Huishouden. Of het gebrek daaraan...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:09

Mijn vieze schoenen en laarzen van buiten stinken echt. Nu dus in ene grote gang waar alles op aansluit en dan val je echt flauw, maar wil ze toch weer droog aan kunnen doen. In de schuur is het nog steeds fris en vochtig.

Het zand is echt een probleem altijd bij ons. Zonde, want weet hoeveel vrachten zand we hebben laten komen en wat het kost.

Natte spul en ook de jassen hadden allang gewassen en opgeruimd moeten zijn nu.

Bed maak ik nooit op. Sla de dekbedden open en raam open.

Ik heb wel ook echt stof op de bladeren van de planten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:17

tiwi1969 schreef:
@ indinn en via je voeten weer in je bed :+

Ik heb altijd pantoffels aan, dus dat probleem is opgelost haha

Ik heb een paardenjassen kapstok beneden. En een 'mik over eind leuning heen' jassenverzamelplaats. En boven dan de schone jassen kapstok. Alle 3 de plekken zijn in gebruik.. complete chaos alles door elkaar heen :=

We hebben een Billy kast voor alle schoenen en 2 schoenenbakken ernaast voor de 'vieze' schoenen. De meeste schoenen staan in de kast. En een heel deel ervoor. Af en toe mik ik alles de kast en bakken in. Het scheelt wel enorm dat schoenen niet boven komen (behalve tijdens mijn sleutelzoektocht dan).

Ik heb pas alle plantjes stof van de blaadjes gehaald. Kost twee dagen, heb je ook wat in alle chaos 8-)

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:19

Ik loop dagelijks 6x per dag rondje bos met de hond. Daar is niet tegen op te vegen en dweilen met dit regenachtige weer.

Daarnaast jat de hond graag de modderige laarzen uit de gang om hier mee door de woonkamer te crossen.
Verder 3 katten die in en uitlopen al dan niet nat of met zand.
Helaas momenteel nog vloerbedekking in de woonkamer die al een verbouwing heeft doorstaan. Die krijgt zelfs de beste stofzuiger niet meer schoon en dingen zoals op onderstaande foto helpen ook niet mee.
Ik stofzuig hem braaf, op het oog lijkt het schoon maar dat is het dan ook.

Afbeelding

Uurtje later weer netjes.

Afbeelding

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:36

idinn schreef:
Het bed maak ik wel altijd netjes op.. iets met de kat en dat zand. Dan is het savonds even schudden en het ligt op de grond ipv onder het dekbed.

Daar krijg ik nou echt kriebels van :brr:

MarlindeRooz

Re: Huishouden. Of het gebrek daaraan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:38

Ja ik vind katten wel echt heel smerig. _O-
Lopen ze buiten en dan lekker aan hun anus likken. Dan lekker de pootjes likken en dan met hun poepgat op je kussen. No thanks. _O-

Honden kan je tenminste nog leren om niet in bepaalde kamers te komen. Katten kan je het niet eens leren om niet op het aanrecht ( :r ) of op de eettafel te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:39

Euh dat kan prima, gaat alleen iets minder makkelijk.. :+ Die van mij komt niet op het aanrecht en boven zijn de deuren van alle kamers altijd dicht.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:40

Relaxed schreef:
Euh dat kan prima, gaat alleen iets minder makkelijk.. :+ Die van mij komt niet op het aanrecht en boven zijn de deuren van alle kamers altijd dicht.

Dus als jij een bakje zalm op het aanrecht neerzet dan staat die er nog als je thuis komt? :')

Vraag me af hoe je weet of de kat op het aanrecht komt als je er niet bij bent. Gezien ze erg snel en stiekem zijn. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:42

MarlindeRooz schreef:
Relaxed schreef:

Dus als jij een bakje zalm op het aanrecht neerzet dan staat die er nog als je thuis komt? :')

Waarom zou ik dat op het aanrecht laten staan? Is natuurlijk onzin wat je nu zegt, je hebt een kat en daar houd je rekening mee, er ligt dus gewoon geen eten op het aanrecht als ik er niet ben. Als ik er wel ben komt hij niet op het aanrecht.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-21 14:44

Mensen in dit topic zou ik redelijk zonder stress bij mij durven uitnodigen :D

Bij mensen die zelf extreem netjes zijn, om de een of andere volkomen onzinnige reden wil ik dan niet 'falen' in hun ogen, maar met mijn huis en huishouden is dat een beetje moeilijk. (in mijn ogen dan) Dus dat levert stress.

Andersom moet ik zeggen dat ik veel meer rust heb en ontspannen ben in een huis waar het ook niet supernetjes is. Ik ben wel een s bij een collega op visite geweest met waar werkelijk geen kruimeltje o de grond lag, alles superstrak was, in huis nergens iets van slijtage te zien, of uberhaupt maar gebruikssporen. Om de een of andere reden lukt het mij dan moeilijk om echt ontspannen te zitten. Veel te bang dat ik knoei met mijn drinken, een kruimel van mijn gebak laat vallen of dat ik toch per ongeluk modder onder mijn schoenen heb zitten en dat mee naar binnen neem....

Hoe heelrijk toen ik zag dat er buiten een tuinbank stond waar 1 pootje los zat... :+

Maar wel een huis heel strak volgens de mode, supernetjes, en had zo in een magazine gekund. Dus de meeste mensen zouden het er waarschijnlijk wel fijn hebben gevonden binnen.

Laten we het er maar op houden dat ik (op meer dan 1 vlak :') ) niet voldoe aan de norm of het gemiddelde.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:47

Ohhh ik voel me ineens heel netjes en opgeruimd, bedankt voor dit filmpje, zal t even een mn man laten zien, dan val ik best wel mee :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:52

Femke_Tweety schreef:
Andersom moet ik zeggen dat ik veel meer rust heb en ontspannen ben in een huis waar het ook niet supernetjes is. Ik ben wel een s bij een collega op visite geweest met waar werkelijk geen kruimeltje o de grond lag, alles superstrak was, in huis nergens iets van slijtage te zien, of uberhaupt maar gebruikssporen. Om de een of andere reden lukt het mij dan moeilijk om echt ontspannen te zitten. Veel te bang dat ik knoei met mijn drinken, een kruimel van mijn gebak laat vallen of dat ik toch per ongeluk modder onder mijn schoenen heb zitten en dat mee naar binnen neem....

Laten we het er maar op houden dat ik (op meer dan 1 vlak :') ) niet voldoe aan de norm of het gemiddelde.

Ziet nu gelijk Elizabeth en Emmet voor zich bij Mrs. Bucket. :))

Voor wat het tweede betreft, ik ook niet.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:01

Fitzroy schreef:
Femke_Tweety schreef:

Ziet nu gelijk Elizabeth en Emmet voor zich bij Mrs. Bucket. :))

Voor wat het tweede betreft, ik ook niet.

Ook weer zo herkenbaar :') mijn schoonbroer en vrouw hebben een prachtig huis, maar ik zou er mij echt niet kunnen ontspannen (alles zeer strak, wit en mega netjes). Smaken verschillen gelukkig.

Mijn vrienden vinden het ook altijd relaxt hier komen, ze zijn blij dat ik niet compleet stress als hun nageslacht opeens op de vloer zit te kleuren of er modder van hun schoenen valt.

Momenteel woont er tijdelijk een waterhoentje in de badkamer, ik vermoed dat sommigen dat ook onder onhygiënisch klasseren :o

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:03

Ik heb een enorme hekel aan poetsen en ruimen.En ik kan er ook niet tegen als anderen dat doen in mijn bijzijn.Dat vind ik wel zo ongezellig!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:24

Anjali, ga er toch vanuit dat mensen niet gaan lopen poetsen als bent?

Haha een waterhoentje in de badkamer, dit vraagt om foto's!

Weet je wat wel lekker is aan dit filmpje en sommige huizen, dat het dan vaak bij jezelf nog wel meevalt.
Wij hebben 2 ingangen en dus 2 kapstokken en schoenen bergplaatsen, 1x schoon en netjes en 1x zand/hooi/gras en stank :P

En 3 toiletten, 1 in de badkamer boven, 1 beneden en 1 in de schuur. Die laatste is ideaal met buiten feestjes of tuinieren. Dan hoeven de mensen niet door je huis en aan het eind van een feestje heb ik thuis nog een schoon toilet en vind ik de zooi wel weer de volgende dag.

Er zullen vast mensen zijn die in de avond nog alles opruimen, maar dat is het voordeel van een schuur, deur dicht, de rotzooi komt morgen wel O:)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:26

Marlies: O:) Onze poetsvrouw ziet er gelukkig wel de humor van in.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:27

Oh ik zeg niks over waterhoentjes in badkamers lol, ik heb zelf deze week weer een nieuw persoonlijk record gehaald: op 1 dag 5x ondergescheten door vogels, dus ik oordeel beter maar niet over vogels en hygiene _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:51

Ik wil jouw schoonmaker zijn Solleke_Noah. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:04

Waterhoentjes in badkamers zijn echt een pluspunt :D

Ik heb toch echt liever het zand op de grond, dan onder m'n dekbed hoor _O-

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:14

Rommelig vind ik niet erg, maar ik houd wel van een schoon huis. En nee ik poets niet wekelijks alle keukenkastjes en plinten. Maar zorg wel graag voor schone keuken, badkamer, bed en woonkamer. Dagelijks stofzuigen, even de tafels afnemen en wekelijks dweilen vind ik zelf wel fijn. De katten en hond maken het elke dag weer vies maar dat vind ik niet erg.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:18

Ow, daar kan toch niemand wat van zeggen? Gaat ie wel goed? Qua gezondheid en groei etc?

Onze hondjes zijn klein, kortharig, maar ravotten dus erg veel buiten. Ik probeer ze in de gang schoon te maken en ze ruiken niet van een afstand meestal, maar liggen wel op de bank en die gaat erg stinken.

Hebben een bank met hoezen, dus die wassen we regelmatig. Ik heb meestal wat kleden op de bank en ook fluffy kussens, maar die gaan echt in no time stinken en er blijft wel weinig plek over voor ons. Ze vinden het zelf ook snel stinken en gaan er dan naast liggen.

Had een Thomas stofzuiger gekocht, want leek me ideaal, maar die bak steeds legen is wel een gedoe. Enm dat nat reinigen werkt niet afdoende. Misschien als alles af is straks. Ik hoop echt dat dat gaat schelen.

Ik loop zelf altijd op sloffen binnen. In de slaapkamer mogen geen schoenen, maar toch gebeurt het soms dat je naar binnen loopt om het raam even snel dicht te doen en je nog vieze schoenen aan hebt.

Voorheen sliepen de dieren er wel, maar laatste jaar niet meer ( helaas ) Maar zand, kruimels etc in bed kan ik echt niet tegen.

En toch vind ik af en toe hooi??? Ik kleed me niet uit in de slaapkamer, vieze kleren gaan in de mand in douche, trek hang kleding aan en ben hooi vrij. Was elke dag ook mn haren, maar vind toch af en toe dus hooi.
Maar goed, hooi is niet echt vies, alleen irritant

Tegenwoordig zie ik veel gestylde huizen en dat is prima, maar ik moet wel kunnen leven. Heb niks met trends, dus het is niet modern, maar ook niet antiek.
Wel zie ik dan bij huizen nog overgeslagen plekjes. Dan lijkt het heel clean, maar is vaak oppervlakkig.

Dat is ook mijn probleem. Als ik ga schoonmaken, gaat alles op zijn kop, elk hoekje, gaatje en spleetje, maar ben je veel te lang bezig.

Lexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:28

Coentjuh schreef:
Vreselijk hoe kun je zo leven.

Hier ook alles schoon, netjes, geordend, en nog net niet steriel :D

Dit. Ik zou geen oog dicht doen anders :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:31

ik was net even bij de buren omdat ik hun plantjes water ga geven als ze met vakantie gaan, daar is het net een toonzaal, buurvrouw is aanhangster van Marie Condo. Alles was leeg en schoon, er lag werkelijk helemaal niets. Ik was er nog nooit binnen geweest, wist niet wat ik zag :wow:
Als ze bij mij in huis komt, wordt ze helemaal gek denk ik.......

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:34

Morrie schreef:
ik was net even bij de buren omdat ik hun plantjes water ga geven als ze met vakantie gaan, daar is het net een toonzaal, buurvrouw is aanhangster van Marie Condo. Alles was leeg en schoon, er lag werkelijk helemaal niets. Ik was er nog nooit binnen geweest, wist niet wat ik zag :wow:

Of ze hebben weken schoongemaakt en opgeruimd omdat de buurvrouw de plantjes water komt geven...........Dat zou ik dan wel weer doen. Zou bij voorbaat dan al vakantie nodig hebben daarna.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:38

superpony schreef:
Morrie schreef:

Of ze hebben weken schoongemaakt en opgeruimd omdat de buurvrouw de plantjes water komt geven...........Dat zou ik dan wel weer doen. Zou bij voorbaat dan al vakantie nodig hebben daarna.

ik geef alleen hun buitenplantjes water, want binnen hebben ze (uiteraard) geen planten. Het is altijd zo, zei ze, ze is overspannen en kan niet tegen rommel. (ik zag de buurman met z'n ogen draaien, de garage is zijn domein en daar is het zo mogelijk een nog grotere puinhoop dan in onze garage)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:40

MarlindeRooz schreef:
Ik wil jouw schoonmaker zijn Solleke_Noah. <3

*\o/*

@superpony: hij gaat super, ondertussen al flink gegroeid en gaat dit weekend naar buiten.