Hoe doen jullie dit? Kind ziek, werk, corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:06

Hoihoi10 schreef:
996981 schreef:

Ik heb je OP gelezen. Een blauwdruk voor een oplossing voor jouw specifieke situatie ga je echter niet krijgen. Die zul je samen met alle stakeholders moeten creëren. Iedereen heeft een andere situatie, dus hoe anderen het doen, is niet relevant.

Dat is mijn tip

Waar staat dat ik zoek naar een blauwdruk? Ik vraag me gewoon af hoe andere mensen dit oplossen.
Maargoed bedankt voor je tip. Heel bruikbaar.

Graag gedaan. Wellicht dat hij wel bruikbaar is op het moment dat je iets afstand hebt genomen en iets rustiger in je emoties zit.

Heel veel succes met je gesprek :) probeer er open in te gaan en eerst het verhaal aan te horen. Er niet direct vanuit gaan dat er een probleem is. Je kunt dit!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:07

Verwend met thuis werken?
Werkgevers kunnen ook hele belangrijke krachten verliezen als ze het thuiswerken (wat met Corona tijd prima beviel) spontaan aan de banden leggen terwijl ze weten dat een werknemer dan in de knoei komt met kind (en dus niet met werk zelf!).

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:10

Dan ga ik niet in op de specifieke situatie van TS, maar deel mijn ervaring: hier dus 2 ouders die beiden 32 uur werken. Beide 2 lange dagen op locatie en 3 kortere dagen thuis of in de buurt van huis (en dus snel thuis kunnen zijn). Ook zo afgesproken met opdrachtgevers. Hierdoor hebben we geen opvang nodig na school, er is altijd iemand thuis als onze zoon van school komt. Als hij ziek is schuift degene die zijn korte dag heeft in principe met uren zodat er ruimte komt, of neemt vrij. In een enkel geval neemt oma de zorgtaak over.

Maar onze zoon zit inmiddels op de basisschool en is de leeftijd van elk virus oppakken voorbij. De leeftijd 0-3 vonden wij ook een uitdaging. Toen mijn vriend daarbij ook nog een min of meer 24/7 baan had, hebben we samen besloten dat ik zou stoppen met werken totdat hij meer rust kreeg. Ik ben een jaar thuis geweest. Hij is ander werk gaan doen zodat ik weer aan het werk kon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:13

absque_dubio schreef:
Werkgevers kunnen ook hele belangrijke krachten verliezen als ze het thuiswerken (wat met Corona tijd prima beviel) spontaan aan de banden leggen terwijl ze weten dat een werknemer dan in de knoei komt met kind (en dus niet met werk zelf!).

Hoezo kunnen andere ouders dit dan wel? En dat is geen verwijt he! Maar nu is het net of iedereen met een kind niet meer op vaste tijden en en plekken kan werken.

Mijn zusje en zwager beide een baan dat niet thuis kan dat gaat ook gewoon en die zijn amper afwezig. Maar daar moet je wel béide wat mee willen dus die werken beide minder en niet alleen zij. De overige dagen worden dan bij ziekte meestal opgevangen door 1 van de oma's. Bij uitzondering blijven ze zelf thuis maar dat is niet vaak.

Want ik begrijp dat TS zich niet meer druk wil maken om haar man dat die niet minder/ergens anders wil werken en zich daar bij neergelegd heeft. Maar wil je iets haalbaars zal het soms toch van 2 kanten moeten komen.

Hoihoi10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-22 21:13

ingedebruijn schreef:
Hoihoi10 schreef:

Maar ik snap het ook hè :)

Ja voor Corona had ik geen kind. Toen was het allemaal wat gemakkelijker.

Hoe had je dit dan van te voren in gedachten toen je een kindje nam? Heeft het bedrijf destijds al gezegd dat jullie een paar dagen per week weer terug verwacht zouden worden of zou het eigen keus blijven?

Toen ik een kindje nam (voor zover je die neemt, maar oké), had ik niet gedacht (en gehoopt) dat ik een kindje zou krijgen dat zo slecht sliep en zo veel ziek was. En dat is ook niet gangbaar overigens. Mijn nichtje is even oud als ons kindje. Slaapt al vanaf 5 weken door en is zelden ziek. (Zij gaat 3 dagen naar de opvang) Dus voor zover je je een voorstelling kunt maken bij het hebben van een kindje, is onze situatie niet de meest gangbare (gelukkig).
Tijdens Corona moest iedereen thuis werken. Daarna werd ineens gecommuniceerd dat je 3 dagen per week fysiek aanwezig moest zijn.
Laatst bijgewerkt door Hoihoi10 op 05-04-22 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:15

Spenk nou dat is dus de vraag. En ik vraag het me dus ook heel erg af, voor wij aan kinderen beginnen. Hoe regelt iedereen dit toch. :o

Mijn vriend werkt bijv ergens waarbij er geen ‘gangbare’ tijden zijn. En ook niet vooraf te zeggen is Hoelaat hij thuis is. Ik krijg het besef dat een evt kind op mij af zou komen. En door dit topic ga ik wel nadenken. Wat als ik moet werken en kind is ziek of wat dan ook.. dus de vraag hoe regelen anderen dat snap ik heel goed en ben ik ook benieuwd naar.
Laatst bijgewerkt door absque_dubio op 05-04-22 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:18

Desireeeee schreef:
En @Zorro, als ik het goed begrijp voldoet TS precies aan alle eisen die jij stelt. Ze werkt alle uren, overleggen worden bijgewoond (ook buiten werktijd) en ze werkt niet structureel minder. Ze werkt alleen op andere uren, en zelfs meer! Dan zou ik verwachten dat, ook met jou eisen, dit voldoende moet zijn. Toch? Als je er anders tegenaan kijkt, laat het me gerust weten! :) Ik ben heel benieuwd naar je mening als ondernemer.

Ja en nee. Ze had een 40 uurs contract en is in overleg met de werkgever naar 24 uur gegaan. Dat zou ik ook voorgesteld kunnen hebben, maar dan ben ik die 24 uur werk wel echt nodig. En als ik het nodig vind om 3 dagen de werknemer op kantoor te hebben, dan wil ik dat ook echt. De ruimte om thuis te werken is er dan niet, want ik ben ook die 16 uur al kwijt. Snap je wat ik bedoel? Ze is minder productief als dat ze was qua uren, en de dagen op kantoor kunnen niet altijd gemaakt worden, maar die vind de werkgever dus wel belangrijk.

Ongeacht of het werk op tijd af is, noem maar op, de werkgever wil die 3 dagen op kantoor.

Als ik in deze situatie zat als werkgever, dan zou ik haar echt die 3 dagen op kantoor willen hebben. Punt. Daar wil ik voor betalen, niet voor thuiswerk. Lukt dat structureel niet, heb ik liever weer iemand voor 40 uur die wel aan die eis kan voldoen.

Thuiswerk ben ik trouwens ook helemaal geen fan van. Want ik kan niet controleren of er gewerkt word, hoe er gewerkt word, en ik heb zoveel minder contact met mijn collega's. Dat is een stukje zakelijk en een stukje persoonlijk. Ik wil dat er gewerkt word, daar betaal ik voor, maar ik wil ook een stukje contact, samen werken. Dat vind ik echt heel belangrijk.

In het geval van TS had ik dus ook een gesprek gewild, samen kijken naar een oplossing. Als er geen oplossing is, zal ik uitkijken naar iemand anders voor de functie.

De stabiliteit van je bedrijf kan ook gaan wankelen door een persoon, en daar moet je wel voor waken.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:18

absque_dubio schreef:
Ik ben trouwens nog steeds oprecht benieuwd naar hoe andere ouders dit doen. Ik lees graag de ervaringen van 2 werkende ouders die niet zomaar thuis kunnen werken oid.

Pre Corona weleens een zetpil aan mijn hartstikke zieke kind gegeven en op hoop van zege naar de opvang gebracht. Elk uurtje dat ze het volhield was meegenomen. We zaten beiden met een steen in onze maag.

TS, laat dit topic even liggen. Morgen geeft weer een frisse blik en hopelijk nieuwe ideeën.

Hoihoi10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-22 21:19

Spenk schreef:
absque_dubio schreef:

Hoezo kunnen andere ouders dit dan wel? En dat is geen verwijt he! Maar nu is het net of iedereen met een kind niet meer op vaste tijden en en plekken kan werken.

Mijn zusje en zwager beide een baan dat niet thuis kan dat gaat ook gewoon en die zijn amper afwezig. Maar daar moet je wel béide wat mee willen dus die werken beide minder en niet alleen zij. De overige dagen worden dan bij ziekte meestal opgevangen door 1 van de oma's. Bij uitzondering blijven ze zelf thuis maar dat is niet vaak.

Want ik begrijp dat TS zich niet meer druk wil maken om haar man dat die niet minder/ergens anders wil werken en zich daar bij neergelegd heeft. Maar wil je iets haalbaars zal het soms toch van 2 kanten moeten komen.

Het is ook echt wel gedeeltelijk afhankelijk van wat voor kindje je hebt. Echt.
Sommigen in dit topic, hebben echt geen idee hoe het is om een kindje te hebben dat zo slecht slaapt en wat zo vaak ziek is. En dat is maar goed ook, want ik gun het echt niemand.
Ik vertelde laatst mijn schoonzusje dat ik niet altijd een moment kan vinden om te douchen op een dag. Toen zei zij; hoezo niet dan, dan douche je toch gewoon standaard voordat die kleine wakker wordt? Maarja, die is soms ook om 4.30 of 5 uur al wakker. Mensen hebben echt geen idee... Zij ook niet. Ook al is haar kindje even oud.
En als wij een goede slaper hadden gehad, en een met een wat betere weerstand, geen opgezette trommelvliezen, stonden wij er ook heel anders voor. En dan was het geen probleem geweest om gewoon iedere week 3 dagen fysiek aanwezig te zijn.
Laatst bijgewerkt door Hoihoi10 op 05-04-22 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Hoihoi10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-22 21:20

absque_dubio schreef:
Spenk nou dat is dus de vraag. En ik vraag het me dus ook heel erg af, voor wij aan kinderen beginnen. Hoe regelt iedereen dit toch. :o

Mijn vriend werkt bijv ergens waarbij er geen ‘gangbare’ tijden zijn. En ook niet vooraf te zeggen is Hoelaat hij thuis is. Ik krijg het besef dat een evt kind op mij af zou komen. En door dit topic ga ik wel nadenken. Wat als ik moet werken en kind is ziek of wat dan ook.. dus de vraag hoe regelen anderen dat snap ik heel goed en ben ik ook benieuwd naar.

Ja, ik ben daar dus ook benieuwd naar :+
Oppas aan huis is blijkbaar het toverwoord. En niet het probleem van je werkgever met louter van jezelf (en je vriend).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:21

Ik heb het omgekeerd gehad, dat iemand onder mij vaak weg moest voor haar kind. Dat is echt nooit een wrijving geweest. Ik hield haar ook buiten schot als het eigenlijk niet in de officiele ouderwetse bedrijfsstructuur pastte. Ze was voor mij een zeer loyale en uiterst betrouwbare werknemer, echter met net wat andere tijden dan het officiele schema.

Zelf hebben wij dat dus ook gehad dat we beide en aanwezigheidplicht hadden (ik zelfs voltijd = 42 uur) toen mijn dochter 2-3 was.
Persoonlijk had ik er redelijk schijt aan wat „men“ vond als er eens wat was, ik stond +70 uur in de overuren.
Maaaaaaar, wij hadden een goed slapend kind. Dat moet wel gezegd worden en we waren dus nooit oververmoeid.

Het belangrijkste is dat je zelf weet wat je wilt en wat je waard bent. Zodra je aan je eigen prestatie gaat twijfelen dan kan het enkel nog mis gaan.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 05-04-22 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:22

Als je de pech hebt een vatbaar kindje te hebben of eentje die slapen niet zo nodig vind, dan is het gewoon zwaar (ik heb het eerste jaar geen nacht langer dan 3 uur achter elkaar geslapen, dat doet wat met je). De meeste kinderen zijn gelukkig een stuk makkelijker. Maar algemeen kun je wel zeggen dat je een kind opvoeden er niet even bij doet, je moet er tijd voor maken.

Wanneer Zorro mijn opdrachtgever zou zijn geweest zou ik afscheid genomen hebben en iets anders gaan zoeken. Ik heb recht om thuis te werken vast laten leggen in mijn arbeidsovereenkomst. Dat ging makkelijker bij overstappen in coronatijd.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:23

Noem mij maar paranoia maar ik hoef echt geen oppas aan huis te hebben. Er zullen vast fantastische mensen tussen zitten maar je zult maar net een rotte appel treffen waar je kleine kind zonder verder toezicht alleen mee is.

En nee, wij doen buiten onze familie dus verder ook niet aan oppas voor een avondje uit

Hoihoi10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-22 21:23

zorro schreef:
Desireeeee schreef:
En @Zorro, als ik het goed begrijp voldoet TS precies aan alle eisen die jij stelt. Ze werkt alle uren, overleggen worden bijgewoond (ook buiten werktijd) en ze werkt niet structureel minder. Ze werkt alleen op andere uren, en zelfs meer! Dan zou ik verwachten dat, ook met jou eisen, dit voldoende moet zijn. Toch? Als je er anders tegenaan kijkt, laat het me gerust weten! :) Ik ben heel benieuwd naar je mening als ondernemer.

Ja en nee. Ze had een 40 uurs contract en is in overleg met de werkgever naar 24 uur gegaan. Dat zou ik ook voorgesteld kunnen hebben, maar dan ben ik die 24 uur werk wel echt nodig. En als ik het nodig vind om 3 dagen de werknemer op kantoor te hebben, dan wil ik dat ook echt. De ruimte om thuis te werken is er dan niet, want ik ben ook die 16 uur al kwijt. Snap je wat ik bedoel? Ze is minder productief als dat ze was qua uren, en de dagen op kantoor kunnen niet altijd gemaakt worden, maar die vind de werkgever dus wel belangrijk.

Ongeacht of het werk op tijd af is, noem maar op, de werkgever wil die 3 dagen op kantoor.

Als ik in deze situatie zat als werkgever, dan zou ik haar echt die 3 dagen op kantoor willen hebben. Punt. Daar wil ik voor betalen, niet voor thuiswerk. Lukt dat structureel niet, heb ik liever weer iemand voor 40 uur die wel aan die eis kan voldoen.

Thuiswerk ben ik trouwens ook helemaal geen fan van. Want ik kan niet controleren of er gewerkt word, hoe er gewerkt word, en ik heb zoveel minder contact met mijn collega's. Dat is een stukje zakelijk en een stukje persoonlijk. Ik wil dat er gewerkt word, daar betaal ik voor, maar ik wil ook een stukje contact, samen werken. Dat vind ik echt heel belangrijk.

In het geval van TS had ik dus ook een gesprek gewild, samen kijken naar een oplossing. Als er geen oplossing is, zal ik uitkijken naar iemand anders voor de functie.

De stabiliteit van je bedrijf kan ook gaan wankelen door een persoon, en daar moet je wel voor waken.

Die iemand kan ze niet vinden. Dat weet ik al. In mijn werkveld is een grote vraag naar medewerkers. Maargoed, dat even buiten beschouwing gelaten.
Ons bedrijf wankelt niet door mij. Ik maak mijn uren en draag mijn verantwoordelijkheid. En ik ben dus wel enorm fan van thuiswerken geworden. Wij werken allemaal in kantoortuinen. Goed voor de zichtbaarheid, maar aanzienlijk minder goed voor je productie. Ik werk thuis veel sneller, efficiënter en lever meer output.

En nogmaals, het is niet zo dat ik haar niet begrijp. Maar ik heb zelf 1,2,3 geen oplossing voor handen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:24

Maar als het zo problematisch is kan je ook overwegen om tijdelijk te stoppen met werken natuurlijk als je man niet wil minderen.

Dat hoeft niet voor altijd maar bijvoorbeeld een jaar even de boel op de rit krijgen. Je kunt niet en en en. Want thuis als je kind ziek is kun je wel probleemloos werken? Of werk je dan ook niet/ op andere tijden?

Hoihoi10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-22 21:25

Sizzle schreef:
Ik heb het omgekeerd gehad, dat iemand onder mij vaak weg moest voor haar kind. Dat is echt nooit een wrijving geweest. Ik hield haar ook buiten schot als het eigenlijk niet in de officiele ouderwetse bedrijfsstructuur pastte. Ze was voor mij een zeer loyale en uiterst betrouwbare werknemer, echter met net wat andere tijden dan het officiele schema.

Zelf hebben wij dat dus ook gehad dat we beide en aanwezigheidplicht hadden (ik zelfs voltijd = 42 uur) toen mijn dochter 2-3 was.
Persoonlijk had ik er redelijk schijt aan wat „men“ vond als er eens wat was, ik stond +70 uur in de overuren.
Maaaaaaar, wij hadden een goed slapend kind. Dat moet wel gezegd worden en we waren dus nooit oververmoeid.

Het belangrijkste is dat je zelf weet wat je wilt en wat je waard bent. Zodra je aan je eigen prestatie gaat twijfelen dan kan het enkel nog mis gaan.

Ik twijfel niet aan m’n eigen prestaties :) En daar wordt ook niet aan getwijfeld, heb het vanmiddag nog met m’n collega besproken.

Overigens had ik net een vriend en tevens collega op de app. Die begon er ook al over dat onze leidinggevende zo gefixeerd is op die 3 dagen kantoor, dat iedereen er gek van wordt (wij zijn met 25 totaal, verdeeld over 5 teams).

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:26

Kaka goede tip om dat vast te leggen!

Je moet het maar kunnen, en willen.. om 24/7 thuis te zijn met de kleine..

TS dan weet je in ieder geval dat het niet aan jou persoonlijk ligt. Hopelijk geeft je dit enige rust.

Hoihoi10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-22 21:27

Spenk schreef:
Maar als het zo problematisch is kan je ook overwegen om tijdelijk te stoppen met werken natuurlijk als je man niet wil minderen.

Dat hoeft niet voor altijd maar bijvoorbeeld een jaar even de boel op de rit krijgen. Je kunt niet en en en. Want thuis als je kind ziek is kun je wel probleemloos werken? Of werk je dan ook niet/ op andere tijden?

Ja, maar ik wil eigenlijk niet stoppen. Ik wil echt niet graag thuis zijn de hele dag. Vind dat veel te zwaar. Klinkt ook debiel, maar met slaap tekort is het fijn als je weg kunt van huis, je kind even kunt uitbesteden en je je zinnen kunt verzetten.

Als ons kindje ziek is, wisselen man en ik elkaar af. Ik zorg dat ik mijn uren thuis maak (begin eerder, stop iets eerder en werk dan in de avond), en dan kan mijn man ook zo goed als al z’n uren maken (soms nemen we dan 1 of 2 uur op zo’n dag vrij)

Hoihoi10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-22 21:28

Stampeltje schreef:
Noem mij maar paranoia maar ik hoef echt geen oppas aan huis te hebben. Er zullen vast fantastische mensen tussen zitten maar je zult maar net een rotte appel treffen waar je kleine kind zonder verder toezicht alleen mee is.

En nee, wij doen buiten onze familie dus verder ook niet aan oppas voor een avondje uit

Ja ik denk daar eigenlijk net zo over :o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:29

TS, dan zie ik niet zoveel probleem eigenlijk.
Of je wordt het eens, of je wordt het niet eens en je zoekt wat anders. Dat is gewoon in orde.
Laat het nu even los en probeer even aan wat leuks te denken :)

Hoihoi10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-22 21:30

Kaka schreef:
Als je de pech hebt een vatbaar kindje te hebben of eentje die slapen niet zo nodig vind, dan is het gewoon zwaar (ik heb het eerste jaar geen nacht langer dan 3 uur achter elkaar geslapen, dat doet wat met je). De meeste kinderen zijn gelukkig een stuk makkelijker. Maar algemeen kun je wel zeggen dat je een kind opvoeden er niet even bij doet, je moet er tijd voor maken.

Wanneer Zorro mijn opdrachtgever zou zijn geweest zou ik afscheid genomen hebben en iets anders gaan zoeken. Ik heb recht om thuis te werken vast laten leggen in mijn arbeidsovereenkomst. Dat ging makkelijker bij overstappen in coronatijd.

Dat is ook slim!! Ga ik onthouden! Dankjewel!

Hoihoi10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-22 21:30

Sizzle schreef:
TS, dan zie ik niet zoveel probleem eigenlijk.
Of je wordt het eens, of je wordt het niet eens en je zoekt wat anders. Dat is gewoon in orde.
Laat het nu even los en probeer even aan wat leuks te denken :)

Ja zo is het ook hoor!!
Hahah ja ik ga slapen. Je weet immers nooit voor hoe lang dat weer mogelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:31

Maar je wilt thuiswerken maar ook niet stoppen met werken want je wil weg van huis want de hele dag bij je kind vindt je te zwaar?

Wat wil je dan nu wel precies? Want ik begrijp dat naar kantoor gaan geen probleem is zolang je kind niet ziek is ? En als die wel ziek is wil je thuis kunnen werken? Dat kan dan toch wel af te spreken zijn. Zolang dat niet wekelijks gebeurt dat die ziek is.

Of wil je gewoon permanent thuiswerken? Maar dan niet je kind thuis hebben maar wel naar de opvang doen?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:33

In alle gevallen denk dat daar afspraken over te maken moeten zijn. En zo niet, dan passen wensen van werknemer en werkgever niet bij elkaar, toch? Dan kun je ook je conclusies trekken.

Welterusten TS, elk moment slaap pakken wat je kunt krijgen is sowieso belangrijk in deze situatie.

novita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 21:34

Hoihoi10 schreef:
absque_dubio schreef:

Ja, ik ben daar dus ook benieuwd naar :+
Oppas aan huis is blijkbaar het toverwoord. En niet het probleem van je werkgever met louter van jezelf (en je vriend).

Zoals ik al eerder heb aangegeven, waarom zou je als je kind ziek is niet naar opa en oma doen?

Wij hebben beide een baan die niet vanuit huis kan, leraar basisonderwijs en verpleegkundige ic.

Als een van mijn kinderen ziek is, zoals nu helaas weer het geval is gaat zij toch naar opa en oma toe morgen ipv naar school. Dit kind is 4 jaar en heeft in haar hele leven max 10 dagen achter elkaar doorgeslapen. En helaas lig ik sinds een kaar wakker als zij mij wakker maakt. Als dit om 1u is lig ik vanaf dan al wakker tot ik moet werken en anders vanaf bijv 3u. Helaas weet ik/wij hoe het is.

Onze oudste had dit ook. Deze 2 hebben een afweerprobleem waardoor ze chronische aan de antibiotica zitten. En ondanks dat pakken ze ook alle virussen op die we er helaas niet mee kunnen bestrijden.

En het oren probleem. Weet niet waar je woont maar er zijn ook prive klinieken waar je stukken sneller aan de beurt dan in ziekenhuizen nu. Echt de moeite waard om te gaan “shoppen”. En waarom is ze niet al eerder aan de oren geholpen dan? Mijn dochter was 9mnd voor de eerste x buisjes. Hielp al goed!

Ipv een dagopvang zou ik inderdaad kijken of een oppas aan huis niks is of een nanny. Dit zijn opties die belasting technisch volgens mij ook redelijk betaalbaar zijn.

En als ze idd ziek is of opa en oma dan toch ook gewoon een optie zijn….

Je gevoel zegt niet doen begrijp ik uit je verhaal maar een moeder die “ overloopt” is ook niks.