Crisissituatie in Londen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Crisissituatie in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:09

Als tegengeluid: laten we nu niet doen alsof gezond leven slecht voor je is?
het is toch altijd beter om gezond te leven?? Ik heb, ook in de andere topics, soms het idee dat je niet eens mag opperen dat mensen een beetje voor zichzelf moeten zorgen....
nee, sommige ziektes krijg je toch, maar een betere weerstand is nooit verkeerd denk ik?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:15

tuurlijk is ee betere weerstand niet verkeerd, dat is ook helemaal niet de vraag. Maar het gaat niet nu de grote oplossing zijn voor de beheersing van deze pandemie tov de lockdown maatregelen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:17

Dat zeg ik ook als eerste in mijn eerdere post. Heel belangrijk maar vooral mbt welvaartsziektes. Ikzelf denk dat bij veel andere ziektes de erfelijkheid een grote(re) rol speelt. Komt nu ook in beeld bij Covid.

En sommige ziektes zijn gewoon altijd heel ernstig of dodelijk. No matter what.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:20

secricible schreef:
tuurlijk is ee betere weerstand niet verkeerd, dat is ook helemaal niet de vraag. Maar het gaat niet nu de grote oplossing zijn voor de beheersing van deze pandemie tov de lockdown maatregelen.

Nou.... als je al een jaar onderweg bent met je pandemie kun je vast wel een vrij moment vinden om eens te kijken naar betere randvoorwaarden zou je zeggen.....
Men kon ook op vakantie, en snel naar moeder de vrouw toen er om meer geld voor zorgpersoneel gevraagd werd... daar was ook tijd voor :-P

Het heeft gewoon geen prioriteit. Er zijn nog teveel politici en grote partijen die van invloed zijn op diezelfde politici die denken dat je geld kunt eten ;-)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:22

mysa schreef:
Dat zeg ik ook als eerste in mijn eerdere post. Heel belangrijk maar vooral mbt welvaartsziektes. Ikzelf denk dat bij veel andere ziektes de erfelijkheid een grote(re) rol speelt. Komt nu ook in beeld bij Covid.

En sommige ziektes zijn gewoon altijd heel ernstig of dodelijk. No matter what.

Het zijn toch juist mensen met welvaartsziekten die de meeste complicaties ervaren?
(los van ouderen en chronisch zieken).

Erfelijkheid speelt voor zo'n 1% een rol....
Een grotere invloed is epigenetica.... kijk, en daar hebben we dus HEEL VEEL invloed op.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:27

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:28

Ninx schreef:
Cer schreef:
Ik weet niet of een suikertax helpt.. maak gezonde spullen gewoon goedkoperder..
maar goed, dat helpt Londen nu niet..

Suikertax werkt.... dat is al bewezen. Maar ook daarin speelt geld weer de hoofdrol in NL...... Suikerunie.
En gezonde spullen goedkoper, dan kan gewoon en met de ingang van dit nieuwe jaar had men de btw op groente en fruit kunnen verlagen... maar nee hoor.

Even hierop in springen, heb verder te weinig verstand van dingen..
Maar die suikertax is hier in Engeland 2 jaar geleden (geloof ik) al ingevoerd. Misschien (geen idee) heeft het wel tot zekere mate geholpen, maar dus niet genoeg om Engeland uit een crisis situatie te houden.
Zou dus (waarschijnlijk) ook niet (genoeg) geholpen hebben als ze dat aan het begin van de pandemie in NL hadden ingevoerd.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 20:50

Heb vanmiddag de briefing geluisterd. OMG de Britse variant is een ramp, maar die is nog in te dammen. Als de zuidafrikaanse of braziliaanse versies hier voet aan de grond krijgen, is een total disaster; mensen met afweer tegen de klassieke variant, hebben geen afweer tegen deze varianten. Dus naar alle waarschijnlijkheid werkt ook het vaccin dan niet meer. -O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:59

Van dissel geeft aan dat hij het niet weet. Tegelijkertijd heeft pfizer al aangegeven dat hun vaccin lijkt te werken tegen de zuid afrikaanse variant.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 21:02

Maar de braziliaanse.... daarvan is wel duidelijk dat de antistoffen tegen de klassieke variant niet werken tegen deze varianten, en dat met grote waarschijnlijkheid het vaccin dan ook minder of niet werkt. Dan zijn we echt de sjaak.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:06

Arabesk schreef:
Maar de braziliaanse.... daarvan is wel duidelijk dat de antistoffen tegen de klassieke variant niet werken tegen deze varianten, en dat met grote waarschijnlijkheid het vaccin dan ook minder of niet werkt. Dan zijn we echt de sjaak.

Laten we vooral rustig blijven en het eens afwachten totdat we echt meer weten.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 21:12

Ja ik zaai natuurlijk paniek :+, maar dan is wel duidelijk dat we weer van voren af gaan beginnen. Weer wachten op een vaccin en weer vaccineren.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:14

Arabesk schreef:
Ja ik zaai natuurlijk paniek :+, maar dan is wel duidelijk dat we weer van voren af gaan beginnen. Weer wachten op een vaccin en weer vaccineren.

Er zijn nog meerdere vaccins in de maak, andere basis, wellicht helpen die er wel tegen. En de effecten weet je pas als het massaal in gebruik is, dus wellicht gaan Janssen of CureVac er wel tegen helpen, who knows.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 21:14

En misschien is er maar een kleine aanpassing nodig. Maar het zou wel voelen als 'u gaat terug naar AF en ontvangt géén 200,-'

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:20

Arabesk schreef:
En misschien is er maar een kleine aanpassing nodig. Maar het zou wel voelen als 'u gaat terug naar AF en ontvangt géén 200,-'

Ik denk dat het vooral klote voelt voor de mensen die die vaccins aan het maken zijn, I mean, de meeste mensen merken het niet als er uiteindelijk een bestanddeeltje aan toegevoegd is (hooguit als er mensen zijn die allergisch reageren op die stof, maar ik hoop dat dat niet gebeurd natuurlijk!)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:30

Arabesk schreef:

Zo bedoel ik het niet. Maar ik hoorde net op het nieuws dat met verandering van vaccin ook de Brazilliaanse weer tegengehouden kan worden.
Ik bedoelde dat meer zovan we weten nog zo weinig, maar de deskundigen weten meer en die zijn positief ook al is het een tegenslag.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:35

secricible schreef:
Van dissel geeft aan dat hij het niet weet. Tegelijkertijd heeft pfizer al aangegeven dat hun vaccin lijkt te werken tegen de zuid afrikaanse variant.

Ik lees iets anders. Veel minder werkzaam. Nog steeds geen bron, sorry. Zo lastig op telefoon.

Edit: gaat om de extra string E484K, google maar even anders.
Laatst bijgewerkt door mysa op 20-01-21 21:45, in het totaal 2 keer bewerkt

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:37

Ik hoop dat ze op Europees niveau kunnen kijken naar beperking van het vliegverkeer. Overigens lijken ze het in de UK nu wel onder controle te krijgen. Ik weet nog dat ik de week voor kerst met een paar mensen uit Londen een vergadering had en die waren allemaal heel verbaasd over onze lockdown, daar ging alles gewoon nog door. Dus het heeft daar ook wel flink kunnen woekeren.

En minder werkzaam... ik ga me er pas echt in verdiepen/ inlezen als ze meer zekerheid hebben. Maar het vaccin nu werkt ook wel uitzonderlijk goed had ik begrepen. Normaal griepvaccin zit op een veel lager percentage.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:42

FleurVP schreef:
Ik hoop dat ze op Europees niveau kunnen kijken naar beperking van het vliegverkeer. Overigens lijken ze het in de UK nu wel onder controle te krijgen. Ik weet nog dat ik de week voor kerst met een paar mensen uit Londen een vergadering had en die waren allemaal heel verbaasd over onze lockdown, daar ging alles gewoon nog door. Dus het heeft daar ook wel flink kunnen woekeren.

En minder werkzaam... ik ga me er pas echt in verdiepen/ inlezen als ze meer zekerheid hebben. Maar het vaccin nu werkt ook wel uitzonderlijk goed had ik begrepen. Normaal griepvaccin zit op een veel lager percentage.
Londen is inderdaad zo'n 2 weken tier 2 geweest, dat was heel gek en imo dom, maar we mogen bijvoorbeeld al sinds begin november geen bezoek zien hier. Dat mocht tijdens het (niet werkende) tier systeem ook alleen in tier 1, en bijna nergens was tier 1. Ik vind dat juist zo gek in Nederland, dat je gewoon nog mensen mag zien en zoveel mensen gewoon op kantoor werken. Neemt niet weg dat het beleid hier ook gewoon tekort heeft geschoten hoor, en te laat is geweest sowieso.

Over nieuwe mutaties en de werking van vaccins... Ik vond dit wel een geruststelling https://www.statnews.com/2021/01/07/cor ... -strength/

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:21

Arabesk schreef:

Ja, je roept 'dat het zeker is' terwijl die zekerheid er niet is.
En het is dus niet "duidelijk" wat jij zo te lezen verwacht, van 'van voor af aan beginnen'.

(Ik heb die gedachten ook, maar ik weet dat het niet duidelijk is en niet zeker is. Natuurlijk geldt 'prepare for the worst', maar het hele citaat luidt 'hope for the best, prepare for the worst'.)

En over 'het slechtste scenario gesproken : het blijkt maar weer eens dat het (... God verhoede...) nog veel erger met covid-19 had gekund.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 00:11

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:34

Johnson over de britse variant
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/wereld ... d=msedgdhp

Die britse variant sluimerde al een tijdje in de UK, maar ze hadden het niet door.
Herman Goossens ( microbioloog UZA ) waarschuwt er hier ook voor. Die variant sluimert '' onder de waterlijn '' parallel met de gewone variant, krijgt stilaan de bovenhand en dan krijg je een explosie in aantal besmettingen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:16

Hier noem ik het een veen brand. Je ziet het niet, je hoort het niet want smeult onder het veen en opeens klapt het open en staan hele bossen en land in de fik. Heel eng.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 17:23

pien_2010 schreef:
Hier noem ik het een veen brand. Je ziet het niet, je hoort het niet want smeult onder het veen en opeens klapt het open en staan hele bossen en land in de fik. Heel eng.

Vanochtend in de Volkskrant: het aantal virus deeltjes in het riool neemt toe, en de besmettingen nemen af. Normaal gesproken volgen die twee parameters elkaar.

Wat is er aan de hand. Is dit de veenbrand?

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 17:25

Arabesk schreef:
Vanochtend in de Volkskrant: het aantal virus deeltjes in het riool neemt toe, en de besmettingen nemen af. Normaal gesproken volgen die twee parameters elkaar.

Wat is er aan de hand. Is dit de veenbrand?

Testbereidheid misschien? Dat mensen geen zin meer hebben om zich te laten testen?