Heli/vliegtuig-liefhebbers op bokt?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 22:16

Nielojram, interessant om zo eens te horen! Pas je wel een beetje op met fotos plaatsen ivm je baan? ;)

Gaaf ook dat de paarden zo rustig bleven!

Apc, ik heb echt genoten van je verhaal... Al deed het laatste wel een beetje pijn ;) Bijzonder incident wel.

Birdie60 schreef:
Ik woon tegenover vliegveld Volkel, bij ons komen ze ook heel laag over want wij zitten onder de startbaan.
Soms kan ik gewoon in hun cockpit kijken en zwaaien.

[ [url=m/0c9F6t.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze is van naast ons huis gemaakt.

[ [url=m/ae3Qih.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze vanaf de achterdeur.

Ik wil wel eens een klapstoeltje in je tuin neerzetten :P

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 08:25

Je bent welkom kookaburra. Als je het niet erg vind ga ik binnen zitten want het is een flinke herrie. :=

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:01

Nieljoram, leuk dat jij ook in de (het zij planning) kant van de afhandeling zit! :D Paarden charters zijn altijd wel grappig om bij te zijn, verveelt nooit imo.

Bij Birdie60 wil ik ook wel in de tuin zitten :):)

Hier de laatste weken vooral veel foto's gemaakt tijdens mijn supervisies en ook wel wat nieuws wat ik eigenlijk nog niet echt online kan delen. Nou verwacht ik niet dat mijn collega's hier zitten, maar toch..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:35

Schitterende foto's ! :wow:
En ik ben uiteraard benieuwd naar het nieuwtje :P

Ik was dit topic compleet uit het oog verloren. Shame on me.

In mijn tuin is iedereen ook welkom. Onder de aanvliegroute van Zaventem :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:45

Pandora2 schreef:
Schitterende foto's ! :wow:
En ik ben uiteraard benieuwd naar het nieuwtje :P

Ik was dit topic compleet uit het oog verloren. Shame on me.

In mijn tuin is iedereen ook welkom. Onder de aanvliegroute van Zaventem :D

Heerlijk

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:15

Oh ik zie dit topic nu pas :) Mijn vriend en ik kijken ook graag heli's en vliegtuigen, vooral militaire.

Wij wonen vlakbij vliegbasis Volkel, dus bij ons bijna dagelijks showtjes van F-16's, soms F-35, met grote regelmaat Herculessen (mijn lievelings) en die komen dan pal over ons huis. Je hoort ze echt al van ver aankomen brommen, heerlijk! Ik hou nog meer van het geluid dan van hoe ze eruit zien denk ik.

Omdat op Volkel ook de trauma en politie heli's gestald staan die hier in de regio vliegen zien we met name de trauma ook een paar keer per week over ons huis komen.

Ook staat ons huis recht onder een van de aanvliegroutes naar Eindhoven airport, dus als ik in de tuin lig komen ze ook recht over mijn hoofd. Niet superlaag al, maar wel heel duidelijk zichtbaar en goed te fotograferen.

Wij hebben dus echt heel veel interessant vliegverkeer vlak boven ons.

Mijn schoonvader werkt op de vliegbasis dus die zit er nog iets dichter met zijn neus bovenop en weet ook wel wat mensen die soms lijstjes maken voor ons met trainingstijden van bijvoorbeeld de F-35, zodat we erheen kunnen om foto's te maken.

Zo hebben we er al een keer gestaan toen er 7 F-16's aankwamen voor een oefening, dan rijden we gewoon een kwartiertje van tevoren die kant op en staan we er ruim op tijd, want het is maar ruim 5 minuutjes van ons huis af. De F-35 heeft afgelopen winter een serie avondvluchten gevlogen ter oefening, dat had ik op zich wel willen zien, maar toen was ik hoog zwanger en niet in staat foto's te gaan maken en vriendlief wilde mij niet alleen laten :')

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:34

Hier zitten vast de kenners.. :D Een paar weken geleden vloog bij ons in het hoge noorden zoiets over, met iets bovenop het vliegtuig. Wat is dit precies?

Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:35

Ketly

Re: Heli/vliegtuig-liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:44

Bedankt! :D

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:48

Oké een tipje van de sluier: vrijdag om 16:30 een gesprek :D En als ik daar door zou komen dan zou het me enorm verbazen, maar praten is al iets.

Ketly schreef:
Hier zitten vast de kenners.. :D Een paar weken geleden vloog bij ons in het hoge noorden zoiets over, met iets bovenop het vliegtuig. Wat is dit precies?

[ Afbeelding ]

AWACS! Zoals Captain ook al stuurde een defensie vliegtuig :)
Die vliegt op een paar honderd meter over mijn paarden over, hehe.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 12:54

Ah succes !
Nu ben ik nog nieuwsgieriger :')

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-21 13:31

Dioxide schreef:
Oké een tipje van de sluier: vrijdag om 16:30 een gesprek :D En als ik daar door zou komen dan zou het me enorm verbazen, maar praten is al iets.

Ketly schreef:

[ Afbeelding ]

AWACS! Zoals Captain ook al stuurde een defensie vliegtuig :)
Die vliegt op een paar honderd meter over mijn paarden over, hehe.

Spannend!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:49

Wennii schreef:
Oh ik zie dit topic nu pas :) Mijn vriend en ik kijken ook graag heli's en vliegtuigen, vooral militaire.

Wij wonen vlakbij vliegbasis Volkel, dus bij ons bijna dagelijks showtjes van F-16's, soms F-35, met grote regelmaat Herculessen (mijn lievelings) en die komen dan pal over ons huis. Je hoort ze echt al van ver aankomen brommen, heerlijk! Ik hou nog meer van het geluid dan van hoe ze eruit zien denk ik.

Omdat op Volkel ook de trauma en politie heli's gestald staan die hier in de regio vliegen zien we met name de trauma ook een paar keer per week over ons huis komen.

Ook staat ons huis recht onder een van de aanvliegroutes naar Eindhoven airport, dus als ik in de tuin lig komen ze ook recht over mijn hoofd. Niet superlaag al, maar wel heel duidelijk zichtbaar en goed te fotograferen.

Mijn schoonvader werkt op de vliegbasis dus die zit er nog iets dichter met zijn neus bovenop en weet ook wel wat mensen die soms lijstjes maken voor ons met trainingstijden van bijvoorbeeld de F-35, zodat we erheen kunnen om foto's te maken.

Zo hebben we er al een keer gestaan toen er 7 F-16's aankwamen voor een oefening, dan rijden we gewoon een kwartiertje van tevoren die kant op en staan we er ruim op tijd, want het is maar ruim 5 minuutjes van ons huis af. De F-35 heeft afgelopen winter een serie avondvluchten gevlogen ter oefening, dat had ik op zich wel willen zien, maar toen was ik hoog zwanger en niet in staat foto's te gaan maken en vriendlief wilde mij niet alleen laten :')

Wij wonen onder de landingsbaan, recht er tegen over.
Altijd druk bij ons op de ventweg.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 19:47

Dioxide schreef:
[…]

Veel succes met het gesprek! +:)+

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:44

Birdie60 schreef:
Wennii schreef:

Wij wonen onder de landingsbaan, recht er tegen over.
Altijd druk bij ons op de ventweg.

Ja altijd volk daar! Zullen wij vast eens bijgestaan hebben haha!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:32

Wennii, dan moet je toch eens een keer op de koffie komen

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:11

Gesprek was best goed gegaan ondanks dat ik echt stiknerveus was. Hij was best wel positief en enthousiast en heeft aangegeven dat hij z'n best gaat doen voor me, dus nu al bijna een week met gekruiste vingers aan het hopen.

Intussen nog maar een paar plaatjes om het topic te vullen ;)

Mijn vriend moest zondag op "wereldreis" van Luik naar Amsterdam omdat de kist voor een korte check naar KLM Maintainance moest. Voor de terugvlucht stuurde hij me deze foto:

Afbeelding

Dinsdag moest ik zelf om 04:00 weer uit de veren om een vlucht te doen. Onwijs rotweer, vanaf het moment dat ik airside stond kwam het echt met bakken uit de lucht en was ik binnen een paar minuten doorweekt :') Het weer leverde wel weer mooie plaatjes op:

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:20

Blijft een mooie snuitje, die jumbo <3

Het was afgelopen week echt perfect "ramp" weer ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:00

De aanvliegroute naar Schiphol gaat momenteel recht over mijn huis, dus ik checkte even wat er zo allemaal laag overkwam. Ik werd er tenslotte wakker van. }>

Bij het uitzoomen zag ik dit. Het lijkt in een weiland bij Beveren te staan. Met Google vond ik één hit, maar die maakt mij nog niets wijzer. Help? Is er iemand in dit topic die meer kan vertellen? Ik ben gewoon nieuwsgierig. :D

Afbeelding

Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:13

Een luchtballon ! :D

Nee, geen idee maar ik ben ook wel benieuwd nu :P

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:43

Je zou nog weleens gelijk kunnen hebben...

Heel Europa afgezocht en toen vond ik hetzelfde symbool bij Girona aan de grond staan. Code ECKLG, van een private owner.

EC-KLG blijkt op deze luchtballon te staan: https://www.jetphotos.com/photo/8990284

...maar toch ben ik nog steeds niet heel veel wijzer. Want wat maakt zo'n luchtballon dan zo speciaal dat-ie op de radar te zien is (en nogal opvalt op zo'n kaart) en dat-ie met Google praktisch onvindbaar is.

[Edit] Ik vond nog iets over Project Loon, maar dat lijkt weer niet te rijmen met de codes: https://ukaviation.news/what-are-those- ... htradar24/
Laatst bijgewerkt door Karin op 30-05-21 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:47

En het was zomaar mijn 1e gedacht vroeg op de morgen :D

Dat die op de radar komt, is misschien niet zo heel gek gezien het vliegverkeer in die regio ( Beveren was het toch ? ) lager vliegt door de nabijheid van de luchthaven van Deurne.
Je wil geen ballon aan een vleugel hangen hebben natuurlijk :')

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:51

Mja.. . Daar zat ik ook aan te denken, dat ze zichtbaar zouden zijn op de radar in de buurt van een vliegveld. Maar ik heb ze werkelijk nog nooit op de radar gezien, ook niet op heldere avonden als het hier in het luchtruim wemelt van die dingen terwijl mijn huis (wederom) in de aanvliegroute naar Schiphol ligt. Wat maakt ze zo speciaal? Het mysterie blijft nog even. Ik ga vanmiddag achter de laptop nog wel even verder zoeken. :D

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:53

OO-BRA is de callsign van een Belgische luchtballon :) Luchtballonnen melden zich wel altijd aan bij de luchtverkeersleiding en sommigen zijn uitgerust met een radartransponder.

https://www.jetphotos.com/photo/8336967

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:55

Je bent me net voor! Ik dacht: laat ik eens een koppelteken gebruiken, net als bij die Spaanse ballon. :))

Het worden heldere avonden deze week, ik ga de radar eens in de gaten houden om luchtballonnen te spotten.