Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Ik sprak gisteren een ic verpleegkundige en zij dacht dat de terrassen open wel zou kunnen.
Ze was veel meer bang voor wat er nu nog gaat komen van de paasdagen met teveel mensen binnen.
Dus zo zie je maar dat ook deze mensen niet allemaal hetzelfde er in staan.
smurffie schreef:Blacky maar ik ben verpleegkundige in de ggz ( HIC afdeling, acute zorg dus wel maar wij openen geen cohort meer. Bij besmetting kamerisolatie en druppelverpleging in de icu unit) en had ook zo mijn vraagtekens bij AZ. Ik heb in maart 2020 corona opgelopen op wintersport, 5 dagen ziek geweest en weer door.
De kans dat ik van de 2 AZ prikken meer bijwerkingen krijg zijn denk ik groter en dan heb ik een bescherming van 60%... maximaal.
Was hij nou net als de andere 95 % bescherming of iets in die strekking a la.. maar het voelt een beetje als het goedkopere alternatief.
Ook de mensen die bij ons de cohort in het voorjaar van 2020 gedraaid hebben zijn ondertussen nog niet ingeënt omdat we gewoon pas ergens achterop het lijstje van de overheid komen.
Een deel van mijn collega's heeft de eerste prik AZ de dag voor het stoppen met prikken gehad, op een enkeling na waren ze allemaal behoorlijk ziek.
En raad maar eens hoe dat op de afdelingen opgevangen werdwat een (horror) diensten zijn dat.. als we het dan over risico's hebben..
En mijn hele doelgroep is ondertussen mensen die het niet redden op de maatschappij en maatregelen.
Tevens moet je voor maatregelen draagvlak hebben. Dat is er niet meer. En dat is er mede niet meer omdat er niet naar de zorg omgekeken wordt. Mensen snappen niet dat er minder ic bedden zijn. Er zijn minder ic bedden omdat er minder personeel voor is.
Er is minder personeel omdat er enerzijds niet voldoende opgeleid wordt (want genoeg mensen willen worden opgeleid maar kunnen nu niet) en anderzijds mensen overbelast of overvraagt uitvallen. En omdat je geen klap verdiend met die hele gezondheidszorg, dus hoe aantrekkelijk is het?
manubres schreef:DuoPenotti schreef:Dan heb je de bijsluiter niet gelezen
Ik ook niet toen ik er op mijn 17e mee begon....Interesseert je dan niet
manubres schreef:Het is een andere vorm van trombose dan de meesten denken. De behandeling is geen bloedverdunners maar immunoglobulinen....Dat is inderdaad handig als artsen dit weten.
Stukje uit de Volkskrant:
De ziekte lijkt op een syndroom met de naam HIT, waarbij het immuunsysteem zo sterk wordt geactiveerd dat het lichaam antistoffen aanmaakt tegen de eigen bloedplaatjes. Bloedplaatjes hebben de functie van een soort inwendige pleister, ze vormen bij bloedingen de eerste hulptroepen. De antistoffen binden aan de bloedplaatjes, legt Ten Cate uit, en na contact met cellen van de vaatwand dragen ze vervolgens bij aan de vorming van bloedstolsels. Zo ontstaat een uitzonderlijke combinatie van te weinig bloedplaatjes (waardoor bloedingen ontstaan) en trombose (waardoor de bloedbaan verstopt kan raken).