Op zoek naar de perfecte deken voor op de bank

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 22:37

Hier een nep oodie van de intratuin , vorig jaar echt fantastisch lekker warm in gehad. Nog een dekentje (zo'n teddy ook) voor over de benen, want de thermostaat gaat nauwelijks boven de 15 graden.

Verder heb ik in de winter altijd wollen sokken aan (zie onderschrift) en in huis dan evt nog huissokken erover of sloffen aan.

Voor bezoek heb ik een mandje met wollen huissokken in de gang, want mijn vloer is vrij koud. En ja, met bezoek gaat de verwarming wel wat hoger :)

Tazzey

Re: Op zoek naar de perfecte deken voor op de bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 22:42

Die lange Oodie ziet er echt zalig uit maar het is inderdaad een dropshipper.

Ik lig nu al dagen ingerold in twee Ikea spreien en een elektrisch kussen in mijn rug. Qua sokken heb ik gevoerde katoenen sokken. Ik zou het liefst wol nemen maar daar ben ik allergisch voor.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 09:20

Hier samen met mn zus maar een oodie besteld, ik de breakfast buddies en zij de teckels.
Daarnaast hebben mijn man en ik 2 elektrische fleece dekens, dus we komen de winter wel door.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 09:47

Ik heb gister een lange nep-oodie gekocht bij de TK max, voor 25,-.
Komt tot aan mijn enkels (1.68+-). En hij is zo fijn en zacht <3

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 10:13

Roosch schreef:
Ik ga toch zwichten en als volgende payday is geweest ga ik voor deze dankzij dit topic.
Gevalletje liefde op het eerste gezicht. :')

Ik denk dat ie goed past bij de kleuren in huis (grijs, wit, smaragdgroen).

Daarnaast zweer ik in de winter bij m'n Uggs sloffen. Ik hou niet van sokken, maar deze houden me goed warm, zelfs zonder sokken.

Heel benieuwd, wat deze is... ik kom op de algemene website van smulders textiel... ik lees stiekem mee voor alle tips...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 10:15

Ik kreeg de url niet werkend, maar het is degene in m'n latere post :))

Stom toevallig vond ik op een andere website een nog veel mooiere kleur dus blij dat ik niet gelijk besteld heb toen. :')

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 18:00

Ik heb alle genoemde dekens, dekbedden en Oodies etc. in dit topic bekeken en had al bijna een Oodie besteld, toen ik deze tegenkwam.
De overtreffende trap, lijkt me heerlijk <3
Een deken met mouwen en voetengedeelte én elektrisch verwarmd.
Bij Amazon was hij goedkoper, ik krijg hem overmorgen en ben erg benieuwd *\%/*
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

https://www.amazon.nl/gp/aw/d/B08QD6K25 ... prod_image

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 18:03

asjemenou schreef:
Zijn de nep oodies er al bij de Primark?

Lijkt mij heerlijk zo'n dekentje! :)

Zag ze gisteren wel in grote oplage bij de intratuin :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 21:45

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 23:07

Bootsie, wat een geniaal ding! Ik ben benieuwd naar je bevindingen en als die goed zijn bestel ik hem ook.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 14:26

judithM schreef:
Ik ben 1,82. Is de Oodie dan misschien veel te kort? Ik zit niet graag lang met opgetrokken benen op de bank. Dan moet ik alsnog een dekentje over mijn benen?

Ik heb net mijn Oodie gekregen *\o/* Ik ben 1.83m en hij valt boven mijn knieën. Hij is wel echt verschrikkelijk lekker warm <3 Maar ja, daar moeten zeker nog een (jogging)broek, sloffen en een dekentje bij deze winter.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 16:39

Ik heb vorig jaar deze quilt gemaakt voor mij man. Voor en achterkant is fleece en als tussenvulling heb ik een 80/20 katoen mix gebruikt die vaak als tussenvulling voor quilts wordt gebruikt.
Afbeelding

Ik heb nog een stapel flanel lapjes liggen om voor mezelf een ook een warme quilt te maken voor op de bank, maar ik kan maar niet beslissen welk patroon ik wil gebruiken. En nu begin ik te dubben of ik diezelfde katoen mix als tussenvulling ga gebruiken of dat het misschien een goed idee is om voor een wollen tussenvulling te gaan.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 18:52

Die is mooi Dorus!

Tazzey schreef:
Bootsie, wat een geniaal ding! Ik ben benieuwd naar je bevindingen en als die goed zijn bestel ik hem ook.

Ik denk dat ik hem overmorgen binnen heb. Ik zal hier posten hoe hij bevalt wanneer ik hem heb :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 18:58

Ik word ongeduldig, mijne doet er lang over. :')

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 19:14

En de avonden/nachten zijn deze week vrij fris :brr:
Hopelijk komen ze gauw

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 22:20

black_kelpie schreef:
judithM schreef:
Ik ben 1,82. Is de Oodie dan misschien veel te kort? Ik zit niet graag lang met opgetrokken benen op de bank. Dan moet ik alsnog een dekentje over mijn benen?

Ik heb net mijn Oodie gekregen *\o/* Ik ben 1.83m en hij valt boven mijn knieën. Hij is wel echt verschrikkelijk lekker warm <3 Maar ja, daar moeten zeker nog een (jogging)broek, sloffen en een dekentje bij deze winter.

Goed te weten dat hij voor langere mensen ook redelijk goed valt.

Qua broek en pantoffels ben ik al voorzien. Ik kan echt wonen in mijn super fluffy joggingbroeken. Dat zijn echt de beste broeken die ik ooit gevonden heb.
Verder heb ik altijd synthetisch gevoerde Spaanse pantoffels.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 22:28

Wow Dorus, wat een fantastische quilt voor je man! Waarom zou je nu voor wol gaan als tussenvulling? Zou zonde zijn om dat met fleece te bedekken, of niet?

Voor pantoffels: ik heb vorig jaar zomer de hoge met zool van texelana gekocht. Ik zweer erbij! Je kunt er ook best even mee naar buiten en de wol aan je voeten is zo lekker verwarmend, zonder dat het te warm wordt!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 22:30

Wol is zo’n fijn product. Mijn man heeft een aantal prachtige wollen truien uit Ierland en ook wol gevoerde suède pantoffels. Het is nooit te warm of te koud. Ik baal ook enorm dat ik er zo allergisch voor ben. Ik kan zijn truien niet eens wassen of aanraken om buiten te hangen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 22:37

Dorus schreef:
Ik heb vorig jaar deze quilt gemaakt voor mij man. Voor en achterkant is fleece en als tussenvulling heb ik een 80/20 katoen mix gebruikt die vaak als tussenvulling voor quilts wordt gebruikt.
[ [url=m/K2mQRB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb nog een stapel flanel lapjes liggen om voor mezelf een ook een warme quilt te maken voor op de bank, maar ik kan maar niet beslissen welk patroon ik wil gebruiken. En nu begin ik te dubben of ik diezelfde katoen mix als tussenvulling ga gebruiken of dat het misschien een goed idee is om voor een wollen tussenvulling te gaan.

Wat een prachtige quilt! <3

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 09:55

gonniee schreef:
Wow Dorus, wat een fantastische quilt voor je man! Waarom zou je nu voor wol gaan als tussenvulling? Zou zonde zijn om dat met fleece te bedekken, of niet?

Geen wollen deken, maar een speciale wollen tussenvulling. Die heeft van zichzelf niet voldoende stevigheid om enkelvoudig als deken te gebruiken, die trek je zo uit elkaar en als je die niet verstevigd tussen twee lagen stof en dan vallen er binnen no time gaten in.
En de keus voor wol ipv de katoenen tussenvulling die ik normaal gebruik is dan vanwege de isolatiewaarde die bij wol hoger is dan bij katoen.
Overigens is flanel iets anders dan fleece, flanel is 100% katoen en fleece is 100% synthetisch ;)

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 10:31

iemand tips voor warme en ook toonbare kleding voor tijdens het thuiswerken achter de pc?

denk aan een lekker vest, warme broek, fijne pantoffels of dikke sokken (zonder er zweetvoeten in te krijgen), een lekker warm huispak, eventueel handschoentjes?

links zijn welkom!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 10:44

veneri schreef:
iemand tips voor warme en ook toonbare kleding voor tijdens het thuiswerken achter de pc?

denk aan een lekker vest, warme broek, fijne pantoffels of dikke sokken (zonder er zweetvoeten in te krijgen), een lekker warm huispak, eventueel handschoentjes?

links zijn welkom!

Ik heb een klein elektrisch dekentje voor de teamsvergaderingen. Heerlijk!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 10:52

veneri schreef:

links zijn welkom!

Ik heb ze al een keer eerder gedeeld, maar ik vind deze van merinowol erg fijn. Zijn niet van die berenpoten en lekker warm (ik draag ze zelf over mijn normale sokken). https://www.falke.com/nl_nl/p/cosyshoe- ... 55fd76a5cb

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 11:17

Een fluwelen 2 persoons bedsprei!! _/-\o_

Lekker groot (2m op 2m20), ook lekker "zwaar", past nog netjes in de wasmachine én heerlijk zacht <3

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 13:52

De dubbele fleece dekens van de Hema zijn ook zalig! Deze! Heb er een gele van die al regelmatig in de wasmachine is geweest maar hij blijft goed :j

Alleen is hij nu ingepikt door de kat en ik vind de kleuren die ze nu hebben stom :+

Dus op zoek naar iets nieuws kwam ik deze tegen.

Echt zalig! Het voelt bijna alsof er een verwarming in zit :D En doordat hij net een slagje groter is ook heerlijk om helemaal in te kruipen op de bank.