Sjonge … dat ze zelfs al zeuren als die op eigen erf staat

@Duopenotti: agree to disagree

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marije_jiplover schreef:Wij hebben een bus op eigen terrein staan (geen bedrijfsbus, wel 1 die kwa afmetingen gewoon op straat mag, maar de parkeervakken zijn allemaal aan de overkant van de straat dan ons huis en dat vinden we asociaal om af te blokken, dus de bus staat op eigen terrein.
Daarnaast heb ik een leaseauto, een elektrische. Waarvoor ik bewust niet een eigen laadpaal heb laten aanleggen, want dan moet de bus op straat staan en kijkt iemand anders dus vanuit zijn huis tegen onze bus aan.
Dus ja, ik snap het probleem van TS zeker.
Mijn leaseauto staat soms in onze eigen straat tegenover mijn huis.
En als er geen plek in de straat is, een straat terug, langs het spoor, aan de kant waar geen woningen staan.
Of hij staat 600 m verderop aan de dichtstbijzijnde laadpaal.
Een huis met meerdere auto's die allemaal perse in de straat moeten parkeren waar er eigenlijk al plek te weinig is, vind ik wel asociaal.
En ik voel mij niet superieur aan dergelijke mensen, ik vind dat je de beschikbare ruimte eerlijk moet verdelen en 4 auto's per huishouden betekent imo dat die niet allemaal in een straat met weinig parkeerruimte moeten parkeren.
Needje schreef:Ja dan moet je dus kiezen welke auto het belangrijkst is en in de buurt staat.
In een straat waar per huis maar 1 parkeerplaats is vind ik dat je dan ook iedereen die ene parkeerplaats moet gunnen en alle extra auto's dus op een andere plek zet.
Gaat alleen maar nog rotter worden. Want de gemeentes willen minder auto's dus maken steeds minder parkeerplaatsen in de hoop dat mensen geen auto nemen. Alleen die auto's blijven toch. Met al het gezeik dus van dien. Rete irritant iig.
Needje schreef:Ja dan moet je dus kiezen welke auto het belangrijkst is en in de buurt staat.
In een straat waar per huis maar 1 parkeerplaats is vind ik dat je dan ook iedereen die ene parkeerplaats moet gunnen en alle extra auto's dus op een andere plek zet.
Gaat alleen maar nog rotter worden. Want de gemeentes willen minder auto's dus maken steeds minder parkeerplaatsen in de hoop dat mensen geen auto nemen. Alleen die auto's blijven toch. Met al het gezeik dus van dien. Rete irritant iig.
ardo_iggy schreef:Waarom is nooit iemand op het idee gekomen om ergens gezamenlijk plek te maken b.v op een industrie terrein bewaakt en daar meerdere werkbussen neer te zetten en maakt niet uit van welk bedrijf.
Gewoon een verzamelplek voor werkbussen uit de buurt.
Kleine vergoeding per jaar voor de bewaking en klaar.
chanicha schreef:Als het niet anders kan zal het nog anders zijn dan zo’n busje moedwillig bij de buren voor het raam zetten.
Ik denk dat daar de kneep zit, mensen hebben echt wel begrip als het niet anders is.
rien10 schreef:Overigens ben ik niet van mening dat er te weinig plekken zijn.
Ik vind dat er teveel auto's zijn. Het regionaal openbaarvervoer goed en gratis maken is een goede eerste stap in het terugdringen van het bezit van auto's en de auto druk op woonwijken. (Veel auto's worden gebruikt voor kleine ritten, kinderen weg brengen, boodschappen doen, bezoek sport gelegenheden)
rien10 schreef:Overigens ben ik niet van mening dat er te weinig plekken zijn.
Ik vind dat er teveel auto's zijn. Het regionaal openbaarvervoer goed en gratis maken is een goede eerste stap in het terugdringen van het bezit van auto's en de auto druk op woonwijken. (Veel auto's worden gebruikt voor kleine ritten, kinderen weg brengen, boodschappen doen, bezoek sport gelegenheden)
Needje schreef:Ja dan moet je dus kiezen welke auto het belangrijkst is en in de buurt staat.
In een straat waar per huis maar 1 parkeerplaats is vind ik dat je dan ook iedereen die ene parkeerplaats moet gunnen en alle extra auto's dus op een andere plek zet.
Needje schreef:Ja dan moet je dus kiezen welke auto het belangrijkst is en in de buurt staat.
In een straat waar per huis maar 1 parkeerplaats is vind ik dat je dan ook iedereen die ene parkeerplaats moet gunnen en alle extra auto's dus op een andere plek zet.
Gaat alleen maar nog rotter worden. Want de gemeentes willen minder auto's dus maken steeds minder parkeerplaatsen in de hoop dat mensen geen auto nemen. Alleen die auto's blijven toch. Met al het gezeik dus van dien. Rete irritant iig.
Needje schreef:In praktijk betekent dat dat mensen die de hele dag geen reet doen en gewoon een auto hebben staan die ze af en toe pakken deze op alle parkeerplekken dicht bij huis staan en de hardwerkende mensen die de auto's daadwerkelijk veel gebruiken/nodig hebben ver weg moeten parkeren.
Terwijl ik denk, als je je auto toch amper gebruikt kan je m ook wel iets verder weg zetten.