Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 18:43

superpony schreef:
Daarbij zou ik echt eerst mijn eigen leven op de rit krijgen. Samenwonen kan niet als hij post bezorger is, onder bewind staat en alimentatie zou gaan betalen. Dan moet jij echt een inkomen hebben.

Eens. En als je zelf in de bijstand zit maakt dat het er ook niet makkelijker op. Een beetje zoals Janderegelaar dat net zei; Probleem plus probleem is groot probleem.
Er lijken in deze situatie teveel dingen niet op orde en dat zou voor mijzelf een no-go zijn. Ook is het niet goed om jezelf te afhankelijk te maken van een ander, jezelf te verliezen. Nee, hij is niet het allerbelangrijkste in je leven, dat ben je namelijk zelf. Blijf goed nadenken.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:18

TS gefeliciteerd dat je geslaagd bent voor je opleiding.

Ik vind het echt heel knap dat je nu je eigen bedrijf wil opzetten maar het lijkt me ook wel een complicatie in deze situatie. Want een bedrijf opzetten is natuurlijk sowieso ook best een grote opgave en kan best veel druk op een relatie leggen maar als je nu een eigen bedrijf opzet dan ben je natuurlijk wel gebonden aan de regio waar je dat doet. Ik kan me voorstellen dat hij nu minder geneigd zal zijn om naar jou toe te verhuizen als dat ver weg van zijn kind is? Als je echt voor deze relatie zou gaan zou betekend dat dus misschien dat je je bedrijf dan in zijn regio wilt opzetten? Hoeveel moeilijker is dat dan in de regio waar je nu al woont en dus een netwerk hebt? Hoe erg zou je het vinden om aan de regio gebonden te zijn als de relatie toch niet slaagt?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:21

Wat een complexe situatie, die had ik niet voorzien toen ik reageerde op pagina 1.

Eerst even: wat goed dat je je examen gehaald hebt. Gefeliciteerd!

Ik hoop oprecht dat deze situatie een aanvulling is op jouw leven ts. Ik had zelf niet in deze situatie willen zitten, ik denk ook dat er teveel "dingen" zijn die de relatie bemoeilijken. Mede doordat het nog zo pril is, ben ik bang dat het fundament nog niet sterk genoeg is. Ik wil je ook meegeven dat jijzelf de belangrijkste persoon in je eigen leven bent, cijfer jezelf niet weg.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:02

superpony schreef:
Iedereen moet zijn eigen pad bewandelen en fouten maken, maar ik denk dat veel mensen ook weleens denken; Had iemand maar dit of dat gezegd.
Soms heb je ook steun nodig om niet door te gaan met een relatie.

Dit vind ik mooi en wijs gezegd. Liefde maakt blind is een simpel maar oh zo kloppend spreekwoord. De paar keer in mijn leven dat ik verliefd ben geweest zijn er fouten gemaakt waarbij ik nu achteraf vind dat ik daar heel anders mee om had moeten gaan. Dat had me een hoop verdriet en onrust gescheeld. Enfin, dat is dus achteraf gezien maar ik voorkom dat toch liever.

Als ik je posts lees zie ik duidelijk die verliefdheid en dat is natuurlijk heel mooi, maar ik mis een beetje het stukje eigenwaarde en vertrouwen in jezelf hebben. Hoeveel vind jij jezelf waard zonder je partner? Vind jij jezelf genoeg waard om ook te zeggen; tot hier en niet verder?
Let wel, wanneer jij doorgaat met jou vriend stel hij is de vader, dan zal jij altijd jezelf hierop moeten gaan aanpassen. Dit gaat meestal om kleine, dagelijkse dingen maar ook om dingen die van jou voor levensbelang kunnen zijn, zoals je eigen kinderen later. Jullie krijgen niet samen jullie eerste kind. Dat zijn toch zaken die meer impact kunnen hebben op termijn dan je nu zou denken. (Ik las overigens ergens dat je momenteel nog geen kinderwens hebt maar deze kan nog altijd komen natuurlijk.)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 00:55

Soepblik schreef:
anjali schreef:
Ts,vergis ik me nu,of heb ik jou enige tijd geleden gezien in het tv-datingprogramma First Dates?Naar ik me meen te herinneren werd dat toen niets,maar kun je daar altijd een herkansing krijgen met een andere kandidaat.Niet dat ik nu bedoel dat je dat zou moeten doen hoor!!!! Begrijp me niet verkeerd.Maar je bent een leuk type ,hebt zelfs de tv gehaald,dus je kunt in principe kiezen uit veel mogelijkheden,dus je mag best wat voor jezelf vragen in een relatie.En je hoeft geen genoegen te nemen met allerlei nare toestanden.Het kan zijn dat ik de situatie helemaal verkeerd inschat,ik weet ook niet meer dan wat ik hier op Bokt lees.

Wat is dit voor aparte reactie? Buiten dat vind ik het erg ongevoelig om in zo'n topic dit soort herkenbare info naar buiten te spelen.

Mensen vinden het blijkbaar ook nodig om haar bij haar voornaam hier in het topic te gaan noemen. Even uit de hoogte doen..

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 01:28

AfricanLady schreef:
Hoe ik het voor mij zie op dit moment mocht het zijn kind tsja geen idee.
Ik ben dol op kinderen.
Ik wil zelf ook graag kinderen maar nu nog niet omdat ik een eigen zaak wil opzetten.
Maar mochten we samenwonen en er is af en toe zijn kleine meid in huis en ik zal er wat zorg aan moeten dragen prima

Iedereen bedankt voor de niet veroordelende posts

Heel je topic gelezen maar wil even hier op inhaken. Bespreek goed als hij de vader is wat voor rol hij voor zichzelf ziet. Af en toe zijn kleine meid in huis kan best wekelijks zijn. Wat zorg aan moeten dragen is ook niet van toepassing op een baby in huis. Ook niet in geval van peuter of kleuter. Verder zit de kans erin dat om wat voor reden dan ook zijn dochter volledig bij hem komt wonen.

Mazida

Re: Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 01:47

Misschien mag ik het niet zeggen, maar ik krijg een raar gevoel bij de situatie.

Wist de vriend van TS echt van niks of beweert hij van niets te hebben geweten? TS, je kent je vriend pas een paar maanden, het is fijn dat je je gelukkig bij hem voelt. Maar in een situatie waarin jullie op 300 km afstand zitten, kon hij dit ook makkelijk verborgen houden en nu doen alsof hij van niets wist. Zo vaak zien jullie elkaar immers niet. Ik zou toch je roze bril afzetten en kijken of je vriend hier echt niets van afwist of doet hij alsof hij er niets van af weet.

Daarnaast klinkt het heel mooi verwoord dat je vriend wat hulp krijgt bij zijn financiën, maar als hij alleen wat hulp nodig had waren er echt wel wat lichtere hulptrajecten mogelijk dan meteen onder bewind. Weet je zeker dat hij geen schulden e.d. meer heeft?

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 08:07

Mazida schreef:
Misschien mag ik het niet zeggen, maar ik krijg een raar gevoel bij de situatie.

Wist de vriend van TS echt van niks of beweert hij van niets te hebben geweten? TS, je kent je vriend pas een paar maanden, het is fijn dat je je gelukkig bij hem voelt. Maar in een situatie waarin jullie op 300 km afstand zitten, kon hij dit ook makkelijk verborgen houden en nu doen alsof hij van niets wist. Zo vaak zien jullie elkaar immers niet. Ik zou toch je roze bril afzetten en kijken of je vriend hier echt niets van afwist of doet hij alsof hij er niets van af weet.

Daarnaast klinkt het heel mooi verwoord dat je vriend wat hulp krijgt bij zijn financiën, maar als hij alleen wat hulp nodig had waren er echt wel wat lichtere hulptrajecten mogelijk dan meteen onder bewind. Weet je zeker dat hij geen schulden e.d. meer heeft?

Of de vriend van TS schulden heeft of niet, is helemaal niet onze zaak. Ik weet wel dat mijn vriend pissed zou zijn als hij erachter zou komen dat ik vrij gevoelige informatie over hem online zet.

TS, alsnog heel veel sterkte en wijsheid gewenst, ik ga ontstippen. Wát een sfeer hier zeg -O-

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 08:33

Idd hoe die mensen hun geld beleggen, is onze zaak niet.Wacht gwn eerst de test af .. en dan zie je verder... en dan kan je zelf beslissen wat je doet.. meegaan of stap achteruit... :(:)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 09:15

Mazida schreef:

Ik sluit me hier bij aan

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 09:56

Voor degenen die vinden dat er te bemoeizuchtig gereageerd zou worden: ts zet dit toch niet voor niets op Bokt,ze vraagt daarmee om meningen en reacties.En wat mij betreft,ik doe altijd mijn best om zo goed mogelijke tips te geven en ik wil dat het iedereen goed gaat,ook in de toekomst.Vandaar soms waarschuwingen tegen zaken die iemand die niet de rooskleurige bril van verliefdheid op heeft,wel ziet maar de verliefde persoon is daar dan blind voor.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:40

TS vraagt niet naar meningen en reactie, TS zoekt mensen in een soortgelijke situatie. Toch iets anders geloof ik.

Heel veel sterkte met het doorspartelen van deze moeilijke situatie AL, je merkt vanzelf wat voor jezelf doenbaar is denk ik.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:20

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die in de situatie van TS zitten, gelukkig maar.
Maar ik kan me best voorstellen dat ze niet blij is.
Stel dat ze ooit zelf met haar vriend een kindje krijgt, heeft hij al die "eerste keren" al eens mee gemaakt. Dat zou ik persoonlijk heel jammer vinden.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:12

Heel eerlijk?
Ik denk dat dat haar minste zorg is.

Het belangrijkste in dit verhaal lijkt mij dat je eerst goed (beter?) zorgt voor jezelf, dat je op en met jezelf gelukkig kunt zijn.
Dat zou in deze situatie m.i betekenen: het rustig aan doen, de relatie laten groeien op afstand en ondertussen aan jezelf werken, zowel qua werk als qua lichamelijk en geestelijk welbevinden. Juist als je een relatie ziet als een houvast en reddingsboei kun je te hard van stapel lopen en schepen achter je verbranden die je bij nader inzien had moeten behouden. Zeker gezien de haken en ogen die er aan deze relatie zitten, die maken het er wat dat aangaat niet eenvoudiger op.

Ik wens de TS veel wijsheid toe en het besef dat ze op zichzelf ook gelukkig kan zijn.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:19

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:41

LadyAnna schreef:
Ik ben zelf bewindvoerder. Iemand komt niet voor niets (zomaar) onder bewind te staan. Houd daar goed rekening mee, zodat je later niet voor verrassingen komt te staan.

https://www.rechtspraak.nl/Onderwerpen/Bewind

Je kan ook vrijwillig bewind aanvragen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:47

Uiteraard, maar dan zijn er over het algemeen toch vrij zware redenen, om dit aan te vragen. Onder bewindstaan, heeft nm toch behoorlijke gevolgen.

Het ( onder bewindstaan) is trouwens ook iets voor de langere termijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:53

LadyAnna schreef:
Uiteraard, maar dan zijn er over het algemeen toch vrij zware redenen. Onder bewindstaan, heeft nm toch behoorlijke gevolgen.

Ik ken 2 mensen die vrijwillig onder bewind staan die daar zelf voor gekozen hebben omdat ze uit een gezin komen waar altijd veel schulden waren en zelf nooit met geld hebben leren omgaan.
Ze hebben veel meer geld te besteden als iemand die verplicht onder bewind staat en kunnen bv in overleg gewoon geld krijgen voor het kopen van een auto.
Zij hoeven geen schulden af te betalen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:00

Prima, beter zo.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 15:12

Ik heb ook eens paar jaar terug het advies gekregen voor vrijwilig bewind om wat meer rust te krijgen ik heb geen schulden behalve een studieschuld maar ik betaal gewoon 10 euro per maand af.

Er hoeven geen schulden of iets ernstigs aan de hand te zijn om onder vrijwillig bewind te komen dus ik wil dat jullie dat onderwerp laten rusten dit heeft er namelijk niks mee te maken.
Ik kijk niet door een roze bril en kan alles prima helder bekijken

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:20

Brainless schreef:
LadyAnna schreef:
Uiteraard, maar dan zijn er over het algemeen toch vrij zware redenen. Onder bewindstaan, heeft nm toch behoorlijke gevolgen.

Ik ken 2 mensen die vrijwillig onder bewind staan die daar zelf voor gekozen hebben omdat ze uit een gezin komen waar altijd veel schulden waren en zelf nooit met geld hebben leren omgaan.
Ze hebben veel meer geld te besteden als iemand die verplicht onder bewind staat en kunnen bv in overleg gewoon geld krijgen voor het kopen van een auto.
Zij hoeven geen schulden af te betalen.

Maar dat vrijwillige is niet zo vrijwillig als het lijkt. En gaat ook gewoon via de rechter. En als je daar zonder schulden aankomt wijst hij echt geen bewindvoerder aan. Tenzij je bijvooorbeeld voor een gehandicapt kind gaat of iemand die niet meer wilsbekwaam is.

En daarbij, hij kan wel zeggen dat het vrijwillig is, maar is het dat ook?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:21

AfricanLady schreef:
Ik heb ook eens paar jaar terug het advies gekregen voor vrijwilig bewind om wat meer rust te krijgen ik heb geen schulden behalve een studieschuld maar ik betaal gewoon 10 euro per maand af.

Er hoeven geen schulden of iets ernstigs aan de hand te zijn om onder vrijwillig bewind te komen dus ik wil dat jullie dat onderwerp laten rusten dit heeft er namelijk niks mee te maken.
Ik kijk niet door een roze bril en kan alles prima helder bekijken

Dus we hebben 2 mensen die niet met geld om kunnen gaan en een baby van een ex begrijp ik...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:27

Maar Ts.
Jullie zijn beide meer dan volwassenen. Maar hebt beide moeite om met geld om te gaan. Dat is geen verstandige geruststellende aanvulling voor elkaar.
Jij in de bijstand. En hij die voor een baby moet gaan betalen als hij de vader is. Klinkt niet echt als zorgeloze toekomst.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 15:42

Ik snap niet dat jullie suggereren dat ik niet met geld om kan gaan ?

Hij heeft voldoende spaargeld van wat ik heb gezien op zijn afschriften en heeft meer dan voldoende inkomen.
Ja mijn inkomen zit nu op het bijstandsniveau maar dat is gewoon even poedersuiker nu maar ik ben niet voor niks een opleiding nu aan het doen die de bijstand volledig betaald waardoor ik straks hopelijk een eigen zaak kan gaan starten waar meer dan genoeg werk in is.

Nogmaals laat dit rusten ik hoef jullie mening hierin niet want jullie oordelen hierin alleen maar

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:50

Beste TS, ik heb het topic alleen maar gevolgd en nog niet eerder gereageerd. Maar wees verstandig en laat het sluiten en verwijderen door de mods. Er staat zoveel privé-informatie openbaar nu.
Maar het is geheel aan jezelf uiteraard.

Wens je veel sterkte met alle beslissingen en komende tijd!