We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:27

Earth schreef:
Cayenne schreef:

Ik denk dat Ikke vooral doelt op de hysterie die iedere keer bij mogelijk afwijkend weer ontstaat.

Ik zie geen hysterie toch? Of ben ik blind?
Ik dacht misschien dat ikke haar ex bij het KNMI werkt ofzo.

JIJ bent degene die elke keer met info komt over hoe erg het wel niet gaat worden, zonder enige nuance.
De kans dat een deel van NL insneeuwt, zoals in de jaren '90 eens gebeurt is, is wel erg klein en de rest is alleen wat onhandig. 4x4 doet de rest.....

En nee, mijn ex werkt niet bij het KNMI; geen idee waar die nu wel werken, trouwens, en dat boeit me ook niet }:)

_San87_ schreef:
Alweer die vergelijking. In Scandinavië zijn ze bar en boos winterweer gewend. Wij zijn dat hier niet (meer). Onze infrastructuur is niet berekend op enorme sneeuwval, daarnaast woont hier een factor 1000 meer mensen in vergelijking met daar.

Daarbij is het een waarschuwing, die mag je gerust negeren :).

Correctie: wij willen er niet aan gewend zijn. Zoals er in NL wel meer stommiteiten begaan worden.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:28

Cayenne schreef:
Oostenwind :=

De poedersuiker wind ooit :brr: .

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:29

We willen er niet aan gewend zijn? Ik heb in mijn hele leven nog nauwelijks sneeuw en ijs meegemaakt, en ik ben 23. :') Ik kan überhaupt niet eens schaatsen. _O-

Gini

ikke, echt waar, doe kalm. :')

Fitzroy

Ach, ikke, hoe vaak komt het tegenwoordig nu nog voor? Dus ik snap wel dat iedereen ‘opgewonden’ is.
Ik hoorde net op de radio dat het vergelijkbaar zou zijn met ‘79 en dat hebben een heleboel mensen toch nog niet meegemaakt.
Dat wij nu zo oud zijn :o :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:30

Ja idd de wind is echt al anders, temperatuur is hier al aan het zakken ook zie ik op de thermometer die bij de achterdeur hangt. Wij hebben alles al in gereedheid gebracht. Houthok bijgevuld, buitenkraan is veilig, hogedrukspuit staat op zolder (anders vriest ie stuk), sneeuwschep staat gereed bij de achterdeur. Als we in zouden sneeuwen kunnen we daar namelijk niet meer bij :'). Tuin ligt op het noordoosten dus de kans dat de achterdeur niet meer open gaat is best realistisch. Gelukkig kunnen we ook de voordeur nog uit, wordt die ook nog eens gebruikt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:31

Hiraeth schreef:
We willen er niet aan gewend zijn? Ik heb in mijn hele leven nog nauwelijks sneeuw en ijs meegemaakt, en ik ben 23. :') Ik kan überhaupt niet eens schaatsen. _O-

Er zijn ijsbanen waar je het kunt leren hoor :D Hoewel natuurijs natuurlijk een mooiere belevenis is.
Ik voel me oud maar ik kan me nog een elfstedentocht herinneren :D Zou toch leuk zijn als dat ooit weer eens kan plaatsvinden.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:31

ikke schreef:
Earth schreef:

Ik zie geen hysterie toch? Of ben ik blind?
Ik dacht misschien dat ikke haar ex bij het KNMI werkt ofzo.

JIJ bent degene die elke keer met info komt over hoe erg het wel niet gaat worden, zonder enige nuance.
De kans dat een deel van NL insneeuwt, zoals in de jaren '90 eens gebeurt is, is wel erg klein en de rest is alleen wat onhandig. 4x4 doet de rest.....

En nee, mijn ex werkt niet bij het KNMI; geen idee waar die nu wel werken, trouwens, en dat boeit me ook niet }:)

_San87_ schreef:
Alweer die vergelijking. In Scandinavië zijn ze bar en boos winterweer gewend. Wij zijn dat hier niet (meer). Onze infrastructuur is niet berekend op enorme sneeuwval, daarnaast woont hier een factor 1000 meer mensen in vergelijking met daar.

Daarbij is het een waarschuwing, die mag je gerust negeren :).

Correctie: wij willen er niet aan gewend zijn. Zoals er in NL wel meer stommiteiten begaan worden.

Wij willen er niet aan gewend zijn? Die moet je even uitleggen, weer laat zich niet beïnvloeden of zo.

Het is 10!!! jaar geleden dat er voor t laatst 30 cm sneeuw lag :').

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:32

Je hebt dus mensen die meteorologie als hobby hebben:
Hometeorologen

En mensen die dit professioneel doen:
Prometeorologen

Die liegen nooit, hoogstens achteraf gelogen en hebben hele goeie ogen

:+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:34

Fitzroy schreef:
Ach, ikke, hoe vaak komt het tegenwoordig nu nog voor? Dus ik snap wel dat iedereen ‘opgewonden’ is.
Ik hoorde net op de radio dat het vergelijkbaar zou zijn met ‘79 en dat hebben een heleboel mensen toch nog niet meegemaakt.

Dat vind ik dan zo bijzonder, die van '79 was inderdaad niet mals (drie dagen niet naar school kunnen!) maar '85 en '86 waren ook niet niks en die winteractie van de jaren '90 vindt je helemaal nergens terug terwijl het noorden van NL toen drie of vier dagen volkomen klem zat. Maar ja, dat was maar Groningen, Friesland en Drenthe hè.... }>

_San87_ schreef:
Wij willen er niet aan gewend zijn? Die moet je even uitleggen, weer laat zich niet beïnvloeden of zo.

Het is 10!!! jaar geleden dat er voor t laatst 30 cm sneeuw lag :').

Eens in de 11 jaar is ook regelmaat.

Je weet dat het kan gebeuren in NL; dat gel*l over opwarmen en geen winters meer in NL moet je echt bij het oud papier zetten. Gezwets. Alleen gebeurt het hier niet elk jaar maar elke keer als het wel aan de orde is, breekt er weer de pleuris uit.
Laatst bijgewerkt door ikke op 06-02-21 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:34

verwijderd.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:36

‘85 en ‘86 is ook best wel een tijdje geleden :P We voelen ons misschien nog wel jong maar zijn het toch echt niet meer :))

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:37

ikke schreef:
Fitzroy schreef:

Dat vind ik dan zo bijzonder, die van '79 was inderdaad niet mals (drie dagen niet naar school kunnen!) maar '85 en '86 waren ook niet niks en die winteractie van de jaren '90 vindt je helemaal nergens terug terwijl het noorden van NL toen drie of vier dagen volkomen klem zat. Maar ja, dat was maar Groningen, Friesland en Drenthe hè.... }>

30 jaar of nog langer geleden, goeie :)).

En dan heb je t over niet aan gewend willen zijn :)).

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:40

Mensen zijn wel kort van memorie hoor. Eind 2017 lag er zoveel sneeuw vlak voor kerst dat wij hier met de auto niet meer het erf af kwamen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:40

Ik heb nog het geluk gehad van nog een paar winters wat je winters kunt noemen meegemaakt te hebben, in de jaren '90 was dat, niet heel streng, maar wel gewoon wekenlang sneeuw en temperaturen richting -15. Daarna werd dat allemaal stuk voor stuk zeldzamer en zeldzamer en pakweg de laatste 5 jaar is het zelfs gek opkijken wanneer de temperatuur onder het vriespunt gaat. :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:41

Fitzroy schreef:
‘85 en ‘86 is ook best wel een tijdje geleden :P We voelen ons misschien nog wel jong maar zijn het toch echt niet meer :))

Voelt anders als gisteren hoor :)) maar als ik mijn grijze haren en steeds groter wordende dochter zie kan ik toch niet ontkennen dat ik steeds ouder ben geworden :7 .

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:41

Ibbel schreef:
Mensen zijn wel kort van memorie hoor. Eind 2017 lag er zoveel sneeuw vlak voor kerst dat wij hier met de auto niet meer het erf af kwamen.

Hier niet, misschien net 10 cm. Vandaar dat ik t niet onthouden heb denk ik.

De laatste keer echt veel sneeuw en onbegaanbare wegen was 2010 voor mij.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 14:41

ikke schreef:

Zonder enigen nuance, waar HEB je het over? Ik geef toch kaarten mee? Van het KNMI nota bene. Als ik nou ga gillen dat we allemaal dood gaan, of met termen als horrorwinter, winter des doods of snowmaggedon ga gooien dan had ik dat gesnapt.
Maar goed, ik ga verder niet met jou in discussie, ik hoop voor jou dat het meevalt.

_San87_

Re: We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:43

Ik hoop voor mij dat het enorm gaat sneeuwen, lijkt me heel gaaf weer eens mee te maken <3.

Ibbel

Earth schreef:
Zonder enigen nuance, waar HEB je het over? Ik geef toch kaarten mee? Van het KNMI nota bene. Als ik nou ga gillen dat we allemaal dood gaan, of met termen als horrorwinter, winter des doods of snowmaggedon ga gooien dan had ik dat gesnapt.
Maar goed, ik ga verder niet met jou in discussie, ik hoop voor jou dat het meevalt.

Ikke struikelt over dat hysterische gebruik van hashtags. Het is hier geen Twitter, schreef hij niet voor niets.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 06-02-21 14:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Tiggs

Snowmaggedon <3

_San87_

Re: We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:44

Snowmageddon dan wel, eh :)).

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:45

Cayenne schreef:
Oostenwind :=

Ik vind het eigenlijk nog best lekker buiten. Ik had veel slechter weer verwacht vandaag, maar het is gewoon droog. Jammer van de mensen die ik afgezegd heb die wilden komen helpen met plantjes zetten :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:46

Ibbel schreef:
Earth schreef:

Ikke struikelt over dat hysterische gebruik van hashtags. Het is hier geen Twitter, schreef hij niet voor niets.

Hashtags zijn gewoon woordjes met een hekje voor, waarschijnlijk is het rechtstreeks van Twitter gekopieerd. Zou niet zo een grote trigger moeten zijn voor volwassen mensen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:46

Code rood word niet alleen afgegeven voor sneeuwval maar het is de combinatie van factoren die de boel goed kunnen platleggen. Ikke, dan kun je elke keer je 4x4 aanhalen,leuk voor je. Er zijn ook mensen die geen auto hebben en er door moeten, in de zorg bvb en zo kunnen mensen wel voorzorgsmaatregelen treffen. Jij vind het heisa en bullshit, ik vind het logisch.