Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 09:16

Suzanne F. schreef:
Maar misschien begrijp ik het verkeerd hoor, maar wat voor nut heeft het vaccineren dan voor anderen?
Jezelf bescherm je er tot op zekere hoogte mee, je wordt bij een besmetting minder ziek. Maar blijkbaar kan je het nog steeds krijgen en er (een beetje) ziek van worden en je kan dus ook besmet raken en andere besmetten. Waarom doen we het dan om anderen te beschermen? Dat is dus dan toch niet zo?
En vaccineren zodat je je dan niet meer hoeft te laten testen gaat ook niet op. Blijven we altijd zo’n testsamenleving houden dan? En voor wie? Wie moeten we beschermen dan?

Verschillende spijkers recht op de kop Suzanne.

We moeten het leren accepteren dat het een volksziekte erbij is. Ermee leren leven.
Wie zich wil laten vaccineren, ga je gang. Wie niet, niet.
Voor de rest doorleven.
Al dat tracken, tracen, verplichte testen is voor een normale samenleving volstrekt ongewenst en creëert alleen maar gotere sociale verschillen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 09:18

Popstra schreef:
ingedebruijn schreef:
Ik kan niet zo snel terugvinden van je zegt. Ik lees dat ze mensen met een zwak immuunsysteem nogmaals gaan vaccineren omdat het vaccin daar minder goed werkt. Gaat over een groep van max 15000 mensen. Verder wordt er gedacht over een 3e prik maar staat nog niet vast. Of heb ik wat gemist?

Ja dit was op het nieuws. Maar dat schrijf ik ook he, aan de zwakkeren

Maar dan snap ik niet dat je zegt dat de vaccins niet lijken te werken. De ernstig zieken blijven ook daar laag en het lijkt me niet gek dat een vaccin niet op iedere doelgroep even goed aanslaat.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 09:20

Zebrastreep schreef:
Ik ga geen derde keer, ik zou daarvoor dus al in aanmerking komen omdat het al bijna 6 maanden geleden is. Maar ik heb geen gezondsheidsproblemen zover ik weet dus ik zie zelf eerst geen reden om dat te gaan doen.

Plus dat vertrouw ik eigenlijk gewoon nog niet zo

Heb je een linkje waarin staat dat je nu alweer zou moeten? Of val je in een bepaalde groep dat dat nodig is? Het laatste dat ik mij kan herinneren is een bericht dat ze minimaal een jaar werken. Volgens mij hebben we de vaccins veel te kort om te zeggen hoe lang ze precies effectief zijn toch?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 09:22

Wanneer de vaccinatie graad hoog genoeg is dooft een virus uit. Weggaan zal het nooit meer doen en het grote nadeel met Corona is dat het over de hele wereld heel veel mensen te pakken heeft. En dan moet je wel heel snel en veel vaccineren om mutaties die nog vervelender kunnen zijn voor te blijven. Net als bij de griep zullen er verschillende strengen komen waar elk jaar tegen gevaccineerd word. Bij griep word gekeken welke ze in het vaccin stoppen en zo zal het bij Corona ook vast gaan gebeuren. Iedereen zal op een gegeven ogenblik weerstand tegen Corona krijgen en de risicogevallen halen hun prik, net als bij griep.

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 09:35

Ik ben benieuwd wanneer ze het meetpunt gaan pakken waarop iedereen die kan, geweest is (en op tijd geweest is, niet gewoon nog even 4 maanden wil wachten omdat het kan ofzo...)
Ik hoor in mijn omgeving mensen die het vaccin wel willen, maar wel nog even wachten of er geen rare dingen gebeuren...sja, als we daarop moeten gaan zitten wachten.... ?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 09:42

Nee ik vind niet dat we daar op moeten wachten nee.
Als we 12 weken aanhouden na de oproep is dat zat lijkt mij.
Dan hou je rekening met 5 weken tijd voor de eerste gezet kan worden. (Want schijnbaar duurt het soms echt zo lang)
Nu weet ik niet wanneer de 18 jarigen zijn opgeroepen. Maar 12 weken daarna zou je imo aan mogen houden als streefdatum.

edit: dat was 19 juni. Dus dan zit je half september.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:02

Cer schreef:
Ik ben benieuwd wanneer ze het meetpunt gaan pakken waarop iedereen die kan, geweest is (en op tijd geweest is, niet gewoon nog even 4 maanden wil wachten omdat het kan ofzo...)
Ik hoor in mijn omgeving mensen die het vaccin wel willen, maar wel nog even wachten of er geen rare dingen gebeuren...sja, als we daarop moeten gaan zitten wachten.... ?

Lijkt mij toch niet heel gek dat mensen Willen wachten dat er geen rare dingen gebeuren. Of kan jij mij alle lange termijn effecten vertellen?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:05

Het is niet gek als mensen willen wachten. Wél als wij daar op gaan wachten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:09

Mensen mogen prima wachten maar dan kan de boel wel open. Niet mijn probleem als mensen dat risico willen nemen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:13

Mensen die willen wachten, geen probleem dat ze het risico op Corona willen lopen. Wel jammer want zo waart het virus gewoon langer rond .

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:16

bigone schreef:
Mensen die willen wachten, geen probleem dat ze het risico op Corona willen lopen. Wel jammer want zo waart het virus gewoon langer rond .

Precies en dus weer kans op mutaties.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:19

ApplePapple schreef:
Cer schreef:

Lijkt mij toch niet heel gek dat mensen Willen wachten dat er geen rare dingen gebeuren. Of kan jij mij alle lange termijn effecten vertellen?

Er is heel veel geschreven over lange termijn effecten, ik zou dat niet van mij aannemen.. maar ik heb genoeg gelezen over vaccins, wat er in dit vaccin zit en lange termijn effecten dat ík mij geen zorgen maak. Maar ik zou niet op mijn woorden afgaan...

Daarnaast... zie de andere antwoorden...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:20

Ik hoop dat we in september weer voor een deel al dan niet helemaal terug kunnen.
Je hoort toch een stuk minder over hoe de vaccinaties lopen dan eerst

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:22

ingedebruijn schreef:
Mensen mogen prima wachten maar dan kan de boel wel open. Niet mijn probleem als mensen dat risico willen nemen.

De boel mag van mij zeker open, en nee ik ga er geen deel aan nemen, want ik ga mij niet laten testen om ergens naar binnen te mogen.

Wat ik mij afvraag, hoe kunnen lange termijn effecten bekend zijn als het vaccin nog geen jaar op de markt is?
Misschien mis ik ergens iets maar ik maak mij er zorgen om.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:26

Ik dacht dat de vaccins niet echt nieuw zijn qua inhoud. Maar ik maak me meer druk om mijn huidige kwaliteit van leven dus ik sta er ook enorm nuchter in.

Wat mij betreft jassen ze er bij mij ieder half jaar eentje in. Ga liever dood aan bijwerkingen dan nog 2 jaar zo te moeten leven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:28

Wanneer je je verdiept in vaccins in het algemeen zou je weten dat een vaccin niets anders doet dan je immuunsysteem voorbereiden op een virus zodat het in kan grijpen wanneer je het oploopt.
En dat wat er ingespoten word aan stoffen is binnen een paar weken uit je lichaam. Er is geen dna verandering waardoor we ineens op handen en voeten gaan lopen bvb. Ik snap wel dat mensen huiverig kunnen zijn maar er voor kiezen om niet te vaccineren en toch Corona op te lopen kan een heel veel groter risico zijn.
Dat er nu zoveel bijwerkingen gemeld worden komt alleen omdat miljarden mensen gevaccineerd worden, dat treed bij alle vaccins op maar normaal worden er geen complete bevolkingen ingeënt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:29

Zoals een collega van mij zei, het eerste vaccin werd 200 jaar geleden ontwikkeld, dus het is echt wel een veilig iets.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:35

Ik vraag me af of mensen dezelfde vraag stellen bij de huidige medicatie die zij slikken. Wat is het effect op de lange termijn wanneer iemand bijvoorbeeld de pil gebruikt of simpel gezegd een paracetamolletje.. Want die zijn naar mijn idee schadelijker dan het vaccin.
Of wat is de lange termijn effect op het gebruik van adhd medicatie?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:36

bigone schreef:
Wanneer je je verdiept in vaccins in het algemeen zou je weten dat een vaccin niets anders doet dan je immuunsysteem voorbereiden op een virus zodat het in kan grijpen wanneer je het oploopt.
En dat wat er ingespoten word aan stoffen is binnen een paar weken uit je lichaam. Er is geen dna verandering waardoor we ineens op handen en voeten gaan lopen bvb. Ik snap wel dat mensen huiverig kunnen zijn maar er voor kiezen om niet te vaccineren en toch Corona op te lopen kan een heel veel groter risico zijn.
Dat er nu zoveel bijwerkingen gemeld worden komt alleen omdat miljarden mensen gevaccineerd worden, dat treed bij alle vaccins op maar normaal worden er geen complete bevolkingen ingeënt.

Neem maar eens een kijkje op een bijsluiter van de gemiddelde medicatie die in supermarkten te koop is zonder enige controle. Maar dat stouwen we zo naar binnen haha. Dit vaccin ligt gewoon onder een enorm vergrootglas dus we moeten het inderdaad echt in perspectief blijven zien.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:36

Degenen die zo tegen vaccineren zijn wijzen vaak naar de Softenon of naar die andere medische kwestie. Is dat terecht? Even opzoeken over welke het ging.

Edit: DES.
Maar dat waren medicijnen. Waarom zou dat dan gelijk zijn aan een vaccin?
De argumenten die ik hoor zijn: Ja, maar toen werd ook gezegd dat dit veilig was en dat bleek het niet te zijn dus dan is het Corona vaccin misschien ook wel niet veilig en worden onze kinderen er onvruchtbaar door.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 20-07-21 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:38

ApplePapple schreef:
Wat ik mij afvraag, hoe kunnen lange termijn effecten bekend zijn als het vaccin nog geen jaar op de markt is?
Misschien mis ik ergens iets maar ik maak mij er zorgen om.

Het is ook moeilijke materie en bijna niemand van ons is vaccinontwikkelaar... maar alle losse componenten zijn bekend en getest, en combinaties daarvan ook. Het is niet zo dat ze ineens iets heel nieuws in het vaccin hebben gestopt..

Ik meen ook dat bijwerkingen van eerdere vaccins (if any) er al in een eerder stadium uitgekomen zijn (maar dat weet ik niet helemaal zeker, iemand hier misschien wel?)

Vwb andere medicatie denk ik niet dat de meeste mensen zich dat afvragen.. maarrrr ik vind wel dat we niet moeten doen alsof iedereen medicatie slikt. Er zijn ook mensen die amper iets slikken en die hoeven zich dan ook niet te verdiepen in bijwerkingen, denk ik.
Er zitten ook bijwerkingen aan vervuiling in de omgeving, maar dat staat denk verder van iemand af dan wanneer je letterlijk iets slikt of in je lijf spuit.

Edit: bij het mexicaanse griepvaccin leken de bijwerkingen binnen een jaar te manifesteren. Bij Softenon pas na de bevalling..zoiets kan ik snel vinden.. Ik mag hopen dat ze dat allemaal meegenomen hebben bij de doorontwikkelingen van andere medicijnen en dus ook dit vaccin..
Laatst bijgewerkt door Cer op 20-07-21 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:38

purny schreef:
Ik vraag me af of mensen dezelfde vraag stellen bij de huidige medicatie die zij slikken. Wat is het effect op de lange termijn wanneer iemand bijvoorbeeld de pil gebruikt of simpel gezegd een paracetamolletje.. Want die zijn naar mijn idee schadelijker dan het vaccin.

Het effect van de pil is dat ik geen ongewenst kind krijg (dat is pas schadelijk op lange termijn). Daar help ik mezelf mee. Een gezonde jongere heeft weinig kans om heel ziek te worden van COVID. Dus daarvoor heeft het vaccin veel minder “nut” dan medicatie zoals de pil of adhd medicatie.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:40

MarlindeRooz schreef:
purny schreef:

Het effect van de pil is dat ik geen ongewenst kind krijg (dat is pas schadelijk op lange termijn). Daar help ik mezelf mee. Een gezonde jongere heeft weinig kans om heel ziek te worden van COVID. Dus daarvoor heeft het vaccin veel minder “nut” dan medicatie zoals de pil of adhd medicatie.

Hoe verklaar je dan het aantal jongeren met long covid? Die zijn naar mijn weten allemaal gezond.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:43

Wat zijn die aantallen precies op het totaal aantal jongeren in Nl?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 10:43

ja, welk aantal jongeren, en hoe lang is long? En wat is het precies? want er is ook al geschreven dat ze niet weten of alle klachten die nu onder long-covid vallen, daadwerkelijk van covid komen..