Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Er zijn dus mensen die eisen dat je het naar ze toe brengt???
Ik ben soms een paar dagen per week niet thuis dus het kan best zijn dat iemand mijn pakketje een tijdje heeft liggen. Maar ik bestel eigenlijk zelden wat online, als ik dat wel doe dan laat ik het vaak afleveren bij een pakketmuur of pakketpunt. Zeker omdat ik niet altijd thuis ben. Daarbij vertikt onze luie pakketbezorger het om naar boven te komen (... met de lift) en laat hij iedereen naar beneden komen. Daar heb ik geen zin in als ik een college aan het volgen ben. Daarbij heb ik weinig zin bij te dragen aan het salaris van iemand die zijn werk maar half doet.
IHN schreef:MarlindeRooz schreef:Er zijn dus mensen die eisen dat je het naar ze toe brengt???
Ik ben soms een paar dagen per week niet thuis dus het kan best zijn dat iemand mijn pakketje een tijdje heeft liggen. Maar ik bestel eigenlijk zelden wat online, als ik dat wel doe dan laat ik het vaak afleveren bij een pakketmuur of pakketpunt. Zeker omdat ik niet altijd thuis ben. Daarbij vertikt onze luie pakketbezorger het om naar boven te komen (... met de lift) en laat hij iedereen naar beneden komen. Daar heb ik geen zin in als ik een college aan het volgen ben. Daarbij heb ik weinig zin bij te dragen aan het salaris van iemand die zijn werk maar half doet.
volgens mij hoeven ze ook niet naar boven te komen als er een intercom is. Daarbij verdienen ze achterlijk weinig. En vind ik het vrij normaal dat je zelf ff naar beneden loopt.Als je daar geen zin in hebt moet je ofwel niet bestellen, of bij een pakketpunt ophalen. Maar goed.. doe je dus ook soms al. Vind alleen de term luie pakketbezorger niet passend.
IHN schreef:ok.. ik dacht dat het niet hoefde... en eten kun je toch best ff 1 minuut bij weg, of vuur ff laag/uit?
Het lijkt me geen wereldprobleem. En je argument soms geen keuze gaat niet op... keuze pakketpunt heb je altijd.
Ineke2 schreef:Voor deur gooien vind ik wel asociaal zeker op een galerij of op straat.
Het spreekt voor zich dat de betreffende buurvrouw niet mag verwachten dat jij het langs komt brengen en zeker niet moet miepen dat het “ zolang duurde” voor je het komt brengen.
Ceffyl schreef:Ik wil alleen geen gezeur krijgen dat ik straks beschuldigd word van het stelen van post oid. Vandaag ben ik ivm werk niet thuis, vanavond zien we wel weer verder.
Ceffyl schreef:Ik wil alleen geen gezeur krijgen dat ik straks beschuldigd word van het stelen van post oid. Vandaag ben ik ivm werk niet thuis, vanavond zien we wel weer verder.
Ceffyl schreef:Stomme titel en absoluut non-issue, maar toch benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken. Ik heb dus afgelopen woensdag een pakje voor buren verderop in de straat aangepakt van de bezorger. Nu is dit eerder gebeurd en toen kwamen ze het niet halen. Toen ik na een week eens ging aanbellen bij ze was de buuf boos dat ik zo lang had gewacht met brengen. Ze mopperde dat ze al dagen zat te wachten tot ik langskwam.
Als ik zelf zie dat een pakje bij buren is afgeleverd ga ik altijd zo snel mogelijk zelf langs om het op te halen, dus eigenlijk dacht ik dat dat normaal is. Eigenlijk gaat dat altijd ook altijd zo met anderen buren: degene die het item besteld heeft haalt het op waar het is afgeleverd.
Nu ben ik de beroerdste niet en heb ik dus donderdag bij ze aangebeld om het te brengen, maar toen waren ze niet thuis. Had ze eerder die dag wel voorbij zien lopen, maar zat toen in een meeting. Heel eerlijk ben ik een beetje geïrriteerd erover dat een pakje voor hen aannemen schijnbaar zo’n gehannes is en ik denk zelfs dat ik een volgende keer weiger. Ik heb niet zoveel zin dat het nu mijn verantwoording is om daar steeds aan te bellen om het af te geven. Hoe moeilijk is het om zelf je post op te komen halen? Maar ben nu wel benieuwd wat de etiquette hiervoor zijn![]()
Wat vindt Bokt: breng je een aangenomen pakje langs of verwacht je dat men zelf het komt halen?
Artimes schreef:Oh wat een gedoe, ik ben benieuwd wanneer ze het pakket komen ophalen.
Ik neem meestal wel pakketjes aan van buren, maar van één buur niet meer, die heeft toen drie weken lang geweigerd zijn pakketten op te halen omdat ze aan het verbouwen waren... M'n hal stond vol met fitness apparatuur.. daar baalde ik echt enorm van.
Zelf haal ik pakket zsm op als het bij de buren ligt, maar meestal kies ik pakket punt.