Favoriete meisjesnaam...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 12:21

Shae schreef:
Ik zou zelf ook Jantje hebben gemaakt van Lammechien... :')

je wil niet weten hoe de andere 14 broers en zussen heetten :') 8)7 Was in die tijd (rond 1915) heel normaal in noord oost Groningen, mijn moeder was de jongste van het stel, geboren in 1925

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 16:55

Trijnie, zo heet de moeder van mijn beste vriendin. Mijn opa was ook aangeschoten toen hij mijn vader aan wilde geven. Peter wist hij nog wel en dat een vd twee doopnamen Petrus was ook. Maar de tweede doopnaam? " Ach, doe maar Maria!" Schijnt hij gezegd te hebben. Terwijl mijn vader naar zijn vader vernoemd zou worden bij de doopnaam en zijn vaders naam was Cor. Dus het moest Petrus, Cornelis zijn. Zo staat het ook op het geboortekaartje. Maar bij de burgelijke stand staat dus Petrus,Maria.

Suzanne F.

Re: Favoriete meisjesnaam...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 16:59

Ja hier ook een Trijnie, en een Lenie, Adrie, Trudie. Vraag me af of zulke namen echt weer terugkomen.
Je ziet toch dat elke generatie een bepaald soort namen heeft. De generatie daarvoor had weer Wilhelmina, Margaretha, Geertruida etc.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:29

Echt 0 van die namen in onze familie.

Alleen maar Abraham, Jacob, 100 keer Esther.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:52

Suzanne F. schreef:
Ja hier ook een Trijnie, en een Lenie, Jopie, Adrie, Trudie. Vraag me af of zulke namen echt weer terugkomen.
Je ziet toch dat elke generatie een bepaald soort namen heeft. De generatie daarvoor had weer Wilhelmina, Margaretha, Geertruida etc.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:07

Ik denk dat het vroeger ook regio gebonden was.
Hier in de buurt veel Jan, Toon, Bert, Corrie, Mien, Dien (de generatie die nu ca 80 jaar oud is)

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:45

Leuk, al die namen voorbij te zien komen. Het blijft toch een boeiend iets, het geven van namen en ieders mening daarover.

Ik heb zelf nog wel een toevoeging die hier wel in het topic past. Mijn oma heette Wilhelmina Catharina van haar voornaam. Niets mis met de namen zelf. Mijn oma vond echter wel altijd dat haar ouders iets beter hadden mogen nadenken over welke initialen je dan krijgt :o :+

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:50

Die ken ik meer, een Wilhelmus Cornelis. Hij is nu 34 jaar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:11

Op zich vind ik er altijd wel wat voor te zeggen om je kind niet dezelfde initialen te geven.
Als ze dan op puber leeftijd bijv. post krijgen dan kun je makkelijk weten voor wie het is. Als kind wil je immers niet perse dat je ouders of broer/zus jou post openmaakt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:26

FrNo schreef:

Ach zolang hij geen Pot heet valt het nog wel mee toch?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:40

Suzanne F. schreef:
FrNo schreef:

:D

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:45

Suzanne F. schreef:

Of Rol of Eend

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 21:27

Sizzle schreef:
Op zich vind ik er altijd wel wat voor te zeggen om je kind niet dezelfde initialen te geven.
Als ze dan op puber leeftijd bijv. post krijgen dan kun je makkelijk weten voor wie het is. Als kind wil je immers niet perse dat je ouders of broer/zus jou post openmaakt.

Ik ken tweelingen met dezelfde initialen. Bij sommige bedrijven kan dat echt veel gedoe opleveren, als ze hun data niet op orde hebben en denken dat je één en dezelfde persoon bent.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 22:58

Ik heb ook dezelfde initialen als mijn broer. Erg onhandig als er geen “de heer” of “mevrouw” in de aanhef staat. Geen idee over wie het gaat, zéker niet als er vervolgens ook nog eens geen geboortedatum bij staat. Vroeger regelmatig elkaars post open gemaakt.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 23:26

Ik vond "Truus" redelijk hip klinken, maar ik denk dat ik dat als een signaal moet opvatten dat ik me teveel in de Amsterdamse yuppenkringen begeef. :=

*start funda op*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 07:03

Suzanne F. schreef:
FrNo schreef:

Ik ken iemand met dezelfde initialen en als achternaam bleker! :oo

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 07:22

Flying_Angel schreef:
Ik ken iemand met dezelfde initialen en als achternaam bleker! :oo

Dat is zielig!

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 07:49

Bij mijn eerste dochter wist ik al heel lang welke naam ik wilde was 20 toen ik de naam voor het eerdt hoorde en was er meteen verliefd op. Ze heet Silke...de 2e was iets lastiger vond de naam heel mooi maar wilde hem wat simpeler geschreven hebben ze heet Lincy...ik dacht dus op z'n makkelijkst maar jullie kunnen al gokken hoevaak het verkeerd geschreven wordt -O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 07:58

lizy29 schreef:
Maar waarom zo bezitterig over een naam. Een naam kies je toch uit omdat hij bij het kind past. Niet omdat je ergens tig jaar terug hebt besloten dat je kind zo moet heten :?

Nou ik snap het wel hoor. Het is toch helemaal niet tof als je zus of broer dezelfde naam aan hun kind gaat geven? Dat je 2 nichtjes hebt die hetzelfde heten? Zijn het kennissen of vrienden wordt het al weer wT anders en als ze het zelf hebben verzonnen en zo tot dezfde naam zijn genomen vind ik ook weer anders.

Ik kan me het gevoel iig goed voorstellen als niet ouder.

Ik vond het al stom dat een stalgenoot dr nieuwe pony dezelfde roepnaam gaf als mijn pony :Y)

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:33

Wat vinden jullie van ouders die hun kind bijv vernoemen naar een actrice/acteur of überhaupt een bekende

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:47

_Mir schreef:
Wat vinden jullie van ouders die hun kind bijv vernoemen naar een actrice/acteur of überhaupt een bekende

Denk dat veel Khaleesi ouders best ff baalden na het einde van Game of Thrones. :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:53

_Mir schreef:

Helemaal niks, hoezo?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:56

Shae schreef:
Sizzle schreef:

Ik ken tweelingen met dezelfde initialen. Bij sommige bedrijven kan dat echt veel gedoe opleveren, als ze hun data niet op orde hebben en denken dat je één en dezelfde persoon bent.

:D Ik meld mij 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Dit geeft/gaf inderdaad behoorlijke problemen. :list: Belastingdienst, verzekeringen, ziekenhuizen, bloeduitslagen, bankrekeningen, RDW, BKR registraties (en bijbehorende hypotheekaanvragen ) en ga zo maar door.

Hoe vaak wij beiden wel niet hebben moeten "bewijzen" dat er nog een 2e was, maar dat die toch echt een ander BSN nr had.

Mijn oudste dochter is (in haar 2e naam) vernoemd naar mijn oma. Ik was uitgerekend op de 90e verjaardag van oma. En mijn oma is een wijf om trots op te zijn.
Beetje oudbollige naam? ja, dat wel. Als ze hem ooit zou gaan gebruiken zal ze hem afkorten. Maar dat doet mijn oma ook _/-\o_
Al vind ik het een prachtige naam, maar wellicht ook gewoon omdat ik mijn oma zo leuk vind.
En eerlijk is eerlijk, als roepnaam zou ik geen "Augustina" geven. Maar als 2e naam wel.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:58

Zo stond ik een paar maanden na de geboorte van mijn dochter raar te kijken toen ik nagenoeg hetzelfde geboortekaartje als de onze binnen kreeg van onze pasgeboren nichtje. En ze bleken dezelfde tweede naam te hebben. Beiden niet vernoemt. Vond die combi zo stom. Ga ff lekker wat moeite doen om iets te verzinnen.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 14:27

Mijn tweede naam is ook de voornaam van mijn omaatje. <3

_Mir schreef:

Moeten ze lekker zelf weten.