Desireeeee schreef:En @Zorro, als ik het goed begrijp voldoet TS precies aan alle eisen die jij stelt. Ze werkt alle uren, overleggen worden bijgewoond (ook buiten werktijd) en ze werkt niet structureel minder. Ze werkt alleen op andere uren, en zelfs meer! Dan zou ik verwachten dat, ook met jou eisen, dit voldoende moet zijn. Toch? Als je er anders tegenaan kijkt, laat het me gerust weten!

Ik ben heel benieuwd naar je mening als ondernemer.
Ja en nee. Ze had een 40 uurs contract en is in overleg met de werkgever naar 24 uur gegaan. Dat zou ik ook voorgesteld kunnen hebben, maar dan ben ik die 24 uur werk wel echt nodig. En als ik het nodig vind om 3 dagen de werknemer op kantoor te hebben, dan wil ik dat ook echt. De ruimte om thuis te werken is er dan niet, want ik ben ook die 16 uur al kwijt. Snap je wat ik bedoel? Ze is minder productief als dat ze was qua uren, en de dagen op kantoor kunnen niet altijd gemaakt worden, maar die vind de werkgever dus wel belangrijk.
Ongeacht of het werk op tijd af is, noem maar op, de werkgever wil die 3 dagen op kantoor.
Als ik in deze situatie zat als werkgever, dan zou ik haar echt die 3 dagen op kantoor willen hebben. Punt. Daar wil ik voor betalen, niet voor thuiswerk. Lukt dat structureel niet, heb ik liever weer iemand voor 40 uur die wel aan die eis kan voldoen.
Thuiswerk ben ik trouwens ook helemaal geen fan van. Want ik kan niet controleren of er gewerkt word, hoe er gewerkt word, en ik heb zoveel minder contact met mijn collega's. Dat is een stukje zakelijk en een stukje persoonlijk. Ik wil dat er gewerkt word, daar betaal ik voor, maar ik wil ook een stukje contact, samen werken. Dat vind ik echt heel belangrijk.
In het geval van TS had ik dus ook een gesprek gewild, samen kijken naar een oplossing. Als er geen oplossing is, zal ik uitkijken naar iemand anders voor de functie.
De stabiliteit van je bedrijf kan ook gaan wankelen door een persoon, en daar moet je wel voor waken.