Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:14

Op mijn werk begint corona nu pas dus nog niet overal leeft het niet meer.

Maar ik heb tot nu toe nog geen ziekenhuisopnamen gehoord gelukkig!

Wel personeel wat er best ziek van is herstel duurt lang er is ook heel veel uitval momenteel...

Vayo

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:29

Dat is vervelend. Gelukkig hoor ik hier eigenlijk alleen maar mensen die er weer snel bovenop zijn. En ook de kwetsbaren komen er hier tot nu toe gewoon goed doorheen.

Ik denk echt dat we er niet aan ontkomen het een keer te krijgen en ik denk dat dit het meest ideale moment is. Ziekenhuiscijfers zijn laag en wil je je laten vaccineren kun je erg snel terecht. Dat icm met deze relatief milde variant en veel mensen die immuun zijn.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 09:08

Hier in BE momenteel nog altijd 144 mensen op de IC.
Ons reproductiecijfer ligt ook nog altijd hoger dan in de ons omringende landen.
En ik hoor om mij heen veel mensen die al een 2e, 3e en 4e keer covid oplopen en er dus nog steeds goed ziek van worden.

Volgens mij zijn we behekst ofzo :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 09:45

Of minder mensen die de boosters en herhalingsprik hebben gehaald, weet niet hoe het er in België met vaccineren voorstaat .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 11:10

Nou er zijn ook mensen die meerdere keren dan 1 keer de griep krijgen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:54

purny schreef:
Nou er zijn ook mensen die meerdere keren dan 1 keer de griep krijgen

´Verkoudheid ´is ook een voorbeeld van een skala aan visusinfecties die we herhaald kunnen oplopen. Zo´n 15% is zelfs veroorzaakt door corona-virussen :x

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 22:39

Zebrastreep schreef:

Wel personeel wat er best ziek van is herstel duurt lang er is ook heel veel uitval momenteel...

Is het personeel gevaccineerd? Ik niet wegens een ziekte ben daarom nog enorm voorzichtig

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 22:46

tokedri schreef:
Zebrastreep schreef:

Is het personeel gevaccineerd? Ik niet wegens een ziekte ben daarom nog enorm voorzichtig

Weet ik niet zo goed... ik werk hier nu net een maand en zit in de flex en heb daardoor 1600 collega's. Eigenlijk praat niemand er ook zo meer over. Cliënten weet ik eigenlijk ook niet zo. Het is wel een wooninstelling waar het geloof nog redelijk hoog in het vaandel staat. Niet dat mensen dan geen medicatie krijgen, maar kan zijn dat lang niet iedereen gevaccineerd is.

Al zijn de cliënten echt minimaal ziek bij sommigen merk je het niet eens. Komt ook omdat ze er helemaal niet mee bezig zijn

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 10:21

Zebrastreep schreef:
Al zijn de cliënten echt minimaal ziek bij sommigen merk je het niet eens. Komt ook omdat ze er helemaal niet mee bezig zijn

Kortom; het leeft ook daar niet meer of ben ik weer :o?

Ik heb ondertussen weer eens, voor het eerst in jáááren, een gouwe ouwe verkoudheid opgelopen. Eigen schuld, dikke bult; had ik maar niet door de zon verleid bovenkleding uit moeten trekken toen ik bezweet groen aan het maaien was.
Voor het eerst sinds jaren; is vast lang-vaccinatie -:(-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 11:14

Huertecilla schreef:
Zebrastreep schreef:

Kortom; het leeft ook daar niet meer of ben ik weer :o?

Ik heb ondertussen weer eens, voor het eerst in jáááren, een gouwe ouwe verkoudheid opgelopen. Eigen schuld, dikke bult; had ik maar niet door de zon verleid bovenkleding uit moeten trekken toen ik bezweet groen aan het maaien was.
Voor het eerst sinds jaren; is vast lang-vaccinatie -:(-

Zeker leeft het daar nog. Als er besmettingen zijn is het nog compleet in pak. Anders valt er veel te veel personeel uit wat nu ook al gebeurd. Roosters zijn al heel lastig rond te krijgen dus elk mannetje die ze overeind kunnen houden willen ze ook overeind houden. Iedereen wordt ook nog in isolatie gehouden op kamers bij een besmetting. En iemand van bovenaf bepaald wanneer iemand weer klachtenvrij is dus zit nog een behoorlijke organisatie achter.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 15:22

..en zo wordt het personeel minder resistent in belang van minder uitval. Resistent of niet, een te exploiteren kudde zijn we.
Oh wacht.... moest/moet dáárom ook de overgrote meerderheid die nauwelijks/geen last van Covid had/heeft toch gevaccineerd worden?!

Net weer voor twee dagen groen gemaaid. Heel zonnig. Risico van wat verkoudender afgewogen tegen meer weerstand door vit.D ; virus versus vitaminus *D

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:09

Huertecilla schreef:
..en zo wordt het personeel minder resistent in belang van minder uitval. Resistent of niet, een te exploiteren kudde zijn we.
Oh wacht.... moest/moet dáárom ook de overgrote meerderheid die nauwelijks/geen last van Covid had/heeft toch gevaccineerd worden?!

Net weer voor twee dagen groen gemaaid. Heel zonnig. Risico van wat verkoudender afgewogen tegen meer weerstand door vit.D ; virus versus vitaminus *D

Van kou of zulke dingen krijg je geen verkoudheid hoor, dat komt altijd door een virus.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 17:18

Hier ook HC, opgelopen in Italie en suddert al 3 weken lekker door. Alle symtomen van Covid maar nochtans negatief getest. Mijn man ook overigens.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 17:45

Popstra schreef:
Hier ook HC, opgelopen in Italie en suddert al 3 weken lekker door. Alle symtomen van Covid maar nochtans negatief getest. Mijn man ook overigens.

Dat gaat bij mij, tot grote ´ergernis´ van vriendin (zij snottert ook fluks 2 weken of meer), anders. Fikse koorts, zweten, snot en wat al, heel heftig, eén - twéé nachten, afhankelijk van welk virus de ooorzaak is en kláár! Nu ja, bíjna, alleen wat spier´pijn´ maar dat kan je negeren.
Vind het, alle plussen en minnen opgetelt, fijn. Is het immuunsysteem weer een beetje bij de les.

@BloodyMary dat schreef ik íets erboven; 15% door corona virussen zelfs ;)

Virusssen van verkoudheid tot covid en de overgrote meerderheid van de mensen heeft nu we door het diepe dal van kuddeimmuniteit opbouwen heen zjn meer last van het verhoudheidscomplex dan van covid19.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 08:48

Cliënten in isolatie vind ik echt het meest vreselijke aan deze hele pandemie. Mensen aan wie je niet goed uit kunt leggen het waarom, en mensen die juist jouw nabijheid als begeleiding zo hard nodig hebben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 09:06

SusanH schreef:
Cliënten in isolatie vind ik echt het meest vreselijke aan deze hele pandemie. Mensen aan wie je niet goed uit kunt leggen het waarom, en mensen die juist jouw nabijheid als begeleiding zo hard nodig hebben.

Mee eens, en eigenlijk ook zinloos in dit stadium.
Laat de mensen die dagelijk met elkaar in contact zijn toch gewoon bij elkaar komen (mits de familie het daar ook mee eens is).

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 09:36

Ik ook. Ditzelfde vond ik ook al vreselijk aan heel die bezoekregeling destijds in verzorgingshuizen. Helemaal met de huidige variant zou ik zeggen, stoppen met testen en gewoon gaan behandelen als verkoudheid of griep. Zeker voor dergelijke doelgroepen. Regels doen meer kwaad dan het virus zelf zo.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 10:10

Vayo schreef:
Ik ook. Ditzelfde vond ik ook al vreselijk aan heel die bezoekregeling destijds in verzorgingshuizen. Helemaal met de huidige variant zou ik zeggen, stoppen met testen en gewoon gaan behandelen als verkoudheid of griep. Zeker voor dergelijke doelgroepen. Regels doen meer kwaad dan het virus zelf zo.

Tja, glijdende schaal met China aan de bodem :x

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 10:39

Vayo schreef:

Kabinet heeft al aangegeven dat zelfs niet gevaccineerden in quarantaine moeten. Wat mij betreft is het al een griep. Nu de zorginstellingen nog

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 13:30

purny schreef:
[ Wat mij betreft is het al een griep.

Dat was het vanaf het begin. Het probleem was dat het voor de méns een nieuw virus was en er dus geen enkele immuniteit was.
Nu met opgebouwde immuniteit is de mortaliteit gelijk/láger dan het griep-complex.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 13:38

Pffff.... ik snap niet dat jullie nog steeds discussie voeren? Op dit moment id alles hier weer ala vanouds.
Zodra er weer een mutatie komt met ernstige risico's dan horen we het vanzelf en kunnen we daar weer over discussiëren :D

Lijkt een beetje een verslaving dat Corona-gedoe voor sommigen. ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 13:48

Voor de mensen waar Purny voor zorgt is het dus nog lang niet normaal, dat vind ik eigenlijk best erg. Uitgerekend een groep die niet voor zichzelf op kan komen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 14:27

Sizzle schreef:
Voor de mensen waar Purny voor zorgt is het dus nog lang niet normaal, dat vind ik eigenlijk best erg. Uitgerekend een groep die niet voor zichzelf op kan komen.

Purny is toch receptioniste ?

Maar ik had het niet over haar.

Mijn werkgever(ggz) heeft ook nog steeds een heel hoog ziekteverzuim, met name door Corona.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 14:29

Oh, ja Zebrastreep bedoel ik :o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 15:10

Sizzle schreef:

Ik ben idd receptioniste.
Kabinet heeft alles losgelaten, behalve de basisregels.
Dus wat mij betreft bestempeld het kabinet corona ook niet meer zo zwaar.
Net wat ik al aangaf, als ze eerst allemaal op vaccineren gaan en ineens hoeven de niet gevaccineerde mensen niet meer in quarantaine bij een besmetting in de omgeving, wat voor signaal geef je dan af als overheid zijnde?