Niet veilig voelen in eigen huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 11:08

pmarena schreef:
Tja met dat pakje....misschien vindt vriend de inhoud niet dermate belangrijk dat hij denkt "ze zoekt het maar uit met dat pakje, zij neemt het in, dan komt ze het maar terug aan de deur brengen ook en anders hoop ik dat het haar lekker stoort dat we het niet komen halen".

Want als je hebt gemerkt dat "niet meedoen" aan de acties van de buurvrouw het beste werkt, kan ik me heel goed voorstellen dat hij dat graag vol wil houden om te voorkomen dat het allemaal nog een graadje erger wordt.

Zit er iets in het pakje dat TS erg graag wil hebben? Dan is dat natuurlijk wel vervelend want dan zal het pakje toch gehaald moeten worden maar dan is het ook wel een beetje aan TS zelf om met vriend te bespreken dat ze er echt mee zit, en samen een plan van aanpak te maken.

Op zich is het advies van vriend helemaal prima toch? Niet druk over maken / lekker laten gaan / doen wat je zelf wilt. Het zou super zijn voor TS als ze dat kan leren :j En dingen leren doe je door te oefenen :)

TS geeft aan dat ze ptss heeft, dus zo simpel als het voor jou en mij lijkt te zijn is dat het niet voor TS

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 11:10

Wat zegt je psycholoog hierover TS?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 11:23

Ik vind het echt een super vervelend verhaal, vooral voor jou.
Ik heb zelf HSP en kan daar ook zeer gevoelig voor zijn.
Maar wat mij wel erg verbaasd en ik ook best erg vind, is dat je totaal geen steun van je vriend krijgt.

rien10

Re: Niet veilig voelen in eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 11:41

TS, het probleem, de problemen van de buurvrouw zijn niet jouw problemen. Tot op zekere hoogte kan je rekening houden met je buren, maar een keer is het klaar.

Dat jouw vriend niet aan de wijk agent wil, dat is aan hem. Jij wil het wel. Dus ga dat doen, ook al wil je vriend dit niet. Jij wil het, en als het voor jou zinvol is, moet je het doen.
Dat is een punt wat ik je wil meegeven. Ga "werken" aan meer "egoïstisch" zijn. Jij bent belangrijk. Jouw wil is belangrijk. Jouw gezondheid is belangrijk. Als de buurvrouw jouw gezondheid en geluk verstoort, dan moet daar aan gewerkt worden. Door meerdere partijen. Door jou, je vriend, je coach of met wie je dan ook praat, de wijkagent.
Jij doet er toe. De hulp die jij nodig hebt doet er ook toe en moet je krijgen. Zelfs als je partner het er niet mee eens is.
Succes!!!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 11:49

rien10 schreef:
TS, het probleem, de problemen van de buurvrouw zijn niet jouw problemen. Tot op zekere hoogte kan je rekening houden met je buren, maar een keer is het klaar.

Dat jouw vriend niet aan de wijk agent wil, dat is aan hem. Jij wil het wel. Dus ga dat doen, ook al wil je vriend dit niet. Jij wil het, en als het voor jou zinvol is, moet je het doen.
Dat is een punt wat ik je wil meegeven. Ga "werken" aan meer "egoïstisch" zijn. Jij bent belangrijk. Jouw wil is belangrijk. Jouw gezondheid is belangrijk. Als de buurvrouw jouw gezondheid en geluk verstoort, dan moet daar aan gewerkt worden. Door meerdere partijen. Door jou, je vriend, je coach of met wie je dan ook praat, de wijkagent.
Jij doet er toe. De hulp die jij nodig hebt doet er ook toe en moet je krijgen. Zelfs als je partner het er niet mee eens is.
Succes!!!

+1

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:10

Wat een mooi bericht Rien, ik ben het er helemaal mee eens.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-22 12:25

Wat een lief bericht dankjewel! Ik vind het erg fijn dat iedereen mee denkt en ik toch een beetje het gevoel krijg dat ik er niet alleen in sta.
Dat mijn vriend mij hierin beter zou kunnen steunen ja ben ik het mee eens maar die is dus heel gemakkelijk daarin en als mijn pakket daar ligt moet ik hem zelf maar halen. De buurvrouw weet dat ze hem er niet mee heeft en probeert zo wat te stoken omdat ze weet dat ik mij daarin alleen voel.
Ik denk als hij haar onder ogen komt en ze zou hem aanspreken dat hij echt wel het achterste van zijn tong zou laten zien maar zo lang dat niet gebeurt zal hij er niets mee doen.

Aife

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 13:09

Candalisa ik herken veel van de situatie.

De schrik, stress en helemaal van de kaart zijn als de buurvrouw je aanspreekt, voor iedereen goed willen doen en begrip hebben, de hele tijd op je hoede zijn...
Hier is het (voorlopig) gestopt doordat we de wijkagent naar haar gestuurd hebben. Ik heb een hele lange mail geschreven met alle voorvallen, alles wat ik had gedaan om haar tegemoet te komen maar nooit een antwoord op had gekregen en daarmee is de wijkagent naar haar gegaan. Ook die heeft ze helaas wijsgemaakt dat ze 'open staat voor communicatie' maar sindsdien staat ze niet meer opeens langs mijn auto of belt ze niet meer aan.
Ik heb haar geblokkeerd op alle kanalen en ik doe de deur niet open als zij voor de deur staat (ook een ring bel).
Alle communicatie die er moet gebeuren met haar, doet mijn vriend. Anders slaap ik nachten niet en ben ik op van de stress.
Ik heb het echt moeten leren loslaten. (al gaat mijn hartslag nog pijlsnel omhoog als ik ze nog maar zie).

Zo'n mensen weten waar je zwakke punten zitten en dat zijn echt parasieten.
Ik zou je echt aanraden om je verhaal toch te doen bij de wijkagent. Maar spreek er wel eerst over met je vriend. Dit is iets wat voor jou evennodig is, daar ga jij meer rust door vinden (gaat ook fijner zijn voor hem). Het los laten is makkelijk zeggen. Als hij daarin kan mee gaan, ga je niet meer het gevoel hebben alleen te staan. (want ik denk dat je nu regelmatig dat gevoel hebt omdat je vriend op deze manier reageert). Hij hoeft op zich niets te doen bij die wijkagent, jij doet jouw verhaal.

En inderdaad, leren egoistisch te worden. Het is het niet waard om ongelukkig te worden omdat alles haar stoort. Dan moet zij maar op een eilandje gaan wonen waar ze dan waarschijnlijk nog horendol wordt van het gekwetter van de vogels....

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 13:37

Wat betreft dat pakketje, kan ik je meegeven wat voor mij werkt. (Wil niet zeggen dat dat voor jou ook werkt).
Ik loop naar de buurvrouw en zeg tegen mijzelf: “ik ga alleen zeggen. Dag buurvrouw. Er ligt hier een pakketje voor mij. Mag ik mijn pakketje?”
Dan gaat de buurvrouw”auto blablablabla chocolade vla”
Ik: mag ik mijn pakketje?
Buurvrouw”honden dit en honden dat”
Ik: mag ik mijn pakketje?
Buurvrouw: “wat voor de duivel ben jij aan het doen blaas fluit puf kreun steun”
Ik …. Je raad het al!!
En hoe gek t ook klinkt; voor de spiegel hardop oefenen. En dan helemaal over de top de hysterische buurvrouw spelen. Is nog leuk om te doen ook!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 14:40

De buurvrouw haar problemen zijn niet TS haar probleem... Maar het probleem van TS (ptss) toch ook niet het probleem van de buurvrouw?

Beide lijken hier gewoon elkaar niet te begrijpen, niet aan te voelen en gans deze toestand lijkt mij gebaseerd op miscommunicatie en gebrekkig begrijpen van elkaar.
Als beide zouden denken "je m'en fou", was er geen enkel probleem.
Zelfs als slechts 1 partij dit zou denken, is de zaak al opgelost.

Want uit het laatste lange verhalen van TS is duidelijk te merken dat ook zij duidelijk de buurvrouw gadeslaat en wel wat ergernissen voorafgaand ervaarde (camper, parkeervak, beperkt kunnen parkeren door gewrichten, etc...).

Beide zijn hier elkaar aan het gek maken.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 15:45

De gein is... je kunt een ander wel de schuld van de situatie geven. Maar je bent zelf echt de enige die in de hand heeft, hoeveel last je zelf van een bepaalde situatie hebt.

Dus ook al is het 100x helemaal 100% de schuld van de buurvrouw en is die knettertje-gek....
Dat TS daar zoveel last van heeft, is 100% aan TS zelf.

TS moet een manier vinden waarop het gedrag van buuf haar niet meer zo raakt. En de enige die dat kan, is TS zelf. Dat kan niemand voor haar doen. NIet haar vriend, niet de buurtwacht, niet een goede vriendin... alleen TS kan dat. Dat maakt deze situatie gewoon echt 100% het probleem van TS zelf.
Waarbij ik vermoed dat zodra TS dit inzicht eindelijk heeft en duidelijker is in haar grenzen stellen vanuit zelfwaarde, de situatie met buuf zich vrijwel vanzelf heeft opgelost.
Maar goed, we zijn nu op pagina 9 in dit topic, en bij candalisa lijkt dit kwartje nog niet helemaal te zijn gevallen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 15:55

Kort gezegd: de buurvrouw mag dan wel de oorzaak zijn, de ts zal de oplossing in haar zelf moeten zoeken en vinden.
Ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar de buurvrouw ga je niet veranderen, dus zal je moeten kijken hoe je jezelf weerbaarder maakt ondanks alle extra factoren die het voor de ts nog lastiger maken. Als daar hulp bij nodig is, dan moet je kijken wat je nodig hebt en daar naar op zoek gaan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 16:15

Dees schreef:
De gein is... je kunt een ander wel de schuld van de situatie geven. Maar je bent zelf echt de enige die in de hand heeft, hoeveel last je zelf van een bepaalde situatie hebt.

Dus ook al is het 100x helemaal 100% de schuld van de buurvrouw en is die knettertje-gek....

TS moet een manier vinden waarop het gedrag van buuf haar niet meer zo raakt. En de enige die dat kan, is TS zelf. Dat kan niemand voor haar doen. NIet haar vriend, niet de buurtwacht, niet een goede vriendin... alleen TS kan dat. Dat maakt deze situatie gewoon echt 100% het probleem van TS zelf.
Waarbij ik vermoed dat zodra TS dit inzicht eindelijk heeft en duidelijker is in haar grenzen stellen vanuit zelfwaarde, de situatie met buuf zich vrijwel vanzelf heeft opgelost.
Maar goed, we zijn nu op pagina 9 in dit topic, en bij candalisa lijkt dit kwartje nog niet helemaal te zijn gevallen.

En hulp vragen in het 100% zelf doen is een goede zaak.

Het kwartje kan wel gevallen zijn, ik kan niet in haar brein kijken. Maar tussen "kwartje is gevallen" en "uitvoering is in gang" kan tijd zitten. TS moet het zelf doen? Nou, laat het haar dan ook op haar eigen tempo doen.
Haar probleem? Nou, dan ook haar tempo.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 18:11

Dees schreef:

Mee eens hoor, maar met ptss sta je al een stap achter. En als ts hier blijft lezen dat ze voor zichzelf op mag - moet komen, en evt handvatten erbij krijgt daarvoor (zie bericht van Rien met de broken-record-techniek), kan ts hier evt wat mee.

De ene persoon is van zichzelf al assertief. De ander heeft een (lange) weg om dat te leren worden / zijn / doen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:57

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 06:06

rien10 schreef:

Succes!!!

En als je vriend alsnog moeilijk doet overleg met hem, dat hij jou niet helpt en zegt dat jij het zelf moet oplossen en dat dát dus is wat je nu gaat doen, met de wijkagent.

Niks doen en "laten gaan" gaat geen van beide partijen beter van worden. Dan gaan de frustraties zich op stapelen en gaat de bom een keer barsten.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-22 22:16

Het is al even geleden maar ik wil heel graag even mijn ei kwijt. Ik zit nu echt op het randje van overkoken. 2 weken geleden werd ik weer opgewacht door de buurvrouw met het zelfde riedeltje honden blafte stukken aan een ze kon er niet meer tegen ik heb mijn best gedaan moet en krachtig te reageren en heb meteen gezegd dat ik het allemaal terug kan zien op de camera en dat het dus echt meevalt.
Na enige doordrammen kwam ze of we elkaar weer respectvol konden behandelen waarop ik antwoordde dat ik dat al deed. Ze begin gelijk dat zij dat zeker deed en ze echt niet roddelde in de buurt. Omdat ik echt geen zin had om nog langer te blijven staan heb ik gezegd dat ik best weer “vriendelijker” wil doen als zij ophoudt met het achter mijn rug om te praten en al kreeg ik de antwoord dat doe ik niet maar dan nog is het goed zo.
Ik heb het nog niet uitgesproken of ik kreeg 2 dagen later een vrouw aan de deur die blijkbaar een blok verder woont (nooit gezien) die kwam vertellen dat zij overlast van de honden had omdat ze de hele dag hadden zitten blaffen. Op dat moment zat ik thuis met Corona maar had ik mijn keuken raam open zodat het een beetje kon luchten. Ik ben even gaan douchen en ze stonden voor mijn keukenkraan met een trap de boom te snoeien en mijn honden sloegen aan daardoor. Toen ik weer beneden kwam was de rust wedergekeerd en heb ik de raam ook maar dicht gedaan ivm het snoei geluid.
Die vrouw was heel onbeleefd en begon gelijk te dreigen met instanties dat ik dacht wie ben jij in vredesnaam?
Al gauw blijkt deze vrouw nu goed bevriend met de buurvrouw. Vorige week had ik een logé hond en pupje uit mijn nest op bezoek. Hartstikke lief en ik zat toch thuis dus lekker met ze in het weer geweest.
Gaat de bel staat er een inspecteur van de dierenbescherming aan de deur er waren meerdere meldingen van dierenverwaarlozing en mishandeling! Ik was inmiddels klachtenvrij en uit quarantaine dus ik heb de beste man uitgenodigd binnen te komen. Dat hij niet moest letten op de huis vol haar en speeltjes.
Ik stond net hun ontbijt klaar te maken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen moest hij al enigszins lachen. Er was ook melding gemaakt dat ik onterecht gebruikt maakte van een blinde geleidehond omdat ik niet blind ben. Dus uitgelegd dat mijn hond opgeleid wordt als assistentie hond voor ptss en daar ook een jasje en tuig voor draagt van de vereniging.
Verder werd er ook aangehaald dat de honden altijd buiten zaten in rennen en er nooit uit kwamen. Ik zei al enige ten die wij hebben is hun oude puppy ten die we opgezet hebben zodat ze niet in de bloemen tuin kunnen komen en verder staat de deur de hele dag open. Daarbij gaan ze wekelijks mee mantrailen, naar detectie les, behendigheid, hoopers, sport en spel en flyball en als dat niet door gaat gaan ze zwemmen dus ik weet het niet wat ik nog verder met ze kan doen.
Mw de buurvrouw vind echt dat ik veel te weinig doe met de honden. Er werd nu een notitie gemaakt dat het een onterechte melding was en er vervolgens gekeken zou worden wie de melding plaatst omdat dit toch een buren conflict betreft.
Nu heeft ze weer bij mijn directe buren aangebeld en die zijn er nu ook een beetje klaar mee ze zeggen duidelijk geen last te hebben en wat zij beweert niet waar is. Ze willen er ook niet meer tussen zitten wat ik echt heel vervelend vind.
Nu wil ik hier iets over gaan zeggen of schrijven dat dit moet gaan stoppen dat ik het erg vervelend vind dat directe buren steeds weer er bij worden gehaald voor problemen die er niet zijn.
Kan ik ergens melding maken zonder dat ik perse moet gaan bemiddelen want daar ben ik voorbij ze is duidelijk niet te vertrouwen. Ik heb overal beeld materiaal van wanneer ze blaffen hoe lang en waardoor. Ook van haar verklaring dat ze het niet doet en daarna beeld dat ze buren gaat opnaaien voor onze deur.
Nu hebben wil een zwembad voor onszelf in de tuin maar onze hond vind het heerlijk om ook even baantjes te trekken en dit vind zij niet kunnen want als de hond dan zichzelf uitschud vliegen de haren over haar 2 meter hoge muur heen over haar eten

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 22:26

Kun je geen aangifte doen wegens laster? Of denk ik nu verkeerd

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 22:43

Wat zijn mensen toch walgelijk soms ts.
Hier hebben wij ook erg veel dieren, een huisbig(getje...) die natuurlijk absoluut niet geaccepteerd werd hier. Ook zo'n buurvrouw die zeurt als we een sterretje opsteken nog voor het oud en nieuw is of als er was aan onze kant van de schutting hangt, noem het maar.
Je kunt hoog en laag springen ts, maar het enige wat ik je uit ervaring bij wil brengen: negeer het. Echt, negeer het. Okal komen ze aan de deur, zet de tv harder, wees onfatsoenlijk want dat zijn hun ook.
Wij hebben hier regelmatig mensen gehad die kwamen checken na een melding, je raad het al, hun roken niets en vonden het er prima uitzien.
Laat je niet gek maken. Mensen vervelen zich en vinden altijd wat.
Las iets over het filmen op jouw terrein? Met dat soort dingen kun je er wel achterna gaan, mits je daar nog zin in hebt.
Een grote mond hebben tegen dit soort mensen werkt vaak niet, of averechts want het slachtoffer spelen is dan erg makkelijk.
Sterkte ts.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 22:47

Wat een situatie zeg, daar word je ook niet vrolijk van.
Waar is de woningbouwvereniging in deze situatie? Die kunnen misschien wel wat doen.
Dit komt bij mij over als overlast.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 22:54

Damn wat een ontbijt :wow: <3

Die inspecteur zal zeker inwendig wel ff gelachen hebben toen hij dat zag want dit is toch echt wel op en top verzorgd.

Zou aangifte tegen laster of valse meldingen effect kunnen hebben?

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 23:07

Wat een verschrikkelijke situatie. Wij hebben helaas ook zo eentje in ons VVE. Het enigste dat hebt geholpen is iemand binnenbrengen die hem op de feite heb gedrukt. Sindsdien niet meer problemen gehad.

Rijdende rechter of zo doen? Of stalker? Ik wens je veel sterkte toe. En liefs schop ik je vriend onder zijn kont ook. Als hij er niet voor me was. Was de deur er wel voor hem.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 23:07

Wat een triest figuur.
Voel je je momenteel wel gesteund door je vriend?
Ik zou de wijkagent inschakelen.
Sterkte.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 00:29

Ik zou contact opnemen met de wijkagent, die kunnen een "stop gesprek" met mw houden.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 07:09

Ik wil ook zo'n ontbijt
Idd de wijkagent aan de mouw trekken en een opschrijven wanneer ze je lastig valt. Dan heb je dat al bewijs.
Ik was mijn geduld al een keer verloren.