Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 07:57

janderegelaa schreef:
Maranta schreef:
Wil wel even vermelden dat ik absoluut niet tegen vaccins ben. Heb alle vaccins gehad als kind en ook hepatitis b.

Enige waar ik met huidig vaccin tegen aanloop, is dat de langere termijn bijwerkingen nog niet bekend zijn.

Ik begrijp die angst wel. Misschien kan ik het je uitlegen: het enige dat dit vaccin doet is je immuun systeem aanzetten en daarna gaat het weer weg. Het enige wat we niet weten is voor hoe lang het beschermd.

En om je nog meer gerust te stellen (hoop ik), er is geen enkel vaccin in de wereld wat een negatieve bijwerking heeft op lange termijn.

Toch wacht ik liever nog een poos :D

Daarnaast heb ik al 2 x corona gehad. Waarbij ik de 2e keer veel milder verloop had. Dus ik vertrouw erop dat mijn immuunsysteem(t-cellen) werkt.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 08:07

Hier vaccineren we ook niet gaan we ook niet doen geen twijfel over mogelijk, mijn partner is ook zwanger half juli uit geteld.
Ons gezin doet er niet aan mee.
Onze vrienden ook niet.
Mijn moeder zou ook niet gaan, mijn vader is wel geprikt.
En dat moet hij zelf weten maar goed voor hem geld dat lange termijn toch niet meer hij is 70.
Ik vind dat iedereen zelf moet weten of die het wel of niet pakt, en ik heb nog geen problemen ergens gehad als ik zeg dat ik niet ga prikken.
Maar ik laat me ook niet snel van mijn stuk brengen, ze zeggen maar wat ze willen. Mijn lijf mijn leven.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 08:09

Maranta schreef:
janderegelaa schreef:
Ik begrijp die angst wel. Misschien kan ik het je uitlegen: het enige dat dit vaccin doet is je immuun systeem aanzetten en daarna gaat het weer weg. Het enige wat we niet weten is voor hoe lang het beschermd.

En om je nog meer gerust te stellen (hoop ik), er is geen enkel vaccin in de wereld wat een negatieve bijwerking heeft op lange termijn.

Daarnaast heb ik al 2 x corona gehad. Waarbij ik de 2e keer veel milder verloop had. Dus ik vertrouw erop dat mijn immuunsysteem(t-cellen) werkt.

Als ik 2 keer Corona gehad zou hebben dan deed ik een anti-stoffen test om zeker te weten of ik echt goed beschermd ben want het is idd onnodig om te vaccineren als je al voldoende anti-stoffen hebt.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 08:17

Janderegelaa dat heb je toch mis. Weet even niet meer wat en wanneer dat geweest is, maar er zijn toen vaccinaties gezet en erna was iedereen die de vaccinatie gehad heeft onvruchtbaar dus wat je zegt klopt niet

Lijkt me toch wel negatieve bijwerking voor lang termijn als je onvruchtbaar word, leuk voor mensen die nog kinderen wilde

En narcolepsie krijgen vaccinatie Mexicaanse griep lijkt me ook verschrikkelijk en heb je dan je hele leven.

Denk dat je beetje te luchtig denkt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 08:23

keona schreef:
Janderegelaa dat heb je toch mis. Weet even niet meer wat en wanneer dat geweest is, maar er zijn toen vaccinaties gezet en erna was iedereen die de vaccinatie gehad heeft onvruchtbaar dus wat je zegt klopt niet

Lijkt me toch wel negatieve bijwerking voor lang termijn als je onvruchtbaar word, leuk voor mensen die nog kinderen wilde

Sorry maar dit soort berichten zijn stemmingmakerij. "Ik weet even niet meer wat en wanneer" en vervolgens nogal een claim doen.
Er is geen enkel vaccin bekend dat onvruchtbaarheid veroorzaakt.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 08:24

Varekaj schreef:
Mij maakt het niet uit of mensen enten of niet, zolang ze dan ook zonder morren de consequenties aanvaarden. Elke keuze in het leven heeft gevolgen. Als niet enten betekent dat je dan (vaker) moet testen, dan hoef ik daar geen gezeik over te horen. Idem als je daarmee langer in quarantaine moet of beperkter zou worden in bijvoorbeeld reizen. Jouw keuze, die je wel over maakt, dan dien je die gevolgen er ook bij te nemen.

Ik ervaar het monddood maken van anders denkenden en/of mensen die zich om medische redenen niet kunnen laten enten wel als druk opleggen, moet ik zeggen. Ik vind het een opmerkelijke en allerminst empathische reactie.
Laatst bijgewerkt door Doubtless op 06-06-21 08:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 08:24

keona schreef:

Als je dit soort uitspraken op bokt slingert dan zou een bronvermelding wel fijn zijn ipv een 'weet even niet meer wat en wanneer'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 08:27

janderegelaa schreef:
Maranta schreef:

Als ik 2 keer Corona gehad zou hebben dan deed ik een anti-stoffen test om zeker te weten of ik echt goed beschermd ben want het is idd onnodig om te vaccineren als je al voldoende anti-stoffen hebt.

Huisarts doet moeilijk over bloedprikken op antistoffen :+

Zat een jaar tussen de besmettingen. 2e keer heb ik opgelopen door mijn oma :+ Eerste keer geen flauw idee. Maar belangrijkste is dat mijn oma er mild ziek van is geweest. Ondanks dat ze zeer kwetsbaar is.

secricible

Re: Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 09:07

Je kan zelf onderzoek laten doen, bijvoorbeeld via postyourlab.nl
Ik weet alleen niet of dat ook voldoende is voorbijvoorbeeld die app straks

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 09:42

Sorry maar dat begrijp ik dus niet: waarom moeten bepaalde uitspraken altijd maar vermeld worden met een bron melding, terwijl de eerste opmerking die dat dus tegenspreekt niet hoeft?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 09:45

neetoch schreef:
Sorry maar dat begrijp ik dus niet: waarom moeten bepaalde uitspraken altijd maar vermeld worden met een bron melding, terwijl de eerste opmerking die dat dus tegenspreekt niet hoeft?

Maar dat word gezien als druk. En daar gaat dit topic over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 09:45

secricible schreef:
Je kan zelf onderzoek laten doen, bijvoorbeeld via postyourlab.nl
Ik weet alleen niet of dat ook voldoende is voorbijvoorbeeld die app straks

Het heeft voor mij verder geen meerwaarde om te weten of ik anti-stoffen heb of niet. Kan dat geld wel beter besteden.

Daarnaast hou ik mij netjes aan de regels, zodra ik klachten ontwikkel.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 09:48

Hutcherson schreef:
Tiggs schreef:
Geen woorden voor Hutcherson, jij liegt dus tegen cliënten om ze ten onrechte een veilig gevoel te geven? Als je bij mij werkte en ik merkte dat, dan lag je eruit.

Gelukkig werk ik niet voor een baas en zou jij dan als werkgever een probleem hebben als je iemand eruit zet om die reden.

En als mensen van mij eisen dat ik ga vaccineren (gelukkig doet niemand dat) en ik continue een discussie aan moet gaan terwijl het mijn goed recht is om eigen keuze te maken, dan zeg ik zeer zeker weten dat ik gevaccineerd ben. Puur om van het gedoe wat niet relevant is voor mijn werk, af te zijn. Gelukkig blijf ik altijd 1,5meter afstand houden. Standaard is dat voor mij al een prettige afstand van een ander en ik heb geen hands on beroep.

Bovendien zijn er gelukkig ook veel clienten die de keuze wel respecterenen er zelfs niet naar vragen. Gelukkig is men er niet enorm mee bezig.

Maar jou cliënten mogen van jou niet de keuze maken om geen zaken te doen met jou? En ja het is voor mij wezenlijk anders als je zegt daar geef ik geen antwoord op dat is privé. Maar liegen.. nee

Ik ben totaal tegen vaccinatie dwang en iedereen moet hier eigen keuzes in maken maar liegen vind ik echt niet netjes.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:00

secricible schreef:
keona schreef:

Sorry maar dit soort berichten zijn stemmingmakerij. "Ik weet even niet meer wat en wanneer" en vervolgens nogal een claim doen.
Er is geen enkel vaccin bekend dat onvruchtbaarheid veroorzaakt.

Nou heb effe gevraagd voor je de kinderen van deze ouders heten DES kinderen https://www.umcutrecht.nl/nl/ziekenhuis ... es-dochter

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:01

Mindim schreef:
keona schreef:

Als je dit soort uitspraken op bokt slingert dan zou een bronvermelding wel fijn zijn ipv een 'weet even niet meer wat en wanneer'.
effe na gevraagd voor je kinderen van de ouders die dit gehad hebben heten DES kinderen https://www.umcutrecht.nl/nl/ziekenhuis ... es-dochter

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:05

Maar dat is geen vaccin.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:07

Ik was eerst heel stellig om mij niet te laten vaccineren. Tot ik iemand sprak die in huilen uitbarstte, dat haar vader op dinsdag ziek werd, op donderdag overleed, haar moeder 2 dagen later overleed (beiden aan corona) en haar man in diezelfde week op de IC terecht kwam en daar 6! Weken heeft gelegen. Man is inmiddels thuis, maar kon helemaal niks! Kan inmiddels weer zelf sokken aantrekken en douchen, maar is dan bekaf. Zoveel leed, hoeveel kan een mens hebben?! Vanaf dat verhaal laat ik me vaccineren als ik de oproep krijg. We moeten dit toch voor een ander overhebben?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:17

neetoch schreef:

Zonder bron kan iedereen van alles beweren:
Van het vaccin kleur je paars;
Van het vaccin wordt je magnetisch;
Van het vaccin ga je Chinees praten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:33

Anna79 schreef:
Ik gooi er even een vraag in; vanwaar de angst voor een niet gevaccineerde die in de buurt is van gevaccineerden? Het lijkt me dan toch dat de gevaccineerden geen (ernstig) gevaar meer lopen?

Als gevaccineerde ga ik er van uit dat ik geen gevaar loop.
En ik snap niets van mijzelf : ik ben voor bijna alles bang geweest, ik weet dat corona een killer is, maar ik ben niet bang geweest voor het virus.

De druk die ik ervaar als iemand zegt niet te willen vaccineren is boosheid.
Al ben ik niet bang, ik heb mij niet voor de lol laten prikken.
Een aantasting van mijn vrijheid, terwille van een groter goed : de vrijheid van ons allemaal.
Ik ben niet eens een provaccer ('oma heeft gewoon als peuter de mazelen gehad'), maar dreig wel eens zo neergezet te worden (en daar baal ik ook van).

Gaat het over diepe gemoedsbezwaren zoals de bevindingelijk gereformeerden, daar kan ik mee uit de voeten maar die zijn ('calvinisten onder elkaar') gewend aan consequent zijn : dan geen Enfteling.
(Dat is geen discriminatie, maar gewoon de consequentie - "de staart" ;) - van je keuze.)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:37

keona schreef:
Nou heb effe gevraagd voor je de kinderen van deze ouders heten DES kinderen https://www.umcutrecht.nl/nl/ziekenhuis ... es-dochter

Is in het vorige topic ook al langsgekomen, dit was GEEN vaccin, maar een medicijn.

Heel erg uiteraard voor de slachtoffers, maar dat heeft hier niets mee te maken.

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:41

Schemerdier schreef:
keona schreef:

Is in het vorige topic ook al langsgekomen, dit was GEEN vaccin, maar een medicijn.

Heel erg uiteraard voor de slachtoffers, maar dat heeft hier niets mee te maken.

Naar mijn weten was dit medicijn ook al door de testfase. Dan heeft wachten dus weinig zin. :) Pure pech en dit zou in theorie met heel veel medicijnen kunnen gebeuren...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:50

Het ingewikkelde van het zinnetje
'Ik bepaal, mijn lijf, mijn leven, ik wil geen vaccinatie' is,
.... als het zou gaan om abortus ben ik het er mee eens (graag zelfbeschikking!),
... als het gaat om corona niet. Word iemand onverhoopt toch besmet met Delta corona (uiterst besmettelijk) etc., krijg je gewoon alle medische zorg, waardoor je de wachtlijsten voor kankerpatiënten langer maakt.
Op dat vlak is het dus simpelweg GEEN individuele kwestie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:01

En zo gaat het weer over waarom wel vaccineren ipv de druk. Prachtig dit.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:03

Celestial schreef:
Schemerdier schreef:

Naar mijn weten was dit medicijn ook al door de testfase. Dan heeft wachten dus weinig zin. :) Pure pech en dit zou in theorie met heel veel medicijnen kunnen gebeuren...

Dan kun je nooit meer medicijnen nemen dus....

Maar dan nog, DES was een hormoonpreparaat om miskramen te voorkomen. En zeker geen vaccin.
Maar je ziet dus wel dat mensen als Keona niet vaccineren om dit soort banketstaaf. Terwijl het niets met elkaar te maken heeft.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:07

Ayasha schreef:
En zo gaat het weer over waarom wel vaccineren ipv de druk. Prachtig dit.

En slingert iemand die niet wil vaccineren weer een enorm kontverhaal op Bokt over DES terwijl dat echt nergens op slaat. Ik vind het prima als iemand niet vaccineert maar ik ben van mening dat je als niet-vaccinerende wel tegen je mede-bokker die ook niet vaccineert moet zeggen dat diegene zijn keuze echt op onware verhalen baseert. Dan hou je dit topic zuiver. Het scheelt ook dat jij dan niet ook als viruswappie weggezet wordt terwijl jij het om jouw medicatie doet.