Trouwen in 2022

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:51

Wij gaan de bloemen zelf bij de groothandel halen voor de dag zelf, en mijn schoonmoeder mag dan corsages draaien. Het boeket zelf... ik denk bij de bloemist waar de familie altijd bloemetjes vandaan stuurt, die gunnen we het dan ook wel! :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 16:37

_Lorette_ schreef:
Ik zie mezelf helemaal niet lopen met een bruidsboeket. Aangezien we op de dag geen aparte shoot doen als stel en ik ook niet ergens officieel naar binnen wandel of word 'weggegeven', denk ik dat ik het boeket gewoon achterwege laat. Net als veel andere elementen. _O-

Hebben jullie ook een checklist om te bedenken of je iets vergeet? Ik had er laatst eentje opgezocht van een trouwwebsite, maar die was echt voor mensen die het groots aanpakken. Er stond zelfs op wanneer je je tanden moest laten bleken... Daar haakte ik af.

_O-

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 17:17

Ik heb gebruik gemaakt van de site van the perfect wedding.
Daar heb je een checklist, een hele handige tool voor de gastenlijst, en een balans waarop je kan controleren of je niet buiten je budget gaat :j

Dingen die ik niet nodig had heb ik gewoon meteen verwijderd uit die lijst :j

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 18:49

Thanks! Dat lijkt handig!
Ik krijg wel meteen een giga lijst aan taken die ik al laaaangg af had moeten vinken. :P

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:22

Vandaag de proefdrukken voor onze kaarten besteld, ik ben benieuwd! Heel veel vond ik of erg truttig of bijna een condoleance kaart zo sober :+

Maar toch iets gevonden nu bij kaartje2go, thanks voor de tip van hier! Hopelijk wordt het ook in het echt mooi.

aalstreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:42

Rambogirl schreef:
aalstreep schreef:
Leuk toppic!

Wij gaan november 2022 trouwen. Ik ben in augustus gevraagd in het sprookjesbos van de Efteling <3.
Locatie is het archeon ( middeleeuws klooster) en we laten de ringen aanvliegen door een uil. De dag sluiten we af met middeleeuws banket.

Jurk heb ik al. Geweldige wijde sprookjes jurk met sleep en sluier. Afgelopen week ben ik geweest voor verstellen en volgende week kan ik hem al halen, moest alleen in lengte en kleine aanpassing in decolleté.

Wat een leuk topic.
Vrienden van ons zijn vorig jaar getrouwd in het prehistorisch dorp in Eindhoven.
Was heel bijzonder en sfeervol. Absoluut niet mijn smaak, maar zag er wel de charme van in.
Enige puntje waar dus geen rekening mee was gehouden was dat toen het bruidspaar weg werd genomen voor een fotoshoot wij allemaal een rondleiding kregen. Hakken en zandpaden en stenen paden a la prehistorisch was geen goede combi...
Kreeg ik nog eens bij dat ik al de dood ben voor kippen, voor t eerst een hele dag hakken aan had, en de kippen steeds achter mij aan zaten :(

Mijn vriend heeft al vaker gehint dat tie graag wil, maar ik heb m gezegd dat wanneer tie de vraag stelt, ik t wel een memorabel moment moet vinden. Vaak zijn de dingen die tie doet niet zo goed doordacht :') Ook heeft tie al aan mn vader gevraagd of tie akkoord gaat dat wanneer we gaan trouwen, hij zijn achternaam over mag nemen. Vroeg tie eerst aan mij, maar ik ben niet de "eigenaar" van mijn achternaam. En mijn vader is nogal trots op zn achternaam, en daar heb ik respect voor.
De reden dat tie van zn eigen achternaam af wil is omdat tie voor zijn gevoel dan echt definitief alle banden heeft gebroken met zijn vader. Ik had juist graag zijn achternaam willen hebben. Ik heb zo'n lange achternaam dat tie bijna nooit in de vakjes past en die van hem is lekker kort :+

Bij ons is het enige obstakel naar de locatie lopen vanaf parkeerterrein. Kan me idd voorstellen dat niet iedereen zit te wachten op een middeleeuwse wandeling. Voordeel voor ons is dat we lid zijn van 2 historische groepen die o.a. ook riddergevechten doen. Veel van onze vrienden en kennissen komen uit die verenigingen, dus de meeste mensen kennen het terrein goed en zijn gewend aan middeleeuws vermaak zo als de dansen enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 13:50

Eind deze maand gaan we jurken passen! :D Als corona het ten minste toelaat... En de datum gaan we vastzetten, de fotografenselectie is inmiddels ingekort tot 2 fotografen waarmee we in gesprek willen, de gastenlijst staat voor 95% vast, het begint allemaal vorm te krijgen zo leuk! <3

Schoonmama is ali-express aan het leegkopen met leuke decoratie :') Helemaal leuk dat er zo wordt meegedacht voor familie! Corsages gaan we zelf maken, maar mijn moeder kwam weer met een idee voor als het warm weer wordt en bloemen gaan verleppen..

Afbeelding

Save the date kaarten gaan we maken zodra de datum vaststaat. Schoonmoeder heeft zoveel crea-bea spullen dat we die samen met haar gaan maken, en dan gaan we kijken of we ook de uitnodiging zelf kunnen maken met haar. :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:07

Die zijn leuk Pimaude... heb je voor mij een link waar je die gevonden hebt? Dan kunnen wij ook eens kijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:11

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:51

Zo pimaude dat schiet hard op met regelen bij jullie! Die houten hartjes zijn wel schattig alternatief als het met bloemen niet lukt. Ali en consorten zijn ideaal haha.

Hier de proefdruk van de kaart binnen! We hebben 2 versies (voor degenen die de hele dag komen en voor de receptiegasten). Ziet er super uit, nog een paar kleine aanpassingen doen in de teksten en dan zijn we er wel uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:56

Oeh, ga je een proefkaart hier delen met eventueel prive info geblurd? Of heb je een conceptje?

Braampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:03

o wat een leuk topic!! <3

Ik ben afgelopen vakantie ten huwelijk gevraagd, dus ook druk bezig met de voorbereidingen.

Dit is niet zonder slag of stoot gegaan.. we hadden het idee om het bij familie in de tuin te houden (prachtig parkje) maar dit bleek door alle kosten omtrent transport en opbouw een stuk duurder te zijn als op een locatie.
Dus zodoende op zoek gegaan naar een locatie, we hadden er vrij snel twee gevonden die we super leuk vonden en het thema aanbieden wat we graag willen.
Helaas zat 1 daarvan al vol maar de andere had nog plek en na wat heen en weer mailen zelfs op onze verlovingsdatum <3

Dit betekend wel dat de datum anders wordt als dat we sommige familie en vrienden al hadden verteld, maar verder natuurlijk helemaal gelukkig dat dit gelukt is.

De jurk heb ik in december gekocht en komt in mei binnen daarna moet deze dan nog vermaakt worden. Er moet nog redelijk veel aan veranderd worden, maar ik ben helemaal verliefd.

We moeten nog wel de uitnodigingen, DJ, fotograaf en ringen regelen. Dus dit topic is super handig om daar inspiratie voor op te doen. :D

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:05

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:11

Spannend pimaude, dat doe je snel! Ik vond dat echt heel satisfying haha, meteen veel dingen kunnen afstrepen :D

Onze uitnodigingen voor overdag zagen er zo uit, het was een pocketfold (je klapt hem een soort open, dan zat links de uitnodiging zelf en het aan 2 kanten gedrukte info kaartje zat rechts in een soort vakje - dat werd dan bij elkaar/dicht gehouden met een belly band met onze initialen en de datum van de bruiloft erop):

Afbeelding

Afbeelding

De namen en adressen van onze gasten waren gedrukt op de enveloppen, en daar hadden we dan ook nog zo'n wax seal met onze initialen op :D Ik heb ergens als het goed is nog een reserve over, even kijken of ik daar een foto van kan maken. Ik was echt helemaal verliefd op onze uitnodigingen :')

De avond was precies dezelfde stijl, maar was 1 los kaartje aan beide kanten bedrukt, met wat minder informatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:14

Oh mooi! Wij gaan ook een wax seal doen, ben zo blij met crea bea schoonmama die het ook nog eens netjes kan! Die 2 kaarten zijn allebei mooi! de 2e net wat chiquer.

Heeeeel sattisfying, aangezien we alles binnen 9 maanden regelen ivm een ander traject! Dus als de basis staat ben ik weer iets rustiger, ben echt een stresskip.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:25

Hi allemaal! Zo leuk dat ik me hier ook mag melden <3 Ik woon in Zuid Afrika en een paar weken terug heeft mijn vriend me ten huwelijk gevraagd! Heel erg mooi, we waren met allemaal vrienden in een grot bij het strand, waar we een BBQ hadden en toen ging hij waar iedereen bij was op 1 knie en vroeg hij me ten huwelijk :) 2022 gaat helaas te snel zijn voor ons, omdat ik nog eea moet regelen met m'n visum, maar wij denken aan februari 2023. Wij zijn nu 4,5 jaar samen en ik woon sinds 2018 in Zuid Afrika.

Nou wil ik eigenlijk graag wat vragen aan jullie, het is misschien een wat brutale of prive vraag, dus no worries als je dat liever voor jezelf houdt. ;) Hier in Zuid Afrika is het traditie dat de ouders meebetalen aan de bruiloft. Nou wordt er hier ook wel vaak heel groot uitgepakt, maar dat hoeft van ons helemaal niet. Nou heb ik eigenlijk helemaal geen vriendinnen in Nederland die al getrouwd zijn, en ben ik ook niet naar veel bruiloften geweest. Ik vroeg me af of hoe dat dat gaat in Nederland? Volgensmij zijn wij helemaal niet zo traditioneel daarin toch? Voor wie dat wilt delen, mag ik vragen hoe dat bij jullie gaat? Zijn er ouders die hier en daar wat meehelpen in de kosten, of wordt dit alles door jullie zelf betaald?

Verder heb ik er natuurlijk heel veel zin in! We gaan trouwen bij prachtige bergen in de buurt, mijn paard staat er vlakbij, dus stiekem hoop ik mooie fotos te kunnen maken in de jurk, galopperend in de wei met de bergen op de achtergrond :') <3

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:29

Braampje gefeliciteerd! Fijn dat het is gelukt met de locatie. Wanneer is de datum?

Leuke kaartjes hoor!

Dit is de onze
Afbeelding
Heel blij mee, en leuke reacties gehad.

Hoe gaan jullie naar de trouwlocatie?
Ik begin nu een beetje stress te krijgen of ik wel ga passen met mijn hoepeljurk in de gewone auto.
Ik denk erover om een limo of zo'n extra lange hummer te huren zodat we met zijn allen kunnen. Ook ivm parkeerproblemen in de binnenstad.
Maar die auto's zijn best prijzig.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:30

Ik zag het op je instagram! Gefeliciteerd, zag eruit als een heel mooi aanzoek <3

Mijn ouders hebben mijn jurk betaald, en daarnaast hebben ze ons nog wat extra geld voor de bruiloft zelf gegeven. Het grootste deel betalen we zelf. De ouders van mijn vriend betalen vooralsnog niet mee (is een beetje vaag en hush hush allemaal, ze wilden ons "wat geld" geven maar nog geen idee hoeveel :+ ). Mijn ouders zijn Nederlands/Grieks, zijn ouders zijn Brits. Hier in de UK is het ook wel wat meer gebruikelijk dat ouders meebetalen als dat kan volgens mij.

Juval, ik denk gewoon met de auto of een taxi haha. Maar ik heb geen "grote" jurk, en woon dichtbij de locatie.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:31

Gefeliciteerd Laughterline!

Wij betalen alles zelf. Schoonmoeder wilde alleen het pak van mijn man betalen. Maar goed, we zijn ook al heel lang samen en wat ouder dan gemiddeld. Ik heb geen ouders meer.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-22 15:32

Welkom nieuwe meiden en zo leuk om over jullie voorbereidingen te lezen!

Hebben jullie al vervoer geregeld en zo ja, wat?

Laughterline wat bijzonder om in Zuid-Afrika te gaan trouwen! Ik heb van mijn moeder mijn jurk gekregen en mijn vriend krijgt zijn pak van zijn ouders. Dus die helpen op die manier mee :)

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:42

Mooie kaarten allemaal, onze hou ik nog even voor onszelf omdat we dit pas willen onthullen als ze verstuurd zijn :) Onze familie weet namelijk al best veel en wat verrassingen is ook wel leuk.

Welkom Braampje en succes met de voorbereidingen! Klinkt alsof jullie het al goed onder controle hebben.

Wij gaan met onze eigen auto of met de auto van schoonouders naar de locatie. Het is maar een klein stukje dus dat moet wel lukken met de jurk.

Laughterline, gefeliciteerd met jullie verloving. Wat bijzonder in Zuid-Afrika!
Wij krijgen jurk en pak kado van ouders/schoonouders en daarnaast hebben mijn ouders ons de bruidstaart 'gegeven' als verjaardagscadeau voor onze beider verjaardagen vorig jaar. Heel blij mee dat onze ouders en schoonouders zo helpen. Ze zijn ook allemaal erg enthousiast :D De rest betalen we zelf, daar sparen we sinds de verloving gericht voor op een aparte spaarrekening.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:44

Dank jullie wel! Ook voor de antwoorden :j wij gaan inderdaad ook elke maand wat wegzetten voor de bruiloft.
En thanks Yanou! Ik zag nu pas je naam hierboven en toen zag ik Bristol, UK staan haha. Leuk om je hier tegen te komen en jij ook gefeliciteerd natuurlijk! :D

Dit is de locatie waar we nu aan zitten te denken, mocht het in ons budget passen. Vrienden van ons zijn de eigenaren van de farm/guesthouse en kunnen ons waarschijnlijk een vriendenprijsje geven.

Afbeelding

We zijn vanmorgen ergens anders wezen kijken maar dat was het toch niet helemaal. Verder is het hier allemaal zo duur, omdat er een hoop mensen van Kaapstad af deze kant op komen en die hebben een hoop geld en daar zijn alle venue packages op gemaakt := Dus we hopen dat dit gaat werken!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:51

Wauw, heel gaaf zeg! <3 Jaloers! Hoe is het qua covid beperkingen daar? Hoewel dat in 2023 toch sowieso wel goed zou moeten komen zou je zeggen.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:54

Hier nu wel prima eigenlijk! Sinds eind vorig jaar is er voor het eerst sinds het begin van covid de avondklok eraf. Nu dus eigenlijk alleen nog steeds mondkapjes in winkels etc dragen, maar verder niet zo veel! Venues kunnen 50% capacity maar buiten mogen 2000 man samen komen. Maar hoop gewoon dat m'n familie en een vriendin uit Nederland kunnen komen, want ik ga niet trouwen zonder mijn ouders :) Dus hopen dat er qua vliegverkeer geen gedoe is! Hoe is het daar?
Laatst bijgewerkt door laughterline op 11-01-22 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:55

Dat ziet er echt heel gaaf uit.

Wij hebben een locatie mooi in het bos gelegen :) Met een iets oudere stijl qua gebouw.