Bedrijfsbus in woonwijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poekkie

Berichten: 7463
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:08

Dat heeft die toch niet gedaan hoop ik?
Sjonge … dat ze zelfs al zeuren als die op eigen erf staat 8)7

@Duopenotti: agree to disagree :). Onze visie verschilt volledig, wij gaan nooit een overeenkomst bereiken zie ik.

Rambogirl

Berichten: 3620
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:00

Poekkie ik dat er veel mensen zijn die nooit een overeenkomst met jou zullen kunnen bereiken.
De uitspraken die jij maakt raken kant noch wal en kunnen zelfs als beledigend worden opgevat.

Om verder te gaan op het topic onderwerp.
Wanneer mensen gebruik maken van hun eigen terrein en daarnaast nog een auto in de straat kwijt moeten, zou ik daar absoluut geen problemen mee hebben. Ik bedoel, ze nemen hun eigen verantwoording al door ook hun eigen terrein te gebruiken.
Bussen voor andermans huis zetten om zelf vrij zicht te houden... Gewoon nee.

ZEJA

Berichten: 3130
Geregistreerd: 05-12-05

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:37

Waarom is nooit iemand op het idee gekomen om ergens gezamenlijk plek te maken b.v op een industrie terrein bewaakt en daar meerdere werkbussen neer te zetten en maakt niet uit van welk bedrijf.

Gewoon een verzamelplek voor werkbussen uit de buurt.
Kleine vergoeding per jaar voor de bewaking en klaar.

rien10
Berichten: 17562
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:42

Marije_jiplover schreef:
Wij hebben een bus op eigen terrein staan (geen bedrijfsbus, wel 1 die kwa afmetingen gewoon op straat mag, maar de parkeervakken zijn allemaal aan de overkant van de straat dan ons huis en dat vinden we asociaal om af te blokken, dus de bus staat op eigen terrein.
Daarnaast heb ik een leaseauto, een elektrische. Waarvoor ik bewust niet een eigen laadpaal heb laten aanleggen, want dan moet de bus op straat staan en kijkt iemand anders dus vanuit zijn huis tegen onze bus aan.

Dus ja, ik snap het probleem van TS zeker.
Mijn leaseauto staat soms in onze eigen straat tegenover mijn huis.
En als er geen plek in de straat is, een straat terug, langs het spoor, aan de kant waar geen woningen staan.
Of hij staat 600 m verderop aan de dichtstbijzijnde laadpaal.

Een huis met meerdere auto's die allemaal perse in de straat moeten parkeren waar er eigenlijk al plek te weinig is, vind ik wel asociaal.
En ik voel mij niet superieur aan dergelijke mensen, ik vind dat je de beschikbare ruimte eerlijk moet verdelen en 4 auto's per huishouden betekent imo dat die niet allemaal in een straat met weinig parkeerruimte moeten parkeren.

Ik begrijp wel, dat je dat vind van die 4 auto’s per huishouden. Maar jonge mensen blijven langer thuis wonen. Mijn zoon (woont inmiddels niet meer thuis) heeft zijn auto nodig voor zijn werk. Mijn dochter voor haar opleiding. Dus wij hadden 3 auto’s. Die moeten toch ergens staan.

Needje

Berichten: 19280
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:52

Ja dan moet je dus kiezen welke auto het belangrijkst is en in de buurt staat.
In een straat waar per huis maar 1 parkeerplaats is vind ik dat je dan ook iedereen die ene parkeerplaats moet gunnen en alle extra auto's dus op een andere plek zet.

Gaat alleen maar nog rotter worden. Want de gemeentes willen minder auto's dus maken steeds minder parkeerplaatsen in de hoop dat mensen geen auto nemen. Alleen die auto's blijven toch. Met al het gezeik dus van dien. Rete irritant iig.

rien10
Berichten: 17562
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:01

Needje schreef:
Ja dan moet je dus kiezen welke auto het belangrijkst is en in de buurt staat.
In een straat waar per huis maar 1 parkeerplaats is vind ik dat je dan ook iedereen die ene parkeerplaats moet gunnen en alle extra auto's dus op een andere plek zet.

Gaat alleen maar nog rotter worden. Want de gemeentes willen minder auto's dus maken steeds minder parkeerplaatsen in de hoop dat mensen geen auto nemen. Alleen die auto's blijven toch. Met al het gezeik dus van dien. Rete irritant iig.

Als dat in iedere straat geldt, waar moet auto 2 en 3 dan staan? In de straat er naast is dat probleem er ook.

Needje

Berichten: 19280
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:06

Geen idee.

Exitium

Berichten: 8220
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:10

Needje schreef:
Ja dan moet je dus kiezen welke auto het belangrijkst is en in de buurt staat.
In een straat waar per huis maar 1 parkeerplaats is vind ik dat je dan ook iedereen die ene parkeerplaats moet gunnen en alle extra auto's dus op een andere plek zet.

Gaat alleen maar nog rotter worden. Want de gemeentes willen minder auto's dus maken steeds minder parkeerplaatsen in de hoop dat mensen geen auto nemen. Alleen die auto's blijven toch. Met al het gezeik dus van dien. Rete irritant iig.

Zolang dat niet afgedwongen wordt, gaat dat simpelweg niet gebeuren. Kun jij je extra auto wel ergens anders neerzetten omdat je anderen parkeergelegenheid gunt, maar dan zet de buurman van drie huizen verderop z'n tweede auto wel in de straat, of de buurjongen van de overkant. Als het de spuigaten uitloopt is het aan de gemeente om daar wat aan te doen, zodat de plekken ook écht eerlijk verdeeld worden.


In de straat waar ik opgegroeid ben waren 16 parkeerplaatsen voor 16 huizen, waarvan twee huizen ook een eigen oprit hadden. Die huizen zijn gebouwd in de jaren 80 en er kwamen veel jonge gezinnen te wonen, dus toen de kinderen daarvan rond 2000-2010 volwassen werden en een eigen auto gingen rijden werd dat ook een behoorlijk issue. Wij woonden aan het begin van de straat en daar waren geen parkeerplaatsen, en werd dus aan de stoeprand geparkeerd. De overburen hadden aan de achterkant van hun huis nog wat parkeervakken waar ze regelmatig stonden, zodat ze via hun achtertuin naar de auto konden.

Wij hadden zelf twee auto's en m'n vader kwam af en toe met een caddy van het werk naar huis, en die werden als er plek was aan de stoep gezet (of eventueel in de berm naast onze tuin, maar daar werden ook honden uitgelaten dus daar stond ik liever niet). Als m'n vader met de caddy naar huis kwam was dat wel meestal pas na 21:30, dus dat was sowieso niet echt een issue.

ardo_iggy schreef:
Waarom is nooit iemand op het idee gekomen om ergens gezamenlijk plek te maken b.v op een industrie terrein bewaakt en daar meerdere werkbussen neer te zetten en maakt niet uit van welk bedrijf.

Gewoon een verzamelplek voor werkbussen uit de buurt.
Kleine vergoeding per jaar voor de bewaking en klaar.

Dat soort plaatsen zijn er, maar dan meer voor vrachtwagens dan voor werkbusjes. Daar rij je als chauffeur met de fiets of auto naartoe en met je vrachtwagen weg. Je auto laat je dan meestal staan op de plek waar je vrachtwagen geparkeerd stond, en aan het eind van de dag/week wissel je terug.

superpony
Berichten: 26713
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:32

Het probleem zal alleen maar groter worden.

Kinderen kunnen vanwege de huizenmarkt niet uit huis en gaan ook werken, hebben vaak ook een auto nodig of zoon gaat bij pa in dienst, komt er een 2e busje etc.

Mensen moeten nou eenmaal werken en de 1 gaat met een luxe auto naar zijn werk en de volgende heeft een bus nodig.
Ook de tegenstanders hier, maken toch ook weleens gebruik van die mensen en hun diensten.

Er zijn gewoon te weinig plekken, dat lees je hier. Verder weg zetten is een probleem wegens leegroven. En geloof me, na een paar keer zijn mensen het echt zat en de verzekering vind het ook geen grapjes. Sommigen zijn er al niet blij mee dat de busjes zo los zonder toezicht en niet achter hek op straat staan.

Er is blijkbaar ook veel onbegrip dat je niet zomaar je bus op het werk kan zetten. Dat is vanuit een eigen, totaal andere situatie, misschien ook lastig te begrijpen, maar mensen doen ander werk en je kan niet zo hard oordelen hoe een ander het moet doen.

Over lelijke of oude auto's wordt ook geklaagd, dus mensen vinden echt altijd wel iets.

chanicha

Berichten: 13380
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:38

Als het niet anders kan zal het nog anders zijn dan zo’n busje moedwillig bij de buren voor het raam zetten.
Ik denk dat daar de kneep zit, mensen hebben echt wel begrip als het niet anders is.

rien10
Berichten: 17562
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:40

Overigens ben ik niet van mening dat er te weinig plekken zijn.
Ik vind dat er teveel auto's zijn. Het regionaal openbaarvervoer goed en gratis maken is een goede eerste stap in het terugdringen van het bezit van auto's en de auto druk op woonwijken. (Veel auto's worden gebruikt voor kleine ritten, kinderen weg brengen, boodschappen doen, bezoek sport gelegenheden)

superpony
Berichten: 26713
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:50

chanicha schreef:
Als het niet anders kan zal het nog anders zijn dan zo’n busje moedwillig bij de buren voor het raam zetten.
Ik denk dat daar de kneep zit, mensen hebben echt wel begrip als het niet anders is.


Als je in een woonwijk thuiskomt, is er soms geen andere plek misschien. Mensen nemen het ook snel persoonlijk. En eenmaal geirriteerd, blijven de irritaties.


rien10 schreef:
Overigens ben ik niet van mening dat er te weinig plekken zijn.
Ik vind dat er teveel auto's zijn. Het regionaal openbaarvervoer goed en gratis maken is een goede eerste stap in het terugdringen van het bezit van auto's en de auto druk op woonwijken. (Veel auto's worden gebruikt voor kleine ritten, kinderen weg brengen, boodschappen doen, bezoek sport gelegenheden)


Nou, hahaha, dat ligt er maar aan waar je gaat kijken. Wij konden ondanks onze parkeer kaart in Amsterdam geen auto kwijt en moesten ook weleens een stukje lopen. Maar verder weg mochten we niet staan vanwege die parkeer kaart bijvoorbeeld.

OV is helemaal niet overal zo goed geregeld en ook niet altijd een optie.

Ik doe 1x pw boodschappen en zou onmogelijk die boodschappen kunnen tillen. Zou ik elke dag met de bus moeten gaan en dat is vele malen duurder dan mn kleine, zuinige auto.

Met kinderen is het echt geen doen. Zeker als je er meerdere hebt die willen sporten. Op zaterdag met voetbal rijden ouders om de beurt en heb je een bups vol kids in de auto.

Met school is er altijd ene tekort aan ouders en auto's om ergens heen te gaan. Ben echt tientallen keren vrijwilliger geweest omdat ik het als eigen baas kon regelen EN een eigen auto heb.

Heb je een paard, staan die vaak ergens buitenaf waar je vaak niet met het OV kan komen. Dan zou je alleen kunnen gaan als de ander thuis is, als je maar 1 auto hebt?

Wij hebben nu in steden en dorpen gewoond en er is echt vaak ruimte tekort. En zoals gezegd hoe meer kinderen lang thuis moeten blijven wonen, hoe erger dat wordt.

Exitium

Berichten: 8220
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:57

rien10 schreef:
Overigens ben ik niet van mening dat er te weinig plekken zijn.
Ik vind dat er teveel auto's zijn. Het regionaal openbaarvervoer goed en gratis maken is een goede eerste stap in het terugdringen van het bezit van auto's en de auto druk op woonwijken. (Veel auto's worden gebruikt voor kleine ritten, kinderen weg brengen, boodschappen doen, bezoek sport gelegenheden)

Het OV kan een oplossing zijn, maar is op dit moment niet altijd even praktisch. Ik werk in Utrecht en als ik met het OV zou gaan, dan zit ik dagelijks 3 uur in het OV (wachttijden qua vertrektijden/overstappen nog niet eens meegerekend) en ben ik pas rond 8:00 op kantoor (ik begin meestal al om 7:30). Ik zou dan om 6:30 thuis weg moeten en rond 18:45 thuis zijn. Met de auto rij ik rond 6:50 weg en ben ik rond 17:00 thuis. Dat scheelt dus twee uur.

Zou ik met de fiets naar het dichtstbijzijnde station gaan, dan kan ik wel net na 7:30 beginnen. In dat geval zou ik rond 6:00 thuis weg moeten om naar station Zaltbommel te fietsen waar ik om 6:40 de trein pak, en dan rond 7:30 op kantoor zijn. Qua terugreis ben ik dan iets na vijven op station Zaltbommel en tegen kwart voor zes thuis, ook anderhalf uur extra reistijd per dag dus.

Station Zaltbommel ligt pal naast de snelweg en met de auto doe je er meestal 25-45 minuten over van Papendorp naar Zaltbommel met de auto, afhankelijk van files. Dat is sneller dan met de trein (55-65 minuten), maar zonder auto zou het óók nog ruim een half uur fietsen zijn om vanaf Zaltbommel thuis te komen. Met de auto doe je dat stuk in acht minuten. Dat zou ik af kunnen vangen door met de auto naar het station te gaan, maar dan heb ik dus alsnog een auto voor de deur staan en los je het parkeerprobleem niet op.

OV kan prima zijn, zeker als je in of om de grote steden woont, maar vanuit dorpjes is het vaak niet de snelste optie.
Laatst bijgewerkt door Exitium op 22-06-22 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 28222
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 12:08

Het argument van werkbus door de deur of in de buurt vanwege inbreken geldt al niet als diezelfde werkbus in een andere straat geparkeerd wordt. :+ Dan heb je al geen overzicht meer

Wij zetten vroeger de werkbus dus bij onszelf neer, op oprit als dat kon of voor onze eigen deur. De privé auto / andere auto kon makkelijker verder weg, want geen kostbare inhoud. En ja, dat was dus soms s avonds auto's wisselen. Bus vlakbij huis parkeren en andere auto een andere plek voor zoeken.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 22-06-22 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 17562
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 12:08

Klopt, bij mij is dat net zo. Openbaarvervoer moet echt anders.
Wellicht in de wijken meer bussen. Niet groot, maar met een pek of 8. Vaker rijden, goede routes naar de stations. Ik noem maar wat. Maar met je eens dat het nu vaak de moeite niet loont Exitium.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 12:51

Needje schreef:
Ja dan moet je dus kiezen welke auto het belangrijkst is en in de buurt staat.
In een straat waar per huis maar 1 parkeerplaats is vind ik dat je dan ook iedereen die ene parkeerplaats moet gunnen en alle extra auto's dus op een andere plek zet.

Mijn vriend en ik zijn wat dat betreft ook asociaal, we hebben namelijk allebei een eigen auto en allebei een eigen motor. En geen eigen terrein of berging/garage. De motoren staan op 1 parkeervak recht voor de deur, de auto's hebben we een stukje verder staan op een minder populair plekje wat altijd vrij bleef. Dan hebben de buren er geen last van dat we drie plekken bezet houden naast elkaar, vind ik erg asociaal namelijk met 1 huishouden. Maar meningen verschillen.

rien10
Berichten: 17562
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 12:53

Dus ben je niet asociaal, want je hebt een niet populair plekje gekozen wat altijd leeg bleef. Volgens mij heb je het prima voor elkaar zo.

DuoPenotti

Berichten: 40816
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 12:56

Precies, daar gaat het om.
Rekening met elkaar proberen te houden.
En 100% zal dat niet altijd lukken maar je best er voor doen geeft al een heel ander signaal af.

En Ov mag zeker heel wat beter buiten de grote steden, als men toch graag wat wil doen voor het klimaat.. maar dat is niet populair in Den Haag

Poekkie

Berichten: 7463
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:02

Needje schreef:
Ja dan moet je dus kiezen welke auto het belangrijkst is en in de buurt staat.
In een straat waar per huis maar 1 parkeerplaats is vind ik dat je dan ook iedereen die ene parkeerplaats moet gunnen en alle extra auto's dus op een andere plek zet.

Gaat alleen maar nog rotter worden. Want de gemeentes willen minder auto's dus maken steeds minder parkeerplaatsen in de hoop dat mensen geen auto nemen. Alleen die auto's blijven toch. Met al het gezeik dus van dien. Rete irritant iig.


Maar het zijn openbare plekken he…
Hier bvb werden overdag de lege plaatsen opgevuld door mensen van buitenaf die gratis kwamen parkeren om dan naar het station te wandelen (10min). Dat mag gewoon. Maar dan moeten mensen ook echt niet beginnen met plekken toe te eigenen of met anderen dan te beginnen vertellen wie er wel of niet mag staan.

Voor ons waren alle auto’s even belangrijk en no way dat wij in andere straten zouden gaan staan als er ergens een lege plek is. Leuke grap wel.

Amber_anne

Berichten: 7910
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:21

Het is toch gewoon wie het eerste komt wie het eerste maalt. Tja als je altijd laat bent heb je nou eenmaal pech. Ik ga me daar niet over op zitten vreten

Tevens is het zonder auto echt wel te doen. Ja alles duurt wat langer dat klopt maar doen alsof het onmogelijk is is wel heel overdreven

Needje

Berichten: 19280
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:24

In praktijk betekent dat dat mensen die de hele dag geen reet doen en gewoon een auto hebben staan die ze af en toe pakken deze op alle parkeerplekken dicht bij huis staan en de hardwerkende mensen die de auto's daadwerkelijk veel gebruiken/nodig hebben ver weg moeten parkeren.
Terwijl ik denk, als je je auto toch amper gebruikt kan je m ook wel iets verder weg zetten.

rien10
Berichten: 17562
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:42

Needje schreef:
In praktijk betekent dat dat mensen die de hele dag geen reet doen en gewoon een auto hebben staan die ze af en toe pakken deze op alle parkeerplekken dicht bij huis staan en de hardwerkende mensen die de auto's daadwerkelijk veel gebruiken/nodig hebben ver weg moeten parkeren.
Terwijl ik denk, als je je auto toch amper gebruikt kan je m ook wel iets verder weg zetten.

Wat een aanname. Hoe weet jij dit?

Needje

Berichten: 19280
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:53

Dat krijg ik net zo door uit m'n duim. :D

rien10
Berichten: 17562
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:57

Fantastisch.

MyWishMax

Berichten: 28222
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:58

Dus het gaat eerst om ieder huishouden iig 1 plekje dichtbij te geven, dat dat redelijk sociaal zou zijn, en gaat nu naar de zogenaamd hardwerkende mensen (dat je blijkbaar alleen bent overdag met kantoortijden) meer recht hebben. Terwijl je geen idee hebt waarom mensen thuis zitten. Misschien kunnen sommige juist niet zo ver lopen? Of werken ze andere tijden. Ook niet zo sociaal meer dus