Kinderen niet welkom bij bruiloft broer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 16:47

_Nadia_ schreef:
Wij wonen in t buitenland en kregen vorig jaar een uitnodiging voor een bruiloft van een nicht van mijn man. Allemaal prima en we hadden best willen gaan maar kinderen waren niet welkom. Mijn schoonouders zijn de enige mensen die op al onze kinderen willen passen maar die gingen natuurlijk ook naar die bruiloft. Mijn moeder kan prima 2, maximaal 3,van onze kinderen handelen maar niet allemaal tegelijk. Helemaal prima, snap ik volkomen. Verder is er in Nederland niemand die ik ken die op zou kunnen passen.
Wij hebben dus aangegeven dat we helaas niet konden komen, want geen oppas. Ik ga niet mijn kinderen 9 uur in de auto zetten om vervolgens bij een (vreemde) oppas te mogen blijven en dan een dag later weer 9 uur terug in de auto.
Nicht vond het jammer en vroeg of er echt niets mogelijk was maar begreep t wel. Hoorde later dat er dus best veel kinderen wel aanwezig waren omdat ouders geen oppas konden krijgen en dat vind ik gewoon asociaal. Je zet t bruidspaar voor t blok en je rekent er gewoon op dat ze hun eigen grenzen overschreiden omdat jij je kindere meeneemt.

Voor een nicht zou ik überhaupt niet zo'n reis ondernemen, ook nog met een voltallig gezin. Waarom ging je man niet alleen als het een dierbare van hem is?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 16:50

elnienjo schreef:
_Nadia_ schreef:
Wij wonen in t buitenland en kregen vorig jaar een uitnodiging voor een bruiloft van een nicht van mijn man. Allemaal prima en we hadden best willen gaan maar kinderen waren niet welkom. Mijn schoonouders zijn de enige mensen die op al onze kinderen willen passen maar die gingen natuurlijk ook naar die bruiloft. Mijn moeder kan prima 2, maximaal 3,van onze kinderen handelen maar niet allemaal tegelijk. Helemaal prima, snap ik volkomen. Verder is er in Nederland niemand die ik ken die op zou kunnen passen.
Wij hebben dus aangegeven dat we helaas niet konden komen, want geen oppas. Ik ga niet mijn kinderen 9 uur in de auto zetten om vervolgens bij een (vreemde) oppas te mogen blijven en dan een dag later weer 9 uur terug in de auto.
Nicht vond het jammer en vroeg of er echt niets mogelijk was maar begreep t wel. Hoorde later dat er dus best veel kinderen wel aanwezig waren omdat ouders geen oppas konden krijgen en dat vind ik gewoon asociaal. Je zet t bruidspaar voor t blok en je rekent er gewoon op dat ze hun eigen grenzen overschreiden omdat jij je kindere meeneemt.

Voor een nicht zou ik überhaupt niet zo'n reis ondernemen, ook nog met een voltallig gezin. Waarom ging je man niet alleen als het een dierbare van hem is?

Wij normaal wel, waarom niet, hebben t bij een andere nicht ook gedaan, daar waren de kinderen wel welkom.
Mijn man heeft geen rijbewijs dus met de auto was geen optie, het was een vrij last minute uitnodiging en vliegtickets waren onbetaalbaar dus hij heeft toen besloten thuis te blijven.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 16:57

@fink
Kinderen horen er idd bij.
Maar niet overal.de hele tijd.
Daarom zijn ze nog kind.
Zwaar dementerende opa neem je ook niet overal mee naartoe. Niet omdat hij er niet toe doet maar omdat niemand er wat aan geeft. Opa niet, maar de rest van de familie ook niet.
Kinderen doen er zeker toe. Maar zowel de kinderen als het bruidspaar hebben er niets aan.
Geen van alle heeft daar plezier aan.
Waren ze boven de tien zou het verhaal alweer anders worden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 17:00

xxCYNNxx schreef:
waarom zou je in godsnaam een kind van 3 en van 6 naar zo'n avond mee willen nemen? Is geen ruk aan voor ze en is alleen maar garantie dat ze ontzettend vervelend worden als ze het zich vervelen echt zat beginnen te worden. Zo'n avond is gewoon een marteling ( even overdreven uiteraard) voor ze waarbij ze ook nog eens zich de hele tijd netjes moeten gedragen ipv lekker spelen.

Dat hangt van het feest en de kinderen af, maar veel kinderen redden zich echt prima op feesten. De ceremonie is veel minder geschikt.

Hebben jullie dan echt nooit iets dergelijks meegemaakt toen je jong was, vraag ik me dan af? Want ik ben door mijn hele jeugd wel degelijk regelmatig mee geweest naar dat soort gelegenheden. Een groot jubileum van mijn grootouders, grotere verjaardagen - bruiloften voor zover ik me kan herinneren niet zo vaak maar wel her en der wat algemene 'feesten en partijen'. En dat was voor de kinderanimatie, er waren lang niet altijd andere kinderen bij, en toch heb ik er prima herinneringen aan.

Nogmaals: ik snap best dat iemand ervoor kiest dat het een feest zonder kinderen wordt... maar doen alsof feesten per definitie niet leuk zijn voor kinderen is raar.

Citaat:
Ik denk dat ze van binnen dolblij zullen zijn als de ceremonie voorbij is en zij naar de oppas gaan en ze lekker kunnen spelen en stoeien ipv braaf als een soort jonkertje de hele dag tussen de volwassenen te zitten.

Ceremonies zijn saai en niet echt voor kinderen, dat klopt wel. Maar alle andere dingen... daar kunnen veel kinderen wel degelijk van genieten. En van vakantiehuisjes op een park al helemaal. Nogmaals: mij zou je echt echt echt geen plezier doen met me achterlaten bij de oppas. Als men die keuze maakt dan voor de volwassenen (en dan dus specifiek voor de broer en zijn aankomende vrouw), niet zomaar voor de kinderen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 17:02

DuoPenotti schreef:
@fink
Daarom zijn ze nog kind.
Zwaar dementerende opa neem je ook niet overal mee naartoe. Niet omdat hij er niet toe doet maar omdat niemand er wat aan geeft. Opa niet, maar de rest van de familie ook niet.
Kinderen doen er zeker toe. Maar zowel de kinderen als het bruidspaar hebben er niets aan.

Het hangt helemaal van het bruidspaar af. Bij mijn schoonzus waren alle nichten en neven. Kwam er een grote frietkar. Helemaal top.

Maar als ze niet welkom zijn, zijn ze niet welkom. Ook goed.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 17:05

DuoPenotti schreef:
@fink
Daarom zijn ze nog kind.

Mwah dat is ook invullen. Voor de kids kan het zeker leuk zijn, dat is afhankelijk van je kinderen. En voor het bruidspaar ook, afhankelijk van het stel.

Een dementerende grootouder valt er niet mee te vergelijken, die heeft namelijk een ziekte. Het gaat hier om gezonde kinderen. Overigens, zou ik mijn dementerende grootouder er, afhankelijk van de mate van dementie, er heel graag bij willen hebben. Júist dan. Familie is waardevol, ook al is de ceremonie daar misschien minder perfect door, ook al zijn ze niet meer 100% wie ze vroeger waren en zéker als ze niet meer zo lang hebben.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 17:06

Toen wij trouwden hebben we bewust op de enveloppen met de uitnodigingen de namen van de volwassenen en niet die van hun kinderen gezet. Voor elke persoon die uitgenodigd werd, zat er ook een specifiek kaartje bij (was iets extra, om verzoeknummertjes en voorkeur veggie etc door te geven), dus twee namen op de envelop stond ook gelijk aan twee antwoordkaartjes.
Iedereen heeft die hints begrepen, er waren geen kinderen van gasten op de bruiloft. Enkel de kinderen van mijn broers, mijn nichtjes (toen 6-7-8 en 9 jaar). Voor hen had ik ook een oppas geregeld en activiteiten op het feest. Niemand heeft zich daar vragen bij gesteld.

Omgerekend kostte ons feest 80 à 90 euro per persoon. Als ik de kinderen van de gasten (die ik vaak niet kende) had moeten laten blijven, had me dat ongeveer voor een derde extra kosten gezorgd, een paar duizend euro. De locatie had ook uiteraard een maximumcapaciteit, die ik dan liever met volwassen bekenden opvulde dan met minder vrienden maar wel hun kinderen... Bovendien wou ik ook geen verstoring van de ceremonie.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 17:11

Shadow0 schreef:
xxCYNNxx schreef:
waarom zou je in godsnaam een kind van 3 en van 6 naar zo'n avond mee willen nemen? Is geen ruk aan voor ze en is alleen maar garantie dat ze ontzettend vervelend worden als ze het zich vervelen echt zat beginnen te worden. Zo'n avond is gewoon een marteling ( even overdreven uiteraard) voor ze waarbij ze ook nog eens zich de hele tijd netjes moeten gedragen ipv lekker spelen.

Dat hangt van het feest en de kinderen af, maar veel kinderen redden zich echt prima op feesten. De ceremonie is veel minder geschikt.

Hebben jullie dan echt nooit iets dergelijks meegemaakt toen je jong was, vraag ik me dan af? Want ik ben door mijn hele jeugd wel degelijk regelmatig mee geweest naar dat soort gelegenheden. Een groot jubileum van mijn grootouders, grotere verjaardagen - bruiloften voor zover ik me kan herinneren niet zo vaak maar wel her en der wat algemene 'feesten en partijen'. En dat was voor de kinderanimatie, er waren lang niet altijd andere kinderen bij, en toch heb ik er prima herinneringen aan.

Nogmaals: ik snap best dat iemand ervoor kiest dat het een feest zonder kinderen wordt... maar doen alsof feesten per definitie niet leuk zijn voor kinderen is raar.

Citaat:
Ik denk dat ze van binnen dolblij zullen zijn als de ceremonie voorbij is en zij naar de oppas gaan en ze lekker kunnen spelen en stoeien ipv braaf als een soort jonkertje de hele dag tussen de volwassenen te zitten.

Ceremonies zijn saai en niet echt voor kinderen, dat klopt wel. Maar alle andere dingen... daar kunnen veel kinderen wel degelijk van genieten. En van vakantiehuisjes op een park al helemaal. Nogmaals: mij zou je echt echt echt geen plezier doen met me achterlaten bij de oppas. Als men die keuze maakt dan voor de volwassenen (en dan dus specifiek voor de broer en zijn aankomende vrouw), niet zomaar voor de kinderen.

Het ene kind is de andere gewoon niet. Ik vond er geen hol aan als ik mee mocht/moest.
Voorkomen is beter dan mogelijk gejengel op je feest.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 17:13

Ja bij een frietkar wel ja :j
Maar dan is het behoorlijk informeel.

Kennisen van mij hadden een zaal afgehuurd in een restaurant waar ze thema feesten gaven.
Die hielden zelf niet van traditionele bruiloft. Daar liepen troubadours en heksen en weet ik wat rond. Eten was lopend buffet.
Ja daar paste kinderen prima.
Maar kreeg niet het idee dat broer zoiets ging doen :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 17:19

Tieneke schreef:
Toen wij trouwden hebben we bewust op de enveloppen met de uitnodigingen de namen van de volwassenen en niet die van hun kinderen gezet. Voor elke persoon die uitgenodigd werd, zat er ook een specifiek kaartje bij (was iets extra, om verzoeknummertjes en voorkeur veggie etc door te geven), dus twee namen op de envelop stond ook gelijk aan twee antwoordkaartjes.
Iedereen heeft die hints begrepen, er waren geen kinderen van gasten op de bruiloft. Enkel de kinderen van mijn broers, mijn nichtjes (toen 6-7-8 en 9 jaar). Voor hen had ik ook een oppas geregeld en activiteiten op het feest. Niemand heeft zich daar vragen bij gesteld.

Omgerekend kostte ons feest 80 à 90 euro per persoon. Als ik de kinderen van de gasten (die ik vaak niet kende) had moeten laten blijven, had me dat ongeveer voor een derde extra kosten gezorgd, een paar duizend euro. De locatie had ook uiteraard een maximumcapaciteit, die ik dan liever met volwassen bekenden opvulde dan met minder vrienden maar wel hun kinderen... Bovendien wou ik ook geen verstoring van de ceremonie.

Die gok durfde wij niet te nemen daarom hadden we iedereen met kinderen gebeld

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 17:20

Niobe schreef:
Het ene kind is de andere gewoon niet. Ik vond er geen hol aan als ik mee mocht/moest.
Voorkomen is beter dan mogelijk gejengel op je feest.

Zeker, kinderen verschillen. En de ouders weten meestal wel ongeveer wat kinderen daarin wel of niet willen. Kinderen verplichten om wel mee te gaan lijkt me dus net zo onzinnig.
Maar kinderen op voorhand buitensluiten is niet automatisch 'beter', en veel kinderen vinden feesten en vakantieparken wel degelijk hartstikke leuk. Als je ze niet op je feest wilt, is dat omdat de volwassenen de kinderen niet op het feest willen.
En dat is helemaal prima, dat mag. Maar ik snap niet zo goed waarom men doet alsof het ook 'beter voor de kinderen' is als dat helemaal niet automatisch zo is.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 17:21

Ik zou wel een waardeloze moeder zijn als ik de laatste berichten lees. Maar ik zou het zelfs heerlijk vinden een feest zonder onze zoon. Ondanks dat mijn liefde voor hem niet te beschrijven is. Fijn om op zo een bijzondere dag even volop aandacht te hebben voor het bruidspaar. En als mijn zoon logeren niet leuk vind heeft hij toch echt even pech voor die ene keer…
Alle dagen erna is het weer voor ons gezin samen *\o/*

Als wij ooit gaan trouwen zullen kinderen wel welkom zijn. Maar dat is omdat trouwen voor ons niet echt een groot ‘ding’ is en ik het heerlijk vind alle kinderen erbij. Maar ik heb volledig begrip voor een ieder die mijn wondertje niet op zijn of haar bijzondere dag erbij hoeft te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 17:25

@zelda_link uiteraard hoeft de broer geen reden te geven, maar ik maakte uit het bericht van TS op dat het dus ging omwille van het aantal beschikbare huisjes en het aantal genodigden. Hiermee heeft hij dus wel aangegeven waar het om gaat: het aantal slaapplekken.

@pmarena: heel leuk die kamer met oma als oppas, maar wat als dat nou net het issue is? Voor zover ik eruit begrijp hebben ze een locatie met of vlakbij een plek met huisjes. Daarin kunnen X aantal personen te slapen leggen. Helaas is er te weinig plek als er ook kinderen meekomen, of wordt het aantal personen dan te duur.

Bij te duur kan je alsnog opteren om zelf bij te betalen voor de slaapplek van kinderen en oppas. Als er echter huisjes/bedden te kort zijn, ja dan houdt het wel op.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 17:32

Noppes schreef:
Ik vind het ook zeker geen raar verzoek hoor. Maar omdat dit om mijn broer gaat, kan ik gewoon niet mijn gevoel negeren. Het doet iets met mij dat onze zoons/hun neefjes niet welkom zijn. Lastig om dat gevoel opzij te zetten!

Zijn andere kinderen dan wel welkom en gaat het echt alleen om jou kinderen?

Ik vind het helemaal geen raar verzoek en vind jou reactie zeurderig. Een bruiloft is geen speelplek voor kinderen en die zullen het dan ook niet zo leuk vinden. Hierdoor moet er toch weer aandacht aan de kinderen besteed worden en dat is net wat het bruidspaar niet wil. Het heeft helemaal niets te maken met de kinderen, maar met wat het bruidspaar wenst Op hun dag...

Kinderen hoeven echt niet overal bij te zijn.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 17:44

Mijn petekind is 5 en een schatje in restaurants. Het is echt genieten om hem mee te nemen.

Maar ik moet er absoluut rekening mee houden dat ik hem bij me heb. Een kleurboek mee, speelgoed mee, en ik zorg altijd dat ik zeker weet dat ze een kindermenu hebben.

Ik snap echt 100% dat je kindjes niet meeneemt naar zoiets, ook al zijn ze super lief, maar zo lang zitten is gewoon niet leuk voor ze, en ik vind persoonlijk niet dat ik het kan vragen, ook al is hij nog zo lief en braaf. Een half uurtje is al best veel gevraagd op die leeftijd :)

Verder geen oordeel over anderen of zo, maar ik snap wel dat de broer dat niet wil.

santie schreef:
Noppes schreef:
Ik vind het ook zeker geen raar verzoek hoor. Maar omdat dit om mijn broer gaat, kan ik gewoon niet mijn gevoel negeren. Het doet iets met mij dat onze zoons/hun neefjes niet welkom zijn. Lastig om dat gevoel opzij te zetten!

Zijn andere kinderen dan wel welkom en gaat het echt alleen om jou kinderen?

Ik vind het helemaal geen raar verzoek en vind jou reactie zeurderig. Een bruiloft is geen speelplek voor kinderen en die zullen het dan ook niet zo leuk vinden. Hierdoor moet er toch weer aandacht aan de kinderen besteed worden en dat is net wat het bruidspaar niet wil. Het heeft helemaal niets te maken met de kinderen, maar met wat het bruidspaar wenst Op hun dag...

Kinderen hoeven echt niet overal bij te zijn.

Ja eens, kindjes vinden het vaak toch wel heel leuk om te kunnen spelen :) zijn ze kind voor ook :+:

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 18:06

vevina schreef:
Ik zou wel een waardeloze moeder zijn als ik de laatste berichten lees. Maar ik zou het zelfs heerlijk vinden een feest zonder onze zoon. Ondanks dat mijn liefde voor hem niet te beschrijven is. Fijn om op zo een bijzondere dag even volop aandacht te hebben voor het bruidspaar. En als mijn zoon logeren niet leuk vind heeft hij toch echt even pech voor die ene keer…

Nee hoor, dat is echt prima zolang je naar jezelf eerlijk blijft naar voor wie je het doet. Als jij liever zonder kids gaat: vooral doen! Echt helemaal prima.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 18:42

Ook ik denk dat TS (haar man) nogal lange tenen heeft...

Ik heb zelf een heel lief neefje van inmiddels 8. Hij is vanaf geboorte paar x per jaar met ons gezin mee geweest naar restaurants. Maar zoals al vaker is genoemd: heel lief kind, maar alles draait om hem. En nee, hij kon en kan níet een uur stilzitten en zn mond houden. Ook bij begravenissen heeft hij zijn aanwezigheid kenbaar gemaakt, en moest ouder of oma met kind de zaal verlaten.

Ik vind het absoluut niet raar dat broer en schoonzus voor 1 dagdeel vraagt de kinderen thuis te houden. 1 dagdeel. Meer is het niet.

candalisa

Re: Kinderen niet welkom bij bruiloft broer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 18:55

Ik vraag mij ook af had je(TS) het ook zo persoonlijk had opgevat als hij zelf kinderen had gehad en deze ook onder zou brengen die avond.
Ik ben namelijk wel z’n kind geweest die overal mee naartoe ging en ik vond het echt niet altijd even leuk en soms was het ook behoorlijk eenzaam als er geen andere kinderen waren.
Daarbij is dit een dag waarop de bruid en bruidegom “egoïstisch” mogen zijn het is hun dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 18:57

Noppes schreef:
Het was voor mijn gevoel toch anders geweest als we hier zelf een keuze in hadden kunnen maken.

Als we met de familie een weekendje weg gaan dan blijven de jongens er ook bij zolang het leuk voor ze is en ze gezellig zijn. In die zin weten ze hoe wij er in staan.

En het voelt gewoon dubbel. De familie is compleet. Ook de volgende ochtend. Maar onze jongens mogen er niet bij zijn.

Overigens is er dus geen feest na het eten. En is het voor ons überhaupt de vraag tot hoe lang we kunnen blijven ivm jonge baby.

Het is absoluut niet de bedoeling om hier een familie ruzie over te krijgen. Ik vind het ook geen raar verzoek. Maar het gevoel dat ze niet gewenst zijn doet wel wat met me. Ik weet van andere schoonzus bijv. dat ze juist haar neefjes er graag bij zou willen hebben. Die horen er volgens haar gewoon bij. Natuurlijk begrijp ik dat niet iedereen er zo instaat, ik respecteer die keuze. Maar het maakt mijn gevoel niet anders.

Jeetje, je eerste berichtje kon ik nog wel respect opbrengen maar dit vind ik toch wel egoïstisch berederneerd “ik heb het gevoel dat…” “de familie zou compleet moeten zijn…” Die kids doe je er zelf wsl ook niet eens een plezier mee.

Nee hoor, het enige wat moet is dat jouw broer een topdag heeft. Die geeft er een vermogen aan uit en die wil er geen kinderen bij. Soit. Jij had een andere keuze gemaakt en da’s prima.

Ik ben stapelgek op mijn neefjes en nichtjes, maar wordt horensdol dat ze al-tijd overal bij zijn inclusief overspannen ouders die als de dood zijn dat ze tegen een hete vuurkorf, in de bloembak of waar dan ook eindigen. Daarentegen organiseren mijn vriend en ik juist wel altijd kindvriendelijke feestjes (met een speeltuin ofzo) zodat iedereen de tijd van zijn leven heeft. Maat dat ze overal bij moeten zijn vind ik zo’n onzin. Ik moet ook geregeld oppas voor mijn honden regelen en daar doet niemand dramatisch over.

Ik vind het echt suf dat je kids over mee heen slepen wel als een grondrecht wordt gezien. Helemaal op zo’n groots belangrijk moment voor iemand :roll: .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:09

Fink schreef:
DuoPenotti schreef:
@fink
Daarom zijn ze nog kind.

Mwah dat is ook invullen. Voor de kids kan het zeker leuk zijn, dat is afhankelijk van je kinderen. En voor het bruidspaar ook, afhankelijk van het stel.

Een dementerende grootouder valt er niet mee te vergelijken, die heeft namelijk een ziekte. Het gaat hier om gezonde kinderen. Overigens, zou ik mijn dementerende grootouder er, afhankelijk van de mate van dementie, er heel graag bij willen hebben. Júist dan. Familie is waardevol, ook al is de ceremonie daar misschien minder perfect door, ook al zijn ze niet meer 100% wie ze vroeger waren en zéker als ze niet meer zo lang hebben.

Zeg je nou dat gezonde kinderen wel zouden mogen komen en zieke kinderen niet? Da’s pas een statement…. :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-10-22 19:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:09

Juut schreef:
Ik vind het absoluut niet raar dat broer en schoonzus voor 1 dagdeel vraagt de kinderen thuis te houden. 1 dagdeel. Meer is het niet.

Eh... het is dus wel meer. Het is een avond, een nacht en een ochtend. Minimaal 3 dagdelen dus.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:14

Fink schreef:
Vind het overigens bizar om te lezen hoe de bokkers hier naar kinderen kijken. Alsof het toppings op een taart zijn die je prima weg kunt laten als je er geen zin in hebt. Kinderen zijn even volwaardig en inderdaad, zonder kinderen geen volwassenen. Die horen er gewoon bij. Heel Nederlands om ze zo als overlast te zien, en o wee als er wel iets van overlast is. Een ontspannendere en coulantere houding zou veel mensen niet misstaan, maakt het leven leuker :+. En de maatschappij wat gezelliger.

Voor mij horen kinderen er helemaal niet bij. Ik heb bewust geen kinderen. Dus waarom zou ik dan opgescheept moeten zitten met die van een ander?
Is dat Nederlands ? So be it …

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:15

Menino schreef:
Fink schreef:

Zeg je nou dat gezonde kinderen wel zouden mogen komen en zieke kinderen niet? Da’s pas een statement…. :')

Het zou fijn zijn als je goed leest en een inhoudelijk nuttige reactie geeft, ipv iets stellen wat ik overduidelijk niet zeg :)

Fitzroy schreef:
Fink schreef:
Vind het overigens bizar om te lezen hoe de bokkers hier naar kinderen kijken. Alsof het toppings op een taart zijn die je prima weg kunt laten als je er geen zin in hebt. Kinderen zijn even volwaardig en inderdaad, zonder kinderen geen volwassenen. Die horen er gewoon bij. Heel Nederlands om ze zo als overlast te zien, en o wee als er wel iets van overlast is. Een ontspannendere en coulantere houding zou veel mensen niet misstaan, maakt het leven leuker :+. En de maatschappij wat gezelliger.

Voor mij horen kinderen er helemaal niet bij. Ik heb bewust geen kinderen. Dus waarom zou ik dan opgescheept moeten zitten met die van een ander?
Is dat Nederlands ? So be it …

Je bent toch zelf ook echt een kind geweest en kinderen zijn toch echt een onderdeel van deze maatschappij ;).

Ik zeg overigens niet dat iemand iets móet doen. Ik geef aan wat ik vind en dat ik TS haar gevoel heel goed snap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:19

Niet elke locatie is voorzien op kinderen of kindvriendelijk. Ik begrijp best dat iemand vraagt om kinderen thuis te laten als ze wel de volle pot aan menu zouden kosten maar er amper tot niets van gaan eten bijvoorbeeld. Een baby is daarin makkelijk, fles of borstvoeding kost niks extra. Idem met slaapplek, een baby van 6 weken leg je makkelijk bij de ouders in de kamer. Oudere kinderen is wel lastiger.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:21

Ik snap dat argument echt nooit. "Je bent zelf een kind geweest." Nou en?

Dat zal best zo zijn, maar als ik geen kinderen wil bij *insert wat dan ook* dan ben ik daar vrij in. Voor mij horen kinderen er absoluut niet bij in m'n leven. Wel in dat van m'n vrienden maar daar proberen we gewoon rekening te houden met elkaar.
Het drukt een vreselijke stempel op een moment/feest en als ik daar niet op zit te wachten tijdens de bruiloft, de enige dag die 100% om jou en je partner draait, dan is dat mijn goed recht.

En zeker met een bruiloft snap ik dat iemand een no kids policy heeft. Hun groot recht, want de rest van de wereld lijkt alleen maar om kinderen te draaien. Dat begint al voor de geboorte met baby showers en dat soort meuk (met bijbehorende cadeaus), tot aan etentjes en uitjes daarna waar kinderen per se mee moeten. Is het een keer jouw dag, dan moet je alsnog rekening houden met kinderen als die wel welkom zijn.