Vragen die mensen je stellen uit verbazing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:00

- Waarom fitness je 3-4 keer in de week? Je bent toch slank?

Als mensen vragen wat in aan sport doe. Ja dus? Vind het heerlijk om te sporten en slank blijf ik niet vanzelf. :')

- oh, dus je fitness zo vaak dan eet je zeker alleen maar gezond?

Nee, ik drink soms ook een wijntje of eet chips of patat :')

Sherivey

Re: Vragen die mensen je stellen uit verbazing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:12

In de categorie 'slank blijven': "hoe komt het dat jij zoveel kunt eten en toch slank blijft?"

Meestal gevolgd door "zou willen dat ik zulke goede genen had"

Helaas heb ik die magische genen ook niet, maar beweeg ik gewoon veel :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:18

Ik lees hem heel vaak hier...

'Ben je niet getrouwd? Heb je ook geen kinderen?"
Euh nee, dat kan toch?

"Ook geen relatie? Waarom dan niet?"
Nee, ook geen relatie, en gewoon daarom. Meer gaat je niets aan. :+

"Heb je geen koophuis?" (ik ben 40 dus ze verwachten buiten een man en kind ook een koophuis)
Nee, ik krijg geen hypotheek.

"Heb je geen opleiding afgemaakt?"
Nee, soms lopen dingen niet zoals je had gewild...

Ik weet dat ik wat abnormaal ben maar bovenstaande dingen zijn toch wel normaal? :+

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:25

Hoezo heb je geen kinderen?
Die kan ik niet opsluiten, aan de riem leggen of de longeerzweep gebruiken zonder dat de politie gebeld wordt ~~}>

Ik zie er jonger uit dan dat ik ben. En er maar over door blijven gaan hoe dat toch kan. Kan ik toch ook niks aan doen dat ik Indonesisch bloed heb {:}

Waarom ik geen alcohol en koffie drink. Das toch niet gezellig ^) ik heb die zooi niet nodig om het gezellig te hebben :roll:

Waarom ik op mn eten let. Omdat ik prikkelbare darmen heb en gelijk aankom >;) ach dat valt toch wel mee. Hm kan me niet herinneren dat ik jou in die hoek zag creperen vd pijn, of een grotere maat kleding moet aanschaffen :x

Waarom we meer grond dan huis hebben. Iedereen wil toch een groot huis? Wat heb je aan al dat gras? Jeetje weet je hoeveel ik moet poetsen bij een groter huis?! |o
En al die paardenmest in de gang....nee bedankt :wave:

Zucht :')

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:35

Oh ja nog eentje: ‘Ben je echt getrouwd?’

Meestal hoogst verbaasd. Ik draag namelijk geen trouwring, maar ben wel degelijk echt getrouwd ^&+

Bij de hoe en wat volgt dan meestal de vraag ‘Jullie zijn echt niet verloofd geweest?‘

Moet ik wel zeggen dat ik deze vragen niet in de categorie ‘wil je geen kinderen’ schaar. Ik moet altijd gniffelen dat mensen dus blijkbaar op ringen letten en gezien ik die niet draag er vanuit gaan dat ik niet getrouwd ben. Als ik dan aangeef dat wel te zijn, dan komt meestal de verbazing.

En ja, op mn verloving wacht ik nog steeds _O-

Knikmops57

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:40

Jarenlang alleen maar opmerkingen en vragen te horen gekregen over mijn rode appelwangen, lees ‘couperose’....zo vermoeiend. Echt gewoon aangesproken worden door wildvreemden...zo f*cking brutaal!

Hoevenkop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 05:12

.
Laatst bijgewerkt door Hoevenkop op 09-08-23 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 08:02

Kan je niet tegen bloed? Nou dat is wel heel onhandig voor een vrouw, hahahah (vooral mannen).
Ja want ongesteld zijn is echt hetzelfde als wanneer ik per ongeluk in m’n vinger snij :Y)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 08:10

Ik wacht ook nog steeds op mijn verloving, wel getrouwd, en ook een ring :j

Die vraag van die krullen krijg ik ook vaak. Meer in de trant van: maar jij hebt toch een permanent? Ze zitten er wel permanent in, das waar :')

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 08:24

"Wat spreek je goed Nederlands"
Ik kom dan ook uit Poortugaal met dubbel O en A en niet uit Portugal.
En nee, ik ben dus ook niet dyslectisch. Ik woon gewoon in Nederland in een dorp vlakbij Rotterdam.

De blikken op mijn man zijn paspoort zijn soms ook hilarisch. Die heeft Poortugaal als geboorteplaats staan.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 08:29

Sakura789 schreef:
Oh ja nog eentje: ‘Ben je echt getrouwd?’

Meestal hoogst verbaasd. Ik draag namelijk geen trouwring, maar ben wel degelijk echt getrouwd ^&+

Bij de hoe en wat volgt dan meestal de vraag ‘Jullie zijn echt niet verloofd geweest?‘

Moet ik wel zeggen dat ik deze vragen niet in de categorie ‘wil je geen kinderen’ schaar. Ik moet altijd gniffelen dat mensen dus blijkbaar op ringen letten en gezien ik die niet draag er vanuit gaan dat ik niet getrouwd ben. Als ik dan aangeef dat wel te zijn, dan komt meestal de verbazing.

En ja, op mn verloving wacht ik nog steeds _O-

Wij hebben ook geen ringen (wel trouw-oorbellen, die niet op zo'n standaard kussentje lagen, maar in de revers van de blouse van mijn broer geprikt zaten) en waren ook niet eerst 'verloofd'. We hebben alles anders gedaan dan de massa doet. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 08:44

Hoevenkop schreef:
Ik heb hem al vaker voorbij zien komen, maar de stortvloed aan vragen en opmerkingen die je over je heen krijgt als mensen (in mijn ervaring eigenlijk altijd alleen maar andere mannen) erachter komen dat je geen vlees eet is ronduit bizar.

"Eet jij geen vlees?? Mag dat niet van je geloof? Oh, je bent niet gelovig, dan heb je er zeker medische redenen voor? Ook niet? Waarom mag je geen vlees dan?"
Ik mag het wel, ik wil het gewoon niet.
"Aha, ben jij zo'n idealist? Denk je dat je de wereld gaat redden in je eentje of zo? Voel je je nu beter dan andere mensen? Nou ik leg vanavond lekker een extra stuk vlees in de pan hoor, daar heb jij helemaal niks over te zeggen!"
Wil ik ook helemaal niet?? Van mij mag je gewoon vlees eten, heb ik vroeger ook gedaan alleen nu niet meer.

Sowieso dat je je keuzes voor andere mensen moet gaan verantwoorden. Vermoeiend!

Ja.... De vegakwestie vind ik ook wel eens vermoeiend ja. Vragen kan ik soms nog wel waarderen.

Irritanter zijn inderdaad de mensen die altijd vol trots ironisch gaan vertellen over geknevelde dieren en altijd extra veel vlees gaan bestellen om een punt te maken, en dan daar een hele show omheen maken alsof het mij iets interesseert wat een ander doet :') Het is dan wonderwel vaak niet eens gemeen bedoeld, maar echt erg begripvol vind ik het niet.
Leef je leven lekker naar je eigen normen en waarden. Neem vlees op de momenten dat je daar écht van kunt genieten. Maar extra vlees bestellen/consumeren om een irrelevant punt te maken is echt niet nodig en enigszins verspilling.

Sowieso is het ongemak van (vooral mannelijke :D ) vleeseters altijd erg fascinerend om te zien als je vertelt dat je al 20 jaar vegatariër bent :D . Cognitieve dissonantie at best.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 08:46

Sabbientje schreef:
"Wat spreek je goed Nederlands"
Ik kom dan ook uit Poortugaal met dubbel O en A en niet uit Portugal.
En nee, ik ben dus ook niet dyslectisch. Ik woon gewoon in Nederland in een dorp vlakbij Rotterdam.

De blikken op mijn man zijn paspoort zijn soms ook hilarisch. Die heeft Poortugaal als geboorteplaats staan.

_O- _O-

Ik ken het plaatsje, kom er dagelijks langs.
Maar toen heel vroeger mijn broertje ooit in Poortugaal moest voetballen, dacht ik heel enthousiast dat we op vakantie gingen :))

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 08:49

Mijn vriend (man vind ik nog steeds gek klinken) draagt dus wel een ring :')

Die van mij zou ik echt moeten zoeken.

Grappig dat er hier meer niet verloofd zijn, meestal wordt dat heel gek gevonden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 09:23

He wat grappig. Mijn wou geen ringen dus gingen we die niet doen. Allerlaatste moment wil hij er toch dus snel nog besteld. Hij draagt de zijne altijd en ik moet meestal eens goed denken waar ze ook weer liggen :D

Sommige vragen die hier aangehaald werden als ‘veilig’ zijn dat ook helemaal niet. Zoals: wat doe je voor werk?
Kan net zo goed een bom zijn als vragen naar kinderen of relatie.

Het is gewoon erg moeilijk om met alles rekening te houden. Het gaat mij meer om de intentie van mensen. Zijn ze oprecht geïnteresseerd in mij en staan ze open dan mogen ze me wel alles vragen. Eender wie! Ik kan altijd beslissen wat ik wel en niet wil vertellen.
Maar heb en ze gelijk een oordeel klaar dan niet.

Overigens zijn de reacties op mijn vegetarisch eten bijna uitsluitend positief.

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 09:30

Vroeger: "Wat ben je bleek, voel je je wel goed?"
Nu: "wat heb je een rode kleur, heb je een opvlieger?" :roll:

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 09:44

Sakura789 schreef:
Mijn vriend (man vind ik nog steeds gek klinken) draagt dus wel een ring :')

Die van mij zou ik echt moeten zoeken.

Grappig dat er hier meer niet verloofd zijn, meestal wordt dat heel gek gevonden.

Oh, echt? Ik heb werkelijk nog nooit iemand daarover gehoord. Heb ook nooit de vraag daarover gekregen. Maar misschien omdat ik schijnbaar alles anders doe dan de massa, dat men daar vanzelf al geen vragen over had. :D

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:07

Ik ken bijna geen mensen die eerst echt verloofd zijn. De meesten zeggen gewoon, we gaan volgend jaar/datum X trouwen. :D

Zomaar wat vragen:

- Waar kom ik nu echt vandaan? Jij bent toch X? Niet, maar dat kan echt niet hoor, je moet wel Y zijn! (Een risico om een wat donkerder uiterlijk te hebben.) Ook een leuke variant; Jij klinkt echt super Nederlands.
- Oh, jij hebt geen kinderen? Waarom niet? Geen behoefte aan. Insert rant van de ander waarom ik het wel moet doen OF allerlei vragen vragen over waarom niet, wat zijn nu mijn echte beweegredenen (slechte jeugd, geen man, twijfels over mijn capaciteiten, niet kunnen blabla). Want gewoon geen behoefte aan is geen argument.
- Waarom heb je geen relatie? Niet aan het daten? Maar waarom dan niet??? Je wilt toch niet je hele leven alleen blijven.
- Werk jij als A? Dan kun je zeker wel goed rekenen?!
- Waarom heb jij geen auto? Dan kom je toch nergens!
- Waarom heb je geen Netflix/Disney+/Spotify/Sportzenders? Wat saai!

Ik vind vragen over het algemeen niet erg, maar wel de veroordeling of het ongeloof dat vervolgens komt.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:09

Ojaa ook een leuke :
Ben je dan helemaal niet gelovig? Geloof je dan nergens in?

Ik geloof in best een hoop dingen, maar niet in de vent met een baard op een wolk nee..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:11

poes schreef:
Sommige vragen die hier aangehaald werden als ‘veilig’ zijn dat ook helemaal niet. Zoals: wat doe je voor werk?

Ja, mee eens. Ik vind de vraag wat doe je voor werk ook ongemakkelijk, want dan moet ik antwoorden dat ik niet werk en daarna bijna verantwoorden waarom niet en hele medische geschiedenis uitleggen. Tenminste, dat wil men dan, want gewoon een nee, ik werk niet of nee, kan ik niet is nooit voldoende en niemand die bedenkt dat het ze eigenlijk niks aan gaat waarom niet. Net als de kinder vraag dus

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:25

De geen kinderen vraag hak ik meestal heel bot af door te zeggen dat ik kinderen haat, dan zie je ze altijd ietwat benauwd checken waar hun eigen kids uithangen...

Verder zijn nieuwere vrienden/kennissen soms wel verbaasd als we zeggen dat we al 16 jaar getrouwd zijn. (geen ringen meer om en ieder de eigen achternaam nog)

Laatst was ik op een festival en daar waren vrij veel transmensen. Daar ben ik dan ook vreselijk nieuwschierig naar, maar daar schaam ik me dan ook weer voor (voor de nieuwschierigheid dus). Dus geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om zo iemand allerlei vragen te stellen, dat gaat me niets aan. Maar toch die tweestrijd van binnen he :-) Blijkbaar moet mijn wereldbeeld op dat moment nog even aangepast worden.

Andere vragen die ik nog wel eens krijg gaan over o.a:
Ligfietsen (krijg je geen kramp in je nek? -nee en ook geen zadelpijn)
Parkieten - vind je ze niet eng, met die snavels, ben je nooit gebeten? -- nee niet eng en ja vaak genoeg gebeten
te dik - je moet ff op dieet - ja en als dat zou werken denk je dat ik dan nu nog zo groot was? heb al een maagverkleining gehad en er is al 60kg vanaf.. ben nog steeds dik. (en dan gaan ze zelf zeuren over 5kilo afvallen, ik mag er nog wel eens 60 kwijt en zelfs dan ben ik nog zwaarder dan die dames) Sowieso krijg je altijd veel vragen en adviezen over je gewicht van complete vreemden zelfs.. echt bizar.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:24

MyWishMax schreef:
poes schreef:

Ja, mee eens. Ik vind de vraag wat doe je voor werk ook ongemakkelijk, want dan moet ik antwoorden dat ik niet werk en daarna bijna verantwoorden waarom niet en hele medische geschiedenis uitleggen. Tenminste, dat wil men dan, want gewoon een nee, ik werk niet of nee, kan ik niet is nooit voldoende en niemand die bedenkt dat het ze eigenlijk niks aan gaat waarom niet. Net als de kinder vraag dus

Je zou ook kunnen antwoorden: "Dat zou ik graag willen, alleen lukt het helaas niet". Misschien helpt dat?

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:25

Sintara schreef:
Ojaa ook een leuke :

Ik geloof in best een hoop dingen, maar niet in de vent met een baard op een wolk nee..

In het verlengde daarvan:
- Maar als geloof X niet bij je past, ga je toch op zoek naar iets dat wel past?
- En hoe weet je dan hoe je moet leven?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:29

KarenQ schreef:
Sintara schreef:
Ojaa ook een leuke :

In het verlengde daarvan:
- Maar als geloof X niet bij je past, ga je toch op zoek naar iets dat wel past?
- En hoe weet je dan hoe je moet leven?

Een vriend van mij heeft daar altijd een mooi antwoord op "Ik ben satanist" en dan druipen ze allemaal af. :j

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:35

Ik zeg meestal iets van: ik heb genoeg gezond verstand en kennis van de wet om te weten dat iemand vermoorden en zo geen goed idee. Je hoeft niet gelovig te zijn omdat te begrijpen.