Gedoe met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:00

superpony schreef:
En waarom zouden ze de hele dag naar je willen kijken? Het is vast moeilijk, maar probeer ze te negeren. Je doet geen gekke of illegale dingen en als jij gewoon je ding blijft doen en hun negeert is er niks aan voor ze.

Ze moeten iets te doen hebben om een nieuwe melding te maken.

Eleeke

Re: Gedoe met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:55

Dit begint richting laster te gaan ( als het dat al niet is). Zou eens met je rechtsbijstandverzekering overleggen of je iets kan doen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:57

superpony schreef:
Als je kijkt waar die balen staan, is daar vast wel iets aan vooraf gegaan.

Muronia, ik zou echt nog een keer naar de gemeente gaan en de wijkagent bellen. Hebben die mensen een bord voor hun kop met zoveel meldingen waar niks mee gedaan wordt?
Misschien weten ze dat jij het leest en blijven ze dat doen?

Bij Vledderveen kosten die boompalen niks en dan inderdaad wat doek ertussen. Houdt voor hun ook geur tegen.

En waarom zouden ze de hele dag naar je willen kijken? Het is vast moeilijk, maar probeer ze te negeren. Je doet geen gekke of illegale dingen en als jij gewoon je ding blijft doen en hun negeert is er niks aan voor ze.

tis ook vakantietijd, dus miss is degene die het opgepakt is met vak. en weet de rest er te weinig van af om er iets mee te kunnen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 15:20

speurneusc schreef:
superpony schreef:
Als je kijkt waar die balen staan, is daar vast wel iets aan vooraf gegaan.

Muronia, ik zou echt nog een keer naar de gemeente gaan en de wijkagent bellen. Hebben die mensen een bord voor hun kop met zoveel meldingen waar niks mee gedaan wordt?
Misschien weten ze dat jij het leest en blijven ze dat doen?

Bij Vledderveen kosten die boompalen niks en dan inderdaad wat doek ertussen. Houdt voor hun ook geur tegen.

tis ook vakantietijd, dus miss is degene die het opgepakt is met vak. en weet de rest er te weinig van af om er iets mee te kunnen.

Ik bedoelde de buren. Sorry, niet duidelijk inderdaad. Bedoel dat de buren maar meldingen blijven doen waar niks mee gedaan wordt. Dan spoor je toch niet?

De gemeente hier moet je gewoon achteraan, want die zijn langzaam of vergeten dingen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 16:20

Misschien moet je ze iets meer te zien geven ... mag de buurman niet meer van de buurvrouw ... zijn ze drukker met elkaar dan met jou.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 16:29

Maflinger_S schreef:
Misschien moet je ze iets meer te zien geven ... mag de buurman niet meer van de buurvrouw ... zijn ze drukker met elkaar dan met jou.

}>

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 16:32

Maflinger_S schreef:

Dit is misschien nog wel een goede, in je bikini de paarden gaan doen. Is tenslotte niet verboden....of een banner met een naakte vrouw daar neerzetten zodat ze daarop uit kijken, lijkt me ook niet verboden. Maar zorgt misschien wel voor wrijving tussen buurman en buurvrouw.

Het lijkt me echt verschrikkelijk, zo met je buren om moeten gaan. Dat kan echt je woongenot verpesten. Ik zou je denk ik dan ook adviseren om bij de gemeente terug te gaan klagen. Zodat het wat hoger op hun prioriteiten lijst komt. Ook bij de buurtbemiddeling overigens.

Mocht dit allemaal niet helpen, zou ik echt wat duidelijker/strenger tegenover de buren worden......

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 16:32

@maflinger: LOL... dat vind ik wel een goede... (al mag dat officieel ook niet van de wet ;) )

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 16:41

DubbelFun schreef:
@maflinger: LOL... dat vind ik wel een goede... (al mag dat officieel ook niet van de wet ;) )

Wat? Mag je niet naakt in je eigen huis of over je eigen terrein lopen?

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 16:43

Maflinger_S schreef:

Dat doen ze hiernaast ook.
Lekker joh, blote bejaarden. :9
Hopelijk wordt onze schutting snel geplaatst.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 16:45

@sanet: Niet als het als aanstootgevend gezien kan worden én door minstens 2 getuigen gemeld wordt.
Je mag dus wel naakt door het huis lopen met de gordijnen dicht, maar niet voor een 'open' raam stil gaan staan en naar buiten kijken. Dát kan gezien worden als schennis van de eerbaarheid.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 17:00

De rijdende rechter inschakelen een optie voor je?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 17:18

Ik meld me aan voor de bbq :9 hongerrrrr

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 17:29

Saintelette schreef:

Hier nog 1 die wel nogal hongerig is :j

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 19:19

DubbelFun schreef:
@sanet: Niet als het als aanstootgevend gezien kan worden én door minstens 2 getuigen gemeld wordt.
Je mag dus wel naakt door het huis lopen met de gordijnen dicht, maar niet voor een 'open' raam stil gaan staan en naar buiten kijken. Dát kan gezien worden als schennis van de eerbaarheid.

Naakt stofzuigen mag wel of de ramen lappen ofzo?
Naakt BBQ-en maar niet doen denk ik? Beetje te spannend, zelfs voor zulke buren :d

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 19:23

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 19:27

DubbelFun schreef:
Sanet schreef:
Naakt stofzuigen mag wel of de ramen lappen ofzo?
Als je de gordijnen dicht laat mag je naakt stofzuigen. Ramen lappen met de gordijnen dicht lijkt me wat moeilijk, dus dat mag niet, iemand kan daar aanstoot aan nemen (vooropgesteld dat het over het naakt gaat en niet over het ramen zemen :+ )

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 20:10

Gefeliciteerd met zulke buren, wij hebben er ook zulke.

Al 10 jaar gepest en getreiterd tot aan de rechter aan toe. Ze hebben steeds alles verloren maar blijven doorgaan.

Mijn advies? Plaats camera’s en negeer verder alles. Snoeien ze de haag niet? Aangetekende brief. Treiteren ze je tijdens het rijden zorg dat het op film staat en stuur er een aangetekend schrijven over. Lopen ze ongepermitteerd op je erf, doe aangifte van huisvredebreuk. Maar bovenal negeer ze, spreek niet met ze, kijk ze niet aan en doe keer op keer aangifte van stalking. Zeg dat je bang bent dat ze op een dag je paarden vergiftigen, jou je nek laten breken etc..etc.

Film het, neem het op, meldt het. Voor de rest leg het naast je neer, laat het niet onder je huid komen. Het heeft namelijk niets met jou van doen maar alles met hen. Het zijn hun frustraties die ze op jouw botvieren. Laat het los maar documenteer alles. Eens zijn ze de sjaak....

Sterkte

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 20:55

Saintelette schreef:

Mag ik meerijden? :D Ik kan wel een uitje gebruiken :+ }>

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 20:57

Silly_Woman schreef:
Saintelette schreef:

Mag ik meerijden? :D Ik kan wel een uitje gebruiken :+ }>

Jij altijd ;)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 21:14

Ik neem de hond ook mee. Is dat goed?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 22:03

Maflinger_S schreef:

Hahahahahaha

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 23:16

Is het niet een idee om voor elke klacht die zij indienen er ook één in te dienen?
Blijkbaar mag je ongegronde klachten gewoon blijven indienen…

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 23:22

DubbelFun schreef:

Je moet ook niet naakt gaan lopen. Je moet het randje opzoeken. Een hotpants en pikant topje en dan gewoon je werkschoenen eronder onder het mom; het is warm en ik doe mn stal/tuin werk.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 06:21

Ik zou camera's plaatsen omxat ze al eens op jouw terrein zijn geweest stiekem.
Verder zou ik ze negeren en ook niks meer met ze bespreken. Dat hun toon in de klachten heftiger wordt is alleen maar goed, dan zetten ze zichzelf voor schut :+
Als je alles volgens de regels doet, dan moet je op een gegeven moment je schouders maar ophalen. Negatieve aandacht is ook aandacht. Geef ze het niet.

En als niks helpt komt Rien10 gewoon een week logeren :')