Passen jullie je uitgavenpatroon al aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 21:32

Tiggs schreef:
_San87_ schreef:
Ben wel benieuwd naar het verdienmodel dat erachter zit.

Klinkt wel goed, iig. Wij komen alleen nooit bij de Appie.

Wellicht verdienen ze hiermee aan klanten die normaal naar meerdere supermarkten gaan?

Dit klopt wel, sinds AH bij ons bezorgd ga ik nergens anders meer naartoe. Ik koop wel veel AH-merk & dat scheelt genoeg in prijs en is prima te eten/ drinken.

Ook bestel ik vrij veel bij Amazon, die hebben vaak betere deals dan AH of Kruidvat.

Cer

Re: Passen jullie je uitgavenpatroon al aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 21:42

Toch is t gek.. want mensen die die 12€ niet betalen betalen de volle mep voor alles.. waar haal je de “winst” dan uit?

En als biologisch met die kaart goedkoper kan, maak t dan gewoon goedkoper.. biologisch is toch wenselijk? Dan moet dat bereikbaarder zijn denk?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 21:43

Geen idee hoe dat systeem precies werkt, daar ken ik de ins and outs niet van en dat zal zo'n bedrijf ook niet allemaal prijs geven denk ik, wat de precieze hoe en wat en waarom achter het aanbieden van dit soort exclusives is.

Wij kopen het merendeel bij AH nu al jaren door oa de bezorgbundel.
Af en toe combineren we het met een bezoekje aan de LIDL, maar dan zijn we meestal toch duurder uit als dat we gewoon enkel alles bij AH halen - wat KimD al zegt, ook kijken naar eigen merk en het budget merk bv, daar zitten kwalitatief echt hele fijne alternatieven voor A merken tussen vind ik ja.

Artikelen zoals wasmiddel e.d. kopen we ook wel eens buiten de supermarkt om - al sla ik vaak met 1+1 wel flink in bij AH. Bol heeft bv. ook met bepaalde A merken wasmiddel enz. soms hele fijne aanbiedingen bv. dus daarin loont het zich ook soms wel om verder te kijken en bij Amazon en kruidvat idd hetzelfde verhaal.

En biologisch goedkoper structureel gezien ben ik ook zeker voor.
Maar zolang dat dat niet gebeurd, maak ik wel gewoon gebruik van deze optie.
Maar ik haal ook regelmatig lokaal bij een boerderij winkel e.d.
Die zijn er in onze omgeving ook genoeg te vinden :j
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 10-09-22 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 21:45

_San87_ schreef:
Ben wel benieuwd naar het verdienmodel dat erachter zit.

Klinkt wel goed, iig. Wij komen alleen nooit bij de Appie.

Je bindt op deze manier je klanten heel hard en dat is het verdienmodel.
Net als met het bezorgabonnement; je weet dan zeker dat je klant wekelijks bij je bestelt, en als die dan ook nog premium heeft weet je dat de kans groot is dat alles bij jou gekocht wordt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 21:46

Ja, da's idd wel mooi uitgelegd verootjoo. Wij zitten bv. ook al sinds het begin van online bestellen bij AH en zijn ook zodra de bezorgbundel z'n intrede maakte, daarmee begonnen en nu met de nieuwere/exclusives die erbij komen, zijn dat idd voor ons echt wel dingen die ons bij AH laten blijven ja.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 21:48

Cer schreef:
Toch is t gek.. want mensen die die 12€ niet betalen betalen de volle mep voor alles.. waar haal je de “winst” dan uit?

En als biologisch met die kaart goedkoper kan, maak t dan gewoon goedkoper.. biologisch is toch wenselijk? Dan moet dat bereikbaarder zijn denk?

Ligt eraan, niet van alles is biologisch per definite beter. Ik wil wel altijd graag weten hoe en waarom iets biologisch is, want niet alles is per definitie de betere keuze omdat er biologisch voor gesmeten is.

Wij hebben ook premium en een aantal artikelen kopen wij standaard biologisch maar profiteren ook van de Persoonlijke Bonus Box, je mag dan 10 aanbiedingen activeren en daar zitten vaak hele goede aanbieding tussen juist omdat ze persoonlijk zijn, dan slaan wij ook in.

Aanstaande maandag komt de AH voor bijna €300,- boodschappen leveren maar daar zit minimaal €120,- tot €150,- bonus extra bij omdat we dat Hamsteren omdat het goede aanbiedingen zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 21:54

Hm, gezien hier geen Lidl in de buurt zit, toch eens naar kijken of dat voordelig kan zijn.. ( de Aldi zit hier wel, maar die heeft niet alles) Maar ik eet vrij sober dus op zich kom ik daar meestal
wel mee weg ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 22:02

Qua uitgavenpatroon passen we niet echt wat aan. Wel proberen we zuiniger met gas en licht om te gaan. Niet omdat het financieel nodig is, we kunnen de verdubbeling er gelukkig prima bij hebben. Maar ik heb gewoon geen zin om er meer aan uit te geven. Gelukkig vind de huisbaas het ook allemaal belachelijk, dus we krijgen een hybride warmtepomp.

De zoektocht naar een koophuis staat helaas wel nu op een laag pitje door de idiote gwl prijzen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 22:12

cursebreaker schreef:
Ja, da's idd wel mooi uitgelegd verootjoo. Wij zitten bv. ook al sinds het begin van online bestellen bij AH en zijn ook zodra de bezorgbundel z'n intrede maakte, daarmee begonnen en nu met de nieuwere/exclusives die erbij komen, zijn dat idd voor ons echt wel dingen die ons bij AH laten blijven ja.

Precies. En die kortingen doen het hem ook, terwijl ze die makkelijk kunnen geven omdat het normaal standaard te duur is. Maar dat is bij alle supermarkten. We betalen hier standaard teveel omdat we zo erg van aanbiedingen houden. En die aanbiedingen binden dus ook weer klanten. Dus blijft AH lekker strooien met persoonlijke bonus, dingen die die specifieke klant graag koopt, dan kopen ze speciaal voor die bonus naar Albert Heijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 22:13

Misschien toch maar overwegen weer bij de Appie te gaan kopen :7.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 22:14

_San87_ schreef:

Kijk, zo werkt die klantenbinding dus :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 22:16

verootjoo schreef:
_San87_ schreef:

Kijk, zo werkt die klantenbinding dus :')

Wij zijn behoorlijk supermarkt-trouw (Jumbo). Maar t leven wordt duurder :7.

En ik vind dat bezorgen toch wel een dingetje, tbh.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 22:48

Je spaart ook 2x zo snel ah miles (airmiles), 200 punten is een euro korting. Vind ik ook altijd wel leuk als ze dat vragen, is voor mij 'gratis geld'.

Ik ga volgende maand een proef nacht doen met bezorgen van de AH, kijken het bevalt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 22:48

Jumbo bezorgt ook toch? Ik heb geen bundel omdat ik vrij wil kunnen kiezen bij wie ik bestel en dat kan ik met een bundel voor mijn gevoel niet. Ik heb een tijd veel bij PicNic besteld, toen bij AH en nu weer eens bij Crisp (omdat AH vol was).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 05:03

Hier geen AH in het dorp, dus ik kom er nooit. Ik kwam af en toe wel eens bij de ah togo voor een ontbijt op het station, maar sinds corona is dat ook verleden tijd. Bovendien zit er naast het kantoor op het werk een jumbo en daar haalde je 4 bolletjes voor 1 euro. Op het werk hebben we dan een koelkast, dus daarmee was mijn ontbijt ook veiliggesteld. Ja, eet je op je werk? Ja. Ik ga als ik met het OV moet al voor 6 uur de deur uit en heb dan echt geen zin om thuis te ontbijten (is te vroeg), dus bij het eerste bakje thee even een bolletje werkt perfect. Bovendien ligt de lunch dan ook meteen klaar in de koelkast. Velen doen dat zo. Het enige nadeel is als mensen op vakantie gaan, dan moet je wel eens wat met schimmel weggooien omdat het vergeten is. Maar gemiddeld genomen gaat het erg goed met die koelkast en wordt er heel veel gebruik van gemaakt.

Hier ook geen Aldi of Lidl in het dorp, alleen een Coop, die is niet echt goedkoop. Maar zodra je de auto moet pakken voor je boodschappen kan het al niet meer uit helaas. Dus als ik naar m'n paard ga kom ik langs een Lidl en stop daar wel eens. Naast de Welkoop voor paardenvoer zit een Aldi. Maar de laatste tijd laat ik paardenbrok thuisbezorgen, ik moet dan wel grotere hoeveelheden in 1 keer opslaan, voor minimaal 100 euro, maar dan komt een bedrijf het aan huis bezorgen. En nu ze me kennen is het zelfs zo dat ik niet eens op stal hoef te zijn, ze weten in welke trailer het mag en dan wordt het daar ingelegd (mits de trailer zeg maar naast de bus van de bezorger kan staan). En dan vind ik de brok later wel weer. Ik betaal niets meer dan bij de Welkoop, maar alleen dus grotere hoeveelheden per keer moet ik afnemen. Maar dan komt er minder vaak nieuwe.

Hier overigens ook geen klantenkaarten van supermarkten. En geen koopzegels (ik raak die altijd kwijt, dus dat is het verdienmodel, mensen die niets inleveren). In het begin kocht ik ze wel er bij en gaf ze aan m'n vader, want ik eet daar ook geregeld. Maar nadat ik eens 50 van die zegels per ongeluk had mee gewassen en ze dus onbruikbaar waren ben ik ook daar mee gestopt. Ik heb ook geen ah bonuskaart. Vind de AH nogal duur. Boodschappen laten bezorgen heb ik echt nog nooit gedaan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 06:50

germie schreef:
*knip*

Hier overigens ook geen klantenkaarten van supermarkten. En geen koopzegels (ik raak die altijd kwijt, dus dat is het verdienmodel, mensen die niets inleveren). In het begin kocht ik ze wel er bij en gaf ze aan m'n vader, want ik eet daar ook geregeld. Maar nadat ik eens 50 van die zegels per ongeluk had mee gewassen en ze dus onbruikbaar waren ben ik ook daar mee gestopt. Ik heb ook geen ah bonuskaart. Vind de AH nogal duur. Boodschappen laten bezorgen heb ik echt nog nooit gedaan.

Het merendeel van de supermarkten heeft die digitaal en kun je via meerdere kanalen openen en inleveren. :') Als je dan nog dingen kwijtraakt of verliest ben je een echte. Ik heb al jaren geen papieren boekjes meer. Niks geen verdienmodel dus. _O-

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 06:56

Haha, doe idd ook alles al tijden digitaal qua zegels. Anders idd teveel gedoe

Vind voor het sparen van de zegels en miles premium al top. Miles zijn idd gratis geld en op de koopzegels zit een hoog rendement. En sinds je het bij de klantenservice kan terugpinnen vind ik het helemaal ideaal

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 06:58

In BE bestaan geen koopzegels ;(

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 07:47

Stampeltje schreef:
Haha, doe idd ook alles al tijden digitaal qua zegels. Anders idd teveel gedoe

Vind voor het sparen van de zegels en miles premium al top. Miles zijn idd gratis geld en op de koopzegels zit een hoog rendement. En sinds je het bij de klantenservice kan terugpinnen vind ik het helemaal ideaal

Ja! Super service ook! En altijd een leuke Bonus. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 08:00

Wij hadden alleen als keuze de AH qua bezorgen. Overigens voor ons ook de winkel met het beste aanbod en qua prijzen als je oplet valt het reuze mee. Wij zijn nu in het moestuinseizoen €50 per week kwijt met 2 personen. Buiten het seizoen ligt het rond de €60-€65. Het scheelt heel erg dat we bijna nooit vlees eten, geen frisdrank drinken en geen koek/snoep in huis halen.

Producten zijn ook altijd van goede kwaliteit met bezorgen. En als je iets mist of iets is toch niet goed, dan is het zo geregeld. Enig nadeel: wij hebben echt elke keer een andere bezorger. Dus ze moeten altijd bellen om te vragen waar ze moeten zijn :')

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 09:01

Hier helaas geen bezorgservice van welke supermarkt dan ook, wel kun je je boodschappen ophalen bij een Pick up point. Dat doe ik alleen nooit. Maar om een antwoord te geven op de vraag of ik mijn uitgaven aanpas: nee nog niet, natuurlijk merk ik dat ik meer geld kwijt ben met boodschappen doen maar ik kan het nog betalen dus zolang dat nog zo is ga ik niks aanpassen. Sowieso kocht ik mijn paarden en kattenvoer, koffie, wasmiddel, vaatwastabletten en WC papier en verzorgingsproducten altijd al in bulk in de aanbieding via Internet dus dat kan ik niet goedkoper kopen dan Ik het altijd al kocht en mijn stroom en gasafrekening zijn niet veranderd omdat mijn huurbaas nog een vast tarief heeft. Ook mijn stalgeld en lesgeld is niet verhoogd dus ik merk buiten de boodschappen en het tanken om niet veel van de verhogingen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 09:24

KimD schreef:
germie schreef:
*knip*

Het merendeel van de supermarkten heeft die digitaal en kun je via meerdere kanalen openen en inleveren. :') Als je dan nog dingen kwijtraakt of verliest ben je een echte. Ik heb al jaren geen papieren boekjes meer. Niks geen verdienmodel dus. _O-

Hier echt plakzegels.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 09:54

KimD schreef:
germie schreef:
*knip*

Ik gebruik idd ook al jaren geen papieren boekjes of bonus kaart meer, alles is inderdaad digitaal in de app en werkt echt perfect. En als je meer als 2 koopzegel boekjes wilt laten uitbetalen wordt het bv meteen naar je rekening over gemaakt als je wilt, dat vind ik ook echt heel fijn. Zo kun je echt een flink bedrag laten uitbetalen in 1x wanneer je wat langer hebt doorgespaard. En wanneer ik het liever cash heb, laat ik gewoon even 2 boekjes in de winkel uit betalen wanneer ik er ben voor de kleine vers boodschap tussendoor.

Wij zijn tegenwoordig als we bij 2 winkels winkelen - wat we eerder deden. Dan gingen we dus Eerst naar de Lidl en wat we daar niet kregen bij AH en wat we aan A-merk wilden hebben - duurder uit als alleen bij AH. Al combineer ik het dan wel af en toe met lokaal kopen wat met groenten en fruit wel eens goed kan schelen. Maar ook veel producten die je idd echt wel goedkoper kunt scoren bij AH en niet duurder zijn als elders. Het wisselt imo echt enorm wat bij welke supermarkt goedkoper is en je bent niet meer perse bij een andere supermarkt als Aldi of Lidl goedkoper uit tegenwoordig, afhankelijk van Hoe (slim) je inkoopt. Maar het ligt er ook weer net aan welke producten je koopt, hoeveel A-merk etc etc.

--

Qua bezorg service hier ook al Picnic geprobeerd en hoewel ik er an zich zo niks van kan zeggen, vind ik ze ook echt bij lange na niet perse goedkoper altijd en ook het aanbod is voor mij nog te basic en ik mis echt nog veel producten. Ik snap dat bedrijven ook de kans moeten krijgen verder te groeien natuurlijk, maar voor mij is het online bestellen bij hen hierdoor echt heel onhandig als ik gewoon telkens dingen niet kan bestellen die ik wel nodig heb.

lizenlotte
Pick up point kan idd ook wel echt fijn zijn ja.
Voor mij is het in ieder geval wel beter als ik niet alles zelf hoef te halen, al is het alleen al vanwege impuls aankopen die ik sneller doe wanneer ik in de winkel rondloop. Kun je wel zeggen, heb wat discipline en koop gewoon niks extra's maar tja... :') Wanneer thuis bezorgen niet kan, is Pick up idd wel nog een alternatief wat dat betreft idd.

--

Maar goed, terug on point met betrekking tot uitgaven patroon; voor ons zijn bv. extra services zoals nu bij AH dan wel een manier om weer wat slimmer en goedkoper boodschappen in te kopen. Ook met de bezorgbundel besparen wij echt wel benzine op jaar basis oa maar ook zeker impuls aankopen in de winkel wanneer ik er zelf zou zijn. Nu zou ik bv ook nog meer naar andere supermarkt ketens kunnen kijken voor aanbiedingen, maar wanneer ik overal met de auto naartoe moet rijden en ook qua tijd/energie elke week overal naartoe moet gaan, is dat niks voor ons. Maar ik denk dat hierin voor sommigen qua uitgaves misschien ook nog wel wat te behalen valt eventueel.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 11:01

De aanbiedingen van de AH premium lijkt ook gebaseerd op producten die je eerder gekocht hebt. Staan ook vaker 1+1 acties e.d. bij die anders niet erin zouden staan. In dat opzocht fijn. Stimuleert terug te komen meer voor hun daardoor maar ook fijn voor mijn portemonnee. Zal vast een hele marketing achter zitten maar vooralsnog hier ook wel eruit al.

Besparen doen we zeker. Ik vind het erg spannend. We verdienen net modaal maat vallen daardoor buiten alle toeslagen etc. We hebben ipv 2 auto's nu 1 goede familie auto en ik fiets zo'n 40 minuten naar m'n werk enkele reis nu standaard .
Voor mezelf shop ik het hoognodige. M'n zoontje voornamelijk via vinted. Echt ideaal. Die is pas 2.5 en boeit het dus nog niet.
Ik let op acties en sla dan in. De melk actie van ah 1+1 gratis was daardoor 0.75 cent op houdbaar ivg met 1.19 bij lidl. Dus toen ook gewoon meteen 36 pakken ingeslagen. Gaat hier wel op.
Ik douche nog maar om de dag en echt kort icm met m'n zoontje. Vroeger zo 2 x 15 minuten haha. Was ook slecht voor m'n huid maar geniet er van.
We gaan sporadisch uit eten, zelf eten en drinken mee met een uitje.
Twijfelen wel om ons jaar abbo van de dierentuin te verlengen. Het is om de hoek en een makkelijk uitje en ivh wel goedkoop daardoor. Maar is toch wel weer 150 euro ineens straks.
Dingen uitstellen om te vervangen tot het echt hoog nodig is.

Ik was altijd zuinig. Mijn man niet echt. Maar die wordt wel bewuster. We hadden eerst een sociale huur flat en huurde enorm scheef. Nu een tussen woning gekocht 1 jaar geleden. Lasten en kosten zijn fors gestegen. Wel zonder overbieding en lage rente nog. Maar merk in alles dat het echt bewust leven is. Heel normaal... maar eerst spaarde we zo 1200 euro met niet opletten. Nu met niet opletten dus gewoon niks.
Ga ook wat meer zondagen werken voor wat extra ort.

Maar spannend vind ik het wel. Vooral het stuk waar gaan we heen.

We hebben een sta caravan die van ons is. Dus jaarlijks sta geld en onderhoud hebben we wel. Of we moeten verkopen maar altijd goedkoper dan vakantie

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 11:35

Is dat laatste zo? Want wat betaal je aan onderhoud en stageld? Dat loopt toch vaak ook al gauw richting de 3000,- of valt dat mee bij jullie?