2 dagen als groom in Engeland (daarna naar een andere stal gegaan die helemaal top was).
Ik werd niet zo hartelijk begroet door de daar aanwezige groom. Want doordat ik kwam was haar beste vriendin niet aangenomen terwijl zij de zomer samen wilden werken. Nou de sfeer was gezet. Meteen aan het werk gezet en smiddags zou ik gaan 'proefrijden'. Sochtends tijdens het stalwerk nog wat commentaar gekregen van mijn 'collega'. Ik had al meteen een steen in mn maag want hoe moest ik hier nou met plezier gaan werken?
De middag kwam en ik mocht een van de paarden zadelen en mee naar de arena nemen. Ik had de singel strakker gemaakt (en gecontroleerd) en maakte mn beugels op maat en 'collega' zei: 'Ik singel aan deze nog even aan'. Ik zei dat dat niet nodig was, maar ze deed t toch. Dus ik dacht nog: Hmm, misschien zit ie nog een gaatje te los ofzo, het zal wel.
Ze hield de beugel aan de andere kant vast en ik klom erop. Losgewerkt in stap en draf en daarna een gallopje. En toen begon me het zadel te schuiven.... Paard ging helemaal los en bokte alle kanten op. Collega begon te schreeuwen, eigenaar begon te schreeuwen. Ik in tranen, maar ben wel blijven zitten en zette paard stil en sprong eraf. En ik wist wat er gebeurd was... Collega had in plaats van aangesingeld, de singel dus tig gaten losser gemaakt......
"You're FIRED" was het eerste wat ik hoorde. Ik zei: "Ja maar ik HEB goed aangesingeld, zij heeft m losgemaakt vlak voor ik op wilde stappen!!" Het antwoord wat ik kreeg was: Dat kan, maar jij bent de ruiter, jij bent verantwoordelijk. Had je m maar moeten controleren. (En ondertussen stond collega achter de rug van de eigenaar te lachen)
Pfff. Nou blij dat het goed afgelopen is.