Frankrijk verplicht vaccin mensen in de zorg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 19:34

Palmera schreef:
Ik vind dit een hele zorgwekkende en doodenge ontwikkeling.

Hoe durft een republiek in Europa te willen beschikken over het lichaam van een ander.
Ik zou me per direct in de nog doorbetaalde ziektewet laten zetten. Zoek het naar uit, en ik hoop dat heel veel franse zorgverleners dit doen. Middelvinger in de kont van die Macron, eens zien of hij het leuk vind om iets ongevraagt in zijn lijf te krijgen.
}:)

Echt, ik ben gewoon in shock. We leven in europa verdorie!

Een republiek in Europa.. ik zal het je nog sterker vertellen, zelfs in Nederland (en Duitsland, waarschijnlijk ook andere landen maar Du weet ik zeker) is er een bevolkingsgroep verplicht, zonder vrijwillige keuze gevaccineerd. Defensiepersoneel heeft geen keuze, voor hen is dit gewoon de zoveelste vaccinatie die gewoon verplicht is.

BigOne

Re: Frankrijk verplicht vaccin mensen in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 19:36

Logisch toch, die gaan de hele wereld over.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 19:46

bigone schreef:

Geeft wel aan dat het geen simpele ethische vraag is.

Ik zou ooit naar Suriname gaan voor de mili en zou dan een waslijst aan verplichte meuk gekregen hebben. Ook bepaald niet zonder potentiële bijwerkingen. Wel/geen Suriname was echter optioneel. Ik koos voor het avontuur boven dat risico.

Wie nu in het leger zit, zit daar niet verplicht. Heeft dus ook die keuze kunnen maken. Vooraf :)*

Bij ziekenzorg ligt dat anders; die krijgen het er nu verplicht bij. Ontslag een vrije keuze zeg je? Mwah, zie ik genuanceerder.
Verder geeft de A-status van Covid19 een Staat de mogelijkheid om dat te verbieden. Aangezien er geen verschot is aan zorgpersoneel is dat de volgende stap als er meer dan een paar ontslag nemen.
Een realistischer verwachting dan een ´ontsnappingsvariant´.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:31

Ik ben bij een verplichting wel ook gelijk voorstander van meer dan Covid.
Immers heb je als patient dan net zo veel recht op verpleging die braaf iedere 10 jaar zijn kinkhoest vaccin blijft herhalen. Dat is namelijk net zo dodelijk als je verzwakt bent.

Ik val vooral over de inconsequente houding overal waar dan uitgerekend de zorg die al overwerkt is de hoofd verantwoording mag dragen niet perse over het vaccin zelf.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-21 20:48

Vandaag zijn er het record aantal van 792.339 vaccinaties gezet in Frankrijk!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:49

Niet zo raar met de dure dreigementen in de achtergrond :D

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-21 20:50

Nee niet zo raar en ook een mooi resultaat

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 22:58

bigone schreef:

Klopt, ik vind het ook een goed iets. Maar dat vind ik voor de zorg ook. Zij werken met (zeer) kwetsbare mensen.

Mijn punt was meer “Frankrijk is echt niet de eerste/enige die het voor een bepaalde groep verplicht”.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 23:02

Uitgerekend in de thuiszorg is bij ons de motivatie laag schijnt het. En eerlijk is eerlijk: dat is logisch.
Bijna een jaar lang krijgen ze te horen dat het voor hen niet gevaarlijk is en daarom geen beschermende middelen nodig hebben. Het zou enkel om hun patienten gaan die er aan onderdoor gaan, dus een papieren vodje voldoet en minder dan 15 minuten contact gaf niets……
Vervolgens komt het vaccin en iedereen gedraagt zich spontaan als hysterische hyenas als je niet meteen vooraan staat.
Ga dat nog maar eens snappen als biologie niet je beste vak was.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 23:06

Ibbel schreef:
Sja, er zijn wel meer dingen verplicht als je in de zorg werkt. Verplicht bijscholen bijvoorbeeld, verplicht allerlei protocollen volgen. Ik vind verplicht vaccineren niet zo raar. En is Hep A/B niet allang verplicht?

Niet toegelaten worden in een buitenland zonder vaccinatie: probeer maar eens zonder gele koorts Hep A/B difterie vaccinatie naar de tropen te gaan. Tja, jammer dan dat het ook voor Europa zou kunnen gaan gelden.

Je hebt altijd de vrijheid ander werk te zoeken en niet op vakantie te gaan...

Helemaal mee eens.

Doordat de politiek niet de woede van de antivaxers over zich heen wil, blijft het halfslachtig. Zo duurt en duurt het maar.

Hier graag ook actie. Stel een vaccinatie bewijs of een testuitslag verplicht voor alles. Wil je niet vaccineren én niet testen, dikke jammer.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 23:07

Sizzle schreef:
Uitgerekend in de thuiszorg is bij ons de motivatie laag schijnt het. En eerlijk is eerlijk: dat is logisch.
Bijna een jaar lang krijgen ze te horen dat het voor hen niet gevaarlijk is en daarom geen beschermende middelen nodig hebben. Het zou enkel om hun patienten gaan die er aan onderdoor gaan, dus een papieren vodje voldoet en minder dan 15 minuten contact gaf niets……
Vervolgens komt het vaccin en iedereen gedraagt zich spontaan als hysterische hyenas als je niet meteen vooraan staat.
Ga dat nog maar eens snappen als biologie niet je beste vak was.

Ook eens. En jongeren en tieners die eerder echt totaal geen probleem zouden hebben, ja nu toch maar vaccineren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 23:09

Huertecilla schreef:
Rennie89 schreef:
Ik werk op de luchthaven als beveiliger en als ze het ons gaan verplichten meld ik mij volledig ziek,

Dat lees ik wel vaker doch indien de overheid jouw werk als ´essentieel´ bestempeld heb je zelfs niet eens het recht om zomaar ontslag te nemen voor de duur van de maatregel.

Hoe kom je daarbij?
Er kan een verbod van beroepsuitoefening zijn, dat is iets heel anders.

Voor de mensen die ontslag gaan nemen, realiseren jullie je ook, dat je dan geen recht op een uitkering hebt ?

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 00:06

Arabesk schreef:
Ibbel schreef:
Sja, er zijn wel meer dingen verplicht als je in de zorg werkt. Verplicht bijscholen bijvoorbeeld, verplicht allerlei protocollen volgen. Ik vind verplicht vaccineren niet zo raar. En is Hep A/B niet allang verplicht?

Niet toegelaten worden in een buitenland zonder vaccinatie: probeer maar eens zonder gele koorts Hep A/B difterie vaccinatie naar de tropen te gaan. Tja, jammer dan dat het ook voor Europa zou kunnen gaan gelden.

Je hebt altijd de vrijheid ander werk te zoeken en niet op vakantie te gaan...

Helemaal mee eens.

Doordat de politiek niet de woede van de antivaxers over zich heen wil, blijft het halfslachtig. Zo duurt en duurt het maar.

Hier graag ook actie. Stel een vaccinatie bewijs of een testuitslag verplicht voor alles. Wil je niet vaccineren én niet testen, dikke jammer.

Voor mij voelt verplicht stellen van vaccinatie hetzelfde als de plaatjes in je profiel waarop een kat in een kooitje is te zien, een paard vastgebonden met hulpteugels, paard in een gedwongen houding etc.
Oftewel geforceerd, geen keuzevrijheid meer en mogelijk schade op langer termijn.

Ik heb er geen moeite mee als mensen zich laten vaccineren. Als je dat wil prima en ik kan er nog in komen ook als je er voor kiest. Maar laat het een keuze blijven. Net als dat we denk ik allebei een paard willen laten kiezen waar hij zijn hoofd wil houden tijdens het bewegen, in plaats van het te forceren.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 00:49

BabiiVeeraa schreef:
Palmera schreef:
Ik vind dit een hele zorgwekkende en doodenge ontwikkeling.

Hoe durft een republiek in Europa te willen beschikken over het lichaam van een ander.
Ik zou me per direct in de nog doorbetaalde ziektewet laten zetten. Zoek het naar uit, en ik hoop dat heel veel franse zorgverleners dit doen. Middelvinger in de kont van die Macron, eens zien of hij het leuk vind om iets ongevraagt in zijn lijf te krijgen.
}:)

Echt, ik ben gewoon in shock. We leven in europa verdorie!

Een republiek in Europa.. ik zal het je nog sterker vertellen, zelfs in Nederland (en Duitsland, waarschijnlijk ook andere landen maar Du weet ik zeker) is er een bevolkingsgroep verplicht, zonder vrijwillige keuze gevaccineerd. Defensiepersoneel heeft geen keuze, voor hen is dit gewoon de zoveelste vaccinatie die gewoon verplicht is.

Gevaccineerd worden is vrijwillig. Wel kan het niet laten inenten inzetbaarheidsbeperkingen met zich meebrengen. Dat betekent dat een militair die is aangemerkt voor een uitzending niet mee kan.

Bron: https://www.defensie.nl/actueel/nieuws/ ... en-60-jaar

Ze zouden het wel kunnen verplichten aangezien je ervoor tekent dat ze je voor alles en nog wat mogen vaccineren. Maar op dit moment (gelukkig) nog niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 00:50

Electra63 schreef:
Huertecilla schreef:

Dat lees ik wel vaker doch indien de overheid jouw werk als ´essentieel´ bestempeld heb je zelfs niet eens het recht om zomaar ontslag te nemen voor de duur van de maatregel.

Hoe kom je daarbij?
Er kan een verbod van beroepsuitoefening zijn, dat is iets heel anders.

Voor de mensen die ontslag gaan nemen, realiseren jullie je ook, dat je dan geen recht op een uitkering hebt ?

Je wordt vanzelf ontslagen als je geen vaccinatie neemt veronderstel ik en daar is je recht op uitkering mits voldoende gewerkt. (in België is er iig een regel betreffende hoe veel dagen je gewerkt moet hebben.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 01:03

Rennie89 schreef:
Ik werk op de luchthaven als beveiliger en als ze het ons gaan verplichten meld ik mij volledig ziek, zou dat echt zwaar idioot vinden. (Zit al gedeeltelijk nog in het verzuim, opbouwende ), ik ben al verplicht om een mondkapje te dragen terwijl ik in principe vanwege aangezichtspijn vrijgesteld ben van het dragen van een mondkapje maar zonder mondkapje mag ik mijn werk niet uitvoeren, ik doe dus al water bij de wijn en ik wil mij niet laten vaccineren, dat is mijn beslissing, ik ben een risicogroep maar ik verwacht niet dat andere het voor mij doen, ik doe het namelijk zelf ook niet om mijn eigen redenen. Vind het kwalijk als dit voor meerdere toch wel alledaagse dingen verplicht zou worden.

Waarom dan ziek melden en geen ontslag nemen, als je het er absoluut niet mee eens bent.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 02:28

Waarom? Omdat sommige mensen in hun eentje een hypotheek te betalen hebben en in mijn geval zit ik al in de ziektewet maar ben opbouwend, zou nooit een gelijkwaardige baan kunnen vinden vanuit mijn ziektewet met mijn medische achtergrond waar dit niet verplicht zal worden ;) ik meld mij niet onnodig ziek, ben het nog steeds maar ben noodgedwongen weer aan het werk doordat ik het financieel anders niet zal redden,

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 06:20

Ingrid_92 schreef:
Arabesk schreef:
Helemaal mee eens.

Voor mij voelt verplicht stellen van vaccinatie hetzelfde als de plaatjes in je profiel waarop een kat in een kooitje is te zien, een paard vastgebonden met hulpteugels, paard in een gedwongen houding etc.
Oftewel geforceerd, geen keuzevrijheid meer en mogelijk schade op langer termijn.

Ik heb er geen moeite mee als mensen zich laten vaccineren. Als je dat wil prima en ik kan er nog in komen ook als je er voor kiest. Maar laat het een keuze blijven. Net als dat we denk ik allebei een paard willen laten kiezen waar hij zijn hoofd wil houden tijdens het bewegen, in plaats van het te forceren.

Heb je ook het tweede deel gelezen? Niet vaccineren betekent dan dus gewoon dat je net iets vaker moet testen. Ook helemaal prima toch, en je hebt op die manier altijd een keuze.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 07:55

De Telegraaf kopt met 'Frankrijk komt terug op nieuwe corona regels, verwarring compleet' het is een premium artikel en ik kan het niet lezen en ik kan er in de Franse kranten (nog) niks over vinden dus ik ben nu erg nieuwsgierig

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:06

Oh echt ? Ik hoor net op de radio nog een keer dat, wie zich in de zorg in Frankrijk niet laat vaccineren, geen loon meer krijgt.

Hier bij ons ( BE ) komen de ministers blijkbaar straks vervroegd samen om te bespreken of vaccinatie in de zorg ook verplicht wordt...
:+

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 08:09

Ik kan het artikel niet lezen dus geen idee wat erin staat

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:17

luxx schreef:
De Telegraaf kopt met 'Frankrijk komt terug op nieuwe corona regels, verwarring compleet' het is een premium artikel en ik kan het niet lezen en ik kan er in de Franse kranten (nog) niks over vinden dus ik ben nu erg nieuwsgierig

Op rtl nieuws vertelde ze net dat de nieuwe regels niet voor kinderen gelden. Misschien dat dit erin staat. Trouwes belachelijk dat dit een premium artikel is. Is wel belangrijk dat iedereen dat kan lezen.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 08:45

Heb dit ondertussen gevonden : https://www.google.com/amp/s/www.libera ... utType=amp

Een minister vraagt souplesse voor kinderen tot 15 jaar oud, hij heeft zelf jonge kinderen en daarom vraagt hij dat zegt hij, niet als minister maar als vader

Het is nu voor kinderen vanaf 12 jaar de passe sanitaire, kan niet vinden dat daar iets aan veranderd is nog

Vermoed dat de Telegraaf dit vooral zo neerzet om nieuwe premium abonnees te scoren. Ik verwachtte dat er wel iets van waar was maar zit denk ik dit verhaal achter wat dus nog eigenlijk niks is....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:55

luxx schreef:

De aanvankelijke eis was dat iedereen vanaf 12 jaar alleen naar binnen kon met een vaccinatiebewijs of negatieve test. Omdat lang niet alle Nederlanders en vooral hun kinderen zijn geprikt, zou een tripje naar la douce France aardig in de papieren lopen. Dinsdagavond kwam de Franse regering daar plots op terug: voor 12-17 jarigen gaat de gezondheidspas eind augustus in.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 09:05

Helemaal gelijk, heb het eindelijk gevonden!