Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Varekaj schreef:Hangt veel ook niet af van de setting? Wil iemand een knalfuif geven met als thema roaring 20's and great Gatsby dan haalt iedereen vanalles uit de kast alsof het een beste verkleedpartij zou zijn, terwijl de dresscode white tie de helft doet stijgeren. En het ligt anders toch aardig in dezelfde lijn.
Feestelijk en cocktail liggen voor mij ook in datzelfde straatje, waar iemand anders iets al feestelijk vind wat meer onder dagelijkse nette kledij hoort.
But again, vragen staat vrij en ik gok dat er weinig gastheren of gastvrouwen zijn die niet willen meedenken.
Iemand verplichten om hoge hakken aan te trekken of een zomerse open schoen als dat écht niet lukt, ja kijk dan niet.
Een sneaker is ook makkelijk te vervangen door een leuk enkellaarsje bijvoorbeeld of een gekledere platte schoen. Desnoods een eenvoudige ballerina.
Mits wat meedenken van beide kanten moet toch wel een compromis te vinden zijn.
zonnebloem18 schreef:Tja in het leven moet je je soms aanpassen. Niet meer dan normaal dat je je voor een uitvaart, diplomauitreiking of sollicitatiegesprek netjes kleedt. Daar kom je ook niet in je dagelijkse kloffie.
Citaat:Wil iemand een knalfuif geven met als thema roaring 20's and great Gatsby dan haalt iedereen vanalles uit de kast alsof het een beste verkleedpartij zou zijn, terwijl de dresscode white tie de helft doet stijgeren
Ayasha schreef:Jij mag best bij mij op een feestje komen hoor DP.
Op mijn huwelijk zaten mensen vol tattoos en piercings, de ene in pak, de andere in jeans en T shirt, er zaten wat ‘biker’ types, zaken types… echt… elk type mens en kleding was te zien. En waar er aanvankelijk wat schuchter gereageerd werd op de ‘ruiger’ geklede types verdween dat al snel en op ons feest zijn er mensen die contact gelegd en gehouden hebben met mensen/types waarvan ze zeiden normaal echt nooit contact mee te zouden willen/zoeken.
Onze dresscode was ‘comfortabel’ en was er iemand in pyama op gedaagd had ik daar graag een foto mee gehad. Heerlijk zulke herinneringen.
Eerlijk gezegd. Ik vond het prachtig. Die mix van mensen. Zowel kwa nationaliteiten als mentaliteiten en meer oppervlakkige persoonlijke keuzes… en na een broodje keek niemand er nog naar.
Maar goed. Ik ben niet gemaakt om tussen de lijntjes te kleuren en voel me daar ook totaal niet goed in dus ik mijd dergelijke scenario’s. Ook op sollicitatie en werk deed ik me niet anders voor en tot ik niet meer mocht van ee dokter had ik een prima job.
Ik gok dat DP ook meer zo’n type is.
Due nee. Ik ga niet wanneer er een strikte dresscode is die mij ongemakkelijk maakt. Je mag mij dan ondankbaar vinden. Dat is ieders goed recht.wellicht ís het ook ondankbaar. Dat kan. Maar ik ga me geen hele dag/avond rot voelen.
M_D_H schreef:Varekaj schreef:Hangt veel ook niet af van de setting? Wil iemand een knalfuif geven met als thema roaring 20's and great Gatsby dan haalt iedereen vanalles uit de kast alsof het een beste verkleedpartij zou zijn, terwijl de dresscode white tie de helft doet stijgeren. En het ligt anders toch aardig in dezelfde lijn.
Feestelijk en cocktail liggen voor mij ook in datzelfde straatje, waar iemand anders iets al feestelijk vind wat meer onder dagelijkse nette kledij hoort.
But again, vragen staat vrij en ik gok dat er weinig gastheren of gastvrouwen zijn die niet willen meedenken.
Iemand verplichten om hoge hakken aan te trekken of een zomerse open schoen als dat écht niet lukt, ja kijk dan niet.
Een sneaker is ook makkelijk te vervangen door een leuk enkellaarsje bijvoorbeeld of een gekledere platte schoen. Desnoods een eenvoudige ballerina.
Mits wat meedenken van beide kanten moet toch wel een compromis te vinden zijn.
Is ook zo hoor
net als dat wij een dresscode in de paardensport prima begrijpen, maar van een dresscode bij een bruiloft gaan stuiteren
Ladyson schreef:M_D_H schreef:
Is ook zo hoor
net als dat wij een dresscode in de paardensport prima begrijpen, maar van een dresscode bij een bruiloft gaan stuiteren
Nou inderdaad, ik vind die witte rijbroek maar onhandig en dat jasje duur.. Daar hoor je niemand over
Ayasha schreef:Ladyson schreef:Nou inderdaad, ik vind die witte rijbroek maar onhandig en dat jasje duur.. Daar hoor je niemand over
1. Daar hoor ik continu geklaag over op wedstrijd.
2. Dat gebruik je wekelijks voor meerdere jaren. Da’s nog wel wat anders dan een gala jurk van 200 euro die je 1 keer kan dragen.
Kuggur schreef:WowGaby, als ik me zo moet stressen over een feest, je weet wel, waar mensen samen een leuke gelegenheid vieren, dan laat ik dat liever aan me voorbij gaan!