Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Douce schreef:Já mensen houden zich slecht aan de regels, maar is dat niet mede dankzij het jojo beleid? Het is morgen nog maar 2 maanden geleden dat alles los gelaten werd.. zo nét voor de winter, erg praktisch.
Sandra_H schreef:Douce schreef:Já mensen houden zich slecht aan de regels, maar is dat niet mede dankzij het jojo beleid? Het is morgen nog maar 2 maanden geleden dat alles los gelaten werd.. zo nét voor de winter, erg praktisch.
Kunnen mensen niet meer zelf nadenken/hun gezond verstand gebruiken dan? Natuurlijk is dat jojo beleid om te huilen, maar kom op...…
bigone schreef:Gisteren hoorde ik iemand vermelden dat aardig wat kinderen ouders hebben tussen de 40/50 en juist in die groep ook de vaccinaties achterblijven. Gemiddelde leeftijd van niet gevaccineerden in het ziekenhuis is 50 jaar. Van de gevaccineerden 70 jaar met zeer vaak onderliggende aandoeningen.
Vanochtend interview gelezen met longarts en hij zei dat het risico om als gezonde oudere gevaccineerde op de ic te komen minimaal is.
DuoPenotti schreef:
bigone schreef:Gisteren hoorde ik iemand vermelden dat aardig wat kinderen ouders hebben tussen de 40/50 en juist in die groep ook de vaccinaties achterblijven. Gemiddelde leeftijd van niet gevaccineerden in het ziekenhuis is 50 jaar. Van de gevaccineerden 70 jaar met zeer vaak onderliggende aandoeningen.
Vanochtend interview gelezen met longarts en hij zei dat het risico om als gezonde oudere gevaccineerde op de ic te komen minimaal is.
Popstra schreef:pmarena schreef:Nouja, de belabberde toestand, als je daarmee de naderende code zwart bedoelt....dat komt toch omdat we ons als volk massaal laten besmetten...
We? Ik ben gevaccineerd, draag netjes een mondkap, houd afstand mijd drukte en was mijn handen! Hoe laat ik me besmetten dan?
Popstra schreef:pmarena schreef:Nouja, de belabberde toestand, als je daarmee de naderende code zwart bedoelt....dat komt toch omdat we ons als volk massaal laten besmetten...
We? Ik ben gevaccineerd, draag netjes een mondkap, houd afstand mijd drukte en was mijn handen! Hoe laat ik me besmetten dan?
Mdrf schreef:Of we gaan accepteren dat Corona niet meer weggaat en zorgen dat we allemaal een natuurlijke weerstand krijgen. Dus lekker naar buiten, voldoende frisse lucht en weer gaan leven ipv onszelf afsluiten van alle ziektekiemen. Of gaat iedereen straks blij 2x per jaar een nieuwe prik halen? Met kans dat we daarna ook ons tegen andere virussen straks standaard moeten vaccineren omdat we niets meer gewend zijn.
Van mij mag alles losgegooid worden en snap echt dat de zorg dan meer druk krijgt. Maar laat ze geld in de echte zorg pompen ipv in boa's/vaccinaties en andere onzinnige campagnes. Laten we weer gewoon zorgpersoneel hebben dat het leuk vindt om te verzorgen, dat we goede ziekenhuizen krijgen met voldoende bedden. En tuurlijk is dat niet in een half jaar geregeld, maar laat de overheid een keer echt stappen ondernemen in het belang van de gezondheid van mensen.
Needje schreef:https://www.ad.nl/gezond/longartsen-mis ... a8ab4a370/
Eelco misschien dit lezen ivm die ziekenhuisopnames gevaccineerd/ongevaccineerd
Needje schreef:Misschien een dagje meelopen in een ziekenhuis?