Als mensen vragen wat in aan sport doe. Ja dus? Vind het heerlijk om te sporten en slank blijf ik niet vanzelf.

- oh, dus je fitness zo vaak dan eet je zeker alleen maar gezond?
Nee, ik drink soms ook een wijntje of eet chips of patat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sakura789 schreef:Oh ja nog eentje: ‘Ben je echt getrouwd?’
Meestal hoogst verbaasd. Ik draag namelijk geen trouwring, maar ben wel degelijk echt getrouwd![]()
Bij de hoe en wat volgt dan meestal de vraag ‘Jullie zijn echt niet verloofd geweest?‘
Moet ik wel zeggen dat ik deze vragen niet in de categorie ‘wil je geen kinderen’ schaar. Ik moet altijd gniffelen dat mensen dus blijkbaar op ringen letten en gezien ik die niet draag er vanuit gaan dat ik niet getrouwd ben. Als ik dan aangeef dat wel te zijn, dan komt meestal de verbazing.
En ja, op mn verloving wacht ik nog steeds
Hoevenkop schreef:Ik heb hem al vaker voorbij zien komen, maar de stortvloed aan vragen en opmerkingen die je over je heen krijgt als mensen (in mijn ervaring eigenlijk altijd alleen maar andere mannen) erachter komen dat je geen vlees eet is ronduit bizar.
"Eet jij geen vlees?? Mag dat niet van je geloof? Oh, je bent niet gelovig, dan heb je er zeker medische redenen voor? Ook niet? Waarom mag je geen vlees dan?"
Ik mag het wel, ik wil het gewoon niet.
"Aha, ben jij zo'n idealist? Denk je dat je de wereld gaat redden in je eentje of zo? Voel je je nu beter dan andere mensen? Nou ik leg vanavond lekker een extra stuk vlees in de pan hoor, daar heb jij helemaal niks over te zeggen!"
Wil ik ook helemaal niet?? Van mij mag je gewoon vlees eten, heb ik vroeger ook gedaan alleen nu niet meer.
Sowieso dat je je keuzes voor andere mensen moet gaan verantwoorden. Vermoeiend!
Sabbientje schreef:"Wat spreek je goed Nederlands"
Ik kom dan ook uit Poortugaal met dubbel O en A en niet uit Portugal.
En nee, ik ben dus ook niet dyslectisch. Ik woon gewoon in Nederland in een dorp vlakbij Rotterdam.
De blikken op mijn man zijn paspoort zijn soms ook hilarisch. Die heeft Poortugaal als geboorteplaats staan.
Sakura789 schreef:Mijn vriend (man vind ik nog steeds gek klinken) draagt dus wel een ring![]()
Die van mij zou ik echt moeten zoeken.
Grappig dat er hier meer niet verloofd zijn, meestal wordt dat heel gek gevonden.
poes schreef:Sommige vragen die hier aangehaald werden als ‘veilig’ zijn dat ook helemaal niet. Zoals: wat doe je voor werk?
Kan net zo goed een bom zijn als vragen naar kinderen of relatie.
MyWishMax schreef:poes schreef:Sommige vragen die hier aangehaald werden als ‘veilig’ zijn dat ook helemaal niet. Zoals: wat doe je voor werk?
Kan net zo goed een bom zijn als vragen naar kinderen of relatie.
Ja, mee eens. Ik vind de vraag wat doe je voor werk ook ongemakkelijk, want dan moet ik antwoorden dat ik niet werk en daarna bijna verantwoorden waarom niet en hele medische geschiedenis uitleggen. Tenminste, dat wil men dan, want gewoon een nee, ik werk niet of nee, kan ik niet is nooit voldoende en niemand die bedenkt dat het ze eigenlijk niks aan gaat waarom niet. Net als de kinder vraag dus
Sintara schreef:Ojaa ook een leuke :
Ben je dan helemaal niet gelovig? Geloof je dan nergens in?
Ik geloof in best een hoop dingen, maar niet in de vent met een baard op een wolk nee..
KarenQ schreef:Sintara schreef:Ojaa ook een leuke :
Ben je dan helemaal niet gelovig? Geloof je dan nergens in?
Ik geloof in best een hoop dingen, maar niet in de vent met een baard op een wolk nee..
In het verlengde daarvan:
- Maar als geloof X niet bij je past, ga je toch op zoek naar iets dat wel past?
- En hoe weet je dan hoe je moet leven?