De "Weigeraars"

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:25

nps schreef:
Poekkie schreef:
Maar met je agressieve posts maak je het wss nog erger. Nu krijg je zo’n extremistisch hoedje, wat mijn absoluut over de streep zou trekken om niet te vaccineren als ik nog zou twijfelen.


Ik denk dat niks jou echt over de streep zou trekken om wel te vaccineren, wel? Jij hebt je keuze al gemaakt.

Wat ik me echt afvraag, waarom moet je toch overal maar respect voor hebben en alles in zijn waarde laten? Als ik het vreselijk stom vind dat je iets wel / niet doet mag ik dat ook gewoon zeggen en als ik je redenen stom vind mag ik dat ook. En dan beargumenteer ik het ook nog is een keertje.

Voor mij voelen mensen die zich niet willen vaccineren (nogmaals - zonder medische indicatie) een beetje als mensen die dronken willen rijden - ja je mag drinken, ja je kan er zelfs mee autorijden en het gaat heel vaak goed, maar je neemt een risico waarmee je gevaarlijk kan zijn voor anderen met wie je niks te maken hebt. Jouw lijf, jouw keuze maar je keuze heeft wel gevolgen voor anderen en we weten allemaal dat dronken rijden verschrikkelijk stom is. Alsof altijd alles maar moet kunnen zonder ook maar een greintje rekening te houden met de rest van de wereld, want JOUW LIJF JOUW KEUZE en fiets de rest van de hele maatschappij en alle kwetsbaren die daarin leven, als jij maar lekker je ding kan doen. Wel lekker de lusten van onze maatschappij meepakken maar niet willen bijdragen aan de lasten. Dat maakt mij persoonlijk boos én heel verdrietig. Ik vind dan ook erg lastig om respect op te brengen niet eens voor de keuze om niet te vaccineren, maar dan ook niet te testen.

Perfect.

Poekkie

Berichten: 7376
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:26

Huertecilla schreef:
Een heldere parallel.
Een humanist zegt ´waarschijnlijk betaat God niet´.
Een gelovige zegt ´God bestaat´.

Het eerste laat ruimte aan de gelovige, het tweede niet aan de humanist.
Het eerst respecteert het recht te geloven, het tweede treedt de rechten van die humanist.

EXACT hetzelfde speelt bij vaccinatie-evangelisten als JdR.


:j :j Mooie parallel

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:26

Huertecilla schreef:
Femke_Tweety schreef:
Moeite heb ik er dus mee als ik zie dat mensen op basis van informatie waarvan ik met mijn achtergrond weet dat die niet klopt of veel te kort door de bocht is, daar hun keus van af laten hangen.


De pharmaceutische industrie is dé bron van de beste/meest info.
Het is echter ook degene met een heel groot economisch belang dus de info die ze vrijgeven is van geen kant objectief.

De ´best´onderbouwde info is als de kapper vragen of je haar goed zit.


Dat is niet helemaal waar. Er zijn genoeg virologen/epidemiologen die onafhankelijk onderzoek uitvoeren en betrouwbare informatie over de vaccins verspreiden.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:26

Waarom zo veel spanning in dit topic. Respecteer elkaars mening. En wanneer je dat niet kunt, wat is dan je agenda om in dit topic te zitten?

Achterom
Berichten: 23114
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:27

hahahatsjoe schreef:
Achterom schreef:
Misschien moet jij niet alles geloven wat Google aan je voorschotelt.
Nu moet je inderdaad formeel nog een mondkapje als je wat wilt, maar bijvoorbeeld in de ouderenzorg wordt dat langzaam maar zeker losgelaten. En ook op Europees niveau ligt dat advies er al (dat het RIVM daar vervolgens weer eeuwen over doet om te bestuderen zegt veel over het RIVM).
Jij bent precies zo iemand waar ik me persoonlijk dus enorm aan erger: zonder enige kennis van zaken anderen afzeiken en proberen te overtuigen.
Dat hij voor jezelf beslist om je niet te laten vaccineren moet je zelf weten, maar dat ik (of een ander) beslis om dat wel te doen, mogen wij ook zelf weten.


En jij bent precies zo iemand waar ik me persoonlijk dus enorm aan erger: niet lezen en anderen afzeiken en proberen te overtuigen. Wie zich wil laten vaccineren, prima, jouw beslissing. Mijn vriend heeft zich ook laten vaccineren, zijn beslissing, maar ik laat me niet vaccineren. Dit topic is trouwens voor weigeraars dus wat doe je hier ?

En ik erger me aan jou, maar dat was al wel duidelijk.
Waaraan ik me erger is dat je, op basis van halve informatie mensen aanspreekt op hun redenen om wel te vaccineren.
Het is algemeen bekend dat je nog wel corona kunt krijgen na vaccinatie, en ook dat je nog wel besmettelijk kunt zijn. En dat de pcr test geen besmettelijkheid aantoont. Maar wat ook duidelijk is, is dat bij gevaccineerden op termijn de maatregelen losgelaten worden en daar zie je nu de eerste tekenen al van.
Wie leest er hier nu niet?
Overigens is dit, zoals ook al eerder opgemerkt, een discussieforum. Dus jij bepaalt niet wie er wel en niet welkom is in een topic. Maar je bent natuurlijk wel vrij om je eigen forum op te richten, of groep op Facebook, of whatever.

DuoPenotti

Berichten: 30584
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:28

Amy223 schreef:
Oké, vraag:
Stel dat iemand alle juiste informatie gelezen heeft, maar zijn of haar gevoel bij de vaccinatie is niet ok... Moet je daar dan maar dwars door heen gaan? Je mening door blijven drukken?

Dat vind ik namelijk echt heel erg respectloos...

Dat vind ik ook respectloos :j
Mijn kennis zonder rare wappie uitspraken voelt zich niet fijn bij een vaccinatie.
Gaat overigens ook niet op vakantie dus daar geen vaccinatie voor nodig, rookt en drinkt niet, gebruikt geen drugs.
Geen ziekte.
Haar reden is, de kans dat ik ernstig ziek word is klein.
Als je dan vraagt maar betreft bescherming richting je ouders, is haar antwoord, als ik me niet lekker voel blijf ik thuis en test ik. En dat heeft ze tot nu toe ook gedaan :j
En zijn mijn ouders verantwoordelijk voor zichzelf. En die hebben wel een prik gehaald.

En op deze manier kan ik het volledig respecteren. :j
Ondanks dat ik zelf wel gevaccineerd ben.

Maar allemaal van die facebook redenen, nee voor die mensen heb ik dan weer geen respect. Niks.

Femke_Tweety

Berichten: 12075
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:28

Huertecilla schreef:
Femke_Tweety schreef:
Moeite heb ik er dus mee als ik zie dat mensen op basis van informatie waarvan ik met mijn achtergrond weet dat die niet klopt of veel te kort door de bocht is, daar hun keus van af laten hangen.


De pharmaceutische industrie is dé bron van de beste/meest info.
Het is echter ook degene met een heel groot economisch belang dus de info die ze vrijgeven is van geen kant objectief.

De ´best´onderbouwde info is als de kapper vragen of je haar goed zit.



Als je mijn volledige bericht leest, zou je daaruit kunnen halen dat ik redelijk weet wat waar speelt en op welke manier. Inclusief farmaceutische industrie, inclusief druk die wetenschappers voelen om te publiceren.

Het goed kunnen duiden van bronnen en ECHT kunnen lezen van onderzoeken, en ook waar de zwaktes zitten in de huidige wijze waarop mondiaal momenteel onderzoeken gepubliceerd wordenen onder welke voorwaarden is nog wel een dingetje.

En ik denk dus dat er maar heel weinig mensen zijn die dat echt kunnen.
Incluis ikzelf.


Maar mensen hebben vaak moeite om van zichzelf te erkennen dat ze misschien wel niet alles weten. Dunning en Kruger hebben daar wat mooie theorien over.

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:29

Dinopino schreef:
Waarom zo veel spanning in dit topic. Respecteer elkaars mening. En wanneer je dat niet kunt, wat is dan je agenda om in dit topic te zitten?


Persoonlijk vind ik het lastig andermans mening te respecteren wanneer deze niet gebaseerd is op juiste informatie en wanneer die persoon zelf geen (objectief) onderzoek wil doen.

IMANDRA

Berichten: 9850
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:29

Femke_Tweety schreef:
Ik heb in sommige -vrij uitzonderlijke- gevallen begrip voor niet vaccineren. (iemand die ik ken die recent een transplantatie ondergaan heeft bijvoorbeeld, zij mag niet vanwege de medicijnen die ze nu slikt.

Ik begrijp het ook als mensen het niet willen of onzinnig vinden voor zichzelf. Het is niet mijn mening, maar ik vind het prima.

Maar, en dat vind ik persoonlijk wel echt belangrijk, ik heb een schurfthekel aan incorrecte informatie. Zeker als grote keuzes op basis van die informatie gemaakt moeten worden.

Maar ik denk dat dit virus, en alle onderzoeken en gegevens, en uberhaupt hoe een onderzoek werkt, hoe gegevens verzameld worden, hoe je die moet lezen etcetera voor ongeveer 99,9999% van de mensen een taak is die ze niet of nauwelijks aankunnen.
Zelfs ik met mijn achtergrond heb hier en daar dingen die ik moeilijk kan volgen.

Ik zie ontzettend veel voorbij komen dat niet klopt. Soms omdat mensen gewoon echt basiskennis missen. Sos is er wel basiskennis maar geen diepgaande kennis. En in een enkel geval is zelfs dat laatste er wel, maar missen de mensen nuance in hun denken.



Ieder mag zijn eigen keuze maken. Volledig.

Ik denk wel dat iedereen zich ook bewust moet zijn dat hij/zij niet alles weet.
En sommige mensen duidelijk minder dan anderen.

Mijn keus is voor iedereen duidelijk, en die zal ik hier niet gaan herhalen.

Moeite heb ik er dus mee als ik zie dat mensen op basis van informatie waarvan ik met mijn achtergrond weet dat die niet klopt of veel te kort door de bocht is, daar hun keus van af laten hangen.


Hier ben ik het volledig mee eens. Je kan prima er voor kiezen niet te vaccineren vanwege een emotionele reden. Ben ik het niet mee eens, maar daar sta je vrij in en kan ik begrip voor opbrengen. Maar als iemand die zich niet vaccineert zich feitelijk probeert te onderbouwen maar die feiten niet kloppen, dan vind ik dat erg jammer want zoals anderen al aangeven, als ze de goede feiten hadden zouden ze wellicht anders beslissen. Dan wil ik daar best wat over zeggen. Maar, zoals ik in het andere topic al zei, moet dit op een nette respectvolle manier gebeuren en moet het (buiten oprechte wederzijdse discussies om) geen welles-nietes worden (want dat werkt niet). Als iemand dat niet accepteert dan is dat jammer maar helaas, daar kan je toch niks tegen doen.

Ik vind het wel echt interessant om de beweegredenen van mensen die niet vaccineren te lezen, dus ik hoop dat men zich wel vrij voelt hier te blijven reageren!

@huertecuilla: er is gewoon een wetenschappelijke standaard en peer-reviews. Slecht onderzoek wordt snel als dusdanig herkent. Dus ja, een commercieel aspect is er soms, maar foutieve informatie wordt toch opgerakeld. Bovendien zijn er ook onderzoeken vanuit bijv een universiteit (al onafhankelijker) en moet er heel precies worden omschreven hoe het onderzoek is gedaan, en hoe het tot stand is gekomen (oa donaties etc), zodat het zo transparant mogelijk is.

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:30

Vind dat voorbeeld met dronken autorijden wel mooi. Stel jij komt die dronken spookrijder tegen, maar jij rijdt in een tank die alles kan hebben... Dan is er niks aan de hand toch voor jou? Want jij zit goed beschermd in je tank.

Dat is dan met het vaccin toch net zo? Gevaccineerden zijn goed beschermd tegen alle anti vaxxers?

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:33

TS, je had misschien beter in je OP kunnen zetten dat je het liefst hier meer tegenstanders en twijfelaars hooptte te vinden. Man wat loopt dit weer uit de klauwen qua discussie :x

Ik ben pro vaccinatie, heb gisteren een afspraak gemaakt voor mezelf.
Mijn beste vriendin is anti vaccinatie, die zal nooit een afspraak maken.

Waarom ik voor ben en zij tegen, dat weten en respecteren we van elkaar. Geen discussie, puur elkaar dat laten weten en dat is het. Ieder zijn meug en ieder zijn keuze. Is ze als persoon niet minder om voor mij en ik niet voor haar.

Ik hoop toch dat mensen die wel gevaccineerd zijn, niet anders worden behandeld mochten de in het ziekenhuis terrecht komen met Corona, dan mensen die niet gevaccineerd zijn. Kom op zeg, iedereen heeft recht op zorg, in gelijke mate. Daar moet vaccineren geen verschil in maken.
Vind het ook echt ernstig om te lezen dat mensen hier daar anders over denken.

LaPluche

Berichten: 2021
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:33

We kunnen discussiëren wat we willen..

Aan het einde van de rit bepalen we zelf wel wat we doen.
Lang leve de grondwet _/-\o_

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Re: De "Weigeraars"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:34

Net daarom vind ik persoonlijk dat vaccineren verplicht moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:34

hahahatsjoe schreef:
Daihyo schreef:
janderegelaa: ik vind je erg naar in de discussie worden. Dat bedoel ik met zendingsdrang en heel erg zwart wit. Je hoeft het echt niet met iedereen eens te zijn, maar wegzetten als vermakelijk gaat mij echt te ver. Er zijn meer redenen dan complottheorieën en verkeerde medische aannames om te kiezen voor niet vaccineren. En van een beetje respect beide kanten op zou de wereld een stuk aangenamer worden.


:j


Jij bent ook het toppunt van vriendelijkheid hier :n
Dus dat jij :j geeft op deze post, vind ik dan ook vrij bijzonder, aangezien je zelf in dit topic alle fatsoensnormen aan je laars lapt. Dus hoezo respect.

Mijn vaccinatie afspraak staat voor zaterdag, ik hoop op een zo groot mogelijke vaccinatiebereidheid, zodat we weer enigzins terug kunnen naar het oude normaal. En dat het grootste gedeelte gevaccineerd is, zodat de mensen die zich niet kunnen laten vaccineren ook beschermd zijn. Vaccineren doe je niet enkel voor jezelf namelijk.

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:35

Amy223 schreef:
Vind dat voorbeeld met dronken autorijden wel mooi. Stel jij komt die dronken spookrijder tegen, maar jij rijdt in een tank die alles kan hebben... Dan is er niks aan de hand toch voor jou? Want jij zit goed beschermd in je tank.

Dat is dan met het vaccin toch net zo? Gevaccineerden zijn goed beschermd tegen alle anti vaxxers?


Maar hoe zit dat dan met de mensen die geen tank kunnen betalen? Ofwel; de mensen die zich om medische redenen niet kunnen laten vaccineren?

Vaccinatiegraad is erg belangrijk, daarom is het ook van belang dat voldoende mensen gevaccineerd worden. Je kan het zien als op straat lopen in een regenbui. Als genoeg mensen een paraplu opsteken, is iedereen beschermd tegen de regen. Ook wanneer er mensen tussenlopen die geen paraplu kunnen betalen :)

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:36

Achterom schreef:
En ik erger me aan jou, maar dat was al wel duidelijk.
Waaraan ik me erger is dat je, op basis van halve informatie mensen aanspreekt op hun redenen om wel te vaccineren.
Het is algemeen bekend dat je nog wel corona kunt krijgen na vaccinatie, en ook dat je nog wel besmettelijk kunt zijn. En dat de pcr test geen besmettelijkheid aantoont. Maar wat ook duidelijk is, is dat bij gevaccineerden op termijn de maatregelen losgelaten worden en daar zie je nu de eerste tekenen al van.
Wie leest er hier nu niet?
Overigens is dit, zoals ook al eerder opgemerkt, een discussieforum. Dus jij bepaalt niet wie er wel en niet welkom is in een topic. Maar je bent natuurlijk wel vrij om je eigen forum op te richten, of groep op Facebook, of whatever.


Wij werken al maanden met een CT-waarde en gebruiken deze om mate van besmettelijkheid in te kunnen schatten.
Lees gerust:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... 20aantonen.

Roos_h

Berichten: 111
Geregistreerd: 01-03-20
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:36

Het draait er ook om dat je het virus niet de kans wil geven om te muteren naar gevaarlijkere vormen :).

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar alleen even over de openingspost. Ik respecteer die mening, maar persoonlijk ervaar ik het precies andersom. Ik was laatst in een gesprek met een 'anti-vaxxer' en die begon mij opeens compleet uit te schelden en een schuldgevoel aan te praten (over dat ik 'speel met mijn vruchtbaarheid' en weet ik het wat). Ik begrijp dat niet elke anti-vaxxer dat doet, maar persoonlijk ervaar ik het dus meestal juist deze kant op.

(Ik ben overigens pro vaccinatie en ben ook al ingeënt, maar als mensen een enigszins onderbouwde reden hebben om het niet te doen kan ik dat wel respecteren)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:37

janderegelaa schreef:
Palmera schreef:
En ook die mensen zijn geen uitleg verschuldigt, het is hún lichaam.

Los daarvan: de lange termijn bijwerkingen van alcohol en roken zijn inmiddels wel bekend. Van deze vaccins niet. Er is niet eens bekend hoe vaak hij herhaald moet worden.

Dáár zit voor mij het verschil, en ik ben al 3 jaar gestopt met roken en drink zeer matig.

Kun jij 1 vaccin noemen die op de lange termijn bijwerkingen had? Het kan namelijk niet, dat is niet hoe vaccins werken. De bijwerkingen zijn bijna meteen en niet pas een openbaring na jaren. En het jammere van het verhaal is dat heel veel mensen (en jij ook) deze reden wel gebruiken om niet te willen vaccineren.

Softenon. Generaties later zelfs.
Edit; En DES.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 01-06-21 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

sterregoud
Berichten: 1906
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:38

hahahatsjoe schreef:
janderegelaa schreef:
Dan neem je toch Jansen? Dat is gewoon een ouderwets vector vaccin op een verzwakt griepvirus. Alleen Pfizer en Moderna zijn mRNA.


Waarom zou ik ? Ik ben goed gezond en mijn weerstand is prima. Mijn vriend heeft Janssen gehad en kreeg een zware epileptische aanval erna. Mijn vriend heeft overigens ook corona gehad, 3 dagen min waarvan 1 dag op de bank en dat was het. Vond het al raar dat hij zich liet enten.


Had je vriend al eerder epilepsie? Toch enorm schrikken dat een vaccinatie zo n effect heeft.

Ik ga wel weer twijfelen, of ik wel moet gaan voor mijn prik....

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:38

Marjo schreef:
Amy223 schreef:
Vind dat voorbeeld met dronken autorijden wel mooi. Stel jij komt die dronken spookrijder tegen, maar jij rijdt in een tank die alles kan hebben... Dan is er niks aan de hand toch voor jou? Want jij zit goed beschermd in je tank.

Dat is dan met het vaccin toch net zo? Gevaccineerden zijn goed beschermd tegen alle anti vaxxers?


Maar hoe zit dat dan met de mensen die geen tank kunnen betalen? Ofwel; de mensen die zich om medische redenen niet kunnen laten vaccineren?

Vaccinatiegraad is erg belangrijk, daarom is het ook van belang dat voldoende mensen gevaccineerd worden. Je kan het zien als op straat lopen in een regenbui. Als genoeg mensen een paraplu opsteken, is iedereen beschermd tegen de regen. Ook wanneer er mensen tussenlopen die geen paraplu kunnen betalen :)


Welke redenen zijn dat dan? En hoeveel % zou dat zijn? :)

Poekkie

Berichten: 7376
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:40

Amy223 schreef:
Vind dat voorbeeld met dronken autorijden wel mooi. Stel jij komt die dronken spookrijder tegen, maar jij rijdt in een tank die alles kan hebben... Dan is er niks aan de hand toch voor jou? Want jij zit goed beschermd in je tank.

Dat is dan met het vaccin toch net zo? Gevaccineerden zijn goed beschermd tegen alle anti vaxxers?


Al dan niet dronken rijden is geen vrije keuze maar wettelijk verplicht.

Je kan het dan beter vergelijken met paardrijden zonder tok.

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:40

BigBen schreef:
Net daarom vind ik persoonlijk dat vaccineren verplicht moet worden.


Dat zal dan toch nog niet voor de eerste jaren zijn :P

Naar mijn gevoel komt dat zelfs nooit.

Maar goed, het zou inderdaad fijn zijn als iedereen gewoon in zijn waarde gelaten werd.
Of je nu gevaccineerd bent of niet, je verandert er niet door als persoon.
Dus als er nu geen respect is voor mensen die zich niet laten vaccineren, is die er ook nooit geweest voor diezelfde mensen voor het coronatijdperk. En dat is wel jammer natuurlijk.

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:40

Ayasha schreef:
janderegelaa schreef:

Kun jij 1 vaccin noemen die op de lange termijn bijwerkingen had? Het kan namelijk niet, dat is niet hoe vaccins werken. De bijwerkingen zijn bijna meteen en niet pas een openbaring na jaren. En het jammere van het verhaal is dat heel veel mensen (en jij ook) deze reden wel gebruiken om niet te willen vaccineren.

Softenon. Generaties later zelfs.

Softenon is toch geen vaccinatie maar een geneesmiddel?

DuoPenotti

Berichten: 30584
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:41

sterregoud schreef:
Had je vriend al eerder epilepsie? Toch enorm schrikken dat een vaccinatie zo n effect heeft.

Ik ga wel weer twijfelen, of ik wel moet gaan voor mijn prik....

Collega van mijn vriend heeft 2 weken terug een epileptische aanval gehad.
Is nog niet geënt. Is nog te jong.
Reden moet nog onderzocht worden. Is dusver onbekend.

Mijn neefje van toen 20, 3 jaar geleden, reden onbekend, heeft het gelukkig ook nooit meer gehad.

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:42

Ayasha schreef:
janderegelaa schreef:

Kun jij 1 vaccin noemen die op de lange termijn bijwerkingen had? Het kan namelijk niet, dat is niet hoe vaccins werken. De bijwerkingen zijn bijna meteen en niet pas een openbaring na jaren. En het jammere van het verhaal is dat heel veel mensen (en jij ook) deze reden wel gebruiken om niet te willen vaccineren.

Softenon. Generaties later zelfs.


En een bepaald polio vaccin dat naar de ontwikkelingslanden werd gestuurd. Blijken ze net van het vaccin jaren erna polio te ontwikkelen. Is toch een hele heisa rond geweest.

En zo kan je er nog wel op het lijstje zetten.