Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

secricible schreef:tuurlijk is ee betere weerstand niet verkeerd, dat is ook helemaal niet de vraag. Maar het gaat niet nu de grote oplossing zijn voor de beheersing van deze pandemie tov de lockdown maatregelen.
mysa schreef:Dat zeg ik ook als eerste in mijn eerdere post. Heel belangrijk maar vooral mbt welvaartsziektes. Ikzelf denk dat bij veel andere ziektes de erfelijkheid een grote(re) rol speelt. Komt nu ook in beeld bij Covid.
En sommige ziektes zijn gewoon altijd heel ernstig of dodelijk. No matter what.
!Ninx schreef:Cer schreef:Ik weet niet of een suikertax helpt.. maak gezonde spullen gewoon goedkoperder..
maar goed, dat helpt Londen nu niet..
Suikertax werkt.... dat is al bewezen. Maar ook daarin speelt geld weer de hoofdrol in NL...... Suikerunie.
En gezonde spullen goedkoper, dan kan gewoon en met de ingang van dit nieuwe jaar had men de btw op groente en fruit kunnen verlagen... maar nee hoor.
Arabesk schreef:Maar de braziliaanse.... daarvan is wel duidelijk dat de antistoffen tegen de klassieke variant niet werken tegen deze varianten, en dat met grote waarschijnlijkheid het vaccin dan ook minder of niet werkt. Dan zijn we echt de sjaak.
, maar dan is wel duidelijk dat we weer van voren af gaan beginnen. Weer wachten op een vaccin en weer vaccineren. Arabesk schreef:Ja ik zaai natuurlijk paniek, maar dan is wel duidelijk dat we weer van voren af gaan beginnen. Weer wachten op een vaccin en weer vaccineren.
Arabesk schreef:En misschien is er maar een kleine aanpassing nodig. Maar het zou wel voelen als 'u gaat terug naar AF en ontvangt géén 200,-'
Arabesk schreef:Ja ik zaai natuurlijk paniek, maar dan is wel duidelijk dat we weer van voren af gaan beginnen. Weer wachten op een vaccin en weer vaccineren.
secricible schreef:Van dissel geeft aan dat hij het niet weet. Tegelijkertijd heeft pfizer al aangegeven dat hun vaccin lijkt te werken tegen de zuid afrikaanse variant.
FleurVP schreef:Londen is inderdaad zo'n 2 weken tier 2 geweest, dat was heel gek en imo dom, maar we mogen bijvoorbeeld al sinds begin november geen bezoek zien hier. Dat mocht tijdens het (niet werkende) tier systeem ook alleen in tier 1, en bijna nergens was tier 1. Ik vind dat juist zo gek in Nederland, dat je gewoon nog mensen mag zien en zoveel mensen gewoon op kantoor werken. Neemt niet weg dat het beleid hier ook gewoon tekort heeft geschoten hoor, en te laat is geweest sowieso.Ik hoop dat ze op Europees niveau kunnen kijken naar beperking van het vliegverkeer. Overigens lijken ze het in de UK nu wel onder controle te krijgen. Ik weet nog dat ik de week voor kerst met een paar mensen uit Londen een vergadering had en die waren allemaal heel verbaasd over onze lockdown, daar ging alles gewoon nog door. Dus het heeft daar ook wel flink kunnen woekeren.
En minder werkzaam... ik ga me er pas echt in verdiepen/ inlezen als ze meer zekerheid hebben. Maar het vaccin nu werkt ook wel uitzonderlijk goed had ik begrepen. Normaal griepvaccin zit op een veel lager percentage.
Arabesk schreef:Ja ik zaai natuurlijk paniek, maar dan is wel duidelijk dat we weer van voren af gaan beginnen. Weer wachten op een vaccin en weer vaccineren.
pien_2010 schreef:Hier noem ik het een veen brand. Je ziet het niet, je hoort het niet want smeult onder het veen en opeens klapt het open en staan hele bossen en land in de fik. Heel eng.
Arabesk schreef:Vanochtend in de Volkskrant: het aantal virus deeltjes in het riool neemt toe, en de besmettingen nemen af. Normaal gesproken volgen die twee parameters elkaar.
Wat is er aan de hand. Is dit de veenbrand?