Optie huis en nu bod gekregen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 02:54

elnienjo schreef:
maaike5581 schreef:
Nou juist andersom. Zij hebben geen pech, jullie hebben geluk.

Je kan namelijk alleen een hypotheek krijgen voor de taxatiewaarde. Alles daarboven moet je zelf inbrengen...
Ja je kan bouwdepot krijgen maar dan nog niet meer dan de waarde dat het huis uiteindelijk waard zou worden..

Had partij A afgehaakt had partij B het dus niet eens kunnen kopen..

Misschien had partij B ook wel spaargeld of hun huis met dikke winst verkocht.
Maar dat is nu niet meer relevant gelukkig.

Ts schrijft toch zelf dat de 2e partij dat verschil niet zelf bij konden leggen...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 04:55

elnienjo schreef:
maaike5581 schreef:
Nou juist andersom. Zij hebben geen pech, jullie hebben geluk.

Je kan namelijk alleen een hypotheek krijgen voor de taxatiewaarde. Alles daarboven moet je zelf inbrengen...
Ja je kan bouwdepot krijgen maar dan nog niet meer dan de waarde dat het huis uiteindelijk waard zou worden..

Had partij A afgehaakt had partij B het dus niet eens kunnen kopen..

Misschien had partij B ook wel spaargeld of hun huis met dikke winst verkocht.
Maar dat is nu niet meer relevant gelukkig.

Even goed lezen.

Ts, wat gaaf, gefeliciteerd!

Hoe vreemd wel dat die zus er zo + zat en toen toch nog wilde nadenken! Hoe gaat het nu verder, zij belt maandag de makelaar en dan krijgt ze slecht nieuws?

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 07:37

Gooiske schreef:
gefeliciteerdTS, Zo zie je maar weer dat het soms anders kan lopen dan verwacht, raar dat mevrouw 2 eerst zo dramatisch zit te doen en nu ineens nog na wil denken, daar heeft ze toch afgelopen week alle tijd al voor gehad.

Dat klopt natuurlijk wel maar het is wel zo dat het pand ruim boven taxatiewaarde zit nu.je koopt geen half brood en nade renovatie moet er nog wel een keuken in en een tuin aangelegd worden.
Ik vind een weekendje erover slapen niet zo vreemd. Ik vond het erg vreemd dat de optie nemers juist ineens het eens waren met de prijs, zei hebben natuurlijk hetzelfde kostenplaatje ( ongeveer).
Die zijn wel iets slimmer geweest want ze hebben maar liefst 60.000 aan de luxe posten geschrapt uit de offerte. Daarmee komt de renovatie binnen hun budget te liggen. De schuur was met luxe materialen ingezet( op verzoek van makelaar). Nu hebben ze lagere stelposten gekregen.

Luxe materialen zoals betonstuc, een haard, op maat gemaakt binnendeuren, twee grote taatsdeuren, Shutters op maat enz. Terrassen drie stuks. Overkapping aan het bijgebouw.

Mede door die materialen was het wel echt heel erg tof, maar gelukkig zijn er ook voldoende keuzes in alternatieven.
Dit wordt nu allemaal anders gedaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 08:42

*\o/* dit is echt tof. Succes!

pmarena

Re: Optie huis en nu bod gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 09:25

Nou zo zie je maar, toch goed dan dat je het gewoon voorgelegd hebt bij de optienemers +:)+

En nu hopen dat ze het daadwerkelijk rond krijgen zeker...?

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 10:54

Ze zeggen dat ze het financiële al inzichtelijk hebben. Morgen komen ze details bespreken

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:01

Gefeliciteerd TS!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:20

Jillz1 schreef:
Ze zeggen dat ze het financiële al inzichtelijk hebben. Morgen komen ze details bespreken

Ik vind het zo super gaaf voor je.

Begrijp ik nu goed dat jij wel zelf de renovatie nog gaat doen? Want dat is nog wel veel werk en dan moet je goed de offertes paraat hebben. Want verbouwen valt altijd tegen (ervaringsdeskundige).

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:38

pien_2010 schreef:
Jillz1 schreef:

Begrijp ik nu goed dat jij wel zelf de renovatie nog gaat doen? Want dat is nog wel veel werk en dan moet je goed de offertes paraat hebben. Want verbouwen valt altijd tegen (ervaringsdeskundige).

Ze hebben zelf een bouwbedrijf ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:52

Ach so, op die fiets, dat scheelt een hele grote hoop.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:18

fijn dat het zo is gelopen ts!! gefeliciteerd!

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 12:46

pien_2010 schreef:
Jillz1 schreef:

We hebben de begroting tot de laatste cent berekende en ook onvoorziene kosten post erin gedaan. Maar het is wel zo dat wij ons uurtarief wel met weinig winst gedaan hebben anders werd het ongeloofwaardig duur. Dit houdt in dat wij zakelijk gezien er niet zoveel aan over houden.
Maar het is een beetje geven en nemen. Dus we verwachten dat het uiteindelijk nog ook daar goed uitpakt. Een begroting van ruim 3 ton moet toch wel gaan goedkomen.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 12:47

pien_2010 schreef:
Jillz1 schreef:

Sorry dubbel

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:25

Wat fijn dat het huis verkocht is.
Sneu voor het familielid. Maar dat is hoe de markt werkt.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:13

fransje23 schreef:
Wie ook geld toe zou kunnen krijgen zijn de optienemers als er juridisch bepaald wordt dat ze recht hebben op een schadevergoeding omdat er ondanks de optie een hoger bod is geaccepteerd. En ja, ik ken een geval dat zo een schadevergoeding is toegewezen :j
Optie staat op papier he, zwart op wit, wachten is op berekening renovatiekosten.

En welke schade zouden ze dan vergoed willen zien? Je ergens op verheugd hebben dat later niet doorgaat, is geen schade en verder was de prijs marktconform.

ten aanzien van de optie: dat geeft je in theorie wat tijd om er rustig over na te denken, maar sinds de Hoge Raad een jaar of wat geleden heeft bepaald dat de bedenktermijn van drie dagen na het tekenen van het koopcontract ook voor de verkoper geldt, is het natuurlijk een wassen neus.