rien10 schreef:Dus hebben ze het niet ondervangen, ze hebben er weer van gemaakt dat de man iets wel mag, maar de vrouw niet.
Dan voorkom je toch dat een moslim ondergeschikt wordt aan een niet-moslim

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
oomens schreef:rien10 schreef:Dus hebben ze het niet ondervangen, ze hebben er weer van gemaakt dat de man iets wel mag, maar de vrouw niet.
Dan voorkom je toch dat een moslim ondergeschikt wordt aan een niet-moslim
Memories schreef:Ja, dit dus. In de islam is de man de leider van het gezin dus mag de moslimvrouw niet met een andersgelovige trouwen, want dan ‘moet’ zij een man volgen die niet perse de islamitische normen en waarden altijd voorop zet. Je kan er van vinden wat je wil (ik ben het er zelf niet perse mee eens) maar de redenatie ‘klopt’ in die zin wel.
rien10 schreef:rien10 schreef:Dus ik kan toetreden tot Jehova getuigen, openlijk lesbisch zijn, predikant worden binnen de gemeente en vuilnisman(vrouw pardon) worden?
Mijn vraag, naar aanleiding van het gelijkwaardig zijn van mannen en vrouwen, de vrijheden die ze hebben, is nog onbeantwoord gebleven.
oomens schreef:Memories schreef:Ja, dit dus. In de islam is de man de leider van het gezin dus mag de moslimvrouw niet met een andersgelovige trouwen, want dan ‘moet’ zij een man volgen die niet perse de islamitische normen en waarden altijd voorop zet. Je kan er van vinden wat je wil (ik ben het er zelf niet perse mee eens) maar de redenatie ‘klopt’ in die zin wel.
En de man mag uiteraard iedereen uitkiezen als gewillig sloofje - ongeacht haar religie - zolang hij zelf maar vroom doet.
rien10 schreef:Ok. Dus ik mag lesbisch zijn maar niet praktiseren. Ik mag een (mannen)-baan hebben. Maar mag ik predikant zijn?
rien10 schreef:Ok. Dus ik mag lesbisch zijn maar niet praktiseren. Ik mag een (mannen)-baan hebben. Maar mag ik predikant zijn?
verootjoo schreef:rien10 schreef:Ok. Dus ik mag lesbisch zijn maar niet praktiseren. Ik mag een (mannen)-baan hebben. Maar mag ik predikant zijn?
Hoezo jij? Jij wilt toch niet JG worden of predikant?
Dan is het toch niet jouw probleem?
Ik snap zulke dingen nooit. Bij de JG ben je vrijwillig, het is geen sekte, je kan ermee opgevoed worden maar uiteindelijk maak je 18+ zelf de keuze of je er als dooplid bij wilt of niet.
Voor de rest die er niet bij zit is het toch totaal niet relevant welke regels er zijn? Mits het niet strafbaar is natuurlijk.
Ik ben bv christen en kan me ook totaal niet vinden in de reformatorische hoek. Daarom ben ik daar geen lid van, maar van een kerk waar mijn beleving van geloof wel past.
Je zoekt een (kerk)gemeenschap/vereniging/club op basis van iets wat je samenbindt met de andere leden. En als je het niet eens bent met de regels, ga je er gewoon niet bij.
anjali schreef:rien10 schreef:Ok. Dus ik mag lesbisch zijn maar niet praktiseren. Ik mag een (mannen)-baan hebben. Maar mag ik predikant zijn?
Dat weet ik niet,dat moet je vragen aan iemand die er echt inzit.Wel weet ik dat je als vrouw bij Gereformeerden geen predikant mag zijn,echter bij Protestanten van de PKN wel. Maar je hoeft je er niet druk over te maken want als je het er niet mee eens bent dan ga je er toch gewoon niet bij.
anjali schreef:Mensen die in God geloven laten de wetten van God altijd prevaleren boven die van mensen,die trouwens nogal wispelturig zijn.
Citaat:(Exodus 21:17) Wie ook zijn vader of zijn moeder vloekt, die zal zekerlijk gedood worden.
(Leviticus 20:18) En als een man bij een vrouw, die haar krankheid heeft, zal gelegen en haar schaamte ontdekt, haar fontein ontbloot, en zij zelve de fontein haars bloeds ontdekt zal hebben, zo zullen zij beiden uit het midden huns volks uitgeroeid worden.
(Exodus 31:15) Wie op den sabbatdag arbeid doet, zal zekerlijk gedood worden.
(Deuteronomium 22:20-21) Maar indien ditzelve woord waarachtig is, dat de maagdom aan de jonge dochter niet gevonden is; Zo zullen zij deze jonge dochter uitbrengen tot de deur van haars vaders huis, en de lieden harer stad zullen haar met stenen stenigen, dat zij sterve........
Citaat:(Deuteronomium 22:10) Gij zult niet ploegen met een os en met een ezel te gelijk.
(Deuteronomium 22:9) Gij zult uw wijngaard niet met tweeerlei bezaaien; opdat de volheid des zaads, dat gij zult gezaaid hebben, en de inkomst des wijngaards niet ontheiligd worde.
(Deuteronomium 22:11) Gij zult geen kleed van gemengde stof aantrekken, wollen en linnen te gelijk.
(Leviticus 21:5) Zij zullen op hun hoofd geen kaalheid maken, en zullen den hoek van hun baard niet afscheren, en in hun vlees zullen zij geen sneden snijden.
(Leviticus 19:26) Gij zult niets met het bloed eten.
(Deuteronomium 23:2) Geen bastaard zal in de vergadering des HEEREN komen; zelfs zijn tiende geslacht zal in de vergadering des HEEREN niet komen.
Citaat:(Romeinen 7:6) Maar nu zijn wij vrijgemaakt van de wet, overmits wij dien gestorven zijn, onder welken wij gehouden waren; alzo dat wij dienen in nieuwigheid des geestes, en niet in de oudheid der letter.
Citaat:(Mattheüs 5:17-18) Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen. Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.
Shae schreef:De aarde is nog niet voorbij gegaan hoor.