie maken. Stukje kaas erbij, wat te drinken, gewoon lekker te chillen en te kletsen. Komt dat wijf de tuin in, gluurt door de schutting en bitst: IK KAN JULLIE ZIEN HOOR!
Waarop de toenmalige scharrel opstond, zijn zwembroek naar beneden ratste en zei ZO nu heb je iets om te zien......
Ik moet zeggen het hielp wel een tijdje hahahaha. Overigens heb ik daarna via een kennis een tweede schutting tegen haar schutting aangeboord met de plaken overdwars en die van haar waren staand dus het zicht was al voor 90 procent verminderd en afgelopen zomer heeft mijn vriend er ook nog eens rieten matten tegenaan gezet. Inkijk nul......
Canon schreef:Dit is topic is echt exact waarom reality-tv zo goed gaat.
chevax schreef:Ik heb niet alles gelezen. Maar... je noemt de buurvrouw een heks, al na het eerste akkefietje. Bij de eerste aanvaring vind jij het nodig om een prikker in haar deurbel te doen. Ben je dan niet zelf net zo'n heks?
Ik snap niet dat iedereen hier zo lekker op gaat, dit is niks meer dan pesten van twee kanten.
TS voelt zich blijkbaar gesteund door de buurt en schiet in een "zie mij eens even stoer-zijn"-modus en veel bokkers hier vinden het hi-la-risch en moedigen TS aan.
Echt fijn hoor jongens, zo met elkaar omgaan. Top!
chevax schreef:Ibbel schreef:Moraal van het verhaal:
de moraalridders mogen wel een platform voor zichzelf en roepen hoe geweldig politiek correct, inclusief, woke en braaf ze wel niet zijn, maar o wee als iemand met gevoel voor humor haar irritaties uit, want dan ben je aandachtstrekker en voed je pestgedrag.
Schiet mij maar lek waarom de ene soort wél een platform 'mag' en de andere soort niet.
Jij kunt het ook niet laten hè Ibbel. Stel je voor dat iemand zomaar anders denkt. Dan ben je woke, en wat noem je nog allemaal?
Ik zie het liever als een eigen mening en niet rücksichtslos achter populaire zaken aanrennen. Echt ongelofelijk, jouw reactie.
chevax schreef:Quartel, zeg je nu dat mensen die het niet eens zijn met jouw acties meteen fan zijn van je buurvrouw?
Ik durf eigenlijk niet te vragen hoe jij vroeger op het schoolplein was. Succes ermee, ik stop hier met lezen, zoveel dommigheid in 1 topic is gewoon teveel.
germie schreef:Ik lees hier wel mee.
Dat mensen schrijven het is geen molotovcocktail, ja, dat is misschien waar. Maar waar sommigen nog steeds denken dat schelden en roddelen geen pijn doet, helaas, dat is niet waar. Je kunt iemand er blijvend mee kwetsen. Dat is het lastige aan pestgedrag.
Ik ken er genoeg die op de lagere school gepest zijn en daar nog steeds onzeker over zijn. Dat pesten was echt niet in elkaar slaan, maar gewoon op een geniepige wijze dingen doen. Net als eigenlijk hier de sateprikker. Mensen die vroeger gepest zijn, zijn ook later gevoeliger voor kleine 'onschuldige' pesterijtjes. En dat maakt het lastig.
Ik snap echter wel dat sommige mensen je het bloed onder de nagels vandaan halen. En dat je daar op wilt reageren. Ik ga er dan maar van uit dat de zeur in dit geval niet de gepeste van vroeger is. Meestal is dat ook niet zo namelijk. De gepeste blijft ook later vaak de stille en de gepeste. De pesters van vroeger zijn als volwassene vaak ook de meer dominante in discussies of nieuwe pesterijen. Ik hoop alleen dat ze ook eens beseffen dat er mensen blijvend gekwetst kunnen worden.
Er zijn ook echt mensen die zo ver gaan dat zelfs de politie of de gemeente niet meer op durft te treden bij overlast. En die mensen krijgen zo dus hun winst helaas.