Trouwen in 2023

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilinora

Berichten: 11975
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:49

Lymoncello schreef:
Wat een leuk topic!

Mag ik nog binnen vallen? Wij trouwen 13 mei dit jaar op kasteel Coevorden!

Erg veel zin in, en een heleboel zenuwen :')


O dan woon je vast ook in de buurt? Ik zit in schoonebeek

Lymoncello

Berichten: 212
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Schuilstal met Wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 21:01

Eilinora schreef:
O dan woon je vast ook in de buurt? Ik zit in schoonebeek



Ik woon zelf in Dwingeloo, maar wij wilde allebei graag op een kasteel trouwen. Zodoende is het Coevorden geworden :)

Escada

Berichten: 3906
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 09:38

Dit word mijn bruidsboeket. Hopelijk kunnen die Italianen het goed namaken en snappen ze wat ik wil :')
Eronder ook de kleuren van ons thema, we hebben ook nog olijfgroen en donkergroen erbij


Afbeelding

Noeps
Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 11:07

Prachtig Escada <3!

Wat een verdrietige gebeurtenis Eilinora, veel sterkte gewenst.

Ik ben af en toe wat dingen aan het regelen. Fotograaf is gelukkig geregeld, van de week heel leuk gesprek mee gehad. Tussendoor ben ik wat met de uitnodiging bezig. Na drie rondes kaarten (in 2020 STD en twee keer de uitnodiging) is daar de charme wel af en maken we een digitale uitnodiging. En ik mag -hoera- weer een draaiboek maken :D.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Trouwen in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 15:58

Poeh Eilinora, wat ontzettend heftig zeg en zo kort achter elkaar, heel veel sterkte voor jullie gewenst. Begrijp dat jullie daar nu niet mee bezig zijn inderdaad.

Mooie kleuren Escada! Wij hebben een beetje dezelfde kleuren: groen, donkerrood, wit en 'zand' kleur. Mijn vader was vroeger bloemist en maakt mijn bruidsboeket <3

Wat gaaf zeg lymoncello, bij een kasteel!

Hier zitten we verder nog ziek binnen met covid :( echt hoor wat een timing.. hopen dat het volgende week weg is, geen klachten meer hebben en dat er niemand nieuw ziek wordt. De vorige x had ik erg lange naklachten voor veel weken (long covid) , alsof ik een hersenschudding had, duimen dat het nu anders is. Ondertussen raak ik een beetje overstressed van alle last minute dingen nog regelen :') :') nog 8 daagjes!

_Hedi

Berichten: 1710
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Trouwen in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 13:44

Eilinora: Nee! Wat heftig. Heel veel sterkte de komende periode :(:)

Lymoncello: welkom, gefeliciterd! <3

Escada: prachtig! Zoiets heb ik ook in gedachten. Met droogbloemen.

Noeps: Ik denk dat ik iets heb gemist. Zijn jullie al bezig sinds 2020? Wat een ellende dat covid alles in de soep heeft laten lopen dan :oo

laughterline: Hopelijk zijn jullie op tijd weer fit! Ik ben wel stiekem benieuwd welke dingen je op dit moment stress bezorgen O:) dan kan ik me daarop voorbereiden haha.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 15:11

Wij doen heel veel zelf voor onze bruiloft. We gaan woensdag alle bloemen plukken en donderdag worden de stukken gemaakt, moeten de livestream nog testen (app die we in gedachten hadden heeft blijkbaar een cut off time van 30min dus dat is iets te kort) zoom 40min dus gaan we die testen, nog vegan/gluten vrije & normale brownies bakken op donderdag, ik zou eigenlijk vandaag naar de kapper gaan om mn haar te verven maar dat kan niet door covid :+ maar t is echt iets te vervaagd dus moet ik even uitzoeken wat ik kan gebruiken haha, ik heb dinsdag eigenlijk m'n Kitchen tea party maar dat moet ik waarschijnlijk afzeggen ivm covid en het risico voor wat oudere dames die komen.. baal ik enorm van. Woensdag mn trouwjurk ophalen, en het idee dat het huis aankomende week heletijd vol zit met familie en mensen word ik een beetje kriebelig van _O- (al vind ik het natuurlijk fijn om iedereen te zien, voor mij is rust en ruimte ook wel belangrijk omdat ik snel overprikkeld ben, maar misschien valt het mee haha.

edit: oh en vooral covid is nu een grote stress factor eigenlijk, mijn keel is zo'n schuurpapier en hoop echt dat het weg is bij de bruiloft! Was vannacht ook goed ziek dus dat helpt gewoon niet met de hele voorbereidingen :')

_Hedi

Berichten: 1710
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Trouwen in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 15:19

Oh wauw dat zijn nog een heleboel dingen inderdaad, succes met alles! Dat gaat uiteindelijk helemaal goed komen +:)+
En ik ben natuurlijk super benieuwd naar foto's van de bruiloft O:)

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 15:43

Dank je wel! :D komt ook vast allemaal wel goed. Ik zal zeker wat foto's delen achteraf :)

Love2sk8
Berichten: 421
Geregistreerd: 20-06-15

Re: Trouwen in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 17:35

Beterschap laughterline! Hopelijk ben je snel weer beter en loopt alles verder goed.

Ik heb me ook al eens gemeld in dit topic, maar nog niet zo actief geweest ivm afsturen, werk en de flexibiliteit die wij hebben omtrent de planning en organisatie. We willen namelijk gratis voor de wet trouwen op een dinsdagochtend, en dan het weekend erop bij mijn ouders thuis (buitenaf met bos) eerst een fotoshoot en daarna een korte ceremonie met ringen uitwisselen en de 'vows', met aansluitend een bbq met hapjes en toetjes, en muziek, dans, spelletjes (bordspellen, Wii, buitenspellen) en ik denk een Photo Booth met mooi decor. Lekker ontspannen met leuke mensen en vooral niet heel officieel want dat vind ik zo ongemakkelijk :+ Ik denk dat we mensen gaan vragen om zelf iets voor op de BBQ mee te nemen en dat wij dan friet, broodjes, en gezonde hapjes verzorgen. We hebben een heel klein budget (excl. reis maximaal 1500 euro denk ik?) voor zo'n 80(?) gasten, maar zijn overtuigd dat dit gaat lukken door veel zelf te regelen en maken. Trouwkaarten gaan bijvoorbeeld veelal online verstuurd worden, behalve naar directe familie en beste vrienden, en de fotoshoot doen vrienden met liefde gratis of voor een klein prijsje voor ons.

Mijn vriend heeft mij in September ten huwelijk gevraagd en wij zouden graag in 2023 trouwen. Echter wonen zijn ouders in het buitenland en hebben ze niet de tijd en het budget om alleen voor een bruiloft hier naartoe te komen. Zij zijn er in juli en augustus, en moeten per september weer terug zijn. Wij willen niet in het absolute hoogseizoen op huwelijksreis ivm kosten en drukte, dus hopen dat eind Augustus lukt. Dan zullen ze meeste mensen terug zijn van vakantie. Maar één van onze beste vrienden is van plan in augustus te gaan reizen met zijn vriendin, dat maakt de hele situatie lastiger, want we willen hem er graag bij hebben. Daarbij is mijn vriend tot +- eind juni zeker nog bezig met zijn studie, waardoor in juli trouwen echt niet mijn voorkeur heeft. Dan heeft hij stress bij uitloop van zijn studie en kan ik alle voorbereidingen alleen gaan doen :o

Noeps
Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 19:44

_Hedi schreef:
Noeps: Ik denk dat ik iets heb gemist. Zijn jullie al bezig sinds 2020? Wat een ellende dat covid alles in de soep heeft laten lopen dan :oo

Haha, een soort van. We zouden op 20-5-20 trouwen, dat is toen uitgesteld naar 6-11-20. Die dag zijn we uiteindelijk wel getrouwd maar hebben we veel mensen moeten afzeggen. Max aantal mensen was toen 20. Dat werd drie dagen voor de bruiloft bekend gemaakt terwijl we noodgedwongen al waren teruggegaan naar 50 en toen naar 30 mensen. We hebben echt een prachtige dag gehad, maar ook wel mensen gemist. Deels omdat wij hen moesten afzeggen, maar ook bijv mijn beste vriendin die die dag in quarantaine zat en er niet bij mocht zijn. En dus gaan we aankomende 20 mei verder vanaf het punt waar we op de trouwdag moesten stoppen: de borrel, het diner en het feest. Wel op dezelfde locatie en in onze trouwkleding <3.

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Trouwen in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-23 20:32

Zo wat een planning Love, heel veel succes!! :))
Noeps, ook veel vriendinnen van mij zijn getrouwd tijdens covid, sommige hebben inderdaad na covid nog een feestje gegeven. :j Heel leuk idee! <3

Ik heb inmiddels eindelijk het restaurant geregeld _O- We zijn vandaag ringen wezen kijken en hebben een keuze gemaakt, en ik ben nu bezig met het design voor de trouwkaartjes. :D

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 20:59

Lymoncello schreef:
Eilinora schreef:
O dan woon je vast ook in de buurt? Ik zit in schoonebeek



Ik woon zelf in Dwingeloo, maar wij wilde allebei graag op een kasteel trouwen. Zodoende is het Coevorden geworden :)


Kleine wereld! Ik ben opgegroeid in Coevorden. Super mooie locatie! <3

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 21:03

Bnet schreef:
Citaat:
25-02-2023: laughterline
10-05-2023: Captain
12-05-2023: Laura_x_
25-05-2023: SimoneeM
4,5,6 - 07-2023: Escada
16-09-2023: _Hedi
30-09-2023: Bnet


Reageer straks nog even uitgebreider, maar dan vergeet ik dit niet ;)


Ik heb een hele tijd niet meer gereageerd, maar wel meegelezen. Super leuk :j
Wij hebben nu vrijwel alles geregeld. Binnenkort de laatste puntjes op de i (gesprekken) zetten bij de locaties en de fotograaf.

Wat doen jullie als openingsdans? Of juist helemaal geen?
Hier zijn we het nog niet over eens :+

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-23 20:36

Locatie is geregeld, en we hebben net de proefdruk voor de trouwkaart besteld. :D Leuk het begint meer vorm te krijgen!

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 06:33

Leuk Captain! De proefdruk inmiddels al binnen gekregen?

@laura wij doen een openingsdans op Queen, onze entrance bij de receptie gaat over in onze openingsdans. Wij doen dit dus voor Ipv na het eten om zeker te weten dat de fotografen er dan nog zijn.

Wij gaan vandaag naar onze locatie! Nu gaat het echt beginnen. Onze week was zo vol en chaotisch, alle bloemen hebben we woensdag geplukt -ons hele bad ligt vol met eucalyptus- :P Morgen worden alle bloem schikkingen gemaakt en zaterdag ochtend gaat mijn vader mijn bruidsboeket maken. We hebben nog op T laatste moment een grote tent moeten regelen voor buiten omdat het toch te veel afkoelde savonds de laatste paar dagen. Het ziet er wel prachtig uit met alle lichtjes!

Even een slechte print screen van een filmpje, maar hier komen dan alle eettafels onder te staan voor savonds:
Afbeelding
Afbeelding

En ze hadden alles netjes gemaakt onder de oude eikenboom, waar de ceremonie is:
Afbeelding

Noeps
Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Trouwen in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 11:18

Sprookjesachtig mooi zeg <3

Mo_86

Berichten: 1263
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 00:06

Bij ons is alles geregeld nu. We trouwen gratis op maandag 8 mei bij de gemeente, de 14e is het feest met ceremonie, op een groot zeilschip. Uitnodigingen zijn verstuurd (1 afzegging, voor de rest komt iedereen dus dat is fijn) en we zijn bij de goudsmid geweest die van oud goud ringen gaat maken. Zo veel zin in!

Beterschap Laughterline!

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 09:53

Ohh wat was het een magische mooie dag <3
Het weer was goed, alles verliep goed en het zag er allemaal prachtig uit.
Onder een grote oude eikenboom getrouwd, de foto's met mijn paard gingen goed en het was een super feest! Heel gaaf om mijn Nederlandse familie te zien feesten met mijn man ( :D ) zijn familie en vrienden haha.

Hier wat telefoon foto's van de dag, kan niet wachten om de foto's van de fotograaf te zien <3

(printscreens van de video van onze ceremonie, voor mijn familie in Nederland)
Afbeelding
Afbeelding

Calypso deed het geweldig, zo trots op haar!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Trouwen in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-23 11:12

Gefeliciteerd!! :):) Ziet er uit als een geslaagde dag, en wat fijn dat je je familie weer kon zien! <3 Lekker nagenieten! Gaan jullie nog op huwelijksreis?

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Trouwen in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-23 14:51

Hier zojuist de trouwkaarten besteld, dan kunnen we die morgen versturen. En ook onze huwelijksreis geboekt. We gaan lekker een weekje naar Mallorca! ^&+

hannelot
Berichten: 1015
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 14:58

Captain schreef:
Hier zojuist de trouwkaarten besteld, dan kunnen we die morgen versturen. En ook onze huwelijksreis geboekt. We gaan lekker een weekje naar Mallorca! ^&+

Veel plezier! Zet je wel foto's erop! Wanneer ga je eigenlijk trouwen?

_Hedi

Berichten: 1710
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Trouwen in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 15:50

Captain: Lekker bezig!! *\o/*

Laughterline: dat ziet er zeer geslaagd uit!! Is alles gegaan zoals je had gehoopt? De foto's van de fotograaf zijn vast prachtig!! :wow:

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 22:55

Eilinora schreef:
Wel gelezen maar tijdje niet gereageerd.

Hier besloten om het trouwen een jaartje uit te stellen.
Zodat we even wat meer kunnen sparen.

Paar weken geleden kwamen we er ook achter dat ik onverwachts zwanger was van ons 3de kindje.
Vorige week dinsdag bleek dit een tweeling te zijn waarvan 1 het niet gered had.
Om vervolgens vorige week donderdag het andere kindje ook te verliezen.

Op het moment zijn we er dus even niet meer mee bezig.


Ja dan snap ik heel goed dat dit jaar niet het moment was… sterkte de komende tijd

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 22:59

Escada schreef:
Ik zit voor bloemen op ongeveer 1400 euro. Dat is aankleding en ook boeket etc.
Fotograaf 3 dagen €1000
Videograaf 3 dagen inclusief video en dronebeelden €1400
Locatie Italië inclusief verblijf en ontbijt 20 personen €7000

Dan komt er nog diner bij en een pizzaparty op de dag van aankomst, geen feest. Volgens mij kwam dit ook op ongeveer €2500,-

Voor 3 dagen bruiloft valt het wel mee , in Nederland ben je dit soms al in 1 dag kwijt


Dit valt inderdaad nog wel meer voor 3 dagen feest. Het hele gezelschap is dan 20 man? (Gedurende elk deel zeg maar?)

Wij zijn gaan kijken naar een locatie voor het feest en we waren er wel gecharmeerd van.