Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 04:31

Ik woon zelf in Den Haag waar altijd wel rellen zijn, maar was zelf best wel verbaasd over Eindhoven, behoorlijk heftig wat er gebeurd. Wij hadden hier in de zomer toen ook die heftige rellen en toen was er ook een avondklok in bepaalden delen van de stad, dat liep toen ook de spuigaten uit. Ik kan mij voorstellen dat een avondklok poedersuiker is, absoluut, zeker voor jongeren... je mist de sociale contacten.

Ik zit momenteel in ziektewet, doe 4 x 2 uur per week AT alleen al om eruit te komen en contact met collega’s te hebben want met thuiszitten word je gek. Dus ja, snap wel dat de frustraties hoog oplopen maar dit kan niemand goed praten...

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 07:20

Net Nieuwsuur van gisteravond gekeken.....schaam me bijna om een Nederlander te zijn ;(

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 07:47

Askja schreef:
sureido schreef:
Ik denk dat die avondklok een beetje de druppel is geweest. Natuurlijk is dit niet goed te praten en dat doe ik ook niet maar deze personen stonden in een overvolle emmer en die nachtklok heeft hem over laten lopen. Gaan ze allemaal ook nog elkaar ophypen...

Schrik er wel een beetje van... ik dacht wel dat er een punt ging komen dat mensen er echt klaar mee waren en die is nu bereikt.. en hoe langer het duurt hoe erger dit gaat worden. Ik hoop dat het hiermee afgelopen is maar ben er een beetje bang voor.

Ach ja tuurlijk, wij hebben het immers véél zwaarder dan elders, daar zijn zeker geen emmers die overlopen.
Ik vind het meer een teken van gebrek aan beschaving, Nederland staat er weer gekleurd op :r

Sorry, deze schoot mij echt even in het verkeerde keelgat.

Klopt. Deze mensen gaan normaal gesproken naar een voetbalwedstrijd ofzo. Of de kroeg.

Ze kunnen hun aso-ei niet kwijt en dan krijg je dit. Plus dat een avondklok in een vrij land als Nederland echt wel heftig is, vind ik zelf ook. Keur het niet goed, maar het is wel te verwachten dat je dit soort gedrag krijgt in een land waar altijd maar alles mocht.

En helaas denk ik dat social media én FvD ook een grote rol spelen.

Ik woon trouwens in Uden en hier is het heerlijk rustig. Hopelijk blijft dat ook.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:20

Met verbazing de beelden in Nieuwsuur gezien.
Mijn kleinkinderen zijn er NIET bij gelukkig. Zij gaan gewoon met de situatie om, ook al heeft covid met name voor 2 kleinkinderen wel heel ongelukkig uitgepakt (geen examenfeest, geen introductie in het studenten leven). Of zoals J aangaf, dat komt nooit meer terug oma en is wel heel jammer, maar we maken er maar het beste van.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:58

Wat ben ik blij om Nederlander te zijn. Niet om dat kleine clubje hooligans welke gisteren de straat op gingen...

Maar om de mensen die vanochtend hun bed uitstapten, een schep meenamen en nu de gemeente helpen om alle rotzooi op te ruimen. Kippenvelmomentje!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:01

Kookaburra schreef:
Wat ben ik blij om Nederlander te zijn. Niet om dat kleine clubje hooligans welke gisteren de straat op gingen...

Maar om de mensen die vanochtend hun bed uitstapten, een schep meenamen en nu de gemeente helpen om alle rotzooi op te ruimen. Kippenvelmomentje!

Echt? Wauw!

Zo raar was mijn opmerking trouwens niet dat die avondklok de emmer liet overlopen. Hier een bericht van een politieman op Instagram:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:23

Ik geloof niet dat dit om corona ging hoor, dit zijn gewoon mensen die elk moment aangrijpen om te kunnen rellen. En de demonstraties van vreedzame mensen als aanleiding grijpen om hun gram te halen. Dit heeft niets met corona of vechten om vrijheid te maken.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:24

Hier is het normaal juist altijd muisstil, en afgelopen avonden is het ineens "druk".

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:28

Ik vindt het echt heel verdrietig dat dit soort dingen gebeuren. Dat er mensen zijn die zo nodig de hele tent slopen, plunderen en andere mensen opzettelijk beschadigen. De politie die hard moet optreden omdat er van demonstreren eigenlijk geen sprake is, men is gewoon uit op rellen.

Dat de winkel van de toch al worstelende ondernemer aan gort ligt. Dat kleine beetje wat er nog was voor die hardwerkende ondernemer, dat stukje hoop dat ze over een paar weken weer open mogen met hun spulletjes die te liggen verstoffen in hun winkels met de deur op slot.

En dan dit tuig van de richel wat zich echt schofterig gedraagt, de bende plundert en alle ruiten die kapot zijn gemaakt. Ik kan er niet bij.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:37

Tallie1979 schreef:
Ik vindt het echt heel verdrietig dat dit soort dingen gebeuren. Dat er mensen zijn die zo nodig de hele tent slopen, plunderen en andere mensen opzettelijk beschadigen. De politie die hard moet optreden omdat er van demonstreren eigenlijk geen sprake is, men is gewoon uit op rellen.

Dat de winkel van de toch al worstelende ondernemer aan gort ligt. Dat kleine beetje wat er nog was voor die hardwerkende ondernemer, dat stukje hoop dat ze over een paar weken weer open mogen met hun spulletjes die te liggen verstoffen in hun winkels met de deur op slot.

En dan dit tuig van de richel wat zich echt schofterig gedraagt, de bende plundert en alle ruiten die kapot zijn gemaakt. Ik kan er niet bij.

Mee eens. Deze relschoppers zijn gewoon tuig van het laagste soort. Als je het ergens niet mee eens bent dan mag je binnenkort geweldloos gaan demonstreren in het stemhokje. Daarvoor hebben we hier een democratie.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:43

Iemand deelde een link van de BBC. Daar stonden wel wijze woorden in:

Citaat:
At the start of the outbreak, the Dutch government resisted measures like masks and curfews, telling Dutch citizens they were sensible, rule-abiding and didn't need to be treated like children.

That sense of exceptionalism has come back to haunt them. Almost a year on, some people are struggling to do the mental pivot required to accept that the Netherlands has been forced to introduce draconian measures it initially dismissed.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:46

Iris82 schreef:
Iemand deelde een link van de BBC. Daar stonden wel wijze woorden in:

Citaat:
At the start of the outbreak, the Dutch government resisted measures like masks and curfews, telling Dutch citizens they were sensible, rule-abiding and didn't need to be treated like children.

That sense of exceptionalism has come back to haunt them. Almost a year on, some people are struggling to do the mental pivot required to accept that the Netherlands has been forced to introduce draconian measures it initially dismissed.

Dat is alleen niet helemaal waar... we hebben natuurlijk gewoon een lockdown gehad met opgelegde maatregelen. Die waren wellicht minder heftig dan in andere landen, maar het is toch echt niet zo dat de burger zelf maar moest bepalen hoe we er mee om moeten gaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:48

Ik was gister echt verdrietig boos en verbaasd tegelijk. Vanmorgen geschrokken van het feit dat mensen zelfs geprobeerd hebben een ziekenhuis te bekogelen met stenen. Diep diep triest. Ik snap best dat mensen het niet eens zijn met bepaalde maatregelen. Ik ben het ook niet met alles eens. Maar dan nog, het is tijdelijk. En er zijn ook andere manieren om je onvrede te uiten dan dingen kapot maken en andere mensen en dieren in gevaar brengen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:47

Mindim schreef:
Ik geloof niet dat dit om corona ging hoor, dit zijn gewoon mensen die elk moment aangrijpen om te kunnen rellen. En de demonstraties van vreedzame mensen als aanleiding grijpen om hun gram te halen. Dit heeft niets met corona of vechten om vrijheid te maken.

De avondklok heeft ook niks met corona te maken, dus dan staat het 1-1 :\
Ik keur het geweld niet goed, maar ik ben wel blij dat er eindelijk massaal geprotesteerd wordt. Dit moet stoppen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:53

Ja Dorine , dit moet stoppen, deze onzin die jij verkondigd. Hoe diep ben je gezonken wanneer je dit soort gedrag goedpraat. Kom uit je schizofrene denkwereld.
En dan kun je zeggen dat je geweld niet goedpraat , dat doe je wel wanneer je het verschil niet ziet tussen vriendelijk en zich aan de regels houdende demonstranten en hooligans.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 25-01-21 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:54

"ik keur het geweld niet goed, maar ben wel blij dat ze het doen"

ik zeg even niks.... Gewoon geen woorden voor.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:56

Jullie hebben een beetje moeite met begrijpend lezen zie ik

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:57

yes, dat zal het zijn :r

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:00

Maar er wordt niet massaal geprotesteerd, ze gaan massaal rellen.
Dat is met geen mogelijkheid goed te praten. :x
Ik kan ook niet begrijpen dat iemand daarover zegt blij te zijn.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:02

Dorine92 schreef:
De avondklok heeft ook niks met corona te maken, dus dan staat het 1-1 :
Ik keur het geweld niet goed, maar ik ben wel blij dat er eindelijk massaal geprotesteerd wordt. Dit moet stoppen

Meen je bovenstaande serieus? Waar heeft de avondklok dan mee te maken volgens jou? En denk je echt dat het de relschoppers van gisteravond om de corona maatregels ging? Dan heb jij imo moeite met zaken correct te interpreteren of je ziet alleen wat in jouw straatje past...

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:02

Renske_W schreef:
Maar er wordt niet massaal geprotesteerd, ze gaan massaal rellen.
Dat is met geen mogelijkheid goed te praten. :x
Ik kan ook niet begrijpen dat iemand daarover zegt blij te zijn.

Er wordt niet alleen gereld, er wordt ook massaal geprotesteerd. De rellen staan groot in de krant maar er zijn veel meer mensen die op een normale manier protesteren, dan mensen die rellen

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:05

SusanH schreef:
Ik was gister echt verdrietig boos en verbaasd tegelijk. Vanmorgen geschrokken van het feit dat mensen zelfs geprobeerd hebben een ziekenhuis te bekogelen met stenen. Diep diep triest. Ik snap best dat mensen het niet eens zijn met bepaalde maatregelen. Ik ben het ook niet met alles eens. Maar dan nog, het is tijdelijk. En er zijn ook andere manieren om je onvrede te uiten dan dingen kapot maken en andere mensen en dieren in gevaar brengen.

Echt een dieptepunt dit ! Een ziekenhuis bekogelen, mensen die aan het werk moesten omdat hun dienst inging konden niet veilig binnen komen.
Realiseren die oproerkraaiers niet dat ze andere mensen bedreigen, letsel toebrengen, het leven veel moeilijker zo niet onmogelijk maken ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:12

Dorine92 schreef:
Mindim schreef:

Nou, ik verspil mijn tijd niet aan jou, ga je schamen.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:23

Dorine92 schreef:
Mindim schreef:

Waarvoor is die avond klok dan wel? :+
Zodat ze s 'nachts stiekem extra 5G masten kunnen bouwen?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:24

SusanH schreef:

Dit :j Met dan als verschil dat ik gisteren heel bewust het nieuws niet gekeken heb, en vanochtend dus pas de beelden zag. Heb met tranen in mijn ogen gekeken, wat een absolute waanzin. Hoe halen ze het in hun hoofd om zich zo verschrikkelijk te misdragen. Dat heeft niks met protesteren te maken, niks met corona maar alles met ordinair wangedrag.

Wat stilte betreft, ik woon aan de rand van de stad en het is hier altijd al erg stil. Heerlijk :D Wat dat betreft maakt de avondklok geen verschil.