Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

axel_1997

Re: Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 00:28

zet maar op zolder. je hebt je best gedaan.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 00:31

princequillo maar het pakketje staat al bijna een week bij de TS, dat vind ik vreemd. Maar aan de andere kant het is niet de eerste keer dus het zou ook zomaar kunnen zijn dat ze gewoon aan het wachten zijn totdat het gebracht wordt :')

Ik zou het denk ik mooi wegzetten en maar zien of ze het komt halen ooit, en een wijze les, niets meer aannemen voor deze buren :(:)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 01:27

Ik neem geen pakketjes aan. Ondertussen weten de bezorgers dat wel. Na zeker 5x al gezegd te hebben dat ik geen pakjes aan neem voor de buren.

Mijn pakketjes belanden gelukkig ook niet bij de buren. Ben ik niet thuis, dan wordt het òf achter neergezet of het gaat naar het pakketpunt even verderop.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 05:26

Ik ben chronisch ziek en dus veel thuis. Ik neem met liefde een pakketje aan voor de buren, maar vraag de postbode altijd dat hij wel een briefje in de bus doet. Ik kan vanuit m'n rolstoel niet eens bij de meeste voordeuren komen al zou ik willen . In mijn vorige woonplaats nam ik voor bepaalde buren geen pakjes meer aan om de simpele reden dat als ik een zeldzame keer niet thuis ben ze voor mij ook niet wilden aannemen. Dus waarom zou ik 3 x per week wel voor hun aan nemen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 07:14

MarlindeRooz schreef:
Er zijn dus mensen die eisen dat je het naar ze toe brengt???

Ik ben soms een paar dagen per week niet thuis dus het kan best zijn dat iemand mijn pakketje een tijdje heeft liggen. Maar ik bestel eigenlijk zelden wat online, als ik dat wel doe dan laat ik het vaak afleveren bij een pakketmuur of pakketpunt. Zeker omdat ik niet altijd thuis ben. Daarbij vertikt onze luie pakketbezorger het om naar boven te komen (... met de lift) en laat hij iedereen naar beneden komen. Daar heb ik geen zin in als ik een college aan het volgen ben. Daarbij heb ik weinig zin bij te dragen aan het salaris van iemand die zijn werk maar half doet.

volgens mij hoeven ze ook niet naar boven te komen als er een intercom is. Daarbij verdienen ze achterlijk weinig. En vind ik het vrij normaal dat je zelf ff naar beneden loopt.Als je daar geen zin in hebt moet je ofwel niet bestellen, of bij een pakketpunt ophalen. Maar goed.. doe je dus ook soms al. Vind alleen de term luie pakketbezorger niet passend.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 07:43

Meestal wordt het hier nog dezelfde dag opgehaald als we wat aanpakken, maar ik woon in een vrij kleine flat dus als het er de volgende dag nog ligt breng ik het meestal even weg.

Als er iemand voor mij wat aanpakt haal ik het zo snel mogelijk op of stuur ik m’n vriend :P

Moet wel zeggen dat ik een supergoede band heb met onze directe buurvrouw dus soms laten we ook gewoon dingen bij elkaar bezorgen (in overleg uiteraard) als de ander wel thuis is :))

We hadden hier een tijdje een pakketbezorger die gelijk alle pakketjes van de hele flat bij z’n eerste adres van de flat af gaf, dat was wel echt super irritant. Blijf je ervoor thuis zodat de buren er geen “last” van hebben, moet je alsnog bij ze aanbellen }:0

Maar ik zou ook niks meer voor de buurvrouw van TS aannemen, doei.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 08:14

IHN schreef:
MarlindeRooz schreef:
Er zijn dus mensen die eisen dat je het naar ze toe brengt???

Ik ben soms een paar dagen per week niet thuis dus het kan best zijn dat iemand mijn pakketje een tijdje heeft liggen. Maar ik bestel eigenlijk zelden wat online, als ik dat wel doe dan laat ik het vaak afleveren bij een pakketmuur of pakketpunt. Zeker omdat ik niet altijd thuis ben. Daarbij vertikt onze luie pakketbezorger het om naar boven te komen (... met de lift) en laat hij iedereen naar beneden komen. Daar heb ik geen zin in als ik een college aan het volgen ben. Daarbij heb ik weinig zin bij te dragen aan het salaris van iemand die zijn werk maar half doet.

volgens mij hoeven ze ook niet naar boven te komen als er een intercom is. Daarbij verdienen ze achterlijk weinig. En vind ik het vrij normaal dat je zelf ff naar beneden loopt.Als je daar geen zin in hebt moet je ofwel niet bestellen, of bij een pakketpunt ophalen. Maar goed.. doe je dus ook soms al. Vind alleen de term luie pakketbezorger niet passend.

Ik heb de regels opgezocht van POSTNL en die moeten gewoon omhoog komen. Omdat er een lift is. Had een keer eten opstaan (bezorger kwam te laat) en toen wilde hij al niet omhoog komen. Maakt dus niet uit of je ziek bent oid. En als je vind dat je te weinig verdient moet je ander werk zoeken en niet je werk half gaan doen. Bezorgers van andere maatschappijen komen wel omhoog trouwens.

Want soms bellen ze dus aan en pleuren ze een pakket in de gezamenlijke hal. Ookal ben je niet thuis. Met een beetje pech wordt je dure pakket gejat.

En ja ik bestel weinig online maar soms heb je geen keuze.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 08:54

ok.. ik dacht dat het niet hoefde... en eten kun je toch best ff 1 minuut bij weg, of vuur ff laag/uit?
Het lijkt me geen wereldprobleem. En je argument soms geen keuze gaat niet op... keuze pakketpunt heb je altijd.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 09:02

Keuze pakketpunt heb je bij lange na niet altijd vooraf. En je kunt ook niet altijd vooraf aangeven 'niet bij de buren', dus soms eindigt je pakje tegen je wel bij buren waar je nog nooit mee gepraat hebt - 15 huizen verderop.

Overigens, als de etikette was "je brengt het pakje zelf bij de geadresseerde" zou de bezorger nooit een briefje in de bus hoeven te doen met "afgeleverd op nr..." maar zou de bezorger bij het aan jou geven zeggen 'hierbij verplicht ik jou mijn werk te doen - wil je hier even tekenen daarvoor?'

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 09:19

ah okay, Ibbel.. dacht dat dat altijd wel k9n.. niet dus

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 09:36

Als je de Track en Trace code hebt kan je wel altijd aangeven dat je het liever bij een pakketpost wil hebben. Dan heb je het wel een dag later, maar goed dat maakt de buurvrouw van TS blijkbaar sowieso niet uit

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 09:40

IHN schreef:
ok.. ik dacht dat het niet hoefde... en eten kun je toch best ff 1 minuut bij weg, of vuur ff laag/uit?
Het lijkt me geen wereldprobleem. En je argument soms geen keuze gaat niet op... keuze pakketpunt heb je altijd.

Ik ga niet weg lopen bij mijn eten als het bijna klaar is en laag vuur kan bij mij niet. Daarbij moeten ze gewoon zich aan de regels houden. Tevens is een pakketpunt niet bij elke webshop een keuze.

En inderdaad vaak kan je het via de app naar een pakketpunt doen maar dat lukt ook niet altijd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 09:42

Ineke2 schreef:
Voor deur gooien vind ik wel asociaal zeker op een galerij of op straat.

Het spreekt voor zich dat de betreffende buurvrouw niet mag verwachten dat jij het langs komt brengen en zeker niet moet miepen dat het “ zolang duurde” voor je het komt brengen.

Dus als je een pakketje aan neemt dan is de enige sociale keuze als de buren je als dienstmeisje gebruiken kennelijk blijven aanbellen tot het buurvrouw een keer uit komt om haar kont te heffen en open te doen? :?
Ik zou voor een aantal van jullie dus nooit meer pakketjes aanpakken. :+

Pakketpunt is inderdaad niet altijd een optie en dan komt het ook nog voor dat ze het gewoon naar een ander punt doen dan waar je voor gekozen hebt. :? Ik heb zo ooit eens een kleine week naar mijn pakket gezocht (meerdere telefoons naar Bpost) omdat het pakketpunt dat in de mail stond niet het pakketpunt was waar het pakketje was en niemand kon me vertellen waar het dan wel was. Na X aantal dagen gaat het eerst terug naar het postkantoor hier waar ze het dan no eens een paar dagen bij houden. Dus ik kreeg dan maar het advies om die dagen te wachten en naar het postkantoor te gaan. :+ (denk dat het na 10 dagen oid naar het postkantoor gaat waar het 4 dagen beschikbaar blijft voor afhalen.)

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-21 09:59

Ik wil alleen geen gezeur krijgen dat ik straks beschuldigd word van het stelen van post oid. Vandaag ben ik ivm werk niet thuis, vanavond zien we wel weer verder.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:06

Voorheen liet ik altijd in hoofdletters NIET BIJ DE BUREN AFLEVEREN in de adressering zetten.
Meestal kan dat wel als je bv een bedrijfsnaam in kunt geven. Werkte prima ...

@ceffyl, ik ben benieuwd wanneer ze komen :=

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:10

Ceffyl schreef:
Ik wil alleen geen gezeur krijgen dat ik straks beschuldigd word van het stelen van post oid. Vandaag ben ik ivm werk niet thuis, vanavond zien we wel weer verder.

Echt TS, ik zou zorgen dat dit pakketje nog bij buurvrouw aankomt en daarna niet meer aannemen. Volgens mij levert je dit onnodig veel stress op

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:24

Ceffyl schreef:

Nou joh, als jij netjes 2x een briefje door de brievenbus hebt gegooid dat het pakketje bij jou ligt valt jou niks meer te verwijten hoor!

Ik heb trouwens wel regelmatig meegemaakt dat mijn pakketje bij buren werd bezorgd terwijl ik geen briefje in m'n bus had. Dan zitten mijn buren te wachten tot ik langskom, maar ik weet van niks, ik zit te wachten op mijn pakketje. Maargoed, daar is bij jou geen sprake van want je hebt tot twee keer toe een briefje door de bus gegooid.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:36

Hier word niet veel besteld, maar neem zo nu en dan wel een pakketje voor de buren aan en die halen het meestal dezelfde dag wel op. Maar is er geen plekje waar je het pakketje neer kunt zetten TS, waar het droog kan staan en uit zicht? (weet niet of dit al genoemd werd, heb niet alles doorgelezen) Als hij dan wel gepikt word zul je wel een bak gal over je heen gaan krijgen, maar vind het ook echt onbeschoft dat ze jou er mee laten zitten. Ik zou er ook wel klaar mee zijn, zeker na zo ondankbaar te hebben gereageerd. Dan zou ik een pakketje al niet eens meer aannemen van dat huis. Anders nog maar een briefje in de bus met een termijn en consequenties, dus naar een depo/afhaalpunt brengen. Het zelf houden/weg doen kan dan ook weer niet als ze dan uiteindelijk wel komen om het op te halen..

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:42

Voordat ik dit topic doorlas dacht ik dat het hoorde dat je het pakketje ging ophalen bij de buren :')
Ik vind het heel normaal dat als jij iets hebt besteld, dat jij daar ook achteraan gaat.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:44

Ceffyl schreef:
Stomme titel en absoluut non-issue, maar toch benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken. Ik heb dus afgelopen woensdag een pakje voor buren verderop in de straat aangepakt van de bezorger. Nu is dit eerder gebeurd en toen kwamen ze het niet halen. Toen ik na een week eens ging aanbellen bij ze was de buuf boos dat ik zo lang had gewacht met brengen. Ze mopperde dat ze al dagen zat te wachten tot ik langskwam.

Als ik zelf zie dat een pakje bij buren is afgeleverd ga ik altijd zo snel mogelijk zelf langs om het op te halen, dus eigenlijk dacht ik dat dat normaal is. Eigenlijk gaat dat altijd ook altijd zo met anderen buren: degene die het item besteld heeft haalt het op waar het is afgeleverd.

Nu ben ik de beroerdste niet en heb ik dus donderdag bij ze aangebeld om het te brengen, maar toen waren ze niet thuis. Had ze eerder die dag wel voorbij zien lopen, maar zat toen in een meeting. Heel eerlijk ben ik een beetje geïrriteerd erover dat een pakje voor hen aannemen schijnbaar zo’n gehannes is en ik denk zelfs dat ik een volgende keer weiger. Ik heb niet zoveel zin dat het nu mijn verantwoording is om daar steeds aan te bellen om het af te geven. Hoe moeilijk is het om zelf je post op te komen halen? Maar ben nu wel benieuwd wat de etiquette hiervoor zijn :+

Wat vindt Bokt: breng je een aangenomen pakje langs of verwacht je dat men zelf het komt halen?

Die is gek, je bent de bezorger niet. Zou melden dat ze het zelf kan halen en als je daar geen zin in hebt lekker weigeren die pakketten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:46

Felien_Kyra schreef:
Voordat ik dit topic doorlas dacht ik dat het hoorde dat je het pakketje ging ophalen bij de buren :')
Ik vind het heel normaal dat als jij iets hebt besteld, dat jij daar ook achteraan gaat.

Precies!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:46

Ik neem bijna niks meer voor buren aan eigenlijk. Eigenlijk maar voor 2, mijn directe buren aan 1 kant, want die doen het ook voor mij en een oudere vrouw een apar deuren verderop. Zij pakt altijd aan en komt het ook altijd brengen, heel lief en voel ik me bijna schuldig over. Dus naar haar breng ik de pakketjes ook. Bij de andere ligt het eraan, als ik ze toevallig zie thuiskomen zeg ik dat er wat ligt of breng ik het, anders komen ze het dezelfde dag halen.
De andere 2 buren, zelfde familie, heb ik hele slechte verhouding mee en pak ik absoluut geen pakket voor aan. Helaas deden zij dat nog wel eens voor mij en dan kon ik dagenlang langs gaan voordat ik pakket eens kreeg. Of ze bestellen wat op eigen adres, terwijl ze 6 dagen per week van half 8 tot 7 op werk zijn en familie dus paar deuren verder woont. Laat het dan daar afleveren.
En de rest van de straat is te ver weg, ik ga niks aannemen voor iemand die 15 deuren verder woont. Dan kan ik elke dag meerdere pakketten in huis zetten :=

Ik ben 9 van de 10 keer gewoon thuis, maar sommige bezorgers bellen gewoon niet eens aan. En naar pakketpunt kan ik 9 van de 10 keer niet aangeven, in de app ook bijna nooit. Ik heb zelfs een betaald voor avondlevering en niet bij buren afleveren, maar ook dat kwam overdag en bij de buren...

Ts, jij hebt meer dan je best gedaan! Laat ze het maar komen halen, jij bent geen bezorger!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:04

Zet bij op het volgende briefje even je telefoonnummer als je dat niet vervelend vind, dat ze appt wanneer ze het op haalt zodat je dan kan aangeven of je wel of niet thuis bent.

Verder zou ik dus voor haar ook niet aannemen hoor. Wat een gedoe joh.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:06

Oh wat een gedoe, ik ben benieuwd wanneer ze het pakket komen ophalen.

Ik neem meestal wel pakketjes aan van buren, maar van één buur niet meer, die heeft toen drie weken lang geweigerd zijn pakketten op te halen omdat ze aan het verbouwen waren... M'n hal stond vol met fitness apparatuur.. daar baalde ik echt enorm van.

Zelf haal ik pakket zsm op als het bij de buren ligt, maar meestal kies ik pakket punt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:07

Artimes schreef:
Oh wat een gedoe, ik ben benieuwd wanneer ze het pakket komen ophalen.

Ik neem meestal wel pakketjes aan van buren, maar van één buur niet meer, die heeft toen drie weken lang geweigerd zijn pakketten op te halen omdat ze aan het verbouwen waren... M'n hal stond vol met fitness apparatuur.. daar baalde ik echt enorm van.

Zelf haal ik pakket zsm op als het bij de buren ligt, maar meestal kies ik pakket punt.

Ik had dat voor zijn voordeur achtergelaten, issie nou helemaal besodemieterd