Wat raakte jij kwijt en waar vond je het uiteindelijk terug?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wat raakte jij kwijt en waar vond je het uiteindelijk terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 16:27

aha, kijk dat verklaard alles :D :+

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 02:27

Onali schreef:
lisanne87 schreef:
Ik ben 23 jaar geleden mijn poëziealbum kwijtgeraakt. Ik hoop dat ik die ooit mag terugvinden, staan veel versjes in van mensen die inmiddels zijn overleden.

;(
Same

Ik mis hem zo. Heb wel mn tweede, maar in de eerste zitten berichtjes van opa en oma en ooms en tantes.

Na 30 jaar kwamen mensen uit onze straat op zolder het poëzie album tegen van mijn vriend en hebben hem aan haar terug gegeven. Er is dus nog hoop.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:20

Paar dagen geleden.. Mijn zus was haar mobiel kwijt. Overal gezocht, maar niet kunnen vinden.

Ik haar bellen, maar meteen voicemail.. Heel raar, want haar mobiel was vol toen ze hem kwijt raakte. Toen zei ik al, hij zal toch niet kapot zijn? Maargoed, nog veel te doen, dus wij zijn weg gegaan..

S avonds nogsteeds geen mobiel. Elke optie bekeken, de meest gekke plekken.

Tot ik naar de wc ga en die hartstikke verstopt zit.. Mijn zus geloofde me niet meteen.

Maar het was toch echt haar mobiel die de verstopping veroorzaakte :+
Ding heeft dus echt uren in de wc gelegen, is dus ook echt kapot, zelfs het kaartje erin is helemaal roestig :=

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-22 22:08

corinep schreef:
De oplader van mijn elektrische fiets ben ik ook kwijt geweest, zelfs zo erg dat ik maar een nieuwe heb gekocht voor 150 euro. Paar maanden later vond ik hem achter de TV, op het moment dat ik hem vond dacht ik ohja, dit vond ik een handige plek om hem neer te leggen/accu op te laden. Nu fiets mee gehad naar de camping, lader dus ook maar het verloopblokje is er vanaf, die is nu dus kwijt, gelukkig had ik al een reserve lader :+

Precies 1 jaar en 2 dagen later...

Verloopblokje zojuist gevonden :D lag onder de achterbank van mijn auto, had nooit gezien dat daar een kleine ruimte zat maar het viel nu op omdat er wat witte broodkruimels lagen die ik op ging stofzuigen. Scheelt weer 50 euro _/-\o_

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:14

Ik raak juist alles kwijt op het moment dat ik een grote schoonmaak in mijn huis houdt... Als het rommelig is, kan ik alles feilloos terug vinden >;)

Van de winter was ik mijn motivatie kwijt... 2 maanden later had ik die weer terug gevonden.. Hoe.. Geen idee :))

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-22 22:16

Ohja en vandaag, polsbandje voor het zwembad kwijt, 2 oudsten waren al richting het zwembad, 3e polsbandje nergens te vinden, alles overhoop, dan maar zonder polsbandje naar binnen(op de gok, ze zouden ons waarschijnlijk toch wel herkennen). Blijkt in het zwembad dat mijn zoontje 2 polsbandje om had :x

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:19

Ik was een paar maanden terug m’n verlovingsring kwijt en een ring die ik van m’n oma had gehad… nergens te vinden, ik dacht dat ik ze af had gedaan in de auto op weg naar stal (normaal doe ik alles thuis af)…hele auto overhoop gehaald maar niks…vind ik tijdens het uitmesten eerst ring 1 en na enig speurwerk ring 2…. Maar het was al 4 dagen later en mest elke dag uit?! Maar zoooooo blij dat ik ze terug heb…

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:29

Mijn postkaart van Cyprus.

Ik heb er serieus meer dan een jaar naar gezocht. Ik wist hem echt staan: op mijn nachtkastje. En ik wist zeker dat ik de kaart daar had ingelegd voor de verhuis. Maar - foetsie. Weg, gone, for ever.

Na meer dan een jaar verhuisd te zijn en te zoeken trok ik het niet meer (ik spaar postkaarten, en deze ontbrak dus echt hahaha), en heb ik via kaartje2go een eigen postkaart gemaakt en die naar mezelf gestuurd :')
Een paar weken later vond ik mijn originele postkaart terug - in dat vervloekte nachtkastje, dat ik al 1000x binnenstebuiten had gedraaid.

Ik heb het in een kader gestopt, hopelijk gaat ie nu niet meer lopen haha.

Oh, en eerder deze week vroeg mijn vriend "waar is de kabel van de waterstofzuiger". Ik hoorde het echt donderen in Keulen.
Nu ben ik een zeer visuele denker - als iemand mij vraagt "waar ligt dit of dat" dan zie ik dit of dat in mijn hoofd, en zie ik de omtrekken van daar waar het zou moeten liggen, in mijn herinnering. Zo van "oh ja, ik had het toen of daar nog". Mijn geheugen lijkt zo'n giga kaartenbak, en daar moet ik dan in zoeken.

Ik had geen flauw idee wat voor kabel hij bedoelde, dus mijn zoektocht liep meteen vast. We hebben die stofzuiger vorig jaar gekocht, en maar 1x moeten opladen. Nu het jacuzzi-seizoen weer volop bezig is, begon de batterij leeg te lopen, dus hadden we de kabel nodig. Maar als ik niet weet hoe dat ding er uit ziet, kan ik hem in mijn hoofd ook niet opzoeken, heel vervelend :') Ik heb uiteindelijk de stofzuiger gegoogled, en zo een plaatje van de kabel gevonden. Jeetje wat ben ik toch een raar mens.
Maar - ik kon me nog steeds niet herinneren dat ding ooit in handen te hebben gehad. En ik heb normaal wel een vrij accuraat geheugen... Probleem dus. Als mijn vriend iets moet zoeken, laadt hij al onze kasten en schuiven uit, en ruimt hij niks terug op (of op de verkeerde plek). Ik moest dus snel actie ondernemen :') Het was dat, of hij zou een nieuwe kabel bestellen, en dat vind ik ook stom haha.
Ik ben beginnen elimineren - "niet op de wc, niet in de badkamer, niet in het washok, niet in het tuinhuis, niet in de slaapkamer, niet in de kasten in de gang". In de rommella in de keuken gecheckt - njet. Dan maar de kasten in de woonkamer leegmaken. Jezus, hoeveel kabels heeft een mens nodig? En geen enkele kwam zelfs maar in de buurt, het was echt een héél specifieke kabel.
En toen - de laatste schuif. JA HOOR. Ik heb het ding meteen gelabeld en bij de rest van de jacuzzi-spullen gegooid, zo'n zoektocht naar die kabel zal mij niet meer overkomen :')

Ook wel eens voorgehad met oorbellen die ik van mijn vriend gekregen had. Ik heb heel lang de doosjes van mijn juwelen bijgehouden, tot ik dat ook maar plaats-inpikkend vond. En.. oorbellen kwijt. Verdorie, ik heb ze toch niet mee weg gegooid? Zo ben ik niet, zéker niet als hem om iets gaat dat ik gekrégen heb. Ik heb me er echt super schuldig om gevoeld.
Weken later vond ik ze toch nog terug, geen idee meer waar, maar ze zitten sindsdien netjes in mijn juwelenkistje!

En aah. Mijn Go-Pro. Die vind ik echt al héél lang niet meer. Ik weet nog perfect waar en wanneer ik die voor het laatst had - toen we mijn ouders in centerparcs bezochten. Ik had zo'n handschoen bij, om de Go-Pro op te monteren (eigenlijk voor tijdens het paardrijden, maar het leek me wel leuk hem te gebruiken op de elektrische step). Waarschijnlijk zit hij nog in 1 van mijn reistassen haha.

Edit: mijn druppellader!! Die had ik echt al jaren niet gebruikt, echt een topper hoor. Ik had hem 10 jaar geleden zowat dagelijks nodig voor mijn toenmalige auto, en daarna slechts sporadisch om vrienden uit de nood te helpen. Heb er zelfs eens een vrachtwagen mee gered haha. En toen - poef, weg.
Probleem, want ik moest weten of mijn batterij van mijn scooter plat was, of stuk. Zoekenzoeken. Niets te vinden. Mijn vriend had zoiets van "jij hebt geen druppellader". Eh, jawel. Die van mijn vader mogen lenen. Een paar dagen later vind mijn vriend de mijne terug in zijn garage. "Hee kijk, je had gelijk, jij hebt ook een druppellader!" Ja, ik weet het :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:34

@lwdaisy.
Zoals jij omschrijft hoe je zoekt.zo zoek ik ook.

Of als mn collega vraagt waar ik lang ben gereden of welke nieren ik die dag was met voer

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:35

Ik was een keer allemaal pasjes kwijt. Die vond ik terug IN mijn hoeslaken toen ik mijn bed ging verschonen _O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:36

DJZ schreef:
Ik raak juist alles kwijt op het moment dat ik een grote schoonmaak in mijn huis houdt... Als het rommelig is, kan ik alles feilloos terug vinden >;)

Dit is zo herkenbaar!!!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:37

hagelslag schreef:
Of als mn collega vraagt waar ik lang ben gereden of welke nieren ik die dag was met voer

Moet zeggen, nu ben je mij kwijt. Welke nieren je die dag was met voer?

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:38

Mijn huissleutels van 2 verschillende huizen. Meer dan 1,5 jaar geleden waren ze nergens te bekennen. Gevonden voorwerpen in de gaten gehouden, motorjas welke ik aan had tig keer uitgeplozen, door andere mensen laten uitpluizen, voering gecheckt en er maar vrede mee gekregen dat ze ergens in een berm lagen, uit mijn jas gevallen en nooit meer terug zouden komen.

Reed ik na een hele poos eindelijk weer motor, zocht ik na alweer een maand rijden het ventiel verloop om te banden nog een keer op te pompen. Vond ik niet het ventiel verloop stuk, maar gewoon mijn sleutelbos. Pontificaal in een borstzak.

Hoe dan?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:39

Ik ben een sleutelbos kwijt geraakt op mijn MBO-school.
Toen hebben mijn ouders nieuwe sloten in de deuren gezet.

Nog niet zo'n lange tijd er na, raakte ik de tweede bos sleutels kwijt.. Ook weer op school.

Ouders uiteraard super boos.. Maar je raad het niet. Ik vond mijn eerste sleutelbos weer terug. :') Maar ja sloten waren al vervangen.

De tweede bos is nooit meer terug gevonden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:42

Mijn bril was ik kwijt ik zocht overal, mijn man vroeg meen je dit? Ja natuurlijk ik zie hem echt nergens, kijk eens in de spiegel riep hij. Dus ik heel blond waarom moet ik in de spiegel kijken?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:47

marleen_usar schreef:
Mijn bril was ik kwijt ik zocht overal, mijn man vroeg meen je dit? Ja natuurlijk ik zie hem echt nergens, kijk eens in de spiegel riep hij. Dus ik heel blond waarom moet ik in de spiegel kijken?

_O- ik had dat een keer tijdens het bellen met een vriendin, het was laat en ik was mij alvast klaar aan het maken om te gaan slapen, ik kon alleen die stomme telefoon maar niet vinden want die had ik nodig om de wekker te zetten.

Zucht :')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:50

Haha geweldig.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 23:08

Ik ben een keer de hele avond op zoek geweest naar de schaal walnoten. Die gewoon op de hoek van het keuken eiland stonden. De volgende ochtend zag ik ze pas...
Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 23:09

Auto- + huissleutels. Lagen in de vuilnisbak. Niet 1 x maar 2 x gebeurd. Dus als we nu sleutels kwijt zijn kijken we daar :D :D

Telefoon van mn werk. Mn man heeft m zo goed opgeruimd voor we met vakantie gingen, dat ik hem nu nog niet heb terug gevonden. Plat en zwart ook. En leeg...

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 23:15

Ik ook huissleutels, eerstoveral gezocht, maar heel vreemd kreeg opeens de ingeving om bij mijn boekenkast op een plank achter mijn boeken te kijken. En jahoor, daar viste ik ze achter vandaan.
Vraag mij niet waarom,ik dat op eens bedacht, maar goed waarschijnlijk mijn dochtertje daar achter gegooid.
Maar hoe ik op het idee kwam om daar te kijken ???

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 06:00

Ik ben echt heel lang het zonnehoedje van ons zoontje kwijt geweest...alles over de kop gehad. Iedereen gevraagd waar we waren geweest maar niks of niemand die wat wist...
Tot vorige week mn vriend zn jas aantrekt en daar opeens het hoedje uit zn jaszak tovert :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 07:24

Rocamor schreef:
hagelslag schreef:

Moet zeggen, nu ben je mij kwijt. Welke nieren je die dag was met voer?

Heerlijke typfout.
Nieren moet boeren zijn _O-

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 07:54

Ik was ooit zo'n scanner kwijt waar je als personeel producten mee afboekt :+ Alles gehad, vuilnisbak bekeken, in koeltafels enzovoorts, uiteindelijk trek ik wat willekeurige laatjes open, ligt die daar. Ik was echt confused, want ik kon me echt niet herinneren dat ik hem daar had gelegd.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 08:58

Leuk topic dit!

Voor onze vakantie in november 2021 hebben we de kentekenbewijzen van de motoren veilig opgeborgen. Iets te goed verstopt, want we hebben ze nog steeds niet gevonden. :')

Voor een campertrip ben ik ook mijn paspoort eens kwijt geweest. Hele huis en camper overhoop, maar nergens te vinden. Beetje gestrest op vakantie, want ja, zonder paspoort. Uiteindelijk kreeg ik hem van Sinterklaas terug. Had m'n vriend hem in het dashboardkastje van de camper gevonden (terwijl we die 10x hadden leeg hadden gehaald!). Ding was dus gewoon mee op vakantie geweest :')

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 00:02

Toen ik thuis de hond uit wou laten kwam ik er achter dat mijn sleutels verdwenen waren. Na heel het huis op zijn kop gegooid te hebben toch maar even de winkel gebeld waar ik boodschappen had gedaan. En ja hoor daar had iemand ze gevonden in de diepvries tussen de pizza’s hahahahh