Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vierhoef schreef:herr_balou schreef:Schokkend hoeveel mensen voor het goedkoopste gaan. Houden jullie echt alleen van jullie familie en/of vrienden en eigen dieren? Of hebben jullie echt geen flauw idee welke schade die goedkope kleding aanricht?
je moet je ook realiseren dat nou niet iedereen het budget heeft om een broek van 120 euro aan te schaffen.

_lautje_ schreef:Ik koop enkel echt kwaliteitsborging. Gewoon het gevoel.
Hekel aan synthetische stoffen.
Ik heb jurkjes liggen van nieuw €1000,- Maar daar doe ik ook 10/15 jaar mee.
Ik koop zelf veel in Roermond bij de Designer outlet. Dat kan soms 90% schelen.
En ik koop niet veel, maar wat ik heb is echt heel mooi.
Ik probeer voor mijzelf nu wel meer duurzame kleding te kopen.
Voor de kinderen doe ik dat al.
Ik vond het echt onverteerbaar dat mijn kinderen kleding droegen die door andere kinderen gemaakt waren.
Maar ik kijk nog steeds naar de kwaliteit. Er zijn ook duurzame kinderkleding merken die snel pillig worden bij mij. Of dat voelt dun en niet fijn. Dat koop ik dus ook niet.
Daarnaast koop ik ook veel tweedehands en verkoop ik veel. Het wordt hier door 3 kinderen gedragen.
En als iets nog wel netjes maar wat vlekjes of gedragen er uit ziet dan gaat het gratis of voor een klein prijsje weg.
Ik moet zeggen dat ik echt zelden kinderkleding weggooi.
bigone schreef:_lautje_ schreef:Ik koop enkel echt kwaliteitsborging. Gewoon het gevoel.
Hekel aan synthetische stoffen.
Ik heb jurkjes liggen van nieuw €1000,- Maar daar doe ik ook 10/15 jaar mee.
Ik koop zelf veel in Roermond bij de Designer outlet. Dat kan soms 90% schelen.
En ik koop niet veel, maar wat ik heb is echt heel mooi.
Ik probeer voor mijzelf nu wel meer duurzame kleding te kopen.
Voor de kinderen doe ik dat al.
Ik vond het echt onverteerbaar dat mijn kinderen kleding droegen die door andere kinderen gemaakt waren.
Maar ik kijk nog steeds naar de kwaliteit. Er zijn ook duurzame kinderkleding merken die snel pillig worden bij mij. Of dat voelt dun en niet fijn. Dat koop ik dus ook niet.
Daarnaast koop ik ook veel tweedehands en verkoop ik veel. Het wordt hier door 3 kinderen gedragen.
En als iets nog wel netjes maar wat vlekjes of gedragen er uit ziet dan gaat het gratis of voor een klein prijsje weg.
Ik moet zeggen dat ik echt zelden kinderkleding weggooi.
Jurkjes van 1000 euro ? Echt?
zou hem niet durven dragen.
Telpeva schreef:Dat idee heb ik ook, dat de kwaliteit van spullen (eigenlijk niet alleen kleding) tegenwoordig echt minder is.
Popstra schreef:DuoPenotti schreef:Ook ik deel die mening
En dan idd niet alleen kleding.
Als voorbeeld de oude tv met dikke toet achter werd 20 jaar, gaat je met die platte van tegenwoordig niet lukken.
Echt een wegwerp maatschappij
Precies, hetzelfde geld voor die mooie iPhones....
) en betaal zelf ook niet (zomaar) €1000,-, maar de lamsleren jas van Ralph Lauren Collection die normaal €1200,- was heb ik dan bijvoorbeeld €350,- betaald. Popstra schreef:Ging over de voorafgaande Posts. Dat kinder arbeid niet alleen in textiel en kleding fabrieken gebeurd en mensen die vinden dat je bewust moet zijn voor milieu en kinder arbeid en dus geen goedkope kleding moet kopen vaak even vergeten hoe de grondstoffen voor hun eigen elektrische autos gewonnen worden.

DuoPenotti schreef:Ook ik deel die mening
En dan idd niet alleen kleding.
Als voorbeeld de oude tv met dikke toet achter werd 20 jaar, gaat je met die platte van tegenwoordig niet lukken.
Echt een wegwerp maatschappij