Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Askja schreef:sureido schreef:Ik denk dat die avondklok een beetje de druppel is geweest. Natuurlijk is dit niet goed te praten en dat doe ik ook niet maar deze personen stonden in een overvolle emmer en die nachtklok heeft hem over laten lopen. Gaan ze allemaal ook nog elkaar ophypen...
Schrik er wel een beetje van... ik dacht wel dat er een punt ging komen dat mensen er echt klaar mee waren en die is nu bereikt.. en hoe langer het duurt hoe erger dit gaat worden. Ik hoop dat het hiermee afgelopen is maar ben er een beetje bang voor.
Ach ja tuurlijk, wij hebben het immers véél zwaarder dan elders, daar zijn zeker geen emmers die overlopen.
Ik vind het meer een teken van gebrek aan beschaving, Nederland staat er weer gekleurd op
Sorry, deze schoot mij echt even in het verkeerde keelgat.
Kookaburra schreef:Wat ben ik blij om Nederlander te zijn. Niet om dat kleine clubje hooligans welke gisteren de straat op gingen...
Maar om de mensen die vanochtend hun bed uitstapten, een schep meenamen en nu de gemeente helpen om alle rotzooi op te ruimen. Kippenvelmomentje!
Tallie1979 schreef:Ik vindt het echt heel verdrietig dat dit soort dingen gebeuren. Dat er mensen zijn die zo nodig de hele tent slopen, plunderen en andere mensen opzettelijk beschadigen. De politie die hard moet optreden omdat er van demonstreren eigenlijk geen sprake is, men is gewoon uit op rellen.
Dat de winkel van de toch al worstelende ondernemer aan gort ligt. Dat kleine beetje wat er nog was voor die hardwerkende ondernemer, dat stukje hoop dat ze over een paar weken weer open mogen met hun spulletjes die te liggen verstoffen in hun winkels met de deur op slot.
En dan dit tuig van de richel wat zich echt schofterig gedraagt, de bende plundert en alle ruiten die kapot zijn gemaakt. Ik kan er niet bij.
Citaat:At the start of the outbreak, the Dutch government resisted measures like masks and curfews, telling Dutch citizens they were sensible, rule-abiding and didn't need to be treated like children.
That sense of exceptionalism has come back to haunt them. Almost a year on, some people are struggling to do the mental pivot required to accept that the Netherlands has been forced to introduce draconian measures it initially dismissed.
Iris82 schreef:Iemand deelde een link van de BBC. Daar stonden wel wijze woorden in:Citaat:At the start of the outbreak, the Dutch government resisted measures like masks and curfews, telling Dutch citizens they were sensible, rule-abiding and didn't need to be treated like children.
That sense of exceptionalism has come back to haunt them. Almost a year on, some people are struggling to do the mental pivot required to accept that the Netherlands has been forced to introduce draconian measures it initially dismissed.
Mindim schreef:Ik geloof niet dat dit om corona ging hoor, dit zijn gewoon mensen die elk moment aangrijpen om te kunnen rellen. En de demonstraties van vreedzame mensen als aanleiding grijpen om hun gram te halen. Dit heeft niets met corona of vechten om vrijheid te maken.
Dorine92 schreef:De avondklok heeft ook niks met corona te maken, dus dan staat het 1-1![]()
Ik keur het geweld niet goed, maar ik ben wel blij dat er eindelijk massaal geprotesteerd wordt. Dit moet stoppen
Renske_W schreef:Maar er wordt niet massaal geprotesteerd, ze gaan massaal rellen.
Dat is met geen mogelijkheid goed te praten.![]()
Ik kan ook niet begrijpen dat iemand daarover zegt blij te zijn.
SusanH schreef:Ik was gister echt verdrietig boos en verbaasd tegelijk. Vanmorgen geschrokken van het feit dat mensen zelfs geprobeerd hebben een ziekenhuis te bekogelen met stenen. Diep diep triest. Ik snap best dat mensen het niet eens zijn met bepaalde maatregelen. Ik ben het ook niet met alles eens. Maar dan nog, het is tijdelijk. En er zijn ook andere manieren om je onvrede te uiten dan dingen kapot maken en andere mensen en dieren in gevaar brengen.
Dorine92 schreef:Mindim schreef:Ik geloof niet dat dit om corona ging hoor, dit zijn gewoon mensen die elk moment aangrijpen om te kunnen rellen. En de demonstraties van vreedzame mensen als aanleiding grijpen om hun gram te halen. Dit heeft niets met corona of vechten om vrijheid te maken.
De avondklok heeft ook niks met corona te maken, dus dan staat het 1-1![]()
Ik keur het geweld niet goed, maar ik ben wel blij dat er eindelijk massaal geprotesteerd wordt. Dit moet stoppen
Dorine92 schreef:Mindim schreef:Ik geloof niet dat dit om corona ging hoor, dit zijn gewoon mensen die elk moment aangrijpen om te kunnen rellen. En de demonstraties van vreedzame mensen als aanleiding grijpen om hun gram te halen. Dit heeft niets met corona of vechten om vrijheid te maken.
De avondklok heeft ook niks met corona te maken, dus dan staat het 1-1![]()

SusanH schreef:Ik was gister echt verdrietig boos en verbaasd tegelijk. Vanmorgen geschrokken van het feit dat mensen zelfs geprobeerd hebben een ziekenhuis te bekogelen met stenen. Diep diep triest. Ik snap best dat mensen het niet eens zijn met bepaalde maatregelen. Ik ben het ook niet met alles eens. Maar dan nog, het is tijdelijk. En er zijn ook andere manieren om je onvrede te uiten dan dingen kapot maken en andere mensen en dieren in gevaar brengen.
Met dan als verschil dat ik gisteren heel bewust het nieuws niet gekeken heb, en vanochtend dus pas de beelden zag. Heb met tranen in mijn ogen gekeken, wat een absolute waanzin. Hoe halen ze het in hun hoofd om zich zo verschrikkelijk te misdragen. Dat heeft niks met protesteren te maken, niks met corona maar alles met ordinair wangedrag.
Wat dat betreft maakt de avondklok geen verschil.