Bij welke baan heb je het kortst gewerkt en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Bij welke baan heb je het kortst gewerkt en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:19

Ik heb er ook nog wel eentje.

2 dagen als groom in Engeland (daarna naar een andere stal gegaan die helemaal top was).

Ik werd niet zo hartelijk begroet door de daar aanwezige groom. Want doordat ik kwam was haar beste vriendin niet aangenomen terwijl zij de zomer samen wilden werken. Nou de sfeer was gezet. Meteen aan het werk gezet en smiddags zou ik gaan 'proefrijden'. Sochtends tijdens het stalwerk nog wat commentaar gekregen van mijn 'collega'. Ik had al meteen een steen in mn maag want hoe moest ik hier nou met plezier gaan werken?

De middag kwam en ik mocht een van de paarden zadelen en mee naar de arena nemen. Ik had de singel strakker gemaakt (en gecontroleerd) en maakte mn beugels op maat en 'collega' zei: 'Ik singel aan deze nog even aan'. Ik zei dat dat niet nodig was, maar ze deed t toch. Dus ik dacht nog: Hmm, misschien zit ie nog een gaatje te los ofzo, het zal wel.

Ze hield de beugel aan de andere kant vast en ik klom erop. Losgewerkt in stap en draf en daarna een gallopje. En toen begon me het zadel te schuiven.... Paard ging helemaal los en bokte alle kanten op. Collega begon te schreeuwen, eigenaar begon te schreeuwen. Ik in tranen, maar ben wel blijven zitten en zette paard stil en sprong eraf. En ik wist wat er gebeurd was... Collega had in plaats van aangesingeld, de singel dus tig gaten losser gemaakt......

"You're FIRED" was het eerste wat ik hoorde. Ik zei: "Ja maar ik HEB goed aangesingeld, zij heeft m losgemaakt vlak voor ik op wilde stappen!!" Het antwoord wat ik kreeg was: Dat kan, maar jij bent de ruiter, jij bent verantwoordelijk. Had je m maar moeten controleren. (En ondertussen stond collega achter de rug van de eigenaar te lachen)

Pfff. Nou blij dat het goed afgelopen is. :=

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:25

Relaxed schreef:
Een maand, in mijn proeftijd 'ontslagen' Ze vroegen iemand die haar hoofd boven het maaiveld durfde te steken omdat er dingen moesten veranderen.. Ik deed dat en moest toen weg, ik was te kritisch :') *\%/*

Haha, dat klinkt bekend!

In Canada ook 2,5 maand ergens gewerkt als voeradviseur voor koeien en schapen.
Toen werd de CEO ontslagen, vervolgens mijn bevriende collega en ik volgde. Reden was omdat ik bevriend met mijn ex-collega was, en teveel praatjes. Sorry, ik loop nou eenmaal niet met de stroom mee ;)
Het was een bedrijf met veel potentie waar ik veel ideeën voor had, de eerste CEO zag dat. De tweede zag dat ook maar zag daardoor in mij een bedreiging. Voor haar positie welteverstaan.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:47

1 dag :+
Ik was net vijftien en kon gaan werken bij een inpakbedrijf.
Ik moest daar om 07:00 zijn en werd zonder een contract gezien te hebben in een busje gezet met wat andere medewerkers.
Die vertelde mij uiteindelijk dat we naar een ander bedrijf gingen om daar te werken.

Om een lang verhaal kort te maken, alles moest snel, snel, snel. Iets werd één keer voorgedaan en er werd verwacht dat je dan hetzelfde kon als de medewerkers die er al jaren werkte.

Naast het inpakken moesten er aan het einde van de dag ook dozen leeggehaald worden en met de hand kleingescheurd worden in hoog tempo. Zodra de leidinggevende even wegliep gooide iedereen de dozen op de grond om plat te stampen :').

Mijn armen en handen zaten aan het einde van de dag onder het bloed van alle krassen door het werk.

Aan het einde van de dag kreeg ik eindelijk mijn contract te zien en de boodschap dat ik niet snel genoeg was. Ik heb wel 16 euro verdient die hele dag werken. Ook de reistijd naar het andere bedrijf werd niet meegerekend als 'werk' en dus niet vergoed.

Nog best een lang verhaal geworden zie ik :+
Het is inmiddels zeventien jaar geleden maar krijg er nog steeds kriebels van als ik eraan terugdenk.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 18:37

Ik was 16 en heel bleu. Eerste baantje op aanraden van mij ouders. Een Egyptisch restaurant.

Ik was aan het begin van mijn dienst alleen met de eigenaar en de kok en ik was tafels aan het indekken. Komt de eigenaar (jaartje of 50?) bij me staan en vraagt of ik een vriendje heb. Ik antwoord naar waarheid dat ik dat niet had. Hij vertelde dat hij gescheiden was en vaak eenzaam was 's avonds en of ik ook wel eens eenzaam was.. ?

Had toen eigenlijk keihard weg moeten rennen maar ik was zo bleu dat ik dat nog niet durfde. Elke keer met tegenzin naar mijn werk gegaan tot de tent afbrandde twee maanden later :+

Heb het jaren later pas aan mijn ouders verteld. Mag van geluk spreken dat er geen gekkere dingen zijn gebeurd. Later bleek dat hij een nieuwe vriendin van 20 had.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 20:51

Relaxed schreef:
Kleren uitpakken en op de juiste manier als nieuw opvouwen en in sealing doen. Aan de lopende band en via een bord houden ze de scores bij en wordt de ploeg opgejaagd hogere targets te halen.

Vind je dat zo gek dan? Iedere sector heeft zo zijn beloningssystemen, dit is er ook 1, anders wordt er geen retour meer verwerkt :+[/quote]

Was daar op kantoor net zo. Heb me nooit op laten jagen, maar die leidinggevende......brrrrr
(gelukkig waren de collega's leuk)

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 22:01

Zoolgangster schreef:
Joy_Mennings schreef:
2 dagen als krantenbezorger. Zeiden dat de buurt zo'n 2 a 3 uur zou duren om te bezorgen. We deden er met 2 personen zo'n 6 uur over...

Lijkt PostNL wel, laten je ook onbetaald doorlopen in je eigen tijd.

Ik heb bijna 11 jaar als postbezorger
bij postnl gewerkt maar als ik extra tijd nodig had voor een wijk werdt gewoon uitbetaald. Oke de eerste jaren moest ik ze er soms eens aan herinneren :+ maar de laatste jaren is het enorm verbeterd.

Mijn kortste baan was bij een hortensia kweekerij waar ik na 2 weken ontslagen werdt. Sowieso klopte er geen zak van wat bij de sollicitatie werdt verteld. Zo zou het max tot 1uur zijn. Was voor mij belangrijk omdat ik zaterdagmiddag ook post moest bezorgen. Maar was regelmatig tot 3 uur. Eerste dagen verder niks aan de hand. Kreeg veel complimenten dat ik het snel oppakte. Die zaterdag moesten we weer tot 3 ik weer aangegeven dat ik om 1 uur weg moest dat mocht. Nog gevraagd naar de begintijd voor maandag zou hetzelfde zijn. Je snapt het al maandag was ik te laat want ze waren al eerder begonnen. Dus boze eigenaar... woensdag kwam de de dochter van de eigenaars terug en volgens haar was alles wat ik deed fout. Vrijdag met krijgen van loonstrook kreeg ik nog een tot volgende week. Die middag werdt ik gebeld door degene die voor hun mensen aannam dat ik ontslagen was. De laffaard durfte het niet eens zelf te vertellen. Achteraf blij dat ik daar niet langer heb hoeven werken

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 17:23

Zoolgangster schreef:
Joy_Mennings schreef:
2 dagen als krantenbezorger. Zeiden dat de buurt zo'n 2 a 3 uur zou duren om te bezorgen. We deden er met 2 personen zo'n 6 uur over...

Lijkt PostNL wel, laten je ook onbetaald doorlopen in je eigen tijd.

Ik heb bijna 11 jaar als postbezorger
bij postnl gewerkt maar als ik extra tijd nodig had voor een wijk werdt gewoon uitbetaald. Oke de eerste jaren moest ik ze er soms eens aan herinneren :+ maar de laatste jaren is het enorm verbeterd.
[/quote]

Mijn zus werkt momenteel nog voor post nl als postbezorger, maar krijgt de overuren echt niet uitbetaald. Ze geven je gewoonweg 1.5 uur voor een wijk en als je dat niet haalt moet je maar sneller lopen. Krijgt een kwartier na einde van je tijd al een appje van de teamleider of je die app niet uit wil zetten het is dan eigentijd.

Meesr grappige daar was voor de dag van de bezorger zouden er op de Depos een cadeautje liggen. Pakje wikki per persoon een of ze de vlaggetjes even zelf wouden ophangen voor de foto :')
Liefst zouden alle bezorger er vandaag nog mee stoppen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 17:31

Bij mijn man in het team wordt alles wat je bijplust op je wijk bij PostNL gewoon betaald hoor.
Grootste probleem is dat die tijden zó achterlijk krap staan, dat mijn man nooit wist waar hij Ja tegen zei op z'n rooster.
Hij was aan t revalideren van long covid en kon zijn contract uren werken, maar het was heel normaal dat hij voor z'n contract uren werd ingepland en dat hij 40% meer aan het werk was. Met uitschieters naar 100% meer. En dat was dus teveel, dus toen belandde hij weer helemaal thuis, omdat hij weer overbelast was.

Maar los van het feit dat men dus echt niet kan plannen bij zijn team, hij kreeg altijd wel betaald voor de tijd die hij daadwerkelijk aan het werk was, ongeacht wat er voor de wijk in het boekje stond.

paddingtonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 18:04

Mijn zus heeft jaren de post gelopen en kreeg gewoon haar gelopen uren betaald.

Dat was 23 jaar geleden bij mij idd wel anders in de kerstdrukte .. pff

Ik heb voor de baan die ik nu heb eens 1 dag mee gelopen bij een bedrijf en heb ze daarna bedankt.

Buiten dat het loon waardeloos was zat bijna heel het personeel ziek thuis vanwege ruzie met de directeur.

Ik heb ook wel een bedankt bij een sollicitatiegesprek.
Minimumloon en hun verplichte je 3 weken vakantie te nemen in het hoogseizoen.
Dan blijf ik liever in de WW zitten dan had ik meer inkomen en vakantie wanneer ik het wil.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 18:04

1 dag in de horeca bij dierenpark Amersfoort.
Ze kregen het voor elkaar om mij die dag al 2 uur over te laten werken en maar 10 min pauze te geven. Reiskosten werden niet vergoed, salaris was minimum dus absoluut geen reden om daar te willen werken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 18:08

future_vet schreef:
1 dag in de horeca bij dierenpark Amersfoort.
Ze kregen het voor elkaar om mij die dag al 2 uur over te laten werken en maar 10 min pauze te geven. Reiskosten werden niet vergoed, salaris was minimum dus absoluut geen reden om daar te willen werken.

Ooh deze was ik vergeten!
Ik heb daar ook gesolliciteerd, uitgenodigd voor een proefdag. Niemand die me daar ging uitleggen wat ik moest doen en hoe, er leek ook niet iemand te zijn die wist dat ik zou komen, maar goed uiteindelijk wel lekker gewerkt.
En vervolgens mocht ik naar huis, de dienst was klaar. Nooit meer wat gehoord en geen geld gekregen voor die dag.

Het is dat ik jong en bleu was. Nu was ik er anders mee omgegaan :=

Al met al leer je wel veel van bijbaantjes :')

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 21:52

alice0cullen schreef:
Mijn zus werkt momenteel nog voor post nl als postbezorger, maar krijgt de overuren echt niet uitbetaald. Ze geven je gewoonweg 1.5 uur voor een wijk en als je dat niet haalt moet je maar sneller lopen. Krijgt een kwartier na einde van je tijd al een appje van de teamleider of je die app niet uit wil zetten het is dan eigentijd.

Meesr grappige daar was voor de dag van de bezorger zouden er op de Depos een cadeautje liggen. Pakje wikki per persoon een of ze de vlaggetjes even zelf wouden ophangen voor de foto :')
Liefst zouden alle bezorger er vandaag nog mee stoppen.

Dit is echt niet normaal hoor ook bij postnl niet. Zij hebben dan echt een slechte teamleider. Zou als ik haar was kijken of ze contact kan opnemen met iemand buiten de locatie.

Meer wijken geven dan aan uren past enzo wel meegemaakt. Maar ik zei gewoon wil ik best doen maar dan breng je een van de wijken maar eerder. Dus de teamleider is regelmatig zelf naar het depo gereden om de eerste wijk vast te brengen :+ :+

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 09:30

Bij postNL heb ik ook een tijdje gewerkt.
Ik kreeg helaas ook maar een bepaalde tijd voor een wijk en daarna was het eigen tijd.

Ik had op zaterdag twee wijken wat met alleen de post nog goed te doen was. Een enkele keer was ik iets langer bezig maar niet heel veel langer.
Eerst had ik een enkele keer op zaterdag een folder erbij zitten maar opeens had ik elke zaterdag een dik folderpakket erbij zitten.
Daardoor had ik niet één keer een tussenstop om nieuwe post te halen maar drie/vier keer.
Ik was uiteindelijk 2,5 uur langer aan het werk in eigen tijd.
Dat is uiteindelijk ook de reden geweest waarom ik ermee gestopt ben.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:46

1 dag in een wasserij als vakantie baantje en daarna 2 dagen in een enveloppendrukkerij. Het was hier gewoon 1 dag en 2 dagen, dus geen reden verder waarom het kort was. Net als boerenkool plukken. In 2 dagen was het van het land.

Ik heb verder 3 maanden voor de klas gestaan, scheikunden, anw en wiskunde gegeven. Daarna vond ik een baan in de ict en ben gestopt met voor de klas staan. Was niet dat die ict baan goed verdiende, was een traineeship, maar het einddoel lag meer bij mijn ambities.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:56

Oh dat weet ik nog wel, dat was een pretpark toen ik een jaar of 16 was..

Ik werkte daar een week of twee in een binnenspeeltuintje met een eet/drinkgelegenheid erbij en ook het personeel kwam bij mij geregeld koffie/thee/fris halen.. Ik wist niet beter dan dat dat de bedoeling was en nam dus zo nu en dan ook wat drinken.. Na die twee weken werd ik op kantoor geroepen en beschuldigd van diefstal.. Ik had geen idee, niemand had mij ooit wat uitgelegd en ook mijn direct leidinggevende kwam bij mij drinken halen..

Dat vond ik toen heel zuur en heel pijnlijk, want het was zeker niet mijn bedoeling en ik voelde me echt een hele tijd daarna nog ellendig erover..

Heb ook nooit mijn salaris van die twee weken ontvangen..

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-22 11:17

Nine, oh wat erg is dat zeg.
Dat is schandalig hoe je behandeld bent.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 11:46

Dat van Nine is inderdaad raar. Klinkt of ze je even 2 weken gratis nodig hadden.

Als je het hebt over bedanken tijdens een sollicitatiegesprek, dan kan ik nog wel een bij iedereen hier bekend bedrijf noemen. Die zochten een verkoopmedewerker binnendienst op HBO-niveau die ook nog eens diverse talen sprak. Ik zag als net afgestudeerde WO-er mijn kans om van mijn hobby indirect mijn werk te maken. Dus ik werd netjes uitgenodigd op gesprek n.a.v. mijn brief. Dat gesprek liep al heel raar, want wat er in de omschrijving stond kwam niet overeen met wat ze eigenlijk zochten. En toen aan het einde van het gesprek kwam de vraag of ik in de winkel wilde staan als verkoopmedewerker. Eh nee, ik heb geen WO gedaan om vervolgens in een winkel te gaan staan voor iets wat ik als puber ook al had kunnen doen. Daar voelde ik me dus echt te goed voor, ik zocht een 'echte' baan. Ook nooit reiskostenvergoeding gehad voor het gesprek (was in die tijd normaal).

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 11:57

Ah joh, ik was jong en naïef en daar is misbruik van gemaakt.. Inmiddels ben ik 35 en zit ik alweer 14 jaar bij een heel fijne en betrouwbare werkgever.. :)

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 12:08

2 maanden bij de Albert Heijn, toen ik net 16 was. Ik werkte op de kaasafdeling. Een uur voordat mijn werktijd erop zat werd ik bij de leidinggevende geroepen. Ik werkte niet hard genoeg en ze vonden dat ik net zo goed en snel moest zijn als degene voor mij die daar 4 jaar werkte.
Het was mijn eerste baantje en was daardoor aardig van slag.

Jaren later nog eens 8 maanden bij een dierenartsenpraktijk gewerkt als paraveterinair. Als de dierenarts advies vroeg aan mij (ik had ruime ervaring in het vak) dan nam ze dat aan maar de volgende dag werd er tegen andere collega's geklaagd dat ik mijn mening doordrukte en dat ik vond dat ik alles beter wist. Gelukkig wisten mijn collega's beter.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 12:14

Bizar ook hoevaak je hier lees hoe ze met pubers omgaan.
Als je pubers als werknemer neemt, weet je toch dat ze niet zo presteren als een 25+er :? Daar worden ze ook niet naar betaald, en in je eerste banen moet je ook gewoon nog leren hoe überhaupt het concept ‘werken’ gaat.
Belachelijk dat er zo met ze omgegaan wordt. Ga dan niet met pubers werken als je dat niet kan, of niet meer weet hoe je zelf was toen je een puber was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 12:18

verootjoo schreef:
Als je pubers als werknemer neemt, weet je toch dat ze niet zo presteren als een 25+er :? Daar worden ze ook niet naar betaald, en in je eerste banen moet je ook gewoon nog leren hoe überhaupt het concept ‘werken’ gaat.
Belachelijk dat er zo met ze omgegaan wordt. Ga dan niet met pubers werken als je dat niet kan, of niet meer weet hoe je zelf was toen je een puber was.
Waarschijnlijk werden die mensen ook zo behandeld als puber, dus voor hun is dat "normaal." Net als dat mijn vorige werkgever het ook normaal vindt om tegen haar personeel te schreeuwen en ze de grond in te trappen, want ja, zo ging het er ook aan toe toen zij nog strontschepper was.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 12:24

Mkango schreef:
verootjoo schreef:
Waarschijnlijk werden die mensen ook zo behandeld als puber, dus voor hun is dat "normaal." Net als dat mijn vorige werkgever het ook normaal vindt om tegen haar personeel te schreeuwen en ze de grond in te trappen, want ja, zo ging het er ook aan toe toen zij nog strontschepper was.

Ja, dat zou kunnen.
Zie je idd wel vaker, dat er een onveilig werkklimaat wordt geschept omdat dat blijkbaar zo hoort, en je hard moet worden.
Heel bijzonder. Zelf streef ik juist naar een heel veilig leer/werkklimaat als ik bv stagiaires onder mijn hoede heb omdat ik zelf het stage lopen zo verschrikkelijk vond.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 13:19

Ik vind dit topic ergens ook heel fijn om te lezen, want ik heb me ook nog jaren (en nu nog) een beetje naar gevoeld over mijn puberbaantjes. Dat ik het allemaal niet goed genoeg deed terwijl ik erg mijn best deed. Maar dan ga je toch heel erg aan jezelf twijfelen: had ik nóg meer moeten doen? Is er iets mis met mij? Hebben zij misschien gelijk?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 14:29

Paar weken in een sportwinkel als bijbaan in het weekend. Ging toen richting zomervakantie dus zou er toen fulltime werken in de vakantie. Ze werkten daar met portofoons en in de pauze deed je die dan uit. Alleen had ik er niet aan gedacht om ‘m uit te doen in m’n pauze en toen hoorde ik ze over mij roddelen :') Super dom.
M’n oom heeft toen een vakantiebaantje geregeld in de drukkerij waar hij werkte en heb toen veel meer verdiend, veel meer geleerd én veel meer plezier gehad _O-

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 22:03

Oh ja, een drukkerij... dat was ècht extreem kort, dat ik bij een drukkerij werkte: ik kreeg een prachtig contract, en zou worden opgeroepen. Wat nooit is gebeurd. Ik heb daar dus 0,0 uur gewerkt. Erg kort dus. :')
Best jammer, want het leek me wel leuk om daar te werken.

Later hoorde ik dat de medewerker die mij zou inwerken ziek was.