Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ibbel schreef:Ik zou op die brief reageren met: "Ik ga graag met u in gesprek, onder begeleiding van de wijkagent of buurtbemiddeling. Regelt u het of zal ik het doen?"
En dan kijken wat er gebeurt...
DuoPenotti schreef:Ik zou de wijkagent inschakelen en dan kan die in de buurt rond vragen.
Zelf zou ik helemaal niet op de brief reageren.
Ibbel schreef:Ik zou op die brief reageren met: "Ik ga graag met u in gesprek, onder begeleiding van de wijkagent of buurtbemiddeling. Regelt u het of zal ik het doen?"
En dan kijken wat er gebeurt...
Ibbel schreef:Nee, want het is de rol van buurtbemiddeling/een wijkagent om die discussie te leiden, ongefundeerde uitspraken (je mag niet meer dan 5 paarden houden) te weerleggen, en concrete afspraken te maken.
Polly schreef:Dit is niet ongefundeerd hoor. Ik heb het eens opgezocht toen ik zelf nog meerdere pony's had maar bij minder dan 5 dieren word het inderdaad als hobby gezien en bij meer dan 5 kunnen ze het als bedrijfsmatig aanmerken en ook vergunningen gaan eisen.
Ibbel schreef:Nee, want het is de rol van buurtbemiddeling/een wijkagent om die discussie te leiden, ongefundeerde uitspraken (je mag niet meer dan 5 paarden houden) te weerleggen, en concrete afspraken te maken.
Mellow schreef:Je hebt haar 1 vinger gegeven en nu pakt ze je hele hand.
Suliko schreef:@Gini, issue 2 klopt al niet. Dat schetste TS als voorbeeld van iets wat de buurvrouw zelf had gedaan, met de hogedrukreiniger aan de gang lang en de volgende dag weer verder, maar dat TS dan dus ook niet klaagt.
DuoPenotti schreef:Ibbel schreef:Nee, want het is de rol van buurtbemiddeling/een wijkagent om die discussie te leiden, ongefundeerde uitspraken (je mag niet meer dan 5 paarden houden) te weerleggen, en concrete afspraken te maken.
dat snap ik, maar dan zijn ze er al.
Ik bedoel vooraf.
Als je de buurvrouw zegt van: "Ik ga graag met u in gesprek, onder begeleiding van de wijkagent of buurtbemiddeling. Regelt u het of zal ik het doen?"
Dat ze dan al de discussie aan gaat. Dan moet je al sterk in de schoenen staan daar niet in mee te gaan.
DuoPenotti schreef:Ik bedoel vooraf.
Als je de buurvrouw zegt van: "Ik ga graag met u in gesprek, onder begeleiding van de wijkagent of buurtbemiddeling. Regelt u het of zal ik het doen?"
Dat ze dan al de discussie aan gaat. Dan moet je al sterk in de schoenen staan daar niet in mee te gaan.