Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femek2902

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 10:48

de apa richtlijnen uitgelegd: een praktische handleiding voor bronvermelding in het hoger onderwijs https://g.co/kgs/hk3a1g

Hier ga je sowieso vinden wat je zoekt. Deze is ook wel online gratis te vinden. Maar die vier euro is het helemaal waard, omdat je hem dan fysiek naast je verslagen kan houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 11:15

Lalidan schreef:
APA is de wijze van verwijzen naar je bronnen, de stijl waarin je dat doet, zeg maar. En daarom begrijp ik de vraag niet helemaal, een logboek is normaal niet echt een bron. Dus misschien kan je iets specifieker zijn in je vraag? Wat wil je exact waar toevoegen in je rapport?
Alles waar je informatie vandaan haalt, is een bron. De reden dat je dingen als eigen onderzoeksresultaten, ruwe data, logboeken, lijsten met inscripties etc. toevoegt als appendix, is a. omdat je het niet in je lopende tekst wilt en b. omdat er geen “extern” gepubliceerd werk is waarnaar je kunt verwijzen.

Hier staat trouwens het antwoord, Kairos: https://askus.library.wwu.edu/faq/116707
Voor verwijzingen naar appendices zijn de regels vaak ook wat minder streng dan voor verwijzingen naar werken van andere auteurs. “Zie bijlage 1, pagina 67” voldoet dus. Er zijn trouwens ook heel veel gratis gidsen voor APA — ervoor betalen is imo altijd zonde van het geld, maar je moet vaak wel in het Engels zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 11:15

Ik las in stilte mee, maar kom nu even onder m'n steen vandaan. Zoals ik het heb geleerd volgens de APA verwijsnorm, kun je gewoon naar Bijlage verwijzen, en doet de lengte van deze bijlage er niet toe voor de verwijzing.
Dus je kunt gewoon in je tekst verwijzen naar een bijlage. 'In Bijlage 2 - Logboek heb ik gedurende een periode van ... weken/maanden blablabla....'

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 18:42

Wat is Upday en waarom staat het ineens op mijn telefoon, maar kan ik het niet verwijderen of de notificaties uitzetten?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 20:22

Renee1991 schreef:
Ik las in stilte mee, maar kom nu even onder m'n steen vandaan. Zoals ik het heb geleerd volgens de APA verwijsnorm, kun je gewoon naar Bijlage verwijzen, en doet de lengte van deze bijlage er niet toe voor de verwijzing.
Dus je kunt gewoon in je tekst verwijzen naar een bijlage. 'In Bijlage 2 - Logboek heb ik gedurende een periode van ... weken/maanden blablabla....'

Thanks!

Iedereen bedankt voor de hulp! Het is (gelukkig) nog geen scriptie, ik ben nog maar eerste jaars. Het is een soort ontwikkelverslag en je moet bijlagen toevoegen die je ontwikkeling ondersteunen, maar zo kom ik er wel uit.

@marley93: Hier staat een deel van je antwoord: https://forum.androidworld.nl/samsung-g ... upday.html
Naar wat ik gevonden heb is het een app die nieuws van allerlei media verzameld en naar wat ik lees zit het gekoppeld aan Bixby, wat de Siri van Samsung is geloof ik.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 23:27

Waar blijven alle (halve) rollen toiletpapier die op hotelkamers (bijna) dagelijks vervangen worden?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 00:23

In de openbare toiletten bij het restaurant of het kantoor?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:32

Wie is die blonde meid met gekleurde lokken bij The Streamers?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:36

marleen_88 schreef:
Waar blijven alle (halve) rollen toiletpapier die op hotelkamers (bijna) dagelijks vervangen worden?

Die worden niet altijd vervangen hoor.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 22:14

Kairos schreef:
Wie is die blonde meid met gekleurde lokken bij The Streamers?

Emma Heesters bedoel je?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 23:03

Ben ik de enige die bij Avond van Boudewijn de Groot scènes van Belle en het Beest voor zich ziet?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 23:09

axel_1997 schreef:
Hoe zijn de japanners ooit op het recept voor kogelvis gekomen?
Geen eten weggooien snap ik.
Maar na de derde poging en de derde begrafenis is de conclusie toch dat het geen eten is?
Misschien een mislukte moordpoging?

Misschien zijn ze erachter gekomen doordat een ninja het een keertje niet lukte iemand te vergiftigen, doordat per ongeluk het giftige gedeelte uit de vis was gehaald? :')

Ik vind het ook al zoiets hoe ze erachter zijn gekomen dat je sommige paddenstoelen wel kunt eten, en andere niet ( nou ja, wel, maar dan eenmalig). Zal ook iets van trial and error zijn geweest.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 23:12

Waar blijven verdwenen sokken in een wasmachine. Is het een zwart gat, of staat een wasmachine in contact met een parallel universum bijvoorbeeld? :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 23:18

Hilli schreef:
Het zwangere vrouwen-principe :+

Of het nog nietzwangere vrouwen-principe. Manlief en ik zagen op een dag overal babies, toen wij nog niet voorzien waren van nageslacht. (Nee, we hebben geen babies geroofd, we hebben er eerlijk zelf een in elkaar gezet.) :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 23:21

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 23:23

Janine1990 schreef:
Ben ik de enige die bij Avond van Boudewijn de Groot scènes van Belle en het Beest voor zich ziet?

Ik kan me hierin vinden. :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 23:25

DuoPenotti schreef:
Zoolgangster schreef:
Waar blijven verdwenen sokken in een wasmachine. Is het een zwart gat, of staat een wasmachine in contact met een parallel universum bijvoorbeeld? :')

Jou ideeën zijn leuker :D
https://www.ze.nl/video/247049-video-di ... kken-opeet

Hahaha jahoor.. Alsof dat rubber openstaat terwijl de machine draait. Nope! :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 23:27

Jolliegirl schreef:
marleen_88 schreef:

Die worden niet altijd vervangen hoor.

Inderdaad. Minder en minder gelukkig! Wel plooien ze vaak nog dat hoekje om haha. Waarom :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 23:29

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 23:38

Jolliegirl schreef:
DuoPenotti schreef:

Hahaha jahoor.. Alsof dat rubber openstaat terwijl de machine draait. Nope! :')

Nee dat klopt echt. Ik heb ook kleingeld en lippenbalsemstiften in die rubbers aangetroffen. (#studentenhuis) Maar het gebeurt vooral als je wasmachine te vol zit. De deur van een wasmachine is niet voor niets wigvormig. Zo houd de deur de was zo veel mogelijk bij de rubbers vandaan. Mijn zus heeft zelfs een keer een monteur moeten laten komen omdat er een sokkenclipje onder de trommel was beland.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 00:10

Logisch dat muntgeld en smalle dingen erdoorheen floepen.
Maar sokken, nog nooit meegemaakt.
En dat gaat, bij normaal gebruik, ook zeker niet zo simpel.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 01:35

Het is ook niet alsof je na elke wasbeurt maar de helft van je sokken terug krijgt.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 01:38

Zoolgangster schreef:
axel_1997 schreef:
Hoe zijn de japanners ooit op het recept voor kogelvis gekomen?
Geen eten weggooien snap ik.
Maar na de derde poging en de derde begrafenis is de conclusie toch dat het geen eten is?
Misschien een mislukte moordpoging?

Misschien zijn ze erachter gekomen doordat een ninja het een keertje niet lukte iemand te vergiftigen, doordat per ongeluk het giftige gedeelte uit de vis was gehaald? :')

Ik vind het ook al zoiets hoe ze erachter zijn gekomen dat je sommige paddenstoelen wel kunt eten, en andere niet ( nou ja, wel, maar dan eenmalig). Zal ook iets van trial and error zijn geweest.

Zou kunnen. Maar dan heeft ie de vis ook per ongeluk met heel veel (ik dacht 60 liter) water gewassen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 01:52

Kwijtgeraakte sokken in de wasmachine komen terug als tupperwaredekseltje dat nergens op past O:)

(nee, niet zelf bedacht, maar ik vind het de enig logische verklaring)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:05

Prrrr schreef:
Kwijtgeraakte sokken in de wasmachine komen terug als tupperwaredekseltje dat nergens op past O:)

(nee, niet zelf bedacht, maar ik vind het de enig logische verklaring)

:') _O-

hahah. ja dat moet het zijn :D