Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mindim schreef:Pantykous schreef:Dit dus.
Maar wij hebben het verkeerd Vero. Je moet niet duurzaam kopen maar juist slecht geproduceerde bagger, dan redt je kindjes van sekswerk.
Je moet niet de kop in het zand steken wat er zou kunnen gebeuren. Je kunt je zelf wel een veer in de achterste steken dat jij het wel goed doet, maar vraag je dan ook werkelijk af wat er gaat gebeuren als die fabrieken sluiten of denk je daar niet over na?
Het is utopie dat de volwassenen ineens riante inkomens gaan verdienen zodat hun kinderen thuis kunnen blijven. Kinderhandel is booming daar, de regering boeit de rechten van het kind niet, spring daar dan voor in de bres. Een duurzaam shirtje kopen is dan inderdaad dan wel een hele gemakkelijke manier om te denken dat je bijdraagt aan de welzijn van die kinderen.
verootjoo schreef:Als mensen fatsoenlijk betaald zouden krijgen voor hun werk, is er geen kinderarbeid nodig. Als er meer welvaart komt kunnen kinderen naar school. En als er meer welvaart in een land komt worden er minder kinderen geboren.
En dat is misschien niet per se goed voor de kinderen van nú, maar de toekomst zeker wel.
Pantykous schreef:Ik doe het niet alleen voor de kinderen maar ook voor de belasting op het milieu, misschien wel het meest dat laatste. Mijn in Europa geproduceerde kinderkleding komt niet in kinderhandjes dus die kunnen qua keuzes van mij dan sowieso al op weinig steun rekenen.
En wat ik zeg, ik ben niet roomser dan de paus. Ik heb een iPhone, die worden niet bepaald ethisch geproduceerd. Er liggen wat oude hunkemoller broekjes in mn ondergoedla, geen idee waar dat gehaald wordt. Ik ga wel eens op een vliegvakantie. En zo waarschijnlijk nog 100 voorbeelden.
Ik verwacht geen 1000% correctheid, maar ieder klein ding is al een ding toch?
Sakura789 schreef:verootjoo schreef:Als mensen fatsoenlijk betaald zouden krijgen voor hun werk, is er geen kinderarbeid nodig. Als er meer welvaart komt kunnen kinderen naar school. En als er meer welvaart in een land komt worden er minder kinderen geboren.
En dat is misschien niet per se goed voor de kinderen van nú, maar de toekomst zeker wel.
Nou dit zeg...
Als ik zo het topic aan het einde doorlees, mogen de kinderen op hun knietjes ons bedanken dat we de goedkope meuk kopen, want anders waren ze in de seksindustrie geëindigd.
Sommige noemen het een cliché, maar ik vind wel dat een betere wereld bij mezelf begint. Ik wil mezelf recht in de spiegel aan kunnen blijven kijken en ik vind dat iets wat ver van mij weg is, ik daarvoor niet weg wil kijken.
Hoe betere scholing, hoe meer welvaart, hoe minder kinderen, etc etc.
Mindim schreef:Ik denk dat mensen niet zo zeer wegkijken hoor, maar weten dat het niet helpt.
Er werken ook een hoop kinderen in de goudmijn industrie en in de kobalt industrie voor in je mobieltje, misschien die maar de prullenbak in dan
Mindim schreef:Jis_ schreef:Hier hebben we sinds de geboorte van onze oudste, 26 jaar geleden, ook een Plan kindje, die kan dan naar school.
Meer van dit voor kinderen wereldwijd zou heel goed zijn.
Daar blijft ook een bult aan de strijkstok hangen en uiteindelijk helpt het bar weinig, want de situatie duurt dus al zeker 26 jaar en blijft voortduren ook.
Pantykous schreef:MarlindeRooz schreef:Pantykous schreef:Maar het is bij kleding best makkelijk om bewust te shoppen als je even 2 tellen googlet of bijvoorbeeld tweedehands koopt.
Nee dat is dus niet voor elk merk makkelijk.
Dat staat er dan ook niet.
verootjoo schreef:En als er meer welvaart in een land komt worden er minder kinderen geboren.