Sociale uitsluiting collateral damage?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 13:49

De rokers worden ook buitengesloten en hebben zich daarbij neergelegd. De gezonde gevaccineerden willen dit ook graag blijven, en zullen het dan ook niet erg vinden.

Vind er nu ook in Nederland een door de overheid opgelegde discriminatie plaats? ja.
Dat is gewoon een feit, en er wordt hier al een tijdje druk gewerkt, om mensen die hier mee in stemmen of aan meewerken, juridisch te pakken. In Nederland heb ik ook al vernomen dat ze daar mee bezig zijn.

Mij interesseert het niet, het is ieders keus, hoe hart iemand wil zijn in de maatschappij. En voor wat voor worstje of entree je je iets laat inspuiten of niet.
Heb de mensen hier in de biertuin zien zitten met een helene fischerimitatieband. Wij picknickten iets verderop. Wij zongen andere liederen, wilden zij meezingen moesten ze buiten hun mondkapje op doen. het is ieders keus en ik oordeel er niet over. Mijn maatschappij ziet er anders uit en de huidige maatschappij ben ik al lang ver vandaan. Wij knuffelen en omarmen en genieten. De plaatsen waar we nu eten en drinken zijn veel goedkoper en het gezelschap past ook beter bij mij. Bij ons is ieder welkom.
Ieder voelt zich ergens beter thuis. De gevaccineerden met 1 1,5 meter afstand voelen zich prima en de anderen ook. Robert long had zo'n mooi liedje: allemaal angst

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 13:50

Eretria schreef:
Spenk schreef:
Leer er maar mee leven.. vertel je dat ook aan de overbelaste zorg?

Haha grappig dit. Ik ken meerdere mensen die in ziekenhuizen werken en de hele covid afdeling is weggehaald omdat er bijna niemand meer kwam te liggen. :') Niks overbelaste ziekenhuizen door corona.

Ik vind de qr codes, testen en al dat soort zaken dikke onzin. We testen ons ook niet voor griep. Ook daar gaan mensen aan dood en is besmettelijk. Op het moment dat niemand meer zou testen ‘is corona er niet meer’ want geen besmettingen die gemeld zijn.
Die vaccinatie word je door je strot geduwd. ‘Maar verplichten doen we niet ook niet met een omweg’. Uh jawel, want als je effe een broodje wil eten tussendoor moet je eerst tijd gemaakt hebben om weer zo een staaf in je mik te krijgen. Omdat je geen vaccinatie hebt gehaald. Doe normaal! Zo is het nooit geweest!
Ik vind het een aanslag op ieders vrijheid. Je bent potver niet eens meer baas over eigen lichaam tenzij je in huis gekluisterd wil wonen. En sommige vinden dat nog een goed idee voor anderen ook lees ik hier 8)7

Sorry hoor, maar dit heeft niks meer met een virus te maken. Deze poppenkast heeft met macht te maken. En er zijn nog steeds mensen die erin geloven.

En ja, ik ken genoeg mensen die corona gehad hebben, ook die er tijdelijk door zijn opgenomen in het ziekenhuis. So be it, gebeurd met griep ook, je kan niet alles en iedereen maar redden!!! Zelf heb ik het ook gehad, het is wat het is, longontsteking doet naardere dingen met een mens!

Nog een amen!!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:02

Ik ken meerdere ic-verpleegkundigen en ik hoor veel (komt omdat ik voor huisartsen werk ne krijg de zieken dus direct door) en ze zijn echt nog druk met covid- patienten helaas, deze liggen ook veel langduriger dan de patienten die er normaal komen. En echt, het gros dat er nu beland is ongevaccineerd.

Van mij moet niemand zich laten vaccineren, ik zou het wel graag willen maar zo werkt het nu eenmaal niet. Maar hou je voor nu dan aan de regels.. is testen dan echt zo erg? Ik vind zelf van niet. Ben inmiddels ook al zovaak getest..

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:04

En toch, @Dinopino, heb ik de indruk dat de fanatieke prikweigeraars banger zijn dan degenen die het vaccin wel willen. En die angst komt vooral door desinformatie uit een bepaalde hoek. De vreselijkste gevolgen van vaccinatie heb ik al voorbij horen komen. De meeste weigeraars die ik ken baseren zich daarop of op de meest onwaarschijnlijke theorieën aangaande een nieuwe wereldorde die op deze manier werkelijkheid zou moeten worden.

Dat noem ik nou angst.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:07

Ceffyl schreef:
Uhm, mensen die te zwak zijn voor een vaccinatie moeten helemaal niet in een café willen zitten. Dat zijn namelijk de mensen die ook de minste weerstand hebben als ze wel covid krijgen. Wat snappen mensen hier niet aan?

en dat bepaal jij? Mogen ze dat lekker zelf weten? Sommige mensen willen gewoon leven, beseffen nl dat het zo afgelopen kan xijn en genieten liever

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:12

mysa schreef:
En toch, @Dinopino, heb ik de indruk dat de fanatieke prikweigeraars banger zijn dan degenen die het vaccin wel willen. En die angst komt vooral door desinformatie uit een bepaalde hoek. De vreselijkste gevolgen van vaccinatie heb ik al voorbij horen komen. De meeste weigeraars die ik ken baseren zich daarop of op de meest onwaarschijnlijke theorieën aangaande een nieuwe wereldorde die op deze manier werkelijkheid zou moeten worden.

Dat noem ik nou angst.

hou toch op. Ik wilde de prikken niet. t is imo gewoon opgezet door de farma industrie (nee, niet covid... hoewel....)Ik vertrouw ze niet, heb ze wel genomen omdat ik wil leven.. dan maar 10 jaar korter als de prik toch lange termijn gevolgen heeft.. ik ben nergens bang voor...
wat ik herl bijzonder vind is dat je hoegenaamd zo egoistisch bent als je hem niet neemt... aar echt. je kunt ook gewoon covid krijgen met prik en het doorgeven... en ik vind zegen dat de zwakkeren dan aar niet in de kroeg moetrn gaan zitten veel egoïstischer...

bah, ik word misselijk vd meningen hier...

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:13

o, en dat rokers worden buitengesloten is bullshit. Rokers mogen gewoon de kroeg in. Er word alleen gevraagd of ze het roken ff buiten willen doen.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:15

IHN schreef:
Ceffyl schreef:
Uhm, mensen die te zwak zijn voor een vaccinatie moeten helemaal niet in een café willen zitten. Dat zijn namelijk de mensen die ook de minste weerstand hebben als ze wel covid krijgen. Wat snappen mensen hier niet aan?

en dat bepaal jij? Mogen ze dat lekker zelf weten? Sommige mensen willen gewoon leven, beseffen nl dat het zo afgelopen kan xijn en genieten liever

Nee, dat bepaalt momenteel de overheid.

Van mij mag iedereen doen waar hij zin in heeft, maar ik zou dan wel graag zien dat er aparte covid,afdelingen worden opgetuigd en vol is vol. Dan moet je thuis lekker zelf aan je covid met je immuunsysteem werken. Dan kunnen gewone operaties ook normaal door en leggen we het probleem van volle ziekenhuizen bij degene waarbij het hoort.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:17

Myso hoe kom je op dat idee? Waarvoor zou ik bijvoorbeeld bang mogen zijn? Vind het altijd interessant hoe iemand weet hoe een ander denkt. Noem me iets, waar ik bang voor zou moeten of mogen zijn. Wat zou mijn angst kunnen zijn? prikken echt niet dat heb ik dagelijks zelf gedaan.

Myso ik geloof niet in de NWo of great reset. Weet eerlijk gezegd niet eens wat het inhoud. Het interesseert me niet wie of waar tegen demonstreert of wat het kabinet doet of verkondigt. Nog in Nederland nog in Duitsland. Ik geloof niet in het complot klimanog wat. Met al die dingen houd ik me niet bezig. Waar ik geloof in is in verbinding en nog een paar zweverige dingen:-) en die mogen we dan ook heerlijk uit leven.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 27-09-21 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:20

Dat zie ik op sociale media en hoor ik van familieleden.

Wat is dan jouw reden om niet te willen?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:22

Citaat:
Dan moet je thuis lekker zelf aan je covid met je immuunsysteem werken.

Misschien is het je ontgaan, maar er zijn ook mensen die 'lekker thuis' zitten omdat er iets mis is met hun immuunsysteem en dat je daar niets aan kunt doen.
En ja, social distancing kan zeker daarin bijdragen, zo probeer ik het ook te doen.
Maar ik zal toch een keer of 3 a 4 keer per week naar het ziekenhuis moeten om behandeld te worden en daarbij zal ik contacten (bijv. met verpleging) aan moeten gaan. Niks restaurant, niks kroeg, niks bioscoop: gewoon moeten omdat je wilt overleven.
't Is jammer dat je je mening zo formuleert zonder ook maar enig idee te hebben hoe het werkt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:27

Ik ben na zo'n 6 pagina's gestopt met bijlezen omdat het imo ook niet meer over het onderwerp in de OP ging, maar meer over het ouderwetse welles nietes zoals in zo veel corona gerelateerde topics waarin mensen elkaar proberen te overtuigen.

Hopelijk zeg ik nu dus niks dubbel, zo ja sorry maar ik hoop ook dat men begrijpt waarom ik stopte met bijlezen, want het voelt als een herhaling van alle andere topics.

-

Barry kan dus niet de kroeg in, dit is heel vervelend voor Barry. Buiten op het terras is de QR code echter geen ding, dat is het alleen wanneer Barry binnen wil zitten. Hoezo gaat Barry niet overdag lekker buiten zitten met zijn vrienden? Is er nergens een kroeg waar hij en zijn vrienden buiten kunnen zitten? De kroegbaas zal Barry ook niet kwijt willen, wellicht valt daar wel iets te regelen. Waarom zitten ze eigenlijk per se in de kroeg, als de groep weet dat Barry dan niet mee kan dan kunnen ze toch ook samen iets anders verzinnen, want samen uit samen thuis toch?

Anna die niet bij de prijsuitreiking kon vind ik ook een sneu verhaal, maar werken stallen ook daadwerkelijk zo? De manege waar ik kom die heeft namelijk de kantine gesloten, zodat iedereen binnen welkom is om te zitten, te wachten, naar de lessen te kijken. Plus, waarom zou die prijsuitrijking per se binnen moeten zijn?

Mensen willen imo ook graag moeilijk doen om het moeilijk doen, vingerwijzen om zelf maar niets te hoeven veranderen. Maar waar een wil is is een weg, ook voor Barry en Anna.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:27

Oscar hoop dat je je geen zorgen hoeft te maken dat mensen je afstand niet respecteren. ieder begrijpt dat. Zoek de positieve berichten op bokt op. Wens je veel beterschap.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:38

Ik denk inderdaad dat het voor mensen als Barry en Anna goed zou zijn als er een alternatief zou zijn waarbij ze zich fijn voelen en waarbij ze zo weinig mogelijk risico's lopen. Daarbij denk ik dat iedereen die overweging zelf ook moet maken. Durf je het niet aan, dan is kroeg misschien niet de juiste plek voor jou. Maar misschien is er wel een alternatief waarbij je een voor jou aanvaardbaar risico durft te nemen.

Ik doe dat zelf ook omdat ik weet dat ik een groter risico loop dan de gemiddelde mens, maar ik wil ook wel graag een beetje blijven leven. Straks is mijn reservetijd om en dan heb ik anderhalf jaar voor de tv gezeten (met een beetje pech is er ook nog Chateau Meiland op - de horror :') ). Dat is wat mij betreft ook niet de kwaliteit van leven die ik voor ogen heb, ook omdat je niet weet hoe lang het allemaal nog duurt.

't Zou al fijn zijn als mensen een beetje proberen te meedenken zodat iedereen er het beste van kan maken :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:44

IHN schreef:
je kunt ook gewoon covid krijgen met prik en het doorgeven...

Yep.. maar de kans dat je covid krijgt is veel kleiner, daarnaast ben je veel minder besmettelijk en je wordt minder ziek.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:45

IHN schreef:
hou toch op. Ik wilde de prikken niet. t is imo gewoon opgezet door de farma industrie (nee, niet covid... hoewel....)Ik vertrouw ze niet, heb ze wel genomen omdat ik wil leven.. dan maar 10 jaar korter als de prik toch lange termijn gevolgen heeft.. ik ben nergens bang voor...
wat ik herl bijzonder vind is dat je hoegenaamd zo egoistisch bent als je hem niet neemt... aar echt. je kunt ook gewoon covid krijgen met prik en het doorgeven... en ik vind zegen dat de zwakkeren dan aar niet in de kroeg moetrn gaan zitten veel egoïstischer...

bah, ik word misselijk vd meningen hier...

Wacht even, 'de prikken zijn opgezet door de farma industrie'? Die moet je even uitleggen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:49

Sjaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:52

Tallie1979 schreef:
Even he, maar de spuiten die ik heb gehad, ben ik tot 2x toe vreselijk ziek van geweest. Voor mij zijn het dus zeker gifspuiten geweest.

En ik sluit niemand buiten, want mijn ongevaccineerde vrienden knuffel ik gewoon en spreek ik gewoon mee af als zij er geen problemen mee hebben.

Waar jij leest dat ik mensen uitsluit, afwijs, uitkots of enig ander vraag ik me af?

Eretria schreef:
Wie zei dat ik niet gevaccineerd ben? Ik ben gevaccineerd. Omdat ik geen zin heb in de heisa van testen. Ik ben overigens zieker van die spuit geweest dan van corona.

Dames (neem ik aan), mag ik jullie adviseren om je eens in te lezen in de immunologie i.p.v. stemmingmakende-kreten de wereld in te slingeren?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:04

Hoewel ik het inhoudelijk volledig met je eens bent ( immuunreactie op een vaccinatie , heel normaal ) , vind ik het denigrerende en hautaine aanspreektoontje uitermate vervelend.

Ik snap de ergernis , dat wel.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:14

Mysa wat is de angst die je familieleden dan hebben? Angst hebben is nooit goed.
Geloof dat ik al vaker heb uitgelegd waarom ik me niet laat inenten. Dat is echter niet het onderwerp van dit topic. De overheid is bewust bezig mensen in Nederland uit elkaar te drijven. Lijkt me niet de taak van een kabinet. En waarom is Anna of wie dan ook, opeens vanaf zaterdag levensgevaarlijk? Maar de keuze blijft nog altijd bij het café of restaurant. Wanneer zij er voor kiezen die mensen niet meer binnen te laten, dan kan je je afvragen of je uberhaupt daar naar binnen zou willen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:28

Ja hoor, dan zou ik daar heel graag naar binnen willen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:37

Ik ook, ik heb van de week juist expres gekeken op die ene site waar men zich kan registreren als bedrijf wat niet zal controleren, om te kijken of mijn favoriete plekken er bij staan of niet. Dat (restaurants en dergelijke waar ze niet controleren) zijn juist de plekken waar ik niet naartoe wil. Fijn dat daar een website voor is zodat ik daar ver vandaan kan blijven

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:40

Nou Dino, die keuze ligt niet bij het restaurant helaas.

Als zij zich niet aan de maatregelen houden en mensen zonder QR code toe laten, kunnen er dikke boetes uitgedeeld worden, dat lijkt mij geen keuze. Begreep van een bevriende horeca uitbater dat ze hier van de veiligheidsregio zelfs een brief hebben gehad met een waarschuwing daarin, voor een boete bij overtreden van de regels. En dat er mystery guests en bellers ingezet gaan worden voor controle.

Als onze overheid nou eens zou beginnen met de groep die niet gevaccineerd kan worden om medische redenen te voorzien via de arts van een QR code, dan zijn de mensen waarvoor dit topic is geopend geholpen.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:45

Je moet eens voor de grap kijken hoeveel vaccinaties een baby/kind krijgt. Je wordt helemaal lek geprikt. Gelukkig zijn hierdoor ziektes als bijvoorbeeld de mazelen of rode hond geen risico meer. Hierdoor hebben wij als mens een levensverwachting van zo’n 80 jaar in plaats van 35. Dit is gewoon hoe de geneeskunde werkt, en het werkt dus historisch gezien heel goed.

De tweedeling in de maatschappij is wel zorgelijk, maar ik snap dat de politiek een oplossing moet bedenken en dus met dit komen. Het is ook onmogelijk om een oplossing te bedenken waar heel nederland tevreden mee is, daar ligt dan ook de uitdaging.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:50

IHN schreef:
o, en dat rokers worden buitengesloten is bullshit. Rokers mogen gewoon de kroeg in. Er word alleen gevraagd of ze het roken ff buiten willen doen.

Precies. Die kunnen gewoon ergens pissen of naar binnen, het restaurant in. Was gisteren op het strand op een terras in een strandtent. Zit ik daar als ongevaccineerde in de rook (ik haat sigaretten) op één drankje te teren, anders trekt mijn blaas het niet, omdat je op de plee een QR code moest laten zien. Koekoek!!!!!

Ik ben kerngezond, hou dat graag zo zonder onzinvaccinatie. Angst? Ik knuffel iedereen, die dat wil en nodig heeft. Twee weken geleden een kennis verloren aan C, die een half jaar geleden volledig gevaccineerd was. Rara, hoe kan dat?

Open je ogen, zou ik zeggen tegen iedereen. Zie hoe je gebrainwashed wordt of bent in de media. Of niet. Eigen keuze.