[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 15:35

Vind ik ook hoor, ik was heel opgelucht toen ik Jam uit zijn lijden kon laten verlossen.
Een van de moeilijkste beslissingen die ik ooit heb moeten maken. Maar hij had zo veel pijn, dus ik had er wel vrede mee.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 15:40

Laat ik mij ook eens melden. Ik lees vanaf het begin mee, toen er nog twee topics waren ( Huiskamer en op Algemeen) maar k heb nooit een bericht geplaatst volgens mij.

Ik weet al mijn hele leven dat ik geen kinderen wil. Ik speelde vroeger met auto's ipv poppen. Een van de eerste dingen die ik tegen mijn huidige man zei was: ik wil geen kinderen en ik ga ze ook niet krijgen. Mocht jij wel kinderen willen, kan je nu nog op zoek naar een andere vriendin. Mijn man gaf er niet veel om. Leuk misschien om ze te hebben, maar hij miste het op dat moment ook niet. Hij was ook de jongste niet meer en hij wilde geen half bejaarde op het schoolplein zijn. :+

Inmiddels is hij net zo anti kind geworden als dat ik dat ben en passen kinderen totaal niet in ons leven. We kunnen vaak echt oprecht gelukkig zijn dat we ze niet hebben. Dan zeggen tegen elkaar: goh, dat had niet mogelijk geweest met kinderen en wat fijn dat wij kunnen gaan en staan zonder aan een oppas te moeten denken.

Daarnaast heb ik wee geweldige vriendinnen die ook bewust kinderloos zijn, en ook een vriend/man hebben. Met zijn zessen hebben we het erg gezellig en we grappen wel eens dat we over tien jaar een huis kopen waar we met zijn zessen oud in gaan worden.

Ik kreeg tot voor kort nooit vervelende vragen, mijn vriendinnen blijkbaar wel. Ik heb nu alleen een nieuwe collega die er niets van snapt. Tja, dat is haar probleem. Ik snap niet dat zij er vijf moet hebben, was twee niet genoeg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:03

c_alsemgeest schreef:
Vind ik ook hoor, ik was heel opgelucht toen ik Jam uit zijn lijden kon laten verlossen.
Een van de moeilijkste beslissingen die ik ooit heb moeten maken. Maar hij had zo veel pijn, dus ik had er wel vrede mee.

Dat vind ik ook hoor.

Als men dieren met kinderen vergelijkt, zoals eerder genoemd werd in dit topic dat je een dier nog kan verkopen e.d. :') , bedoelde ik het zo:

Een dier kan ik uit zijn lijden verlossen op het moment dat het erg ziek is en dat kan bij een kind (helaas) niet.......... Een ernstig ziek kind geeft vaak zoveel zorgen, verdriet, ellende en eindeloos lijden voor zowel ouders als kind.

Een vriendin die ik al ruim 45 jaar ken, heeft 3 jongens. De middelste heeft een aandoening/beperking (weet niet precies hoe het genoemd word), bij zijn geboorte zat de fontanel al dicht en daardoor bleek na geruime tijd dat zijn hersenen onder te grote druk stonden. Dit heeft een hele tijd geduurd voordat men erachter was, wat er aan de hand was. Hij is intussen 16 en op zich een hartstikke leuk en blij joch. Echter mijn vriendin maakt zich al 16 jaar extreme zorgen over hoe het verder met hem moet. Kan hij ooit voor zichzelf zorgen, zal hij een partner vinden, hoe zal het met de pijn in zijn hoofd gaan, wordt hij gepest, krijgt hij wel een baan, kan hij studeren? Enz enz enz enz. Ze heeft tegen mij weleens gezegd dat ze soms wilde dat hij nooit geboren is of dat hij dood geboren zou zijn. Ze durft dit tegen niemand anders uit te spreken want ze schaamt zich ontzettend. Ook geeft ze aan dat ze uiteraard zielsveel van haar jongens houdt, maar dat ze soms echt jaloers is op mijn keuze, kindervrij te blijven. Ik heb vaak best wel met haar te doen. In mijn ogen is ze een topwijf die zich werkelijk ALLES doet om haar jongens de beste jeugd mee te geven die een kind maar kan hebben, maar man wat heeft ze het zwaar.

@fohadie, dat oprecht gelukkig zijn dat we geen kinderen hebben, hebben wij ook best vaak :o :o. Moet ook eerlijk zeggen dat mijn haren echt overeind gaan als ik een kind hoor krijsen of dreinen in de supermarkt en vader/moeder niks zegt.

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:24

Bij komt het ook altijd zeer snel ter sprake. Bij de laatste werd het 2x weg gelachen want dat was toch nog helemaal niet van belang(ja juist wel l*ser) en vervolgens kwam na 4 maanden het hoge woord eruit.. Hij wilde toch wel echt kids en had verwacht dat ons weekje vakantie mijn gedachte zou veranderen! :wow:

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:28

Niet van belang 8)7

Ik geef het ook vroeg aan (of zelfs in Tinder profiel) maar wordt doodleuk overheen gegaan of gedacht dat je bijdraait. Of types die zeggen dat het ze niet uitmaakt maar vervolgens halve date liefdevol uitspreken over het neefje...

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:31

hier ook geen kindewens

wat ik wel mis is vrienden om ons heen die zelfde denken. ik wordt scheitziek van dat we altijd maar rekening moeten houden met de kids... de meeste vriendschappen verwateren en dan komt het niet eens vanaf onze kant.

we willen best rekening houden maar moet niet te gek worden..

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:42

ik zie dit topic serieus nu pas! Hoe dan?! Maar wat heerlijk dat dit bestaat. Ik heb nog lang niet alles bijgelegen, maar dat ga ik in de komende tijd even rustig doen. Waar ik vooral tegenaan liep zijn mensen die zeggen: wacht maar... jouw klok gaat ook nog wel tikken. Nog even en dan loop je achter een kinderwagen.

Nee nog altijd niet gebeurd en ik ben nu dertig. Ik hou ontzettend van mijn oppaskindje en de kids die ik begeleid om de Nederlandse taal te leren. En als ik daar dan over vertel, zijn er altijd wel een paar die vragen wanneer ik dan moeder word, Ja nooit... Mag dat??

Daarnaast is de mens als soort op aarde een plaag. Ik vind daarom dat het best wel wat minder mag met het voortplanten... Dat zou een hoop ellende schelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:25

Heerlijk dat de groep steeds groter wordt! Welkom dames en heer *\o/*

Ik prijs me gelukkig met vriendinnen en collega's die mijn keuze perfect respecteren en ook begrijpen, al hebben ze allemaal zelf kinderen. Geen gezeur of gedoe, gewoon lekker elkaar in waarde laten en er zijn genoeg andere onderwerpen om over te kletsen :D Mijn 2 beste vriendinnen vinden het denk ik zelfs fijn om tegen mij even ongestoord hun beklag te kunnen en mogen doen als het even wat minder gaat. Want dat is ook zo taboe: heb je alsnog wat uitgepoept, mag het enkel rozegeur en maneschijn zijn blijkbaar.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:40

Een paar pagina's terug ging het over de wens om te zien hoe een kind van jou er uit zou zien. Nou, dat weet ik van mezelf aangezien ik een nichtje heb dat sprekend op mij lijkt in uiterlijk en gedrag :j lijkt meer op mij dat op mijn zusje (haar moeder). leuk kind is dat, uiteraard :D
Maar dat doet letterlijk helemaal niets wat betreft het ontbreken van mijn kinderwens hoor, de kinderwens blijft gewoon afwezig :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:41

Ik haal onze fenotypische kenmerken wel door een computer heen... kan je ook ongeveer zien hoe het eruit had gezien :')

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:54

Achterom schreef:
Een paar pagina's terug ging het over de wens om te zien hoe een kind van jou er uit zou zien. Nou, dat weet ik van mezelf aangezien ik een nichtje heb dat sprekend op mij lijkt in uiterlijk en gedrag :j lijkt meer op mij dat op mijn zusje (haar moeder). leuk kind is dat, uiteraard :D
Maar dat doet letterlijk helemaal niets wat betreft het ontbreken van mijn kinderwens hoor, de kinderwens blijft gewoon afwezig :')

Dat heb ik ook mijn nichtje lijkt erg op mij. Als iik zou zeggen ik ben hun moeder geloofd iedereen het. Terwijl haar vader mijn broer is haha

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:14

F_Orumster schreef:
Ik vind een stopweek zo nu en dan wel prettig als controle. Ik ben altijd nog panisch over dat ene procentje of wanneer je een keer wat later slikt dat ik een soort test wel prettig vind.

Momenteel gebruik ik niks, maar wel aan het oriënteren. Ik zat aan de beruchte diane35 en dat ging me toch wat tegenstaan. Ik voel me mentaal/emotioneel veel stabieler en hoger libido zonder (deze) pil dus een tijdje zonder, maarja dat heeft ook zijn nadelen he :D Iets wat je voor jaren plaatst zoals een staafje of spiraal lijkt me wel handig maar spiraaltjes vind ik eng.

Ik doe dan liever een zwangerschapstest om zeker te zijn.
Die bloeding zegt ook niet altijd wat.
Maar momenteel zou ik toch niet zwanger kunnen zijn.. :+
Dus hoef niks te checken _O-

Spiraaltje kan heel pijnlijk zijn & kan ook verkeerd gaan en dat zijn dingen die mij inderdaad niet aanspreken & daarom slik ik inderdaad gewoon de pil

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:16

[***] schreef:
lovelyfiefy schreef:

bestaan die?
er werd mij dat ik hier van huisarts wisselde wel gevraagd dat ik de pil aanvroeg of ik een stopweek deed of niet.
maar er is mij niet verteld dat er dus zijn die geen stopweek kennen/hebben.

Ja, heet Cerazette.
Werkt bij mij perfect!

Thnx!
Zal eens kijken of mijn verzekering zoiets ook vergoed. Even navraag doen bij mijn huisarts

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:20

lovelyfiefy schreef:
F_Orumster schreef:
Ik vind een stopweek zo nu en dan wel prettig als controle. Ik ben altijd nog panisch over dat ene procentje of wanneer je een keer wat later slikt dat ik een soort test wel prettig vind.

Momenteel gebruik ik niks, maar wel aan het oriënteren. Ik zat aan de beruchte diane35 en dat ging me toch wat tegenstaan. Ik voel me mentaal/emotioneel veel stabieler en hoger libido zonder (deze) pil dus een tijdje zonder, maarja dat heeft ook zijn nadelen he :D Iets wat je voor jaren plaatst zoals een staafje of spiraal lijkt me wel handig maar spiraaltjes vind ik eng.

Ik doe dan liever een zwangerschapstest om zeker te zijn.
Die bloeding zegt ook niet altijd wat.
Maar momenteel zou ik toch niet zwanger kunnen zijn.. :+
Dus hoef niks te checken _O-

Spiraaltje kan heel pijnlijk zijn & kan ook verkeerd gaan en dat zijn dingen die mij inderdaad niet aanspreken & daarom slik ik inderdaad gewoon de pil

Ik gebruikte het niet echt als dé test hoor, daar had ik wel van die dunne strips voor. Ik vond het meer een bevestiging (die dus tussen mn oren zat).

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:24

Ik was ook geen fan van spiraaltjes, maar ik ben er uiteindelijk heel blij mee. Al duurde het wel een redelijke tijd voor alles 'settlede'. Maar nu al jaren geen omkijk naar, heerlijk.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:44

Roodvos schreef:
Mijn ex-vriend begon er iedere keer over dat hij het jammer vond dat we elkaar niet eerder hadden leren kennen en dat hij nieuwsgierig was hoe kinderen van ons samen eruit hadden gezien. Note: hij had al een jongvolwassen kind.
Na dit een paar keer het afgeketst te hebben met opmerkingen als "onzichtbaar" en "niet" zei hij dat als we jonger waren geweest hij mij wel geprobeerd zou hebben te overtuigen een kind te krijgen. Waarop ik zei dat ik dat heel respectloos vond om mijn mening daarover niet te accepteren en over andersmans lijf te willen beslissen. Toen kreeg ik nog als argument dat mijn ouders het heel erg leuk gevonden zouden hebben 8)7 .
Ik vond dat heel vervelend dat hij daar steeds over begon. Op gegeven moment was ik er zat van en heb ik hem gevraagd of hij nog een kinderwens had, en zo ja dat hij dan beter een jongere vriendin kon zoeken. Nou ja, het is niet voor niets een ex :+ .

Dit .. pff ..
mijn ex zei ook altijd, ik laat je wel zien hoe leuk kinderen zijn,
het veranderd nog wel ..
{:)-:( {:)-:( {:)-:(
hij heeft ook een paar keer gezegd tegen vrienden dat hij mijn pil wel zou verwisselen
(was vast als grapje bedoeld.. ik vond het absoluut niet grappig)
buiten dat, zou ik het ook weg laten halen als ik er achter kom dat ik zwanger blijk te zijn.
Ik voorkom alleen liever..

Dus ik snap zeker dat het je ex is , + 1 :+

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:48

Plop1997 schreef:
Berdien schreef:
Ik heb heel regelmatig een zwangerschapstest gedaan toen ik aan de pil was :j Wilde echt niet het risico lopen dat ik ineens met een kind zou zitten :oo

Nu helemaal niet meer aan de pil, dat voelt echt zoveel beter! Met ex was dat direct een gedoe, want die vond condooms maar niks en als ik zwanger zou raken was dat toch echt niet zijn probleem :x

Huidige vriend heeft aan één kind genoeg dus hij laat zich steriliseren. Hij wil niet dat ik die grotere (duurdere!) operatie onderga terwijl het bij hem zo gefixt is.

Mijn vriend en een andere vriend van ons vonden het een top idee om zich samen te laten steriliseren. Dan konden ze samen een week lang bijkomen op de bank met games en pizza.

haha dit vind ik wel geniaal.
Als je het dan inderdaad toch wilt doen,
Maak er dan maar meteen ook iets leuks van _O-

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:55

plutolover schreef:
hier ook geen kindewens

wat ik wel mis is vrienden om ons heen die zelfde denken. ik wordt scheitziek van dat we altijd maar rekening moeten houden met de kids... de meeste vriendschappen verwateren en dan komt het niet eens vanaf onze kant.

we willen best rekening houden maar moet niet te gek worden..

dit is waar ik dus inderdaad een beetje tegen op zie.
Ik heb 1 vriendin die waarschijnlijk ook geen kinderen gaat krijgen.
Die twijfelde , maar die is ook mijn verhaal met mijn ex ook meer gaan nadenken (met haar vriend)
en ik geloof dat die nu toch wel naar nee neigen inplaats van naar ja.
Maar de rest van mijn vriendinnen, hebben of gaan allemaal kinderen krijgen (als het ze gegund is)
En ik denk inderdaad dat ik ze dan nog amper ga zien.
En dat vind ik eigenlijk toch wel jammer.

en de gene die al kinderen hebben, kan ik het gelukkig goed vinden met de kinderen,
(of ze vinden mij heel leuk :+ )
Maar dat is voor een dagje(of 2) ofzo, en daarna kan ik weer naar huis.
+ als ze gaan jengelen of vervelend doen zeg ik; daar is je moeder, veel plezier. _/-\o_

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:57

F_Orumster schreef:
Niet van belang 8)7

Ik geef het ook vroeg aan (of zelfs in Tinder profiel) maar wordt doodleuk overheen gegaan of gedacht dat je bijdraait. Of types die zeggen dat het ze niet uitmaakt maar vervolgens halve date liefdevol uitspreken over het neefje...

Ik heb lexa eventjes gehad.
Had ik het inderdaad ook heel duidelijk op me profiel gezet uiteindelijk.
En nog steeds mensen die denken dat je bij draait ofzo..
Ga weg , laat me met rust, daar heb ik geen zin in.

momenteel staat het dating-site of wat dan ook , op een laag pitje.
even geen zin in

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:16

lovelyfiefy schreef:
even geen zin in

Idem, geen zin om mn tijd aan kwijt te zijn en alles zelf te kiezen en bepalen :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:29

Mijn vriend heeft nog een grotere hekel aan kinderen dan ik. Hij is ook al bijna 32 dus dan nemen mensen het wat serieuzer dan als je 30 min bent.

Hebben we duidelijk besproken toen we nog aan het appen waren.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:08

Ik kom me ook weer melden, ondanks dat ik niet veel zeg lach ik dagelijks weer om de harde opmerkingen die hier gemaakt worden.

Ben "nog maar" 24 en 100% zeker dat ik geen kinderen wil. Gelukkig denkt mijn vriend er net zo over.
Onze zoon is een 4 jarige Tervuerense herder reu. Hij was al zindelijk met een paar maanden en kan sinds hij een half jaar is al makkelijk alleen thuisblijven wanneer wij naar het werk zijn. :+ Geweldig zo'n zoon.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:29

F_Orumster schreef:
lovelyfiefy schreef:
even geen zin in

Idem, geen zin om mn tijd aan kwijt te zijn en alles zelf te kiezen en bepalen :)

Een vriendin van mij zei laatst
Ze zoeken voor first dates nog vrijgezellen.
Haha nee bedankt, ik hoef niet op tv :+

LB_ED

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:33

Ooeee… leuk topic :D
Hier iemand die een ontzettende hekel heeft aan andere kinderen maar er zelf wel 1 heeft rondlopen van 2,5 :))
Ik vind het heerlijk om hier mee te lezen, en kan mij er ook echt in vinden hoe jullie allemaal denken.
Ik ben zelf altijd ‘bang’ dat anderen last hebben van mijn dochter omdat ik best weinig van andere kinderen kan hebben en zo nogal snel irritant vind, ik ben dus wel zo’n moeder die de spullen pakt en écht weg gaat na een keer of 2 waarschuwen (tot frustratie van mijn man :') ).

Wat vriendschappen aangaat met mensen zonder kinderen komt die ‘angst’ toch weer een beetje naar boven. Ikzelf heb mijn hart op de tong en zeg gewoon waar het op staat. Kind van een ander of die van mij, interesseert mij niks. Zo weet mijn dochter ook precies dat als ik zeg ‘nu stoppen’ of iets in die zin..dat het echt serieus is, anders help ik haar een handje O:)
Je merkt vaak dat als mensen weten dat je zelf een kind hebt, ze niet meer durven te zeggen hoe ze er echt over denken. Of als je zelf zegt, jezus wat een k*t kind dat ze je aankijken alsof ze water zien branden :))
Mijn zus is ook bewust kinderloos maar geen hekel eraan. Ze staat zelfs voor de klas :)
Alleen een eigen kind vind ze teveel gedoe en ze wil die vrijheid niet inleveren. Super respect voor haar (en jullie!) keuze. Ik was echt zo’n mega twijfelgeval en mijn man & ik hebben toch de keuze gemaakt om er voor te gaan en ook nog bewust vrij jong, zodat wij straks als onze dochter een flink stuk ouder is, toch nog heel wat jaren (min of meer) met z’n tweeën kunnen genieten.

Ik zou mijn dochter nooit meer kunnen missen zelfs 1 nacht is mij nog te veel :')
Maar soms spookt wel door mijn hoofd, als we geen kind hadden, dan hadden we nu.. of dan deden we zo..

Nu zag ik ook nog iemand reageren van iedere zondag schoonfamilie op bezoek..
helaas willen ze hun kleindochter ook regelmatig zien dus ja, helaas wel.. dat is een van de erg weinige dingen (naar mijn mening :') )wat echt verschrikkelijk is aan het ouderschap ;(

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:10

lovelyfiefy schreef:
even geen zin in

lovelyfiefy schreef:
F_Orumster schreef:

Een vriendin van mij zei laatst
Ze zoeken voor first dates nog vrijgezellen.
Haha nee bedankt, ik hoef niet op tv :+

Pff nee mij niet gezien. Ik heb liever iets meer controle over wat voor match ik aanga en er bij weg kunnen lopen als t niks is. Of je in moeten houden wanneer een date met bizarre vragen komt. Ik ben sociaal zelf ook wat onhandig dus :evaw: