Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 19:22

Wat een k*teind van tinder swindler :n 5 maanden straf en door en die vrouwen in de schulden. Wel topactie van de Nederlandse :))

daffodil

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 19:57

Ja dat vond ik ook, beetje een doods eind. Hoezo kan zo iemand niet aangepakt worden?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:21

Waarschijnlijk omdat ze het zelf hebben overgemaakt? Natuurlijk onder valse voorwendselen maar ja.. dat maakt het mogelijk wel een stuk lastiger?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:28

Denk ik ook idd :j zal wel lastig zijn..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:28

Die meiden hebben wel echt levenslang met zulke immense schulden.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:33

De strafbare feiten zijn in verschillende landen gepleegd en hij moet dus in al die landen vervolgd worden voor de oplichting aldaar.
In het land waaraan hij is uitgeleverd (Israël), had hij iemand opgelicht (geen vrouw) en daarvoor heeft hij daar straf gehad. Er moeten door de andere landen uitleveringsverzoeken worden gedaan.
In Finland had hij trouwens wel al vastgezeten als ik het goed heb begrepen.
Laatst bijgewerkt door henshem op 10-02-22 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:33

F_Orumster schreef:
Die meiden hebben wel echt levenslang met zulke immense schulden.

Erg he.. ik las wel iets over een crowdfunding? Dat schijnt ook al aardig hard te gaan.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 21:08

Ik zag het. Ik weet ook weer niet wat ik daarvan moet vinden. Ze mogen er best wat van leren, al kan dat ook met een restschuld van 10-20k, das al rot genoeg. Laten we dan ook denken aan gedupeerden van de toeslagen affaire, die hebben nog minder schuld aan de ellende die ze is overkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 21:16

F_Orumster schreef:
Ik zag het. Ik weet ook weer niet wat ik daarvan moet vinden. Ze mogen er best wat van leren, al kan dat ook met een restschuld van 10-20k, das al rot genoeg. Laten we dan ook denken aan gedupeerden van de toeslagen affaire, die hebben nog minder schuld aan de ellende die ze is overkomen.

Nu praat je alsof de slachtoffers schuldig zijn, niet terecht :n

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 21:28

Ja daar was ik bang voor maar dat bedoel ik niet. Wel hebben ze deels zelf toch echt meerdere leningen aangevraagd en dat gaat nu eenmaal niet zonder gevolgen. Ook al is het te begrijpen waarom ze het hebben gedaan. Ik ben niet van mening dat het stom en ondenkbaar is dat ze hem geloofden. Maar schulden aanvragen geeft gewoon een consequentie. Ik vind het wel afschuwelijk wanneer dat 140k is want dat kom je gewoon niet meer teboven.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 21:30

Laatst bijgewerkt door Thirza op 10-02-22 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 21:31

Ik heb het net ook gekeken, heel heftig. Ik hoop dat de meiden hun geld terug krijgen. Die meiden hebben het hart echt op de goede plek <3

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 21:46

De schuld van de dame in Stockholm was minder groot toch? Ik kan me geen nummer herinneren. Ik zie dat het doel op £600k staat. De Nederlandse had € 140k, de Britse £250k, zou de Zweedse dan toch nog 275 hebben uitgeleend of zouden ze hoger inschatten in de hoop op 2/3 uit te komen, net als overbluffen tijdens onderhandelen.

Ik snap het wel hoor maar zou vreemd zijn als ze er financieel beter uitkomen dan ze erin gaan. Lekker pietluttig dit, sorry :D

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-22 21:55

Kunnen we dit soort dingen misschien bespreken in het Tinder Swindler topic? :o Zodat dit echt een topic blijft voor de tinderavonturen. Niet dat dit hier niet gedeeld mag worden maar er is al een topic gaande over dit onderwerp.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 21:57

Relaxed schreef:

Ik vind het eigenlijk wel wat flauw dat bij het minste twijfel er gelijk wordt beschuldigd dat iemand aan het andere kant van de zwart-wit zone zit. Ik mag toch best een kanttekening hebben bij een deel van een Crowfund maar het oprecht medelijden hebben met de dames en hem een schoft vinden? Of mag men alleen oeh en ah vinden?

xPareltje schreef:
Kunnen we dit soort dingen misschien bespreken in het Tinder Swindler topic? :o Zodat dit echt een topic blijft voor de tinderavonturen. Niet dat dit hier niet gedeeld mag worden maar er is al een topic gaande over dit onderwerp.

Fair point! Al vind ik gezien het via Tinder is gegaan geen ongebruikelijk plek.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 21:59

Relaxed schreef:
F_Orumster schreef:

Nah ik snap f_orumster wel een beetje. Je spaargeld kwijtraken omdat je je vriend wilde helpen is al bijzonder zuur. En een dure levensles. Maar geld lenen is weer een stap verder. En ze zijn slachtoffer van die gast, absoluut! Dat geld is echter wel geleend, en moet terug. Fijn dat er mensen zijn die ze willen helpen met de schulden n.a.v een netflix serie. Maar idd de mensen van die toeslagen affaire hadden geen keuze om geld te lenen. Die hadden geen manipulatief vriendje maar de freak*n overheid tegen over zich. Ik gun die dames echt hun leven terug want naast die financiële misère is hun vertrouwen vast ook kapot. De mensen uit de toeslagen affaire hebben echter geen moment in dergelijke rijkdom of euforie kunnen leven. Dus daar snap ik de comment.

Edit; er is idd al een topic voor :D Toch, hij is nog steeds actief en niet alleen hij dus iedere vrouw/ man/ bokker die dit lot bespaard blijft is er 1!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 22:09

Ik vind victim blaming gewoon not done.. Je weet zelf gewoon niet wat jij had gedaan, ook al zou je nu heel hard roepen dat nooit te doen :n

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 22:17

Ik heb meermaals aangegeven dat ik volledig snap dat ze erin geloofd hebben. En ik vind het heel zielig dat ze onoverkomelijke schulden hebben.
Opnieuw druk je me nu gelijk, zonder gradaties en tussen kleuren in de anti hoek. Dat houdt een gesprek niet zo open.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 10-02-22 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-22 22:24

F_Orumster schreef:
Relaxed schreef:

Ik vind het eigenlijk wel wat flauw dat bij het minste twijfel er gelijk wordt beschuldigd dat iemand aan het andere kant van de zwart-wit zone zit. Ik mag toch best een kanttekening hebben bij een deel van een Crowfund maar het oprecht medelijden hebben met de dames en hem een schoft vinden? Of mag men alleen oeh en ah vinden?

xPareltje schreef:

Fair point! Al vind ik gezien het via Tinder is gegaan geen ongebruikelijk plek.

Het klopt dat dat ook via Tinder is gebeurd, maar er is al een topic aangemaakt hierover en dan vind ik het prettiger om het dan ook in dat topic te bespreken en dit topic te laten voor de verhalen over iedereen zijn of haar tinderavonturen. :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 22:25

Maar de meesten zitten in een pauze als ik het zo lees :D

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-22 22:29

Dat kan best kloppen hoor haha. Maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat ik niet wil dat we hier dadelijk nog een aantal pagina's vol gaan kletsen over Tinder Swindler, want dan is het handiger om het in het andere topic te bespreken. :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 22:42

Winged schreef:
@F_Orumster: wij zitten in dezelfde vijver te vissen :)) Huilen in deze omgeving :))

Er zit geregeld een Duitser in mn vangnet en daar zit soms wel wat leuks tussen. Heb jij die smaak al geprobeerd? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 22:47

xPareltje schreef:
Dat kan best kloppen hoor haha. Maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat ik niet wil dat we hier dadelijk nog een aantal pagina's vol gaan kletsen over Tinder Swindler, want dan is het handiger om het in het andere topic te bespreken. :+

"Dat ik niet wil" :') wauw :+

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-22 22:54

Relaxed schreef:
xPareltje schreef:

"Dat ik niet wil" :') wauw :+

Is daar wat verkeerd aan gezegd? := Ik volg het helemaal niet en misschien zijn er met mij meerdere die het niet volgen, vandaar mijn vraag dat als jullie dat graag willen bespreken of dat ook asjeblieft in het andere topic geplaats kan worden.
Laatst bijgewerkt door xPareltje op 10-02-22 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 22:56

Nogal bijzonder om te zeggen dat jij niet wil dat iets besproken wordt, het is niet offtopic immers ;)